REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 187
Komenda Główna Żandarmerii Wojskowej
ZARZĄDZENIE NR 38/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 29 września 2017 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie szczegółowych zakresów działania jednostek organizacyjnych Żandarmerii Wojskowej
Na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. o Żandarmerii Wojskowej i wojskowych organach porządkowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1483 i 1848 oraz z 2017 r. poz. 244, 768 i 1086) zarządza się, co następuje:
1) w załączniku Nr 1 do zarządzenia:
a) w SPISIE TREŚCI zwrot "Sekcja Badań i Metodyki Nauczania" zastępuje się zwrotem:
"Sekcja Metodyki i Planowania Szkolenia",
b) w rozdziale 6:
- § 7 otrzymuje brzmienie:
"SEKCJA WEWNĘTRZNA I OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
§ 7.
1. Sekcja Wewnętrzna i Ochrony Informacji Niejawnych, zwana dalej "Sekcją Wewnętrzną", jest komórką wewnętrzną Centrum właściwą w zakresie spraw wewnętrznych, ochrony informacji niejawnych oraz zabezpieczenia i fizycznej ochrony obiektów. Kierownik sekcji wykonuje zadania pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych, o których mowa w art. 15 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167, z późn. zm.).
2. Sekcja Wewnętrzna realizuje zadania związane z:
1) zapewnieniem przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych w Centrum na zasadach określonych w ustawie o ochronie informacji niejawnych oraz przepisach NATO i UE, a także umowach bilateralnych zawartych pomiędzy Rzecząpospolitą Polską a innymi państwami;
2) ochroną systemów teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych w Centrum z wyłączeniem organizacyjnych, technicznych i programowych aspektów ochrony kryptograficznej;
3) przetwarzaniem i prowadzeniem ewidencji materiałów niejawnych;
4) zapewnieniem ochrony informacji niejawnych w Centrum, w tym stosowaniem środków bezpieczeństwa fizycznego;
5) zapewnieniem funkcjonowania systemu ochrony budynku Centrum.
3. Do zadań Sekcji Wewnętrznej należy:
1) w zakresie spraw wewnętrznych i naruszeń zasad bezpieczeństwa informacji niejawnych:
a) rozpoznawanie i ujawnianie działań i zachowań mogących nosić znamiona czynów zabronionych, a także innych zachowań mających znamiona przewinień dyscyplinarnych wśród żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej Centrum,
b) zbieranie informacji o przypadkach i zachowaniach mogących nosić znamiona czynów zabronionych, a także mających znamiona przewinień dyscyplinarnych wśród żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej Centrum,
c) podejmowanie działań wyjaśniających okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych;
2) w zakresie ochrony informacji niejawnych:
a) opracowywanie i przedstawianie do zatwierdzenia Komendantowi Centrum projektów dokumentów normujących ochronę informacji niejawnych w Centrum, w tym:
- dokumentacji określającej sposób i tryb przetwarzania w Centrum informacji niejawnych o klauzuli "poufne",
- instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone" oraz zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony,
- dokumentacji określającej poziom zagrożeń związanych z nieuprawnionym dostępem do informacji niejawnych lub ich utratą oraz "Planu Ochrony informacji niejawnych" Centrum,
- dokumentów decyzyjnych w sprawie organizacji systemu ochrony Centrum,
b) zapewnienie bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych funkcjonujących w Centrum, w których są przetwarzane informacje niejawne, poprzez sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem zasad i procedur z zakresu ochrony informacji niejawnych oraz nadzorowanie opracowywania szczególnych wymagań bezpieczeństwa systemów i procedur bezpiecznej eksploatacji systemów teleinformatycznych,
c) prowadzenie kontroli ochrony informacji niejawnych w Centrum oraz przestrzegania przepisów w tym zakresie,
d) organizowanie kontroli okresowej ewidencji materiałów i obiegu dokumentów zawierających informacje niejawne w Centrum, sprawowanie nadzoru nad jej przebiegiem oraz szkolenie członków komisji biorących udział w tej kontroli,
e) prowadzenie zwykłych i kontrolnych postępowań sprawdzających, wystawianie stosownych poświadczeń bezpieczeństwa,
f) wnioskowanie o wydanie stosownych poświadczeń bezpieczeństwa oraz zaświadczeń NATO i UE dla żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej Centrum,
g) monitorowanie aktualności uprawnień do dostępu do informacji niejawnych w zakresie informacji narodowych i międzynarodowych,
h) prowadzenie i aktualizowanie wykazu osób zatrudnionych i pełniących służbę w Centrum albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto,
i) planowanie, organizowanie i prowadzenie szkolenia podstawowego z zakresu ochrony informacji niejawnych oraz prowadzenie ewidencji wydanych zaświadczeń o ukończeniu szkoleń,
j) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych w Centrum,
k) zapewnienie niezakłóconego obiegu dokumentów w Centrum, sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem kancelarii tajnej, w tym:
- prowadzenie ewidencji pieczęci urzędowych i służbowych oraz ewidencji wydawnictw wojskowych jawnych i niejawnych,
- zorganizowanie i nadzór nad funkcjonowaniem kancelarii ćwiczebnej,
- archiwizowanie dokumentów oraz przygotowanie i przekazywanie ich do archiwum ŻW,
l) wdrażanie wytycznych, zaleceń i instrukcji dotyczących postępowania z informacjami niejawnymi międzynarodowymi, wydawanymi przez krajową władzę bezpieczeństwa,
ł) informowanie Komendanta Centrum oraz Szefa Oddziału Ochrony Informacji Niejawnych KG ŻW o naruszeniu w Centrum przepisów o ochronie informacji niejawnych, a także Służby Kontrwywiadu Wojskowego w przypadku naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych, oznaczonych klauzulą "poufne" lub wyższą,
m) prowadzenie postępowań wyjaśniających okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz przedstawianie Komendantowi Centrum wyników i wniosków z tych postępowań, w tym składanie propozycji zastosowania środków dyscyplinarnych oraz usprawniających odpowiednie korzystanie z zasobów informacyjnych Centrum,
n) zapewnienie bezpieczeństwa fizycznego informacji niejawnych w Centrum, w tym:
- określanie poziomu zagrożeń związanych z nieuprawnionym dostępem do informacji niejawnych oraz stosowanie odpowiednich do tego poziomu środków bezpieczeństwa fizycznego,
- organizowanie stref ochronnych oraz systemu wejść i wyjść z tych stref,
- określanie zasad wstępu do stref ochronnych oraz nadawanie uprawnień do wstępu do tych stref,
o) zapewnienie ochrony informacji niejawnych podczas ćwiczeń, treningów, narad, odpraw i szkoleń,
p) realizowanie zadań w zakresie bezpieczeństwa przemysłowego, w szczególności:
- udział w opracowywaniu umów i instrukcji bezpieczeństwa przemysłowego dotyczących zlecenia przedsiębiorcy wykonania umów lub zadań związanych z dostępem do informacji niejawnych,
- nadzorowanie, kontrola i doradztwo w zakresie wykonywania przez przedsiębiorców, z którymi jednostka organizacyjna zawarła umowę, obowiązku ochrony informacji niejawnych wytworzonych lub przekazanych przedsiębiorcy w związku z realizacją umowy,
q) udział w przygotowaniu i prowadzeniu ćwiczeń organizowanych przez Centrum,
r) sporządzanie i przedkładanie Komendantowi Centrum okresowych analiz, ocen, sprawozdań oraz wniosków dotyczących przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych;
3) w zakresie ochrony obiektów:
a) nadzór nad czynnościami związanymi z administrowaniem systemem alarmowym, telewizyjnym systemem nadzoru oraz systemem kontroli dostępu,
b) udział w opracowywaniu minimalnych wojskowych wymagań organizacyjno-użytkowych,
c) opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji związanej z ochroną Centrum oraz nadzór nad realizacją zadań wynikających z wyciągu "Planu ochrony kompleksu wojskowego nr 1023" w zakresie dotyczącym Centrum,
d) prowadzenie kontroli stanu ochrony obiektów Centrum, w tym sprawdzanie funkcjonowania urządzeń wchodzących w skład systemu alarmowego, telewizyjnego systemu nadzoru oraz systemu kontroli dostępu.
4) sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem Archiwum Żandarmerii Wojskowej w zakresie dotyczącym działania Sekcji.",
- § 9 i 10 otrzymują brzmienie:
"WYDZIAŁ DYDAKTYCZNY
§ 9.
1. Wydział Dydaktyczny jest komórką wewnętrzną Centrum odpowiedzialną za: organizowanie i realizowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego, prowadzenie szkolenia w zakresie dochodzeniowo-śledczym, operacyjno-rozpoznawczym, ogólnowojskowym, prewencji i taktyki interwencji, komunikacji społecznej, wychowania fizycznego, zdalnego kształcenia oraz języków obcych.
2. Do zadań Wydziału Dydaktycznego należy:
1) współudział w tworzeniu koncepcji programowych i programów szkoleń;
2) rozbudowa bazy dydaktycznej;
3) kształtowanie postaw uczestników kursów w zakresie przestrzegania prawa i poszanowania godności człowieka, edukacji humanistycznej oraz postępowania zgodnego z zasadami etyki żołnierza zawodowego;
4) realizowanie zadań szkoleniowych dotyczących właściwości rzeczowej w ramach doskonalenia zawodowego żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej ŻW, policji wojskowej państw NATO i UE oraz innych podmiotów;
5) realizowanie zadań związanych z procesem zbierania i upowszechniania doświadczeń w ŻW;
6) tworzenie publikacji, opracowywanie instrukcji, poradników i innych materiałów szkoleniowych, w tym dla innych jednostek organizacyjnych ŻW;
7) prowadzenie zajęć ze szkolenia doskonalącego, uzupełniającego i metodycznego oraz treningów dla żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej;
8) wypracowywanie i wdrażanie właściwych form i metod szkolenia;
9) zapewnianie właściwego poziomu prowadzonych zajęć;
10) dokumentowanie procesu szkolenia;
11) organizowanie i prowadzenie sprawdzianów i egzaminów;
12) współudział w realizowaniu przedsięwzięć procesu osiągania gotowości do podjęcia działań, w tym mobilizacyjnego rozwinięcia Centrum;
13) współdziałanie, w zakresie działalności szkoleniowej, z komórkami wewnętrznymi Centrum i KG ŻW, jednostkami szkoleniowymi rodzajów Sił Zbrojnych, Policji i Straży Granicznej oraz cywilnymi ośrodkami szkoleniowymi;
14) realizowanie zadań w obszarze dochodzeniowo-śledczym:
a) prowadzenie szkolenia specjalistycznego w zakresie:
- kryminalistycznego badania miejsca zdarzenia i dokumentowania jego wyników,
- wykonywania badań kryminalistycznych,
- realizacji czynności profilaktycznych, zwłaszcza w zakresie zapobiegania narkomanii,
- stosowania informatyki śledczej w prowadzonych postępowaniach,
- poznania podstaw prawnych działalności ŻW,
- stosowania prawa karnego materialnego, prawa karnego procesowego, prawa wykroczeń i innych gałęzi prawa,
- ustalania okoliczności zdarzeń,
- taktyki i techniki prowadzenia postępowań karnych,
- prowadzenia czynności w postępowaniu przygotowawczym i postępowaniu w sprawach o wykroczenia,
b) udział w pracach grup operacyjno-procesowych powoływanych w terenowych jednostkach organizacyjnych ŻW w postępowaniach karnych o skomplikowanym charakterze i wszczętych w sprawie nieznanych sprawców,
c) udział w działalności rozliczeniowej i koordynacyjnej realizowanej przez KG ŻW w terenowych i specjalistycznych jednostkach organizacyjnych ŻW,
d) analiza i opiniowanie materiałów procesowych wytworzonych w terenowych jednostkach organizacyjnych ŻW,
e) udział w pracach grup operacyjno-procesowych powoływanych w terenowych jednostkach organizacyjnych ŻW w postępowaniach karnych o skomplikowanym charakterze i wszczętych w sprawie nieznanych sprawców,
f) udział w działalności koordynacyjnej i rozliczeniowej realizowanej przez KG ŻW w terenowych i specjalistycznych jednostkach organizacyjnych ŻW,
g) analiza i opiniowanie materiałów procesowych wytworzonych w terenowych jednostkach organizacyjnych ŻW;
15) prowadzenie szkolenia specjalistycznego w obszarze prewencji i taktyki interwencji w zakresie:
a) zapewniania bezpieczeństwa i porządku publicznego w miejscu pełnienia służby oraz podejmowania interwencji,
b) realizacji czynności patrolowych, asystencyjnych, policji sądowej, konwojowych, kontroli ruchu drogowego i pilotaży,
c) prowadzenia oraz dokumentowania działalności profilaktycznej,
d) planowania, dokumentowania i rozliczania służby patrolowej,
e) opracowywania dokumentów (oceny, analizy) będących podstawą do planowania działalności prewencyjnej,
f) postępowań administracyjnych w sprawie broni prywatnej żołnierzy zawodowych,
g) udzielania pierwszej pomocy w nagłych stanach zagrożenia życia lub zdrowia człowieka,
h) kontroli sposobu ochrony jednostek wojskowych,
i) przygotowania obsługi izb zatrzymań,
j) przygotowanie inspektorów ruchu drogowego do wykorzystania czynności służbowych,
k) prewencyjnego zabezpieczenia zdarzeń o charakterze terrorystycznym w miejscach publicznych,
l) prowadzenia działań rozpoznania minersko-pirotechnicznego,
m) taktyki i technik:
- stosowania środków przymusu bezpośredniego,
- realizacji czynności ochronnych i konwojowych,
- podejmowania interwencji w różnych okolicznościach,
n) taktyki działań zespołowych,
o) taktyki działań pościgowych,
p) zasad bezpiecznego i sprawnego posługiwania się bronią;
16) realizowanie zadań w obszarze działalności operacyjno-rozpoznawczej:
a) realizowanie zadań szkolenia specjalistycznego w zakresie:
- poznania podstaw prawnych wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych, zwanych dalej "O-R",
- planowania, organizowania, prowadzenia i dokumentowania pracy O-R,
- stosowania złożonych metod i środków pracy operacyjnej,
- operacyjnego prowadzenia czynności poszukiwawczych,
- ewidencjonowania, przechowywania oraz obsługi sprzętu i środków operacyjnych,
- prowadzenia dokumentacji z planowania, wydatkowania i rozliczania funduszu operacyjnego,
- współdziałania z organami uprawnionymi do wykonywania czynności O-R,
b) udział w pracach grup operacyjno-procesowych powoływanych w terenowych jednostkach organizacyjnych ŻW w postępowaniach karnych o skomplikowanym charakterze i wszczętych w sprawie nieznanych sprawców,
c) udział w działalności koordynacyjnej i rozliczeniowej realizowanej przez KG ŻW w terenowych i specjalistycznych jednostkach organizacyjnych ŻW,
d) analiza i opiniowanie materiałów uzyskanych na podstawie ustaleń własnych w terenowych jednostkach organizacyjnych ŻW;
17) prowadzenie szkolenia ogólnego w zakresie:
a) planowania i organizacji taktyki ŻW oraz działań operacyjno-taktycznych wojsk lądowych,
b) planowania i organizowania zabezpieczenia logistycznego w ŻW,
c) organizacji powszechnej obrony przeciwlotniczej,
d) organizacji obrony przed bronią masowego rażenia,
e) doskonalenia umiejętności strzeleckich,
f) powszechnej edukacji ekonomicznej oraz wybranych zagadnień administracji;
18) prowadzenie szkolenia specjalistycznego w obszarze komunikacji społecznej, łączności i informatyki w zakresie:
a) organizacji, zarządzania i komunikacji wewnętrznej,
b) funkcjonowania i wykorzystywania systemów łączności i informatyki (w tym obsługi środków łączności wojskowej oraz systemów i sieci teleinformatycznych),
c) profilaktyki z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego,
d) administrowania wybranymi systemami i sieciami teleinformatycznymi,
e) realizowanie przedsięwzięć w zakresie kształtowania pożądanego morale i dyscypliny wojskowej, umiejętności przywódczych dowódców oraz etycznych postaw w służbie i pracy,
f) prowadzenie zajęć z zakresu zasad komunikacji społecznej w wojsku oraz komunikowania się,
g) prowadzenie działalności instruktażowo-metodycznej w obszarze problematyki działalności społecznej,
h) gromadzenie doświadczeń z zakresu problematyki dyscyplinarno-profilaktycznej wynikających z udziału w operacjach prowadzonych przez SZ RP poza granicami państwa;
19) realizowanie zadań szkoleniowych w zakresie nauki języków obcych:
a) organizowanie i prowadzenie stacjonarnych kursów języka angielskiego na poziomie 1, 2 i 3,
b) organizowanie i prowadzenie eksternistycznych sesji egzaminacyjnych z języka angielskiego na poziomie 1 i 2,
c) prowadzenie szkolenia programowego oraz doskonalącego z języka angielskiego dla żołnierzy ŻW;
20) realizacja zadań w zakresie wychowania fizycznego:
a) planowanie, organizowanie i realizowanie przedsięwzięć wychowania fizycznego w Centrum,
b) kształtowanie sprawności fizycznej żołnierzy ŻW,
c) realizowanie przedsięwzięć mających na celu wymianę doświadczeń,
d) organizowanie i dokumentowanie sprawdzianu sprawności fizycznej żołnierzy zawodowych Centrum,
e) popularyzowanie sportu powszechnego,
f) udział w tworzeniu koncepcji programowych i programów szkolenia;
21) realizacji zadań w zakresie zdalnego kształcenia:
a) wdrażanie koncepcji zdalnego kształcenia w ŻW,
b) wprowadzanie do oferty szkoleniowej Centrum kursów zdalnego kształcenia,
c) organizowanie i koordynowanie działalności związanej z wdrażaniem zdalnego kształcenia w Centrum,
d) opracowywanie programów kursów zdalnego kształcenia,
e) projektowanie szkoleń zdalnych na podstawie opracowanych programów,
f) tworzenie zdalnych szkoleń na potrzeby Centrum,
g) podejmowanie działań zapewniających pełną realizację programów kursów kształcenia zdalnego,
h) zapewnienie wysokiego poziomu w realizacji kursów e-learningowych,
i) administrowanie platformą e-learningową Centrum,
j) współpraca z wykładowcami i instruktorami Centrum odnośnie wprowadzania nowatorskich rozwiązań szkoleniowych,
k) określanie oraz zgłaszanie potrzeb Centrum w zakresie kształcenia zdalnego.
SEKCJA METODYKI I PLANOWANIA SZKOLENIA
§ 10.
1. Sekcja Metodyki i Planowania Szkolenia jest komórką wewnętrzną Centrum odpowiedzialną za inicjowanie i koordynację przedsięwzięć metodyki nauczania w zakresie form i metod nauczania, rozwoju i wykorzystania bazy dydaktycznej, przygotowanie i realizację kontaktów zagranicznych Centrum oraz planowanie i organizowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego.
2. Do zadań Sekcji Metodyki i Planowania Szkolenia należy:
1) w zakresie metodyki nauczania:
a) prowadzenie działalności badawczej - samodzielnie lub we współpracy z innymi komórkami wewnętrznymi Centrum,
b) wdrażania nowych form i metod nauczania i szkolenia,
c) inicjowanie opracowania materiałów szkoleniowych i pomocy dydaktycznych dla kursantów - uczestników szkoleń, kadry dydaktycznej Centrum oraz jednostek organizacyjnych ŻW,
d) współuczestnictwo w organizowaniu egzaminów w przedmiocie określania zakresu i form sprawdzania wiedzy uczestników szkolenia,
e) udział w opracowaniu programów nauczania kursów i szkoleń realizowanych w Centrum,
f) koordynacja i nadzór nad publikacją materiałów dydaktycznych i działalnością wydawniczą,
g) współudział w realizowaniu przedsięwzięć procesu osiągania gotowości do podjęcia działań i mobilizacyjnego rozwinięcia Centrum;
2) w zakresie współpracy międzynarodowej:
a) przedstawianie propozycji zamierzeń Centrum do planu współpracy resortu obrony narodowej z zagranicą,
b) sporządzanie i przesyłanie do zatwierdzenia do KG ŻW "Programów-kosztorysów" pobytu w Centrum delegacji zagranicznych,
c) opracowywanie dokumentów dla członków delegacji Centrum wyjeżdżających za granicę oraz przygotowywanie wizyt zagranicznych delegacji,
d) wypełnianie roli łącznikowej w kontaktach z przedstawicielami komórek ds. współpracy międzynarodowej instytucji krajowych i zagranicznych,
e) współdziałanie w zakresie szkolenia i wymiany doświadczeń z komórkami KG ŻW, jednostkami policji wojskowej oraz centrami szkolenia i doskonalenia policji wojskowej państw NATO i UE;
3) w zakresie planowania i organizowania procesu dydaktyczno-wychowawczego:
a) opracowywanie planów i diagramów szkolenia stosownie do zgłaszanych potrzeb i wytycznych przełożonych,
b) ewidencjonowanie wyników uzyskiwanych przez szkolonych i wskaźników efektywności szkolenia,
c) planowanie wykorzystania posiadanego sprzętu w procesie dydaktycznym,
d) opracowywanie planów materiałowego zabezpieczenia szkolenia,
e) utrzymanie współpracy w zakresie działalności szkoleniowej z komórkami wewnętrznymi Centrum i KG ŻW oraz jednostkami szkoleniowymi rodzajów Sił Zbrojnych, Policji i Straży Granicznej,
f) planowanie i określanie limitów środków bojowych i materiałowych oraz uzbrojenia i sprzętu wojskowego na zabezpieczenie szkolenia.";
2) w załączniku Nr 11 do zarządzenia:
a) w SPISIE TREŚCI zwrot: "Sekcja Zabezpieczenia" zastępuje się zwrotem: "Sekcja Personalno-Organizacyjna",
b) w rozdziale 6 § 6 otrzymuje brzmienie:
"§ 6.
1. Sekcja Personalno-Organizacyjna jest komórką wewnętrzną Wydziału właściwą w zakresie działalności personalno-organizacyjnej, kompetencyjnej, logistycznej, finansowej oraz gotowości mobilizacyjnej i bojowej, łączności i informatyki, planowania działalności bieżącej i zarządzania kryzysowego.
2. Do zadań Sekcji Personalno-Organizacyjnej należy:
1) w zakresie działalności personalno-organizacyjnej i kompetencyjnej:
a) prowadzenie ewidencji personalnej żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej,
b) sporządzanie rozkazów personalnych i wyciągów z rozkazów wyższych przełożonych,
c) prowadzenie rozkazu dziennego Komendanta Wydziału,
d) opracowywanie planów urlopów żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej oraz monitorowanie ich wykorzystania,
e) przedstawianie propozycji kierowania kadry Wydziału na studia i kursy,
f) przygotowywanie wniosków do odznaczeń i mianowań,
g) prowadzenie zbioru zakresów obowiązków kadry i pracowników resortu obrony narodowej,
h) prowadzenie ewidencji skarg, próśb i zażaleń,
i) przygotowywanie dokumentacji i nadzór nad przebiegiem opiniowania okresowego w Wydziale;
2) w zakresie gotowości mobilizacyjnej i bojowej oraz zarządzania kryzysowego:
a) utrzymywanie w stałej sprawności systemów: alarmowania, powiadamiania, osiągania gotowości do podjęcia działań i mobilizacji,
b) opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji gotowości mobilizacyjnej i bojowej,
c) opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji oraz realizacja przedsięwzięć systemu zarządzania kryzysowego ŻW;
3) w zakresie logistyki:
a) przekazywanie do oddziału gospodarczego danych do realizacji zaopatrzenia i świadczenia specjalistycznych usług materiałowych,
b) prowadzenie ewidencji SpW i środków zaopatrzenia,
c) prowadzenie gospodarki materiałami, wyposażeniem i sprzętem kulturalno-oświatowym,
d) rozliczanie zużycia środków zaopatrzenia, w tym objętych rocznymi limitami zużycia,
e) określanie należności i stanów zabezpieczenia potrzeb mobilizacyjnych i wojennych,
f) zgłaszanie do oddziału gospodarczego potrzeb Wydziału w zakresie:
- SpW oraz środków zaopatrzenia - materiałowych i technicznych,
- prac remontowych i konserwacyjnych;
4) opracowywanie danych do "Planu rzeczowo-finansowego" wojskowej jednostki budżetowej;
5) realizowanie zadań z obszaru ochrony środowiska;
6) w zakresie działalności wychowawczej i kształtowania dyscypliny:
a) planowanie, organizowanie i realizowanie przedsięwzięć wychowawczych oraz kulturalnych,
b) zbieranie danych i opracowywanie meldunków o morale, dyscyplinie i nastrojach środowisk wojskowych,
c) prowadzenie ewidencji sprawców przewinień dyscyplinarnych,
d) planowanie i współpraca z organizacjami pozarządowymi,
e) opracowywanie programów udziału w przedsięwzięciach o charakterze historyczno-patriotycznym,
f) kreowanie pozytywnego wizerunku żołnierzy Żandarmerii Wojskowej,
g) prowadzenie kroniki Wydziału Żandarmerii Wojskowej;
7) w zakresie działalności finansowej:
a) prowadzenie rejestru wydatków,
b) sporządzanie specyfikacji wydatków do planu finansowego wojskowej jednostki budżetowej,
c) sporządzanie specyfikacji wydatków rzeczowych do planu rzeczowego wojskowej jednostki budżetowej,
d) wykonywanie planu zatrudnienia bazowego i funduszu wynagrodzeń pracowników resortu obrony narodowej,
e) wykonywanie analiz realizacji limitów wydatków budżetu i wnioskowanie do Komendy Głównej ŻW i Oddziału Zabezpieczenia ŻW w sprawie ich zmian;
8) w zakresie łączności i informatyki:
a) planowanie i organizowanie systemu łączności i informatyki Wydziału,
b) opracowywanie dokumentacji z zakresu organizacji systemu łączności i informatyki czasu W i P oraz sytuacji kryzysowych,
c) zapewnianie sprawnego funkcjonowania systemów teleinformatycznych,
d) nadzór nad stanem technicznym sprzętu łączności i wykorzystaniem oprogramowania,
e) zarządzanie pasmem częstotliwości przydzielonym Wydziałowi,
f) administrowanie wydzielonymi systemami łączności i informatyki (MIL-WAN, VOIP, VTC),
g) przygotowywanie materiałów szkoleniowych oraz prowadzenie specjalistycznych szkoleń z zakresu łączności i informatyki,
h) prowadzenie:
- gospodarki i ewidencji materiałowej mienia łączności i informatyki,
- miesięcznych analiz wydatków za usługi telekomunikacyjne,
- baz danych sprzętu łączności, informatyki i oprogramowania,
- spisu telefonów i adresów poczty elektronicznej osób funkcyjnych;
9) w zakresie planowania działalności bieżącej:
a) planowanie i koordynowanie działalności bieżącej oraz rozliczeniowo-zadaniowej,
b) wykonywanie miesięcznych i rocznych planów zasadniczych przedsięwzięć;
10) sporządzanie projektów dokumentów rozkazodawczych, planistycznych, informacyjnych i sprawozdawczych.".
Minister Obrony Narodowej: A. Macierewicz
- Data ogłoszenia: 2017-10-02
- Data wejścia w życie: 2017-10-02
- Data obowiązywania: 2017-10-02
- Z mocą od: 2017-05-15
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA