REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2014 poz. 343

Wojskowe Centrum Normalizacji Jakości i Kodyfikacji

DECYZJA Nr 427/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

z dnia 29 października 2014 r.

w sprawie określenia zasad funkcjonowania systemu zapewnienia jakości wyrobów obronnych, obowiązków zamawiającego, rejonowego przedstawicielstwa wojskowego, gestora sprzętu wojskowego i centralnego organu logistycznego oraz Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji w zakresie zapewnienia jakości wyrobów obronnych

Tekst pierwotny

Na podstawie § 5 pkt 2 decyzji Nr 67/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 marca 2014 roku w sprawie nadzoru nad funkcjonowaniem w resorcie obrony narodowej systemu zapewnienia jakości wyrobów obronnych (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. z 2014 r. poz. 77), zgodnie z § 6 ust. 1 regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej, stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 40/MON z dnia 22 listopada 2006 roku w sprawie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. z 2006 r. Nr 21, poz. 270, z późn. zm.1)), ustala się, co następuje:

§ 1.

Użyte w decyzji określenia oznaczają:

1) Centrum – Wojskowe Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji;

2) dostawca (wykonawca umowy) – podmiot (osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną), który działa w sytuacji kontraktowej jako dostarczający wyroby obronne zamawiającemu;

3) dostawca zagraniczny (zagraniczny wykonawca umowy) – podmiot nieposiadający siedziby lub stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

4) klauzula jakościowa – wymagania dotyczące zapewnienia jakości wyrobu obronnego wprowadzane do umowy lub zamówienia zawieranego z dostawcą (wykonawcą umowy);

5) odbiór wojskowy – proces realizowany przez rejonowe przedstawicielstwo wojskowe (RPW) w systemie zapewnienia jakości wyrobów obronnych w oparciu o wymagania zawarte w umowie, polegający na identyfikacji ryzyka zagrożeń realizacji umowy i planowaniu, w uzgodnieniu z dostawcą (wykonawcą umowy), oceny i monitorowania funkcjonowania systemu zarządzania jakością dostawcy oraz monitorowania procesów realizacji wyrobu w obszarach o podwyższonym ryzyku, raportowaniu o zagrożeniach realizacji umowy, podjęciu decyzji zawartej w protokole odbioru dotyczącej akceptacji przekazania wyrobu w miejsce wskazane w umowie;

6) poddostawca (podwykonawca) – podmiot dostarczający wyroby dla dostawcy;

7) przedstawiciel rządowego zapewnienia jakości (Government Quality Assurance Representative; GQAR) – osoba odpowiedzialna za realizację Rządowego Zapewnienia Jakości (GQA), posiadająca wymagane kompetencje i uprawnienia, działająca w imieniu zamawiającego. W Rzeczpospolitej Polskiej właściwa osoba zatrudniona w RPW, zwana „przedstawicielem wojskowym”;

8) ryzyko – niepewne zdarzenie lub stan, którego wystąpienie jest prawdopodobne i jednocześnie ma negatywny wpływ na spełnienie określonych w umowie wymagań dotyczących jakości wyrobu obronnego;

9) zapewnienie jakości – działania planowane na podstawie analizy zagrożeń i oceny ryzyka niespełnienia określonych wymagań zidentyfikowanych przez gestora sprzętu wojskowego (gestora SpW), centralny organ logistyczny (COL), zamawiającego lub RPW, realizowane w celu zwiększenia pewności, że wyrób obronny będzie spełniał wymagania jakościowe zawarte w umowie.

§ 2.

1. Zapewnienie jakości wyrobów obronnych realizowane jest:

1) poprzez GQA, dla umów z dostawcami (poddostawcami) zagranicznymi z krajów należących do Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego, zwanej dalej NATO, które implementowały porozumienie standaryzacyjne STANAG 4107, zgodnie z postanowieniami tego porozumienia oraz sojuszniczej publikacji zapewnienia jakości AQAP 2070;

2) zgodnie z postanowieniami podpisanego porozumienia MoU (Memorandum of Understanding) w zakresie wzajemnego zapewnienia jakości wyrobów obronnych, dla umów z dostawcami (poddostawcami) zagranicznymi z krajów, z którymi zawarto stosowne porozumienie MoU;

3) poprzez odbiór wojskowy dla umów z dostawcami krajowymi lub zagranicznymi z krajów należących do NATO, które nie implementowały porozumienia standaryzacyjnego STANAG 4107 lub krajów, z którymi Polska nie zawarła porozumienia MoU.

2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1, zapewnienie jakości obejmuje działania związane z oceną zgodności wyrobów w rozumieniu artykułu 19 ustawy z dnia 17 listopada 2006 r. o systemie oceny zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. Nr 235, poz. 1700, z późn. zm.1), jeżeli wyrób obronny znajduje się w wykazie wyrobów podlegających ocenie zgodności stanowiącym załącznik do rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowego wykazu wyrobów podlegających ocenie zgodności oraz sposobu i trybu przeprowadzania oceny zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności państwa (Dz. U. poz. 136) lub w zawartej umowie wskazano, że podlega on dobrowolnej ocenie zgodności.

§ 3.

Zasady funkcjonowania GQA w NATO określa porozumienie standaryzacyjne STANAG 4107 – „Wzajemna akceptacja procesu Rządowego Zapewnienia Jakości oraz stosowania sojuszniczych publikacji zapewnienia jakości (AQAP)” i przywołane w nim dokumenty, a w szczególności:

1) AQAP 2070. Proces NATO dotyczący wzajemnej realizacji rządowego zapewnienia jakości GQA;

2) AQAP 2009. Wytyczne NATO do stosowania AQAP serii 2000;

3) AQAP 2105. Wymagania NATO dotyczące planów jakości dla wyrobu będącego przedmiotem zamówienia;

4) AQAP 2110. Wymagania NATO dotyczące zapewnienia jakości w projektowaniu, pracach rozwojowych i produkcji;

5) AQAP 2120. Wymagania NATO dotyczące zapewnienia jakości w produkcji;

6) AQAP 2130. Wymagania NATO dotyczące zapewnienia jakości w kontroli i badaniach;

7) AQAP 2131. Wymagania NATO dotyczące zapewnienia jakości przy kontroli końcowej;

8) AQAP 2210. Wymagania uzupełniające NATO do AQAP 2110 dotyczące zapewnienia jakości oprogramowania.

§ 4.

Na etapie opracowywania danych do dokumentów postępowania o udzielenie zamówienia gestor SpW lub COL dokonuje analizy zagrożeń i ocenia ryzyko niespełnienia przez wyrób obronny wymagań wprowadzanych do umowy, w celu określenia wymagań dotyczących zapewnienia jakości wyrobu obronnego.

§ 5.

Określone przez gestora SpW lub COL wymagania dotyczące systemu zarządzania jakością dostawcy (wykonawcy umowy), postanowienia dotyczące realizacji i zakresu zapewnienia jakości oraz pozostałe wymagania związane z zapewnieniem jakości zamawiający wprowadza do dokumentów postępowania o udzielenie zamówienia oraz do treści umowy, mając możliwość, w uzgodnieniu z gestorem SpW lub COL oraz Centrum, dokonania korekty wyżej wymienionych wymagań.

§ 6.

Wymagania, o których mowa w § 5, w tym korekty, wprowadza się do dokumentów postępowania o udzielenie zamówienia i do umowy w formie klauzuli jakościowej uzgodnionej z Centrum, przed przekazaniem zamawiającemu danych do dokumentów postępowania o udzielenie zamówienia.

§ 7.

1. Klauzula jakościowa, w zależności od decyzji gestora SpW lub COL, zawiera wymagania dotyczące zapewnienia jakości:

1) związane z dostawcą (wykonawcą umowy), w szczególności obejmujące:

a) posiadanie przez dostawcę wdrożonego systemu zarządzania jakością spełniającego wymagania norm dotyczących systemu zarządzania jakością, z uwzględnieniem postanowień porozumienia standaryzacyjnego STANAG 4107,

b) zobowiązania dostawcy do umieszczenia w umowie z poddostawcą uzgodnionych z właściwym RPW zapisów, umożliwiających realizację zapewnienia jakości u poddostawcy;

2) związane z wyrobem obronnym, w szczególności obejmujące:

a) wskazanie zakresu realizacji zapewnienia jakości, zgodnie z wytycznymi zawartymi w sojuszniczej publikacji zapewnienia jakości AQAP 2009,

b) zidentyfikowane wymagania (dotyczące dokładności wykonania lub inne), które należy włączyć do procesu zapewnienia jakości,

c) określony przez gestora SpW lub COL, w razie zaistniałej konieczności, niezbędny zakres badań i potwierdzeń, które dotyczą jakości wyrobu obronnego;

3) związane z określeniem zakresu oraz potrzebami realizacji:

a) GQA w przypadku umowy zawieranej z dostawcą z państw NATO, które implementowały porozumienie standaryzacyjne STANAG 4107 lub państw, z którymi Polska zawarła porozumienie MoU, bez względu na ostateczną decyzję dotyczącą realizacji GQA podejmowaną przez właściwego przedstawiciela wojskowego,

b) odbioru wojskowego w przypadku umowy zawieranej z dostawcą krajowym lub zagranicznym z kraju należącego do NATO, który nie implementował porozumienia standaryzacyjnego STANAG 4107 lub kraju, z którym Polska nie zawarła porozumienia MoU;

4) inne postanowienia obejmujące:

a) uprawnienia przedstawiciela wojskowego, gestora SpW lub COL do opiniowania, a zamawiającego do akceptacji wniosków o odstępstwa od poszczególnych wymagań jakościowych, wysyłanych przez dostawcę do zamawiającego,

b) odpłatności za realizację zapewnienia jakości, jeżeli odpłatność ma zastosowanie. Dotyczy to umów z dostawcami z państw NATO, które nie implementowały porozumienia standaryzacyjnego STANAG 4107 oraz z państw spoza NATO, z którymi nie podpisano MoU, lub z państw, z którymi podpisano MoU o odpłatnym wzajemnym świadczeniu usług związanych z zapewnieniem jakości.

2. Dla wyrobów, o których mowa w art. 50 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228) wystarczającym wymaganiem jest przedstawienie koncesji oraz certyfikatu wydanego przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego (ABW) albo Służbę Kontrwywiadu Wojskowego (SKW).

§ 8.

Po otrzymaniu wniosku, o którym mowa w § 18 ust 4 pkt 2, dyrektor Centrum nie później niż w ciągu 3 dni roboczych podejmuje pisemną decyzję o wyznaczeniu właściwego RPW do realizacji zapewnienia jakości, o czym informuje zamawiającego.

§ 9.

W przypadku otrzymania wniosku o objęcie umowy procesem GQA, zwanego dalej „wnioskiem o GQA” z instytucji narodowej państwa będącego odbiorcą zagranicznym, dyrektor Centrum w ciągu 5 dni roboczych wyznacza właściwe RPW, które będzie odpowiedzialne za realizację GQA.

§ 10.

Po podpisaniu umowy z dostawcą zapewnienie jakości jest realizowane przez RPW, na podstawie zapisów klauzuli jakościowej zawartej w umowie lub wniosku o GQA instytucji narodowej z państwa będącego odbiorcą zagranicznym.

§ 11.

Jeżeli z analizy zagrożeń i oceny ryzyka, dokonanej przez właściwe RPW, wynika konieczność przeprowadzenia GQA, wówczas RPW przesyła do Centrum projekt wniosku o GQA, zawierający zidentyfikowane ryzyko i wymagania dotyczące zapewnienia jakości, zgodnie z sojuszniczą publikacją zapewnienia jakości AQAP 2070. RPW przekazuje również niezbędne, określone przez Centrum, dane w formie wymaganej przez Centrum, konieczne do delegowania GQA.

§ 12.

Wniosek o GQA kierowany jest przez Centrum do właściwej instytucji narodowej państwa dostawcy (poddostawcy), zgodnie z wymaganiami porozumienia standaryzacyjnego STANAG 4107 i sojuszniczej publikacji zapewnienia jakości AQAP 2070.

§ 13.

GQA u dostawcy krajowego realizowane na wniosek z innego państwa lub dostawcy zagranicznego koordynuje Centrum, zgodnie z postanowieniami zawartymi w porozumieniu standaryzacyjnym STANAG 4107 oraz zapisami sojuszniczej publikacji zapewnienia jakości AQAP 2070.

§ 14.

Szef lub dyrektor RPW wyznacza przedstawiciela wojskowego, który będzie realizował zadania w zakresie odbioru wojskowego lub GQA, zgodnie z wymaganiami określonymi w umowie, sojuszniczej publikacji zapewnienia jakości AQAP 2070 oraz procedurach wykonawczych, o których mowa w § 17.

§ 15.

Przedstawiciel RPW potwierdza w protokole odbioru wykonanie zadań związanych z zapewnieniem jakości wyrobu obronnego. Dowodem przeprowadzenia GQA może być świadectwo zgodności (Certificate of Conformity – CoC), którego pierwszą część wypełnia i podpisuje przedstawiciel dostawcy, potwierdzając wyłączną odpowiedzialność dostawcy za zgodność wyrobu obronnego z wymaganiami umowy. Część drugą CoC wypełnia i podpisuje, jeśli tak wymagano w formularzu wniosku o GQA przedstawiciel wojskowy (GQAR), potwierdzając, że proces GQA został przeprowadzony. Dowodem zakończenia realizacji wniosku o GQA jest raport zakończenia GQA (Government Quality Assurance Closure Report – GQACR) sporządzany przez przedstawiciela wojskowego (GQAR).

§ 16.

Zapisy dotyczące zapewnienia jakości wyrobów obronnych określane są przez:

1) gestora SpW lub COL, przed rozpoczęciem postępowania o udzielenie zamówienia i są umieszczane przez zamawiającego w dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia oraz w treści umowy;

2) przedstawiciela wojskowego, jako efekt analizy umowy i analizy ryzyka, podczas wypracowania decyzji o potrzebie przeprowadzenia GQA;

3) poszczególnych uczestników systemu zapewnienia jakości (w szczególności Centrum i przedstawicieli wojskowych) w czasie realizacji działań związanych z zapewnieniem jakości wyrobów obronnych oraz po ich zakończeniu i są umieszczane w dokumentacji związanej z zapewnieniem jakości.

§ 17.

Sposób postępowania uczestników systemu zapewnienia jakości szczegółowo opisują procedury wykonawcze, oznaczone symbolem od P-01 do P-07, wprowadzone odrębną decyzją w sprawie wprowadzenia do stosowania w resorcie obrony narodowej procedur wykonawczych dotyczących zapewnienia jakości wyrobów obronnych.

§ 18.

1. Do obowiązków uczestników systemu zapewnienia jakości należy:

1) prowadzenie działań związanych z zapewnieniem jakości zgodnie z porozumieniem standaryzacyjnym STANAG 4107, sojuszniczą publikacją zapewnienia jakości AQAP 2070 oraz regulacjami resortowymi w przedmiotowym zakresie;

2) uaktualnienie w zakresie swoich kompetencji, wewnętrznych procedur realizacji zapewnienia jakości w oparciu o zapisy niniejszej decyzji oraz pozostałych dokumentów w niej wymienionych, w terminie do dnia 31 grudnia 2014 r.;

3) zgłaszanie do Centrum potrzeb dotyczących szkolenia podległych żołnierzy i kadry i pracowników w zakresie zapewnienia jakości;

4) uczestniczenie w szkoleniach dotyczących jakości, organizowanych przez Centrum lub innych uczestników systemu zapewnienia jakości.

2. Uczestnicy systemu zapewnienia jakości wyrobów obronnych mogą występować z wnioskiem do Dyrektora Centrum o przeprowadzenie szkolenia w zakresie zapewnienia jakości wyrobów obronnych.

3. Do obowiązków osoby kierującej komórką organizacyjną Ministerstwa Obrony Narodowej oraz jednostką organizacyjną podległą Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowaną, pełniącą funkcję gestora SpW lub COL należy:

1) przeprowadzenie analizy zagrożeń i ocena ryzyka niespełnienia przez wyrób obronny wymagań określonych na etapie opracowywania danych do dokumentów postępowania o udzielenie zamówienia;

2) opracowanie i uzgodnienie z Centrum klauzuli jakościowej;

3) opiniowanie, w przypadku takiej potrzeby, wniosków o odstępstwa od określonych w umowie lub jej projekcie, wymagań jakościowych, które mogą być zgłaszane przez dostawcę do zamawiającego.

4. Do obowiązków zamawiającego należy:

1) wprowadzenie do dokumentów postępowania o udzielenie zamówienia oraz do umowy, klauzuli jakościowej opracowanej przez gestora SpW lub COL i uzgodnionej zgodnie z § 6;

2) wystąpienie, nie później niż na 6 dni roboczych przed planowanym terminem podpisania umowy, z wnioskiem do dyrektora Centrum o wyznaczenie właściwego RPW do realizacji zapewnienia jakości;

3) ustalenie sposobu pokrycia kosztów zapewnienia jakości wyrobów obronnych w przypadku prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na dostawę wyrobu obronnego z państwa należącego do NATO, które nie implementowało porozumienia standaryzacyjnego STAN AG 4107, państwa spoza NATO lub państwa, z którym nie podpisano MoU o wzajemnej bezkosztowej realizacji zapewnienia jakości;

4) przekazanie do wyznaczonego RPW kopii podpisanej z dostawcą umowy w terminie do 5 dni roboczych od dnia jej podpisania;

5) podejmowanie decyzji, po uzyskaniu opinii gestora SpW lub COL i przedstawiciela wojskowego, jeśli istnieje taka konieczność, w zakresie wniosków o odstępstwa od określonych w umowie wymagań jakościowych, które mogą być zgłaszane przez dostawcę;

6) udostępnienie, na wniosek Centrum lub RPW, danych niezbędnych do opracowania wniosku o GQA w państwie dostawcy.

5. Do obowiązków szefa (dyrektora) RPW należy:

1) realizacja zadań w obszarze zapewnienia jakości wynikających z obowiązujących przepisów;

2) współpraca z zamawiającym w zakresie zapewnienia jakości przy realizacji umowy zawartej przez zamawiającego z dostawcą;

3) terminowe przesyłanie do Centrum dokumentów wymaganych zapisami sojuszniczej publikacji zapewnienia jakości AQAP 2070, w przypadku decyzji o potrzebie prowadzenia GQA:

a) formularza wniosku o Rządowe Zapewnienie Jakości (Request for Government Quality Assurance – RGQA) i formularza identyfikacji, oceny i komunikowania ryzyka (Risk Identification, Assessment and Communication – RIAC) – do 10 dni roboczych od otrzymania kopii umowy z dostawcą lub poddostawcą,

b) formularza odpowiedzi na wniosek o GQA (Response to Government Quality Assurance Request – RGQAR) – do 8 dni roboczych od otrzymania RGQA i RIAC,

c) formularza opinii zwrotnej (Delegation Feedback – DFB) – niezwłocznie, jeśli zajdzie taka potrzeba,

d formularzy GQACR, RIAC i CoC – do 10 dni roboczych od zakończenia GQA,

e) w uzasadnionych przypadkach, wynikających z obiektywnych przyczyn niezależnych od RPW, prowadzących do niedotrzymania terminów, o których mowa w lit. a – d, RPW zobowiązane jest do niezwłocznego powiadomienia Centrum o przewidywanym opóźnieniu;

4) udostępnienie, na polecenie Centrum, danych niezbędnych do opracowania wniosku o GQA w państwie dostawcy;

5) wyznaczenie przedstawiciela wojskowego do realizacji zapewnienia jakości;

6) organizację działań związanych z zapewnieniem jakości zgodnie z procedurami wykonawczymi, o których mowa w § 17;

7) opiniowanie, jeśli zapisano takie wymaganie w umowie lub wniosku o GQA, wniosków o odstępstwa od określonych w umowie wymagań jakościowych, które mogą być zgłaszane przez dostawcę do zamawiającego;

8) przekazywanie do Centrum, do końca stycznia każdego roku kalendarzowego, informacji dotyczących uchybień, (jeśli wystąpią i są znane) w zakresie niespełnienia wymagań jakościowych przez wyroby obronne pozyskane w roku poprzednim, ze szczególnym uwzględnieniem tych wyrobów, dla których realizowano zapewnienie jakości.

6. Do obowiązków Dyrektora Centrum należy:

1) w zakresie pełnienia funkcji koordynatora systemu zapewnienia jakości wyrobów obronnych w resorcie obrony narodowej:

a) inicjowanie, aktualizację i uczestniczenie w opracowywaniu unormowań prawnych dotyczących systemu zapewnienia jakości wyrobów obronnych,

b) uzgadnianie klauzuli jakościowej (oraz jej korekt) opracowanej przez gestora SpW lub COL w zakresie poprawności i kompletności zawartych w niej zapisów,

c) organizowanie, odpowiednio do potrzeb, szkoleń dotyczących zapewnienia jakości wyrobów obronnych dla uczestników systemu zapewnienia jakości,

d) współpracę z komórkami i jednostkami organizacyjnymi resortu obrony narodowej uczestniczącymi w systemie zapewnienia jakości wyrobów obronnych (w tym z gestorem SpW lub COL i zamawiającym, dotyczącą określania treści klauzuli jakościowej w zakresie poprawności i kompletności zawartych w niej zapisów),

e) organizowanie i prowadzenie okresowych przeglądów realizacji zapewnienia jakości bezpośrednio w miejscach dyslokacji poszczególnych RPW,

f) przedstawianie raz w roku (do końca I kwartału) osobie zajmującej kierownicze stanowisko Ministerstwa Obrony Narodowej, której podlega Centrum, sprawozdania z funkcjonowania systemu zapewnienia jakości w resorcie obrony narodowej za poprzedni rok,

g) ciągłe doskonalenie systemu zapewnienia jakości wyrobów obronnych w resorcie obrony narodowej;

2) w zakresie pełnienia funkcji dyrektora instytucji narodowej do spraw jakości w rozumieniu porozumienia standaryzacyjnego STANAG 4107:

a) realizowanie przedsięwzięć wynikających z postanowień porozumienia standaryzacyjnego STANAG 4107 i sojuszniczej publikacji zapewnienia jakości AQAP 2070,

b) współpracę z instytucjami narodowymi do spraw jakości państw NATO oraz państw, z którymi Minister Obrony Narodowej zawarł porozumienia MoU w zakresie wzajemnej realizacji GQA,

c) inicjowanie oraz udział w pracach nad opracowaniem i wdrożeniem porozumień MoU dotyczących wzajemnej realizacji GQA,

d) uczestnictwo w pracach nieetatowych struktur NATO, takich jak grupy robocze będące w strukturze Grupy Głównej AC/327 do spaw zarządzania cyklem życia wyrobów,

e) prowadzenie współpracy dwustronnej i wielostronnej w obszarze zapewnienia jakości,

f) prowadzenie ewidencji wniosków o GQA delegowanych z zagranicy i za granicę.

§ 19.

Sprawy wszczęte i niezakończone do dnia wejścia w życie niniejszej decyzji prowadzi się na podstawie przepisów dotychczasowych.

§ 20.

Traci moc decyzja Nr 36/PUM Podsekretarza Stanu w MON do spraw Uzbrojenia i Modernizacji z dnia 16 maja 2011 r. w sprawie określenia zasad funkcjonowania systemu zapewnienia jakości, obowiązków zamawiającego, Rejonowych Przedstawicielstw Wojskowych (RPW), gestora i centralnego organu logistycznego uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji (WCNJiK), w zakresie zapewnienia jakości wyrobów obronnych.

§ 21.

Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Obrony Narodowej: T. Siemoniak

 

 

1) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. Min Obr. Nar. z 2007 r. Nr 4, poz. 38, Nr 6, poz. 73, Nr 17, poz. 176, Nr 21, poz. 209, z 2008 r. Nr 8, poz. 85, Nr 15, poz. 188, Nr 23, poz. 287, Nr 20, poz. 260; z 2009 r. Nr 2, poz. 17, z 2010 r. Nr 10, poz. 106, Nr 23, poz. 304; z 2011 r. Nr 5, poz. 54; z 2012 r. poz. 106, 307, 313 i 363, z 2013 r., poz. 157, 231 i 356 oraz z 2014 r. poz. 88.

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 182, poz. 1228 oraz z 2011 r. Nr 92, poz. 528.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2014-10-30
  • Data wejścia w życie: 2014-10-30
  • Data obowiązywania: 2014-10-30
  • Dokument traci ważność: 2019-09-07
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA