REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2019 poz. 40
DECYZJA NR 33/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 5 marca 2019 r.
w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej
Na podstawie art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o urzędzie Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 196) oraz § 2 pkt 3a i 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. poz. 426 i z 2014 r. poz. 933) ustala się, co następuje:
§ 1.
§ 2.
1) Minister - Ministra Obrony Narodowej;
2) Ministerstwo - Ministerstwo Obrony Narodowej;
3) Siły Zbrojne - Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej;
4) resort - dział administracji rządowej, w skład którego wchodzą Minister jako kierownik działu administracji rządowej obrona narodowa, Ministerstwo jako urząd, jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Ministra, w tym Siły Zbrojne;
5) Sekretarz Stanu, Podsekretarz Stanu - Sekretarza Stanu, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie;
6) Sztab Generalny - Sztab Generalny Wojska Polskiego;
7) Dowódca Generalny - Dowódcę Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych;
8) Dowódca Operacyjny - Dowódcę Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych;
9) Inspektorat Wsparcia - Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych;
10) komórka organizacyjna - departament, zarząd, Centrum Operacyjne Ministra Obrony Narodowej, biuro - wchodzące w skład Ministerstwa;
11) jednostka organizacyjna - jednostkę organizacyjną niewchodzącą w skład Ministerstwa, podległą Ministrowi lub przez niego nadzorowaną;
12) komórka do spraw promocji - komórkę organizacyjną właściwą do spraw promocji, wskazaną w regulaminie organizacyjnym Ministerstwa Obrony Narodowej;
13) kierownik komórki do spraw promocji - osobę kierującą komórką do spraw promocji;
14) plan priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych - plan priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych resortu obrony narodowej;
15) nieruchomość - nieruchomość znajdującą się w trwałym zarządzie jednostki organizacyjnej;
16) podmiot zewnętrzny - każdy podmiot, bez względu na jego status prawny i organizacyjny, niebędący komórką organizacyjną lub jednostką organizacyjną.
§ 3.
1) kształtowanie pozytywnego wizerunku żołnierza polskiego, Sił Zbrojnych oraz Ministerstwa;
2) tworzenie klimatu zaufania i aprobaty społecznej dla Sił Zbrojnych oraz ich zadań realizowanych w kraju i za granicą;
3) pozyskiwanie najlepszych kandydatów do służby wojskowej;
4) kształtowanie świadomości obronnej obywateli Rzeczypospolitej Polskiej;
5) budowanie społecznego zaplecza Sił Zbrojnych, między innymi poprzez pozyskiwanie partnerów do działalności na rzecz bezpieczeństwa i obronności państwa.
§ 4.
1) planowanie, organizowanie, koordynowanie oraz udział w przedsięwzięciach promocyjnych resortu w kraju i za granicą;
2) wybór, realizacja procedur związanych z zakupami oraz koordynowanie dystrybucji narzędzi promocyjnych, materiałów promocyjnych i wydawniczych oraz elementów ekspozycyjno-wystawienniczych;
3) współpraca z podmiotami zewnętrznymi przy realizacji projektów promujących Ministerstwo i Siły Zbrojne.
§ 5.
1) tworzy rozwiązania systemowe oraz definiuje cele strategiczne w zakresie promocji;
2) planuje, organizuje i koordynuje kampanie, programy i inne przedsięwzięcia promocyjne Ministerstwa w kraju i za granicą, w tym odpowiada za organizację stoisk Ministerstwa podczas targów i wystaw przemysłu obronnego;
3) opracowuje plan priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych resortu, w ramach planowania budżetowego na każdy kolejny rok, w uzgodnieniu z kierownikiem komórki organizacyjnej właściwej do spraw kształtowania budżetu resortu;
4) analizuje potrzeby i dokonuje wyboru narzędzi promocyjnych, materiałów promocyjnych oraz elementów ekspozycyjno-wystawienniczych, przygotowuje dokumentację prawno-finansową w celu ich nabycia, prowadzi negocjacje i uzgodnienia z wykonawcami, uczestniczy w pracach komisji przetargowych oraz w realizacji umów, prowadzi dystrybucję materiałów promocyjnych;
5) analizuje potrzeby szkoleniowe oraz planuje szkolenia dla pracowników i żołnierzy odpowiedzialnych za działalność promocyjną w komórkach i jednostkach organizacyjnych;
6) współpracuje z partnerami zewnętrznymi przy realizacji projektów promujących Ministerstwo i Siły Zbrojne;
7) analizuje wyniki badań społecznych dotyczących wizerunku Sił Zbrojnych i Ministerstwa oraz implementuje wnioski z badań w działalności promocyjnej;
8) zapewnia materiały promocyjne dla:
a) komórek organizacyjnych Ministerstwa,
b) ataszatów obrony przy przedstawicielstwach dyplomatycznych Rzeczypospolitej Polskiej,
c) polskich kontyngentów wojskowych,
d) obserwatorów wojskowych misji organizacji międzynarodowych,
e) zespołów łącznikowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych,
f) polskich przedstawicielstw wojskowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych,
g) żołnierzy zawodowych pełniących służbę poza granicami państwa w stałych przedstawicielstwach Rzeczypospolitej Polskiej przy organizacjach międzynarodowych,
h) jednostek organizacyjnych, za wyjątkiem:
- finansujących działalność promocyjną w ramach limitu wydatków na stałą działalność promocyjną,
- dysponujących środkami finansowymi na realizację zadań promocyjnych w ramach planu priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych.
§ 6.
SDP komórka do spraw promocji = A x B, gdzie poszczególne symbole oznaczają:
SDP komórka do spraw promocji - wydatki na stałą działalność promocyjną komórki do spraw promocji,
A - 5% kwoty określonej w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1509, z późn. zm.1)),
B - limit stanów średniorocznych żołnierzy zawodowych Sił Zbrojnych na dany rok, określony w decyzji budżetowej.
§ 7.
1) Dowódca Generalny;
2) Dowódca Operacyjny;
3) Dowódca Wojsk Obrony Terytorialnej;
4) Szef Inspektoratu Wsparcia;
5) Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej;
6) Dowódca Garnizonu Warszawa;
7) rektorzy-komendanci uczelni wojskowych i komendanci jednostek szkolnictwa wojskowego.
§ 8.
§ 9.
§ 10.
§ 11.
SDP = A x C, gdzie poszczególne symbole oznaczają:
SDP - wydatki na stałą działalność promocyjną,
A - 5% kwoty określonej w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych,
C - limity stanów średniorocznych żołnierzy zawodowych, określonych w decyzji budżetowej na dany rok dla tych jednostek organizacyjnych oraz podległych im struktur.
§ 12.
§ 13.
§ 14.
§ 15.
§ 16.
1) Sekretarze i Podsekretarze Stanu;
2) Szef Sztabu Generalnego;
3) Dyrektor Generalny Ministerstwa;
4) Dowódca Generalny;
5) Dowódca Operacyjny;
6) Dowódca Wojsk Obrony Terytorialnej;
7) Szef Inspektoratu Wsparcia;
8) Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej;
9) Dowódca Garnizonu Warszawa;
10) dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa, pozostających w bezpośredniej podległości Ministra;
11) Dyrektor Gabinetu Politycznego Ministra;
12) dyrektorzy (szefowie, komendanci) innych, niewymienionych powyżej jednostek organizacyjnych, podległych Ministrowi i bezpośrednio mu podporządkowanych, o których mowa w decyzji w sprawie wykazu jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych wraz z ich bezpośrednim podporządkowaniem.
§ 17.
§ 18.
§ 19.
1) analizuje i weryfikuje zgłoszone propozycje;
2) dokonuje wyboru zadań oraz opracowuje plan;
3) uzgadnia plan z kierownikiem komórki organizacyjnej właściwej do spraw kształtowania budżetu resortu;
4) przesyła plan osobom, o których mowa w § 16.
§ 20.
1) w zakresie środków finansowych, dla których dysponentem jest Dyrektor Generalny Ministerstwa - kierownik komórki do spraw promocji;
2) w zakresie środków finansowych, dla których dysponentem nie jest Dyrektor Generalny Ministerstwa - osoby, wymienione w § 16 pkt 4-9 i 12.
§ 21.
1) wprowadzenie nowych zadań do planu:
a) wnioskodawca:
- określa wysokość środków finansowych niezbędnych do realizacji planowanych zadań oraz uzgadnia w komórce organizacyjnej właściwej do spraw kształtowania budżetu resortu czy istnieje możliwość uzyskania tych środków,
- przesyła kierownikowi komórki do spraw promocji wniosek w sprawie wprowadzenia aneksu do planu według wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do decyzji, wraz z uzasadnieniem i dokumentem potwierdzającym możliwość uzyskania środków budżetowych na sfinansowanie planowanych zadań;
b) kierownik komórki do spraw promocji:
- analizuje wniosek oraz sporządza aneks do planu (w przypadku pozytywnej oceny wniosku) lub informuje wnioskodawcę o braku możliwości wprowadzenia aneksu do planu (w przypadku negatywnej oceny wniosku lub niespełnienia warunków, o których mowa w lit. a),
- uzgadnia aneks do planu z komórką organizacyjną właściwą do spraw kształtowania budżetu resortu,
- przesyła wnioskodawcy aneks do planu;
2) przeznaczenie środków ujętych w planie na realizację innego zadania, niż zaplanowane:
a) wnioskodawca przesyła w tej sprawie wniosek według wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do decyzji, wraz z uzasadnieniem, kierownikowi komórki do spraw promocji,
b) kierownik komórki do spraw promocji:
- analizuje wniosek oraz sporządza aneks do planu (w przypadku pozytywnej oceny wniosku) lub informuje wnioskodawcę o braku możliwości wprowadzenia aneksu do planu (w przypadku negatywnej oceny wniosku),
- przesyła wnioskodawcy aneks do planu.
§ 22.
§ 23.
1) przekazy medialne (programy radiowe i telewizyjne, artykuły sponsorowane itp.);
2) programy komputerowe, strony (portale) internetowe, serwisy społecznościowe i ich elementy;
3) utwory filmowe i fotograficzne;
4) reklama;
5) koszty dotarcia do odbiorców narzędzi, o których mowa w pkt 1-4.
§ 24.
1) wydawnictwa książkowe;
2) foldery, ulotki, naklejki, plakaty;
3) kalendarze;
4) nośniki dźwięku i obrazu, elektroniczne nośniki danych;
5) ryngrafy, plakiety, znaczki, proporczyki;
6) materiały piśmiennicze i biurowe;
7) elementy odzieży;
8) artykuły spożywcze (w tym słodycze reklamowe);
9) zabawki;
10) inne przedmioty, których forma i przeznaczenie nie budzą negatywnych skojarzeń.
§ 25.
1) ściany ekspozycyjne;
2) banery reklamowe;
3) flagi reklamowe;
4) stojaki reklamowe typu roll-up;
5) stojaki na ulotki;
6) systemy prezentacji zdjęć, grafiki i plakatów;
7) namioty promocyjne.
§ 26.
1) zawierać elementów promujących osoby aktualnie pełniące służbę wojskową lub aktualnie pełniące funkcje publiczne;
2) naruszać praw autorskich i dóbr osobistych chronionych prawem cywilnym;
3) podlegać sprzedaży, w tym podczas aukcji, licytacji itp.
§ 27.
§ 28.
§ 29.
§ 30.
§ 31.
§ 32.
§ 33.
§ 34.
§ 35.
§ 36.
1) organizacjami pozarządowymi, szkołami, uczelniami i placówkami naukowymi oraz innymi partnerami społecznymi na zasadach określonych w obowiązujących przepisach w sprawie zasad współpracy resortu obrony narodowej z organizacjami pozarządowymi i innymi partnerami społecznymi;
2) podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą na podstawie odrębnych porozumień lub umów cywilno-prawnych.
§ 37.
§ 38.
§ 39.
§ 40.
2. Sekretarze i Podsekretarze Stanu oraz dowódcy (szefowie, dyrektorzy, komendanci), o których mowa w § 16, do dnia 15 marca przedstawiają roczną ocenę działalności promocyjnej kierownikowi komórki do spraw promocji według wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do decyzji.
3. Kierownik komórki do spraw promocji do dnia 30 kwietnia sporządza roczną ocenę działalności promocyjnej resortu na podstawie rocznych ocen, o których mowa w ust. 2.
§ 41.
§ 42.
§ 43.
§ 44.
Minister Obrony Narodowej: M. Błaszczak
|
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2018 r. poz. 1540, 1552, 1629, 1669, 1693, 2073, 2126, 2159, 2192, 2193, 2215, 2242, 2244, 2245, 2246, 2429 i 2529 oraz z 2019 r. poz. 29 i 271.
Załączniki do decyzji Nr 33/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 5 marca 2019 r. (poz. 40)
Załącznik Nr 1
PROPOZYCJE DO PLANU PRIORYTETOWYCH PRZEDSIĘWZIĘĆ PROMOCYJNYCH RESORTU OBRONY NARODOWEJ
Załącznik Nr 2
ROCZNA OCENA DZIAŁALNOŚCI PROMOCYJNEJ
Załącznik Nr 3
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU PRIORYTETOWYCH PRZEDSIĘWZIĘĆ PROMOCYJNYCH RESORTU OBRONY NARODOWEJ
- Data ogłoszenia: 2019-03-06
- Data wejścia w życie: 2019-03-06
- Data obowiązywania: 2023-05-24
- DECYZJA NR 63/MON MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 12 maja 2020 r. zmieniająca decyzję w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej
- DECYZJA NR 46/MON MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 23 maja 2023 r. zmieniająca decyzję w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA