REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2020 poz. 3
ZARZĄDZENIE NR 1
KOMENDANTA GŁÓWNEGO PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ
z dnia 24 stycznia 2020 r.
w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej
Na podstawie art. 8 ust. 5 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1499, 1635, 1726 i 2020) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1.
Przepisy ogólne
§ 1.
1) sposoby korzystania ze sprzętu transportowego oraz prowadzenia ewidencji pracy tego sprzętu;
2) metody utrzymywania sprawności technicznej sprzętu transportowego;
3) sposoby uznawania sprzętu transportowego za zbędny oraz zagospodarowania tego sprzętu;
4) sposób rozliczania zużycia paliw.
2. Przepisy zarządzenia nie dotyczą gospodarki transportowej Centrum Naukowo-Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej im. Józefa Tuliszkowskiego – Państwowego Instytutu Badawczego.
§ 2.
1) gospodarce transportowej – należy przez to rozumieć działania związane z planowaniem, nabywaniem, eksploatacją, obsługą, naprawą i zbywaniem sprzętu transportowego oraz zaopatrzeniem i rozliczaniem zużycia paliw i materiałów eksploatacyjnych;
2) sprzęcie transportowym – należy przez to rozumieć:
a) pojazdy w rozumieniu ustawy z dnia 20 czerwca 2002 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2018 r. poz. 1990, z późn. zm.) w tym pojazdy ziemno-wodne,
b) jednostki pływające z silnikiem zabudowanym na stałe, zwane dalej Jednostkami pływającymi”
– stanowiące własność Państwowej Straży Pożarnej, zwanej dalej „PSP”, lub będące w jej użytkowaniu, w tym sprawne technicznie eksponaty zgromadzone przez Centralne Muzeum Pożarnictwa, zwane dalej „CMP”.
§ 3.
Rozdział 2.
Właściwość organów w sprawach gospodarki transportowej
§ 4.
§ 5.
§ 6.
§ 7.
2. Komendant wojewódzki może żądać od komendantów powiatowych (miejskich) PSP, zwanych dalej „komendantami powiatowymi (miejskimi)”, sprawozdań dotyczących zakresu gospodarki transportowej.
Rozdział 3.
Zasady eksploatacji sprzętu transportowego w jednostkach PSP
§ 8.
§ 9.
2. Kierownicy jednostek PSP nadają numery operacyjne dla sprzętu transportowego zgodnie z zasadami określonymi w Krajowych Danych Radiowych.
3. Sposób oznakowania sprzętu transportowego określa załącznik nr 1 do zarządzenia.
§ 10.
2. Szczegółowe zasady użytkowania pojazdów innych niż pożarnicze, z wyłączeniem pojazdów objętych dyspozycją § 17, wykorzystywanych w działaniach ratowniczo-gaśniczych, wykorzystywanych do zapewnienia bieżącego funkcjonowania jednostek, a także wzór wniosku o przydział samochodu służbowego określa załącznik nr 2. Dopuszcza się obsługę potrzeb transportowych przy pomocy systemów teleinformatycznych.
§ 11.
1) stanowiska kierowania komendanta powiatowego (miejskiego),
2) stanowiska kierowania komendanta wojewódzkiego,
3) stanowiska kierowania Komendanta Głównego
– oraz wprowadzeniu do systemu teleinformatycznego.
§ 12.
1) przejazdów pojazdów Komendy Głównej PSP w obrębie granic administracyjnych m. st. Warszawy;
2) przejazdów Komendanta Głównego PSP i jego zastępców;
3) przejazdów funkcjonariuszy prowadzących inspekcje gotowości operacyjnej lub kontrole.
§ 13.
2. Każdorazowo wprowadzeniu do systemu teleinformatycznego podlegają wyjazdy do działań ratowniczo-gaśniczych pojazdów eksploatowanych w szkolnych jednostkach ratowniczo-gaśniczych. Zasady współpracy w tym zakresie z właściwym miejscowo stanowiskiem kierowania, jeżeli ma ona wykraczać poza samo wprowadzenie do systemu ustalają kierownicy jednostek PSP.
§ 14.
2. Pojazd użyty do wyjazdu poza granice państwa powinien spełniać warunki przewidziane prawem drogowym państwa docelowego i prawem państw przez które przebiega trasa przejazdu.
§ 15.
1) przewozu wyposażenia domowego strażaków przeniesionych do pełnienia służby w innej jednostce PSP;
2) udzielenia, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, pomocy:
a) strażakom,
b) pracownikom cywilnym jednostek PSP,
c) emerytom lub rencistom PSP, a także związkowi Emerytów i Rencistów Pożarnictwa Rzeczypospolitej Polskiej;
3) zbiorowego przewozu strażaków i pracowników cywilnych jednostek PSP oraz członków ich rodzin na wyjazdy organizowane przez kierownika jednostki PSP;
4) udzielania doraźnej pomocy:
a) jednostkom organizacyjnym służb podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, z wyłączeniem przewozu osób,
b) właściwemu terytorialnie wojewodzie, w zakresie w jakim przyczyni się to do realizacji jego zadań związanych z ochroną przeciwpożarową oraz ochroną ludności,
c) właściwym terytorialnie organom samorządu terytorialnego w zakresie w jakim przyczyni się to do realizacji ich zadań związanych z ochroną przeciwpożarową oraz ochroną ludności,
d) organizacjom o charakterze społecznym lub charytatywnym, z wyłączeniem przewozu osób,
e) związkom zawodowym działającym w strukturach PSP w ramach wykonywania zadań statutowych,
f) jednostkom ochotniczych straży pożarnych, zwanym dalej „OSP”, w zakresie przewozu:
– sprzętu pożarniczego,
– drużyn pożarniczych,
– orkiestr,
– druhów OSP na przedsięwzięcia szkoleniowe i ćwiczenia organizowane przez jednostki PSP,
– innych wyjazdów związanych z zapewnieniem funkcjonowania OSP na rzecz ochrony przeciwpożarowej;
5) w celu przewiezienia uczestników ceremonii ślubnych i pogrzebowych strażaków lub pracowników cywilnych jednostek PSP, z zastrzeżeniem zachowania formy wynikającej z przepisów regulujących ceremoniał pożarniczy;
6) w celu przewiezienia przedstawicieli jednostki PSP biorących udział w ceremonii ślubnej lub pogrzebowej.
2. Użycie do celu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1–3 oraz pkt 4 lit. a, b i f, pojazdu komendy powiatowej (miejskiej) PSP lub komendy wojewódzkiej PSP wymaga pisemnej zgody komendanta wojewódzkiego.
3. W pozostałych przypadkach użycie pojazdu wymaga pisemnej zgody kierownika jednostki PSP udostępniającego pojazd.
4. Organy, o których mowa w ust. 2 i 3, wyrażając zgodę w przypadkach, o których mowa w ust. 1, obowiązane są kierować się zasadami racjonalności, celowości, gospodarności i zasadności, a także mogą zażądać od użytkownika pojazdu, dodatkowego ubezpieczenia przewożonych osób.
5. Warunki, o których mowa w ust. 1 pkt 4 lit. a, dotyczące przewozu osób oraz wymogi uzyskania zgód, o których mowa w ust. 2, nie obowiązują w przypadku przedsięwzięć o charakterze ewakuacyjnym oraz w stanach nadzwyczajnych.
§ 16.
§ 17.
1) Komendantowi Głównemu PSP i jego zastępcom w celu realizacji ich służbowych potrzeb komunikacyjnych, w tym dojazdu z miejsca zamieszkania do miejsca pełnienia służby i z powrotem;
2) komendantom wojewódzkim PSP w celu realizacji ich służbowych potrzeb komunikacyjnych, w tym dojazdu z miejsca zamieszkania do miejsca pełnienia służby i z powrotem, jeżeli miejsce ich zamieszkania znajduje się w granicach administracyjnych miasta stanowiącego siedzibę komendy wojewódzkiej;
3) komendantom szkół PSP w celu realizacji ich służbowych potrzeb komunikacyjnych, w tym dojazdu z miejsca zamieszkania do miejsca pełnienia służby i z powrotem, jeżeli miejsce ich zamieszkania znajduje się w granicach administracyjnych miasta stanowiącego siedzibę szkoły;
4) Dyrektorowi CMP w celu realizacji jego służbowych potrzeb komunikacyjnych, z wyłączeniem dojazdów z miejsca zamieszkania do miejsca pełnienia służby i z powrotem.
5) komendantom powiatowym (miejskim) PSP w celu realizacji ich służbowych potrzeb komunikacyjnych, z wyłączeniem dojazdów z miejsca zamieszkania do miejsca pełnienia służby i z powrotem.
2. Samochód służbowy z kierowcą lub do wyłącznej dyspozycji przysługuje zastępcom osób, o których mowa w ust. 1 pkt 2–5, w celu realizacji ich służbowych potrzeb komunikacyjnych, z wyłączeniem dojazdów z miejsca zamieszkania do miejsca pełnienia służby i z powrotem.
3. Samochód służbowy z kierowcą lub do wyłącznej dyspozycji przysługuje osobom, o których mowa w ust. 1 pkt 5 i ust. 2, również w przypadku udziału w akcji ratowniczo-gaśniczej.
4. Jeżeli miejsce zamieszkania osób, o których mowa w ust. 1 pkt 2, 3 i 4, znajduje się poza granicami administracyjnymi miasta stanowiącego siedzibę organu, dojazdy z miejsca zamieszkania do miejsca pełnienia służby i z powrotem mogą odbywać się wyłącznie za pisemną zgodą Komendanta Głównego PSP. Zgoda wydawana jest na wniosek.
§ 18.
1) jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych;
2) jednostek OSP;
3) podmiotów, o których mowa w § 15 ust. 1 pkt 4 lit. b, c oraz e;
4) innych podmiotów, działających na rzecz ochrony przeciwpożarowej.
2. Przepis § 15 ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio. Zawarcie umowy użyczenia z podmiotem, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, wymaga zgody Komendanta Głównego.
3. Pojazd podlega zwrotowi w sytuacjach:
1) wygaśnięcia umowy użyczenia;
2) w przypadku gdy stanie się potrzebny jednostce PSP z powodów nieprzewidzianych w chwili zawarcia umowy.
4. W sytuacjach, o których mowa w ust. 3, jednostka PSP podejmuje działania przywracające gotowość operacyjną pojazdu, w tym uzupełnienie zbiornika paliwa.
Rozdział 4.
Kierowanie pojazdami i sterowanie jednostkami pływającymi
§ 19.
2. Dbanie o czystość oraz stan higieniczno-sanitarny pojazdów należy do ich użytkowników w ramach aktualnej zmiany służbowej lub osób, którym powierzono pojazd do używania.
§ 20.
1) odpowiednią kategorię prawa jazdy;
2) upoważnienie do prowadzenia pojazdów służbowych, którego wzór określa załącznik nr 4 do zarządzenia.
2. Jednostki pływające mogą być sterowane i obsługiwane przez osoby pełniące służbę albo zatrudnione w jednostce PSP i legitymujące się odpowiednimi patentami i innymi uprawnieniami, potwierdzającymi ich kwalifikacje w tym zakresie.
3. Postępowanie w przedmiocie wydania upoważnienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, wszczyna się na wniosek zainteresowanego albo z urzędu.
4. Osobę, o której mowa w ust. 1, przed wydaniem upoważnienia kieruje się na właściwe badania lekarskie, których koszty pokrywa jednostka PSP. Zakres badań ustala lekarz medycyny pracy.
5. Przepisu ust. 4 nie stosuje się wobec osób legitymujących się uprawnieniami do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi.
6. Osobom, o których mowa w ust. 5, upoważnienie wystawia się na podstawie badań lekarskich będących podstawą do nadania uprawnień do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi.
7. Upoważnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, wydawane jest na czas określony, zgodny z terminem ważności badań lekarskich i upoważnia osobę legitymującą się nim do prowadzenia wszystkich pojazdów służbowych jednostek PSP, zgodnie z posiadaną kategorią prawa jazdy.
8. Upoważnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, traci ważność w sytuacjach:
1) przeniesienia strażaka do dalszego pełnienia służby w innej jednostce PSP;
2) odwołania ze stanowiska, o którym mowa w § 21 ust. 2 i 3;
3) upływu terminu ważności badań lekarskich;
4) utraty uprawnień do prowadzenia pojazdów mechanicznych.
§ 21.
2. W przypadkach, o których mowa w§ 17 ust. 3 upoważnienie, o którym mowa w § 20 ust. 1 pkt 2, wydają:
1) dla komendantów wojewódzkich, komendantów szkół PSP i Dyrektora CMP – Komendant Główny;
2) dla komendantów powiatowych (miejskich) – właściwy terytorialnie komendant wojewódzki.
3. Komendant Główny i jego zastępcy upoważnieni są do prowadzenia pojazdów służbowych od chwili uzyskania pozytywnego wyniku badań, o których mowa w § 20 ust. 4. Przepis § 22 i 23 stosuje się odpowiednio. Upoważnienie wydaje kierownik komórki organizacyjnej, o której mowa w § 23.
§ 22.
§ 23.
§ 24.
2. Kierujący pojazdami uprzywilejowanymi muszą posiadać zezwolenie na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym oraz upoważnienie, o którym mowa w § 20 ust. 1 pkt 2.
3. Sprawy dotyczące zezwolenia na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi prowadzi komórka właściwa do spraw osobowych w jednostce PSP.
4. W celach doskonalenia techniki jazdy pojazdami, osoby prowadzące pojazdy służbowe mogą, za zgodą kierownika jednostki PSP, korzystać z samochodu służbowego. Kierownik jednostki PSP ustala zakres godzin albo limit kilometrów do wyjeżdżenia w ramach doskonalenia techniki jazdy.
Rozdział 5.
Prowadzenie ewidencji pracy sprzętu transportowego
§ 25.
2. Pracę jednostki pływającej odnotowuje się w okresowej karcie pracy jednostki pływającej, której wzór określa załącznik nr 6 do zarządzenia.
3. Kierujący pojazdem albo jednostką pływającą wypełnia na bieżąco i zgodnie ze stanem faktycznym właściwą okresową kartę pracy.
4. Sposób wypełniania karty pracy pojazdu określa załącznik nr 7 do zarządzenia.
§ 26.
2. Dokumentację, o której mowa w ust. 1, należy prowadzić na bieżąco, z odzwierciedleniem przebiegu całego cyklu eksploatacji od momentu pozyskania sprzętu przez jednostkę PSP do momentu jego zbycia.
3. Dokumentacja, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać w szczególności:
1) podstawowe dane identyfikacyjne i parametry sprzętu;
2) kopie dokumentów i faktur związanych z pozyskaniem sprzętu transportowego, w tym świadectwo dopuszczenia jeżeli jest wymagane;
3) kopie dokumentów związanych z naprawami i wyposażeniem;
4) książkę gwarancyjną;
5) instrukcję obsługi.
4. Dokumentację, o której mowa w ust. 1, prowadzi komórka właściwa do spraw gospodarki transportowej w jednostce PSP.
5. W przypadku przekazywania sprzętu transportowego dokumentacja, o której mowa w ust. 1, przekazywana jest wraz ze sprzętem.
6. Dokumentacja, o której mowa w ust. 1, może być prowadzona w formie elektronicznej, pod warunkiem, że ten sposób dokumentacji umożliwi zbieranie, aktualizowanie i przetwarzanie danych, o których mowa w ust. 3.
Rozdział 6.
Właściwość organów i postępowanie w sprawach o uznawanie sprzętu transportowego za zbędny
§ 27.
§ 28.
2. W skład komisji powołuje się co najmniej trzy osoby spośród pracowników jednostki PSP, w tym co najmniej jednego przedstawiciela komórki właściwej do spraw gospodarki transportowej w jednostce PSP.
§ 29.
§ 30.
1) Komendant Główny w odniesieniu do sprzętu Komendy Głównej PSP;
2) Komendant szkoły PSP i Dyrektor CMP w odniesieniu do sprzętu eksploatowanego w tych jednostkach;
3) właściwy terytorialnie komendant wojewódzki w odniesieniu odpowiednio do sprzętu komend powiatowych (miejskich) PSP z terenu województwa i komendy wojewódzkiej PSP.
§ 31.
§ 32.
2. Na sprzęcie transportowym, o którym mowa w ust. 1, usuwa się numery operacyjne.
§ 33.
2. Na sprzęcie transportowym, o którym mowa w ust. 1, usuwa się numery operacyjne.
§ 34.
2. Wzór rejestru określa załącznik nr 9 do zarządzenia.
§ 35.
2. Komendant wojewódzki wskazuje miejsce dalszej eksploatacji technicznie sprawnego sprzętu transportowego, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4, będącego w jego zasobie, a kierownicy jednostek PSP dokonują przekazania w drodze protokołu zdawczo-odbiorczego.
3. Komendant Główny wskazuje miejsce dalszej eksploatacji technicznie sprawnego sprzętu transportowego, będącego w jego zasobie. Przekazanie następuje w drodze protokołu zdawczo-odbiorczego.
4. Komendant Główny z urzędu lub na wniosek, może przenieść uznany za zbędny sprzęt transportowy pomiędzy zasobami, o których mowa w § 32 oraz § 33.
§ 36.
§ 37.
§ 38.
2. Ewidencję prowadzi się w ujęciu rocznym i sprawozdaje do biura Komendy Głównej właściwego do spraw gospodarki transportowej w terminie do dnia 15 lutego roku kalendarzowego następującego po roku którego zestawienie dotyczy.
3. Biuro Komendy Głównej właściwe do spraw gospodarki transportowej po opracowaniu informacji zbiorczej, przedkładają Komendantowi Głównemu.
4. Wzór ewidencji, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 10 do zarządzenia.
Rozdział 7.
Przyczyny uznania sprzętu transportowego za zbędny
§ 39.
1) technicznych;
2) organizacyjnych;
3) eksploatacyjnych.
§ 40.
1) przewidywany koszt naprawy, lub wartość zespołów, podzespołów, podstawowych części wymagających wymiany, przekroczy wartość 40% wartości sprzętu ustalonej według zasad określonych w ust. 2, albo
2) naprawa ze względu na brak wykonawców lub części zamiennych nie jest możliwa, albo
3) koszty eksploatacji w typowych dla danego sprzętu warunków eksploatacji znacząco wzrosły.
2. Wartość sprzętu transportowego, na potrzeby uznawania pojazdu za zbędny z przyczyn technicznych ustala się bez wyposażenia i urządzeń nie związanych na stałe ze sprzętem, przyjmując za podstawę ocenę sporządzoną przez uprawnionego rzeczoznawcę.
§ 41.
§ 42.
§ 43.
§ 44.
1) komendanta wojewódzkiego;
2) komendanta szkoły PSP;
3) Dyrektora CMP.
Rozdział 8.
Gospodarka materiałami pędnymi i eksploatacyjnymi oraz właściwość organów
§ 45.
1) bieżącej kontroli i analizy zużycia paliw;
2) inicjowania i wdrażania działań zmierzających do racjonalnego gospodarowania materiałami pędnymi i eksploatacyjnymi, a w szczególności paliwami.
2. Zbyt duże zużycie paliwa w typowych dla danego sprzętu transportowego warunkach eksploatacyjnych podlega ustaleniu pod kątem wystąpienia ewentualnych przyczyn technicznych. Ustaleń dokonuje komórka właściwa do spraw gospodarki transportowej w jednostce PSP, a wyniki przedkładane są kierownikowi jednostki PSP.
Rozdział 9.
Sposób rozliczania zużycia paliw i sprawozdawczość w tych sprawach
§ 46.
§ 47.
§ 48.
2. Podczas każdego tankowania oraz na koniec okresu rozliczeniowego należy, przestrzegać zasady pełnego zbiornika paliwa. Zezwala się na tworzenie zapasu paliwa w przenośnych zbiornikach.
§ 49.
§ 50.
§ 51.
2. Zbiorcze zestawienie należy przesłać w terminie do dnia 15 stycznia roku kalendarzowego następującego po roku, którego ono dotyczy.
§ 52.
2. Zasady ewidencjonowania pracy i zużycia paliwa przez sprzęt inny niż transportowy o mocy do 5 kW koordynują komendanci wojewódzcy PSP w ramach uprawnień, o których mowa w § 7.
Rozdział 10.
Przepisy końcowe
§ 53.
2. Do postępowań w przedmiocie wydania upoważnienia, o którym mowa w § 20 ust. 1, wszczętych i nie zakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.
§ 54.
§ 55.
Komendant Główny |
bryg. Andrzej Bartkowiak |
Załączniki do zarządzenia Nr 1 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
z dnia 24 stycznia 2020 r. (poz. 3)
Załącznik nr 1
OZNAKOWANIE SPRZĘTU TRANSPORTOWEGO I INNEGO SPRZĘTU MAJĄCEGO ZASTOSOWANIE W GOSPODARCE TRANSPORTOWEJ JEDNOSTEK PSP
Załącznik Nr 2
SZCZEGÓŁOWE ZASADY UŻYWANIA SAMOCHODÓW SŁUŻBOWYCH INNYCH NIŻ POŻARNICZE
Za użycie samochodu służbowego, o którym mowa w § 10 ust. 2 zarządzenia, uważa się przejazd w charakterze kierowcy, dysponenta lub pasażera. Zgłoszenie służbowych potrzeb komunikacyjnych, wykraczających poza potrzeby wynikające z normalnego trybu pracy jednostki organizacyjnej, następuje poprzez przedłożenie wypełnionego zamówienia na przydział samochodu służbowego, sporządzonego wg wzoru. Zakres stosowania zamówień ustala kierownik jednostki PSP. Złożenie zamówienia nie jest równoznaczne z przyznaniem samochodu służbowego. Rezygnację z zamówienia należy niezwłocznie zgłosić do komórki właściwej w sprawach transportu. Dokumenty oraz kluczyki od samochodów służbowych, udostępnianych w ramach zamówienia pobiera się w komórce właściwej w sprawach transportu lub w razie potrzeby w komórce organizacyjnej funkcjonującej w systemie zmianowym.
Wzór zamówienia na przydział samochodu służbowego innego niż pożarniczy
Załącznik Nr 3
UMOWA UŻYCZENIA POJAZDU
Załącznik Nr 4
WZÓR UPOWAŻNIENIA DO PROWADZENIA POJAZDÓW SŁUŻBOWYCH PSP
Załącznik Nr 5
OKRESOWA KARTA PRACY POJAZDU
Załącznik Nr 6
OKRESOWA KARTA PRACY JEDNOSTKI PŁYWAJĄCEJ
Załącznik Nr 7
WSKAZÓWKI CO DO SPOSOBU WYPEŁNIANIA OKRESOWEJ KARTY PRACY POJAZDU
§ 1.
Okresową kartę pracy pojazdu (dalej: karta) należy prowadzić w sposób umożliwiający jednoznaczne ustalenie:
1) trasy i celu wykorzystania pojazdu;
2) czasu i miejsca postoju powyżej 30 min.;
3) czasu pracy na postoju i czasu pracy urządzeń napędzanych silnikiem głównym pojazdu lub zasilanych ze zbiornika paliwa pojazdu.
§ 2.
Na trasę przejazdu składają się następujące elementy:
1) punkt początkowy – nazwa jednostki lub adres;
2) punkt docelowy – nazwa jednostki lub adres;
3) punkt powrotu – nazwa jednostki lub adres.
§ 3.
Trasę przejazdu odnotowuje się poprzez wykazanie w kolumnie 2 wkładki uzupełniającej do karty wszystkich elementów, o których mowa w § 2.
§ 4.
1. Dysponentem jest osoba pełniąca służbę w albo pracująca w PSP, z której inicjatywy (za zgodą kierownika jednostki organizacyjnej lub osoby przez niego upoważnionej) lub dyspozycji nastąpiło wykorzystanie pojazdu eksploatowanego w PSP.
2. W przypadku gdy dysponent jest zarazem kierującym, obowiązany jest do samodzielnego wypełnienia odpowiednich pól karty.
§ 5.
Wartości wpisywane w kolumnie: „Pobrano paliwa do: zbiorników” w tabeli pt. „Pobrane paliwo i olej silnikowy nie mogą być większe niż deklarowana pojemność zbiorników paliwa w tabeli pt. „Rodzaje i ilości paliw silnikowych”.
Załącznik Nr 8
WNIOSEK O UZNANIE SPRZĘTU TRANSPORTOWEGO ZA ZBĘDNY
Załącznik Nr 9
REJESTR POJAZDÓW I JEDNOSTEK PŁYWAJĄCYCH UZNANYCH ZA ZBĘDNE
Załącznik Nr 10
ZBIORCZE ZESTAWIENIE ZBĘDNEGO SPRZĘTU TRANSPORTOWEGO PRZEKAZANEGO DO JEDNOSTEK OSP
Załącznik Nr 11
NORMY EKSPLOATACJI SPRZĘTU TRANSPORTOWEGO
Załącznik Nr 12
ZBIORCZE ZESTAWIENIE ZUŻYCIA PALIWA I PRZEBIEGU KILOMETRÓW PRZEZ SPRZĘT TRANSPORTOWY JEDNOSTEK PSP
Załącznik Nr 13
OKRESOWA KARTA PRACY SPRZĘTU SILNIKOWEGO
- Data ogłoszenia: 2020-01-30
- Data wejścia w życie: 2020-03-01
- Data obowiązywania: 2022-11-26
- ZARZĄDZENIE NR 3 KOMENDANTA GŁÓWNEGO PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ z dnia 9 marca 2021 r. zmieniające zarządzenie w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej
- ZARZĄDZENIE NR 19 KOMENDANTA GŁÓWNEGO PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ z dnia 17 listopada 2022 r. zmieniające zarządzenie w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej
- ZARZĄDZENIE NR 22 KOMENDANTA GŁÓWNEGO PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ z dnia 25 listopada 2022 r. zmieniające zarządzenie w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA