REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2001 nr 11 poz. 121
ZARZĄDZENIE NR 18 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 14 września 2001 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji
Na podstawie art. 7 ust. 4 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2000 r. nr 101, poz. 1092, z 2001 r. nr 41, poz. 465 i nr 81, poz. 877) zarządza się, co następuje:
§ 1
W zarządzeniu nr 11 Komendanta Głównego Policji z dnia 7 lipca 2000 r. w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji (Dz. Urz. KGP nr 6, poz. 63) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 4:
a) w ust. 1 pkt 2:
– w lit. n oraz lit. o wyraz „Zarząd” zastępuje się wyrazem „Biuro”,
– litera p otrzymuje brzmienie:
„p) Wydział Zarządzania Jakością”.
b) w ust. 2:
– w pkt 14 i 15 wyraz „Zarządu” zastępuje się wyrazem „Biura”,
– pkt 16 otrzymuje brzmienie:
„16) Wydziału Zarządzania Jakością”.
c) dodaje się ust. 4 i 5 w brzmieniu:
„4. Przy Komendzie działa Gospodarstwo Pomocnicze Komendy Głównej Policji „Karat”, nadzorowane przez Dyrektora Biura Logistyki Policji Komendy Głównej Policji.
5. Komendant Główny Policji sprawuje, na podstawie decyzji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, nadzór nad następującymi zakładami budżetowymi, utworzonymi przez Ministra:
1) Państwowym Zakładem Budżetowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji „Lotnisko Warszawa-Babice”,
2) Ośrodkiem Wypoczynkowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji „Kaper” w Juracie,
3) Ośrodkiem Wczasów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji „DAFNE” w Zakopanem,
4) Ośrodkiem Wczasów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji „MARYSIEŃKA” w Karpaczu,
5) Ośrodkiem Wczasów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji „PRZEDWIOŚNIE” w Kowarach,
6) Zespołem Szkoleniowo-Wypoczynkowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Szklarskiej Porębie,
7) Ośrodkiem Wczasów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji „CHYBOTEK” w Przesiece,
8) Ośrodkiem Wczasowo-Szkoleniowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji „GAJÓWKA” w Złotym Potoku,
9) Ośrodkiem Wypoczynkowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji „JAWOR” w Polańczyku,
2) w załączniku nr 1:
a) w ust. 1:
– po pkt 4 dodaje się pkt 4a w brzmieniu:
„4a) nadzoru operacyjnego nad lotnictwem policyjnym”,
– dodaje się pkt 6 w brzmieniu:
„6) organizowania, nadzoru i koordynowania systemu negocjacji policyjnych”,
b) w ust. 2:
– w pkt 4 skreśla się wyraz „Samodzielna”,
– dodaje się pkt 6 w brzmieniu:
„6) Zarząd Lotnictwa Policyjnego:
a) Wydział Lotniczy,
b) Sekcja Obsługi Technicznej,
c) Sekcja Nadzoru Operacyjnego i Logistyki,
d) Stanowisko Samodzielne do Spraw Jakości (Kierownik Jakości),
e) Stanowisko Samodzielne do Spraw Bezpieczeństwa Lotniczego (Inspektor Bezpieczeństwa Lotniczego)”,
3) w załączniku nr 2:
a) w ust. 1 pkt 5 po wyrazie „jednostek” dodaje się wyraz „organizacyjnych”,
b) w ust. 2:
– w pkt 1 lit. c skreśla się wyraz „KGP”,
– w pkt 4 skreśla się lit. a,
– dodaje się pkt 6 w brzmieniu:
„6) Sekcja Rachunkowości”,
4) w załączniku nr 3:
a) zadanie wstępne oznacza się jako ust. 1,
b) w pkt 5 skreśla się wyrazy „oraz prowadzenie ewidencji etatów i stanu zatrudnienia w Policji”,
c) po pkt 5 dodaje się pkt 5a w brzmieniu:
„5a) prowadzenie ewidencji etatów i stanu zatrudnienia w Policji oraz opracowywanie analiz etatowo-kadrowych”,
d) skreśla się pkt 10,
e) w ust. 2:
– w pkt 2 lit. a oraz lit. b otrzymują brzmienie:
„a) Sekcja I Spraw Osobowych Jednostek terenowych,
b) Sekcja II Spraw Osobowych Komórek Komendy Głównej Policji”,
– dodaje się pkt 9 w brzmieniu:
„9) Zespół Obsługi Prawnej”,
5) w załączniku nr 4:
a) w ust. 1 dodaje się pkt 5 w brzmieniu:
„5) kontrolowanie komend wojewódzkich Policji i podległych im jednostek organizacyjnych w zakresie właściwości rzeczowej Biura”,
b) w ust. 2:
– pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) Wydział do Walki z Przestępczością Gospodarczą”,
– dodaje się pkt 8 w brzmieniu:
„8) Stanowiska Samodzielne”,
6) w załączniku nr 5:
a) w ust. 1 po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:
„6a) koordynowanie działań Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania demoralizacji, przestępczości i patologii wśród dzieci, młodzieży i w rodzinie”,
b) w ust. 2:
– pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) Wydział do Spraw Nieletnich i Patologii”,
– dodaje się pkt 7 w brzmieniu:
„7) Stanowisko Samodzielne”,
7) w załączniku nr 6:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Biuro Logistyki Policji realizuje zadania na rzecz jednostek Policji oraz komórek organizacyjnych Komendy przez:
1) prowadzenie gospodarki budżetowej i pozabudżetowej – realizowanie wydatków budżetowych obejmujących wydatki bieżące o charakterze rzeczowym oraz wydatki majątkowe,
2) udzielanie zamówień publicznych oraz zawieranie umów i kontraktów na nabywany centralnie i w wybranych asortymentach sprzęt i materiały zaopatrzenia transportowego, uzbrojenia, techniki bojowej, techniki policyjnej i biurowej, materiały i przedmioty zaopatrzenia mundurowego, formularze i druki oraz usługi z przeznaczeniem dla komend wojewódzkich Policji oraz komórek organizacyjnych Komendy,
3) koordynowanie gospodarki transportowej i kwatermistrzowskiej oraz działalności zaplecza techniczno-serwisowego sprzętu użytkowego w Policji,
4) koordynowanie zaopatrzenia materiałowo-technicznego jednostek organizacyjnych Policji,
5) nadzorowanie zadań związanych z realizacją przez jednostki organizacyjne Policji ustawowego prawa policjantów (emerytów, rencistów) do lokalu mieszkalnego oraz świadczeń finansowych z nim związanych,
6) sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zamierzeń inwestycyjnych Komendy oraz utrzymaniem eksploatowanych obiektów służbowych i socjalnych Policji w pełnej sprawności techniczno-użytkowej, koordynacja i monitoring zamierzeń inwestycyjnych komend i szkół Policji, prowadzenie działalności remontowo-konserwacyjnej oraz zarządzanie, gospodarowanie i obrót nieruchomościami jednostek Policji,
7) prowadzenie obsługi materiałowej, technicznej, administracyjnej, transportowej, mieszkaniowej i socjalnej komórek organizacyjnych oraz policjantów i pracowników Komendy,
8) prowadzenie obsługi finansowej, mieszkaniowej oraz socjalnej emerytów i rencistów Komendy oraz byłego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych,
9) przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie właściwości Komendanta Głównego Policji w sprawach przydziału (opróżniania) lokali tymczasowych, kwater oraz równoważników pieniężnych i pomocy finansowej,
10) prowadzenie ochrony obiektów Komendy,
11) prowadzenie gospodarki magazynowej sprzętem i materiałami nabywanymi centralnie, o których mowa w ppkt 2 oraz usług naprawczo-serwisowych wybranych asortymentów sprzętu użytkowego w jednostkach organizacyjnych Policji”,
b) w ust. 2:
– w pkt 7 lit. a po wyrazie „Monitoringu” skreśla się przecinek,
– w pkt 10 skreśla się wyraz „Samodzielna”,
8) w załączniku nr 7:
a) w ust. 1:
– w pkt 3 po wyrazie „jednostek” dodaje się wyraz „organizacyjnych”,
– dodaje się pkt 4 w brzmieniu:
„4) udzielanie zamówień publicznych oraz zawieranie umów i kontraktów na nabywany centralnie i w wybranych asortymentach sprzęt i materiały łączności oraz usługi z przeznaczeniem dla komend wojewódzkich Policji oraz komórek organizacyjnych Komendy nie będących dysponentami środków budżetu państwa”,
b) w ust. 2:
– pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) Wydział VII – Radiokomunikacji,
a) Sekcja I – Radiofonicznej Łączności Konwencjonalnej i Trankingowej,
b) Sekcja II – Napraw Sprzętu Łączności,
c) Sekcja III – Radiowego Centrum Nadawczego KF,
d) Sekcja IV – Radiowego Centrum Odbiorczego KF.”
– w pkt 13 skreśla się wyraz „Samodzielna”,
– pkt 14 otrzymuje brzmienie:
„14) Stanowiska Samodzielne.”,
9) w załączniku nr 8:
a) w ust. 1 w zdaniu wstępnym wyraz „lub” zastępuje się wyrazem „oraz”,
– skreśla się pkt 2,
– w pkt 5 wyraz „działania” zastępuje się wyrazami „właściwości rzeczowej Biura”,
b) w ust. 2 pkt 6 skreśla się wyraz „Samodzielna”,
10) w załączniku nr 9 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Biuro Prawne realizuje zadania w zakresie:
1) zapewnienia zgodności przygotowywanych w Komendzie projektów aktów prawnych z obowiązującym w Państwie systemem prawnym oraz zasadami techniki prawodawczej,
2) opracowywania, konsultacji i opiniowania projektów umów międzynarodowych dotyczących współpracy Policji z zagranicznymi partnerami oraz innego rodzaju umów międzynarodowych; udziału w negocjacjach międzynarodowych dotyczących Policji,
3) przedkładania Komendantowi Głównemu Policji projektów aktów prawnych dotyczących Policji,
4) przygotowywania opinii prawnych oraz doradztwa prawnego dla kierownictwa Komendy,
5) wydawania opinii prawnych i interpretacji przepisów w sprawach skomplikowanych i precedensowych,
6) rozpatrywania zażaleń cudzoziemców na postanowienia komendantów wojewódzkich Policji wyrażających opinie w sprawach zezwoleń na zamieszkanie na czas oznaczony oraz przygotowywania postanowień Komendanta Głównego Policji w tym zakresie,
7) zastępstwa sądowego Komendanta Głównego Policji przed Sądem Najwyższym, Naczelnym Sądem Administracyjnym i sądami powszechnymi,
8) koordynowania działalności legislacyjnej i pomocy prawnej w Policji,
9) ewidencjonowania aktów prawnych Komendanta Głównego Policji,
10) redakcji i wydawania Dziennika Urzędowego Komendy Głównej Policji oraz Biuletynu Prawnego dla potrzeb praktyki Policji,
11) udzielania informacji o obowiązujących aktach prawnych,
12) prowadzenia i udostępniania zbiorów aktów prawnych, orzeczeń sądowych oraz informacji o literaturze prawniczej.”,
11) w załączniku nr 10:
a) w ust. 1:
– w pkt 3 po wyrazie „kontaktów” dodaje się wyraz „krajowych i”,
– pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) nadzór i koordynację nad działalnością archiwalną w Policji i udostępnianie akt ze zbiorów archiwalnych jednostek organizacyjnych Policji oraz gromadzenie, przechowywanie i opracowywanie zasobu archiwalnego Komendy”,
b) w ust. 2 w pkt 2 wyraz „Zagranicznej” zastępuje się wyrazem „z Zagranicą”,
12) w załączniku nr 11:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Centralne Laboratorium Kryminalistyczne realizuje zadania w zakresie tworzenia warunków do sprawnej działalności Policji w dziedzinie techniczno-kryminalistycznego zabezpieczania procesu zapobiegania i zwalczania przestępczości przez:
1) wykonywanie prac badawczo-wdrożeniowych, porównawczych i eksperckich w dziedzinie kryminalistyki oraz prowadzenie zbiorów i kartotek kryminalistycznych,
2) koordynowanie wykonywania zadań przez jednostki organizacyjne Policji w sferze techniczno-kryminalistycznej obsługi miejsc zdarzeń i badań laboratoryjnych,
3) opracowanie metod, norm i standardów w zakresie zadań wykonywanych przez komórki organizacyjne techniki kryminalistycznej w jednostkach organizacyjnych Policji oraz nadawanie i weryfikowanie uprawnień do samodzielnego opracowywania ekspertyz i wydawania opinii w laboratoriach kryminalistycznych i komórkach techniki kryminalistycznej jednostek organizacyjnych Policji,
4) wdrażanie nowatorskich metod i środków ujawniania, zabezpieczania i badania śladów kryminalistycznych oraz organizowanie szkoleń doskonalenia zawodowego i dokonywanie ocen jakości pracy w laboratoriach kryminalistycznych i komórkach techniki kryminalistycznej,
5) udzielanie pomocy komórkom organizacyjnym jednostek organizacyjnych Policji w doborze środków oraz przy realizacji ich zadań, włączając w to zakupy centralne sprzętu i materiałów o strategicznym znaczeniu dla pionu techniki kryminalistycznej,
6) organizowanie współdziałania w zakresie techniki kryminalistycznej z policjami innych państw, a także krajowymi i międzynarodowymi instytucjami oraz organizacjami zajmującymi się problematyką kryminalistyczną.”
b) w ust. 2 dodaje się pkt 10 w brzmieniu:
„10) Stanowisko Samodzielne.”,
13) w załączniku nr 12:
a) w ust 1 dodaje się pkt 7 w brzmieniu:
„7) koordynowanie działań kontrolnych w Policji”,
b) w ust. 2 w pkt 5 skreśla się wyraz „Samodzielna”,
14) załącznik Nr 14 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia,
15) załącznik Nr 15 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia,
16) załącznik Nr 16 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Kierownicy komórek organizacyjnych Komendy w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia, określą szczegółowe zakresy działania podległych im komórek organizacyjnych i zakresy czynności dla poszczególnych stanowisk służbowych.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z wyjątkiem § 1 pkt 1 lit. a tiret pierwszy, lit. b tiret pierwszy, pkt 14 oraz pkt 15, które obowiązują od dnia 1 lipca 2000 r.
Komendant Główny Policji:
generalny inspektor J. Michna
W porozumieniu:
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji
Marek Biernacki
Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 18 Komendanta Głównego Policji
z dnia 14 września 2001 r.
BIURO DO SPRAW OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
1. Biuro do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych realizuje zadania w zakresie ochrony informacji niejawnych przez:
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych w Komendzie, w tym w systemach i sieciach teleinformatycznych,
2) nadzór nad stosowaniem środków ochrony fizycznej obiektów Komendy przed nieuprawnionym dostępem do informacji niejawnych,
3) kontrolę ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji w Policji,
4) organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie pracy oddziałów Kancelarii Tajnej Komendy,
5) szkolenie policjantów i pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
6) współpracę ze służbami ochrony państwa w zakresie przewidzianym ustawą o ochronie informacji niejawnych,
7) przygotowywanie materiałów do wniosków lub decyzji w sprawach udostępniania informacji niejawnych stanowiących tajemnicę państwową określonej osobie lub instytucji przez Ministra spraw Wewnętrznych i Administracji lub Komendanta Głównego Policji,
8) przygotowywanie materiałów do wniosków lub decyzji w sprawach zwalniania z zachowania tajemnicy państwowej lub służbowej przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
9) prowadzenie postępowań sprawdzających i wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa:
a) policjantom i pracownikom oraz kandydatom do służby lub pracy w Komendzie,
b) policjantom, dla których właściwy w sprawach osobowych jest Komendant Główny Policji,
c) szefom logistyki oraz pełnomocnikom do spraw ochrony informacji niejawnych w komendach wojewódzkich Policji, Wyższej Szkole Policji i szkołach policyjnych.
2. Struktura organizacyjna Biura do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych:
1) Kierownictwo: dyrektor biura,
2) Wydział I Postępowań Sprawdzających i Udostępniania Informacji Niejawnych oraz Zwalniania z Zachowania Tajemnicy,
3) Wydział II Kontroli Szkoleń,
4) Zespół I Kancelaria Tajna Komendy Głównej Policji,
5) Zespół II Ochrony Teleinformatycznej i Fizycznej.
Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 18 Komendanta Głównego Policji
z dnia 14 września 2001 r.
BIURO SPRAW WEWNĘTRZNYCH
1. Biuro Spraw Wewnętrznych realizuje zadania w zakresie:
1) wykrywania przestępstw popełnionych przez policjantów i pracowników Policji z zastosowaniem metod i form pracy operacyjnej oraz czynności dochodzeniowo-śledczych w zakresie przewidzianym w Kodeksie postępowania karnego,
2) ujawniania zjawisk kryminogennych w środowisku policjantów i pracowników Policji,
3) koordynowania działań operacyjnych prowadzonych w sprawach policjantów i pracowników Policji podejrzewanych o popełnienie przestępstwa, w przypadku konieczności współpracy między jednostkami organizacyjnymi Policji,
4) gromadzenia informacji o przestępczości w środowisku policjantów i pracowników Policji oraz analizowania tych informacji.
2. Struktura organizacyjna Biura Spraw Wewnętrznych:
1) Kierownictwo: dyrektor biura,
2) Wydział I,
a) Sekcja I,
b) Sekcja II,
c) Sekcja III,
3) Wydział II,
4) Sekcja do Spraw Analiz i Obsługi,
5) Stanowiska Samodzielne.
Załącznik nr 3 do zarządzenia nr 18 Komendanta Głównego Policji
z dnia 14 września 2001 r.
WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
1. Wydział Zarządzania Jakością realizuje zadania wynikające z wdrożenia w Policji zarządzania jakością poprzez:
1) kreowanie i realizowanie polityki Komendanta Głównego Policji w zakresie zarządzania jakością,
2) inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie prac nad rozwojem systemu zarządzania jakością w Policji,
3) koordynowanie i monitorowanie przedsięwzięć realizowanych przez jednostki organizacyjne Policji w zakresie zarządzania jakością,
4) ustalanie kierunków i problematyki szkoleń z zakresu zarządzania jakością,
5) opracowywanie analiz dotyczących organizacji Policji oraz inicjowanie zmian w zasadach organizacji jednostek organizacyjnych Policji i zakresów działania,
6) współpracę z kierownikami komórek organizacyjnych Komendy w ramach systemu zarządzania jakością,
7) koordynowanie pracy grupy liderów jakości w komórkach organizacyjnych Komendy,
8) organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego w zakresie problematyki zarządzania jakością,
9) współpracę z Wyższą Szkołą Policji w Szczytnie, szkołami policyjnymi i ośrodkami szkolenia w zakresie zadań wydziału.
2. Struktura organizacyjna Wydziału Zarządzania Jakością:
1) Naczelnik wydziału,
2) Stanowiska Wykonawcze.
- Data ogłoszenia: 2001-10-19
- Data wejścia w życie: 2001-10-19
- Data obowiązywania: 2001-10-19
- Dokument traci ważność: 2001-11-27
- DEKRET z dnia 3 stycznia 1918 r. Rady Regencyjnej o tymczasowej organizacji Władz Naczelnych w Królestwie Polskiem
- DEKRET z dnia 16 grudnia 1918 r. w przedmiocie przymusowego zarządu państwowego
- DEKRET z dnia 23 grudnia 1918 r. w przedmiocie uzupełnienia i zmiany przepisów tymczasowych o moratorjum w okręgu sądu apelacyjnego lubelskiego
- DEKRET z dnia 24 grudnia 1918 r. w przedmiocie przedłużenia terminów wekslowych w okręgu sądu apelacyjnego warszawskiego
- DEKRET z dnia 16 grudnia 1918 r. w przedmiocie ochrony majątku nieobecnych właścicieli
- Dekret o zatwierdzaniu i zmianie statutów spółek akcyjnych.
- Dekret w przedmiocie przywrócenia mocy obowiązującej części czwartej Kodeksu Karnego z r. 1903.
- Dekret w przedmiocie utworzenia sądu okręgowego w Białej, gub. Siedleckiej.
- Dekret o używaniu wojska w wypadkach wyjątkowych.
- Dekret o wprowadzeniu stanu wyjątkowego.
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA