REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2015 poz. 295

Departament Nauki i Szkolnictwa Wojskowego

DECYZJA NR 420/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

z dnia 30 października 2015 r.

w sprawie zatwierdzenia zmiany statutu Akademii Obrony Narodowej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 56 ust., w związku z art. 59 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2012 r. poz. 572, z późn. zm.1)) ustala się, co następuje:

1. Zatwierdza się zmiany statutu Akademii Obrony Narodowej przyjęte uchwałą Nr 7/2015 Senatu tej Uczelni z dnia 18 marca 2015 r.2)

2. Uchwała, o której mowa w pkt 1, stanowi załącznik do decyzji.

3. Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Obrony Narodowej: T. Siemoniak

 

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 742 i 1544, z 2013 r. poz. 675, 829, 1005, 1588 i 1650, z 2014 r. poz. 7, 768, 821, 1004, 1146 i 1198 oraz z 2015 r. poz. 357 i 860.

2) Statut Akademii Obrony Narodowej przyjęty uchwałą Nr 16/2012 Senatu tej Uczelni z dnia 19 stycznia 2012 r. stanowi załącznik do decyzji Nr 77/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 marca 2012 r. w sprawie zatwierdzenia statutu Akademii Obrony Narodowej (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 104 oraz z 2014 r. poz. 206).

Załącznik 1. [UCHWAŁA NR 7/2015 SENATU AKADEMII OBRONY NARODOWEJ]

Załącznik do decyzji Nr 420/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 30.10.2015 r. (poz. 295)

infoRgrafika

Warszawa, dnia 18 marca 2015 r.

UCHWAŁA NR 7/2015
SENATU AKADEMII OBRONY NARODOWEJ

w sprawie zmiany statutu Akademii Obrony Narodowej

Senat Akademii Obrony Narodowej na posiedzeniu w dniu 18 marca 2015 r., działając na podstawie art. 56 ust. 1 i 5 w zw. z art. 116 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2012 r., poz. 572, z późn. zm.), po zapoznaniu się z wnioskiem Rektora-Komendanta Akademii Obrony Narodowej

uchwala, co następuje:

1. W statucie Akademii Obrony Narodowej uchwalonym przez Senat Akademii Obrony Narodowej uchwałą Nr 16/2012 z dnia 19 stycznia 2012 r. i zatwierdzonym przez Ministra Obrony Narodowej decyzją Nr 77/MON z dnia 21 marca 2012 r. (Dz. Urz. MON z 23.03.2012 r., poz. 104), wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 4:

a) w ust. 3 po pkt 5 dodaje się pkt 5a w brzmieniu:

„5a) stwarza osobom niepełnosprawnym warunki do pełnego udziału w procesie kształcenia i w badaniach naukowych;”,

b) ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„5. Akademia wykonuje również zadania związane z działaniem uczelni jako jednostki wojskowej, w zakresie określonym przez Ministra Obrony Narodowej.”,

c) po ust. 5 dodaje się ust. 5a w brzmieniu:

„5a. Akademia dodatkowo realizuje zadania na zasadach określonych w art. 40a ustawy.”;

2) w § 6 uchyla się ust. 3;

3) w § 8:

a) po ust. 3 dodaje się ust. 3a i 3b w brzmieniu:

„3a. Zasady i tryb nadawania Odznaki Honorowej Akademii uchwala Senat na wniosek rektora.

3b. Kapitułę Odznaki Honorowej Akademii Obrony Narodowej powołuje Senat.”,

b) uchyla się ust. 8,

c) ust. 17 otrzymuje brzmienie:

„17. Wzór oraz opis Pierścienia Pamiątkowego Akademii zawiera załącznik nr 7.”;

4) w § 30:

a) po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:

„1a) uchwalanie efektów kształcenia dla kierunków studiów i poziomów kształcenia, w ramach obszarów kształcenia oraz dziedzin odpowiadających uprawnieniom podstawowych jednostek organizacyjnych uczelni do nadawania stopnia naukowego doktora habilitowanego zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy;”,

b) pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5) uchwalanie regulaminu zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi oraz regulaminu korzystania z infrastruktury badawczej uczelni, zgodnie z art. 86c ustawy;”,

c) pkt 18 otrzymuje brzmienie:

„18) zatwierdzanie sprawozdań finansowych Akademii zgodnie z przepisami o rachunkowości;”,

d) po pkt 18 dodaje się pkt 18a i 18b w brzmieniu:

„18a) zatwierdzanie planów rzeczowo-finansowych Akademii, zgodnie z przepisami o finansach publicznych i rachunkowości;

18b) podejmowanie uchwał w sprawie wspólnego z inną uczelnią prowadzenia kierunku studiów interdyscyplinarnych na określonym poziomie i profilu kształcenia, zgodnie z art. 10a ustawy;”,

e) pkt 19 otrzymuje brzmienie:

„19) podejmowanie uchwały określającej liczbę miejsc na poszczególnych kierunkach studiów stacjonarnych na dany rok akademicki, w tym liczbę miejsc dla osób, dla których będzie to kolejny kierunek studiów stacjonarnych w uczelni publicznej, z zastrzeżeniem art. 8 ust. 4 i 10 ustawy;”;

5) w § 34 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„5. Prorektorem właściwym do spraw realizacji zadań uczelni wojskowej jako jednostki wojskowej może być żołnierz zawodowy posiadający przynajmniej stopień naukowy doktora.”;

6) w § 36 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) uchwalanie programów studiów, w tym planów studiów, planów i programów studiów doktoranckich oraz planów i programów studiów podyplomowych i kursów dokształcających, z zastrzeżeniem art. 68 ust.1 pkt 2–4 ustawy;”;

7) w § 40 ust. 4 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) zarządzanie mieniem oraz dysponowanie środkami finansowymi podstawowej jednostki organizacyjnej, zgodnie z aktualnym zarządzeniem o gospodarce finansowej Akademii;”;

8) w § 43:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Rektora Akademii wyznacza lub powołuje Minister Obrony Narodowej zgodnie z art. 73 ustawy.”,

b) uchyla się ust. 3;

9) w § 49:

a) ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. Objęcie funkcji kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej przez wybranego żołnierza zawodowego następuje w trybie i na zasadach określonych w przepisach o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych.”,

b) uchyla się ust. 7,

c) dodaje się ust. 8 w brzmieniu:

„8. W przypadku wygaśnięcia mandatu kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej z powodów określonych w § 58 ust. 1 pkt 1–7 i 9–10, do czasu rozstrzygnięcia wyborów uzupełniających, rektor powierza pełnienie obowiązków jednemu z prodziekanów.”;

10) w § 50 uchyla się ust. 5;

11) § 54 otrzymuje brzmienie:

„Regulamin wyborczy Akademii obowiązuje wszystkie komisje wyborcze i powinien zawierać: postanowienia ogólne wynikające ze Statutu Akademii, a także szczegółowy sposób przeprowadzenia wyborów organów jednoosobowych i kolegialnych Akademii, wyboru prorektorów i prodziekanów oraz przeprowadzenia wyborów uzupełniających z zastrzeżeniem art. 73 ust. 1 i 3 ustawy.”;

12) w § 58 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Mandat organu jednoosobowego lub jego zastępcy oraz mandat w organie kolegialnym wygasa przed upływem kadencji w przypadku:

1) śmierci;

2) zrzeczenia się mandatu;

3) odwołania z funkcji;

4) stwierdzenia nieważności wyboru;

5) ustania przynależności do danej grupy akademickiej, którą reprezentował członek w składzie organu kolegialnego, jeżeli uzyskał on mandat jako przedstawiciel tej grupy akademickiej;

6) objęcia stanowiska lub funkcji, których łączenia z pełnioną funkcją lub mandatem zakazuje ustawa lub statut;

7) gdy Akademia przestaje być dla nauczyciela akademickiego podstawowym miejscem pracy;

8) gdy pracownik niebędący nauczycielem akademickim przestanie być zatrudniony w Akademii w pełnym wymiarze czasu pracy;

9) uprawomocnienia się orzeczenia o pozbawieniu praw publicznych, praw wyborczych lub bezwzględnego pozbawienia wolności osoby sprawującej mandat;

10) ukarania osoby sprawującej mandat karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 pkt 3 i 4, art. 212 pkt 4 i 5 oraz art. 226 ust. 1 ustawy.”;

13) w § 64 dodaje się ust. 6 w brzmieniu:

„6. Żołnierzom zawodowym będącym nauczycielami akademickimi mogą być powierzane funkcje kierownika jednostki organizacyjnej, o której mowa w § 9 ust. 1 pkt. 1 i 2 lub jego zastępcy. Zasady i tryb powierzania tych funkcji określają przepisy o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych.”;

14) w § 68 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. Do składu komisji, o których mowa w ust. 5 Senat powołuje co najmniej jednego nauczyciela z tytułem profesora z każdej podstawowej jednostki organizacyjnej, wskazanego przez radę tych jednostek.”;

15) w § 76 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Senat wybiera spośród członków komisji przewodniczącego komisji oraz jego zastępców. Przewodniczącym oraz zastępcą przewodniczącego może być tylko osoba zatrudniona na stanowisku profesora zwyczajnego lub profesora nadzwyczajnego. Warunkiem wyboru jest wyrażenie zgody w formie pisemnej na kandydowanie.”;

16) w § 77 ust. 3 i 4 otrzymują brzmienie:

„3. Stosunek pracy mianowanego nauczyciela akademickiego zatrudnionego w Akademii wygasa zgodnie z art. 127 ust. 2, 4 i 5 ustawy.

4. Rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy o pracę z nauczycielem akademickim następuje na zasadach określonych w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 tekst jednolity), z tym że rozwiązanie stosunku pracy za wypowiedzeniem następuje z końcem semestru.”;

17) w § 82:

a) ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„5. Studia w uczelni są prowadzone zgodnie z efektami kształcenia, do których są dostosowane programy studiów, w tym plany studiów.”,

b) ust. 7 otrzymuje brzmienie:

„7. Student może studiować według indywidualnego programu studiów, w tym planu studiów, na zasadach ustalonych przez radę podstawowej jednostki organizacyjnej.”;

18) w § 84:

a) w ust. 1:

– uchyla się pkt 2 i 3,

– pkt 6 otrzymuje brzmienie:

„6) prowadzeniem zajęć nieobjętych planem studiów, w tym zajęć uzupełniających efekty kształcenia niezbędne do podjęcia studiów drugiego stopnia na określonym kierunku;”,

– pkt 7 otrzymuje brzmienie:

„7) prowadzeniem studiów podyplomowych, kursów dokształcających oraz szkoleń;”,

– dodaje się pkt 8 w brzmieniu:

„8) przeprowadzeniem potwierdzania efektów uczenia się, z zastrzeżeniem art. 99 ust. 5 ustawy.”,

b) ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:

„2. Wysokość opłat, o których mowa w ust. 1, ustala rektor, z tym że opłaty, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 4, nie mogą przekraczać kosztów ponoszonych w zakresie niezbędnym do uruchomienia i prowadzenia w akademii studiów lub studiów doktoranckich oraz zajęć na studiach lub studiach doktoranckich. W kosztach tych uwzględnia się koszty przygotowania i wdrażania strategii rozwoju uczelni, w szczególności rozwoju kadr naukowych i infrastruktury dydaktyczno-naukowej, a także amortyzację, remonty oraz koszty ogólnouczelniane.

3. Zasady pobierania opłat o których mowa w ust. 1, wiążące rektora przy zawieraniu umowy, o której mowa w art. 160a ust. 1 ustawy, oraz tryb i warunki zwalniania – w całości lub części – z tych opłat studentów lub doktorantów, w szczególności tych, którzy osiągają wybitne wyniki w nauce lub uczestniczyli w międzynarodowych programach stypendialnych, a także tych, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji materialnej ustala Senat.”,

c) uchyla się ust. 5;

19) § 94 otrzymuje brzmienie:

„1. Działalność Akademii jest finansowana z przychodów o których mowa w art. 98 ustawy.

2. Akademia, w ramach posiadanych środków, prowadzi samodzielną gospodarkę finansową na podstawie planu rzeczowo-finansowego zatwierdzonego przez Senat Uczelni, zgodnie z przepisami o finansach publicznych oraz o rachunkowości.

3. Decyzje o wysokości środków finansowych przeznaczonych dla jednostek organizacyjnych podejmuje rektor.

4. Akademia może utworzyć własny fundusz stypendialny na stypendia dla pracowników, żołnierzy pełniących zawodową służbę wojskową na stanowiskach służbowych w AON, studentów i doktorantów, o którym mowa w art. 104 ustawy, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej uczelni publicznych.

5. Stypendia z własnego funduszu stypendialnego mogą być przyznawane niezależnie od stypendiów o których mowa w art. 173 ust. 1 oraz w art. 199 ust. 1 ustawy.

6. Szczegółowe zasady przyznawania stypendiów z własnego funduszu stypendialnego określa Senat.”;

20) w § 101 uchyla się ust. 3;

21) § 103 otrzymuje brzmienie:

„Kanclerz Akademii odpowiada za swoją działalność przed rektorem”;

22) w § 104 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Kanclerz działa przy pomocy zastępcy kanclerza ds. logistyki, kwestora-zastępcy kanclerza oraz innych osób bezpośrednio mu podległych.”;

23) załącznik nr 7 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały;

24) załącznik nr 12 otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.

2. Zmiany w statucie Akademii Obrony Narodowej kieruje się do Ministra Obrony Narodowej w celu zatwierdzenia.

3. Z dniem wydania przez Ministra Obrony Narodowej decyzji zatwierdzającej zmiany w statucie niniejsza uchwała Senatu wchodzi w życie.

PRZEWODNICZĄCY SENATU
AKADEMII OBRONY NARODOWEJ

płk prof. dr hab. Dariusz Kozerawski

 

Załącznik Nr 1 do uchwały Nr 7/2015
Senatu Akademii Obrony Narodowej

Załącznik nr 7

Wzór oraz opis Pierścienia Pamiątkowego Akademii Obrony Narodowej

infoRgrafika

Pierścień pamiątkowy Akademii Obrony Narodowej jest wykonany ze srebra i przedstawia godło Akademii. Na bokach pierścienia umieszczone są stylizowane liście dębowe.

Załącznik Nr 2 do uchwały Nr 7/2015
Senatu Akademii Obrony Narodowej

Załącznik nr 12

TABELA WYMAGAŃ DLA KANDYDATÓW NA STANOWISKA OKREŚLONE
W § 61 UST. 4 STATUTU

Lp.

Stanowisko

Wymagania kwalifikacyjne

Działalność
organizacyjna

wykształcenie

wymagania formalne

 

1

2

3

4

5

1.

Starszy kustosz
dyplomowany

Starszy
dokumentalista
dyplomowany

– wyższe magisterskie w zakresie bibliotekoznawstwa lub informacji naukowej;

– wyższe magisterskie lub równorzędne oraz studia podyplomowe z zakresu bibliotekoznawstwa lub informacji naukowej, albo

– posiadanie stopnia naukowego

 

– inne publikacje o charakterze popularnonaukowym, promocyjnym;

– organizacja i udział w konferencjach, warsztatach, szkoleniach, praktykach;

– współpraca z instytucjami z otoczenia nauki i sektora gospodarki;

– popularyzacja czytelnictwa i edukacji informacyjnej.

2.

Kustosz
dyplomowany

Dokumentalista
dyplomowany

– wyższe magisterskie w zakresie bibliotekoznawstwa lub informacji naukowej;

– wyższe magisterskie lub równorzędne oraz studia podyplomowe z zakresu bibliotekoznawstwa lub informacji naukowej, albo

– posiadanie stopnia naukowego

– 7 lat pracy w bibliotece naukowej pełnienie funkcji kierowniczych przez okres co najmniej 3 lat, udział w zespołach i/lub komitetach i radach programowych;

– dorobek naukowy w zakresie bibliotekoznawstwa albo informacji naukowej;

– minimum 5 publikacji z zakresu bibliotekoznawstwa i/lub informacji naukowej lub nauk pokrewnych zbieżnych z profilem danej biblioteki i/lub uczelni, w tym 2 recenzowane (przynajmniej 1 w roku poprzedzającym postępowanie kwalifikacyjne);

– znajomość języka obcego na poziomie komunikatywnym zgodnie z wymogami uczelni;

– co najmniej 2-letni staż pracy na stanowisku adiunkta bibliotecznego;

– uznanie dorobku naukowego i zawodowego zgodnie z postępowaniem kwalifikacyjnym przeprowadzonym przez komisję kwalifikacyjną uczelni.

– inne publikacje o charakterze popularnonaukowym, promocyjnym;

– organizacja udział w konferencjach, warsztatach, szkoleniach, praktykach;

– współpraca z instytucjami z otoczenia nauki i sektora gospodarki;

– popularyzacja czytelnictwa i edukacji informacyjnej.

3.

Adiunkt biblioteczny

Adiunkt
dokumentacji
i informacji
naukowej

– wyższe magisterskie w zakresie bibliotekoznawstwa lub informacji naukowej;

– wyższe magisterskie lub równorzędne oraz studia podyplomowe z zakresu bibliotekoznawstwa lub informacji naukowej, albo

– posiadanie stopnia naukowego

– 5 lat pracy w bibliotece naukowej, udział w zespołach i/lub komitetach i radach programowych;

– dorobek naukowy w zakresie bibliotekoznawstwa albo informacji naukowej;

– minimum 4 publikacje z zakresu bibliotekoznawstwa i/lub informacji naukowej lub nauk pokrewnych zbieżnych z profilem danej biblioteki i/lub uczelni, w tym 2 recenzowane;

– znajomość języka obcego na poziomie komunikatywnym zgodnie z wymogami uczelni;

– uznanie dorobku naukowego i zawodowego zgodnie z postępowaniem kwalifikacyjnym przeprowadzonym przez komisję kwalifikacyjną uczelni.

– inne publikacje o charakterze popularnonaukowym, promocyjnym;

– organizacja i udział w konferencjach, warsztatach, szkoleniach, praktykach;

– współpraca z instytucjami z otoczenia nauki i sektora gospodarki;

– popularyzacja czytelnictwa i edukacji informacyjnej.

4.

Asystent biblioteczny

Asystent
dokumentacji
i informacji
naukowej

– wyższe magisterskie w zakresie bibliotekoznawstwa lub informacji naukowej;

– wyższe magisterskie lub równorzędne oraz studia podyplomowe z zakresu bibliotekoznawstwa lub informacji naukowej, albo

– posiadanie stopnia naukowego.

– 3 lata pracy w bibliotece naukowej, udział w zespołach i/lub komitetach i radach programowych;

– dorobek naukowy w zakresie bibliotekoznawstwa albo informacji naukowej;

– minimum 3 publikacje z zakresu bibliotekoznawstwa i/lub informacji naukowej lub nauk pokrewnych zbieżnych z profilem danej biblioteki i/lub uczelni, w tym 2 recenzowane;

– znajomość języka obcego na poziomie komunikatywnym zgodnie z wymogami uczelni;

– uznanie dorobku naukowego i zawodowego zgodnie z postępowaniem kwalifikacyjnym przeprowadzonym przez komisję kwalifikacyjną uczelni.

– inne publikacje o charakterze popularnonaukowym, promocyjnym;

– organizacja i udział w konferencjach, warsztatach, szkoleniach, praktykach;

– współpraca z instytucjami z otoczenia nauki i sektora gospodarki;

– popularyzacja czytelnictwa i edukacji informacyjnej.

 

Ocena osób zatrudnionych na stanowiskach przewidzianych dla dyplomowanych bibliotekarzy oraz dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej zaliczonych do nauczycieli akademickich oraz ich awansowanie odbywa się zgodnie z przepisami właściwymi dla tej grupy pracowników i zgodnie ze statutem uczelni.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2015-11-03
  • Data wejścia w życie: 2015-11-03
  • Data obowiązywania: 2015-11-03
  • Dokument traci ważność: 2018-10-01

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA