REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2014 poz. 55
ZARZĄDZENIE NR 20
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO
z dnia 6 listopada 2014 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Urzędowi Statystycznemu w Bydgoszczy
Na podstawie art. 25 ust. 4 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2012 r. poz. 591, z 2013 r. poz. 2 oraz z 2014 r. poz. 1161) zarządza się, co następuje:
1) w § 5:
a) pkt 12 otrzymuje brzmienie:
„12) prowadzenie obsługi krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON) w zakresie osób prawnych, jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, a także udostępnianie danych z rejestru REGON;”,
b) pkt 14 otrzymuje brzmienie:
„14) prowadzenie przestrzennych baz adresowych na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego na potrzeby tworzenia operatów przestrzennych w posiadanym specjalistycznym oprogramowaniu GIS, na bazie danych krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju (TERYT) i rejestrów statystycznych;”;
2) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Urząd specjalizuje się w realizacji zadań ogólnokrajowych wykonywanych na rzecz statystyki publicznej jako całości w obszarze statystyki rynku pracy w zakresie: pracujących w gospodarce narodowej, bezrobotnych i poszukujących pracy zarejestrowanych w urzędach pracy, popytu na pracę, czasu pracy, kosztów pracy, zezwoleń na pracę cudzoziemców w RP i wynagrodzeń oraz współpracuje w tym zakresie z departamentem GUS właściwym w sprawach statystyki pracy na każdym etapie prowadzonych prac.
2. Urząd jest odpowiedzialny, jako koordynator, za realizację zadań ogólnokrajowych wymienionych w ust. 1, w zakresie:
1) prowadzenia prac dotyczących rozwoju i aktualizacji rejestrów, operatów do badań statystycznych i tworzenia kartotek;
2) przygotowywania wzorów formularzy i kwestionariuszy (w tym elektronicznych) wraz z objaśnieniami oraz szacowania liczby formularzy i kwestionariuszy papierowych przeznaczonych do wydruku;
3) kontroli i akceptacji zbiorów wojewódzkich i ogólnopolskich;
4) kontroli i akceptacji wojewódzkich oraz ogólnopolskich tablic kontrolnych i wynikowych;
5) oceny jakości danych i kontroli kompletności zbiorów, analiz przyczyn braków odpowiedzi i podejmowania działań naprawczych;
6) przygotowywania założeń do systemów informatycznych związanych z gromadzeniem, przetwarzaniem i analizowaniem danych oraz współudziału w ich testowaniu;
7) doskonalenia funkcjonujących narzędzi badawczych i wprowadzania nowych technik realizacji badań w celu ograniczenia obciążenia respondentów, przyspieszenia opracowania wyników i dostarczenia ich odbiorcom, ograniczania kosztów badań;
8) prowadzenia prac umożliwiających wykorzystywanie danych gromadzonych w źródłach administracyjnych;
9) opracowywania rachunku satelitarnego z zakresu specjalizacji;
10) opracowywania danych na potrzeby europejskich rachunków narodowych (system ESA), dla rachunków narodowych krajowych i regionalnych oraz dokonywanie przeliczeń wstecz w związku ze zmianami stosowanych standardów klasyfikacyjnych;
11) tworzenia i prowadzenia dziedzinowej bazy wiedzy z rynku pracy, a w szczególności w zakresie:
a) określania zakresu przedmiotowego i podmiotowego bazy,
b) administrowania zasobami informacyjnymi i metadanymi bazy,
c) prac na rzecz zapewnienia spójności metodologicznej i informacyjnej zasobów bazy,
d) prac metodologicznych związanych z rozwojem i doskonaleniem bazy,
e) rozpoznawania potrzeb informacyjnych użytkowników bazy i dostosowywania zawartości informacyjnej bazy do zgłaszanych potrzeb;
12) aktualizacji systemów danych wynikowych oraz ich dystrybucji jednostkom statystycznym (innym urzędom i departamentom).
3. Urząd wspiera departament GUS właściwy w sprawach statystyki pracy, jako koordynatora odpowiedzialnego za realizację zadań, w zakresie:
1) rozpoznawania i analizy zapotrzebowania na dane i analizy statystyczne oraz podejmowania działań w celu ich zaspokojenia;
2) inicjowania, programowania i planowania badań statystycznych, w szczególności:
a) opracowywania zakresu podmiotowego i przedmiotowego badań, a także wytycznych dotyczących realizacji obowiązku statystycznego jednostek sprawozdawczych,
b) opracowywania metodologii prowadzonych badań oraz tworzenia definicji pojęć i klasyfikacji,
c) opracowywania, prezentowania, upowszechniania i udostępniania wyników badań, analiz statystycznych oraz przygotowywania materiałów analitycznych,
d) prowadzenia prac dotyczących oceny jakości badań statystycznych statystyki publicznej, a także podejmowania działań usprawniających kolejne edycje badań,
e) obliczania pracochłonności oraz kalkulacji, rozliczania i analizowania kosztów prowadzonych badań;
3) inicjowania i prowadzenia prac metodologicznych, badań testowych i pilotażowych;
4) opracowywania cząstkowych projektów rocznego programu badań statystycznych statystyki publicznej i wieloletnich programów rozwoju statystyki publicznej oraz przygotowywania projektów rocznych planów opracowań statystycznych i planów wydawniczych oraz współpracy z zagranicą;
5) tworzenia produktów do rozpowszechniania (w tym analizy wyników i opracowywania publikacji statystycznych);
6) monitorowania zmian w prawodawstwie krajowym i międzynarodowym, prowadzenia prac mających na celu dostosowanie badań do obowiązujących wymogów prawnych;
7) opiniowania projektów dokumentów rządowych;
8) współpracy z innymi resortami, instytucjami i organizacjami w celu integracji i koordynacji badań statystycznych oraz pozyskiwania danych, w szczególności uczestnicząc w pracach zespołów międzynarodowych, międzyresortowych i w grupach ekspertów;
9) przygotowywania dokumentów i materiałów na posiedzenia i konsultacje na potrzeby współpracy międzynarodowej.”.
Prezes Janusz Witkowski
- Data ogłoszenia: 2014-11-07
- Data wejścia w życie: 2014-11-08
- Data obowiązywania: 2014-11-08
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA