REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2008 nr 2 poz. 10
Departament Informatyki i Telekomunikacji
DECYZJA Nr 11/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 18 stycznia 2008 r.
w sprawie powołania zespołu zadaniowego do spraw utrzymania, rozwoju i integracji finansowych systemów informatycznych
Na podstawie § 1 pkt 8 lit. a oraz § 2 pkt 4 i 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania finansowych systemów informatycznych eksploatowanych w resorcie obrony narodowej ustala się, co następuje:
1. Powołuje się zespół zadaniowy do spraw utrzymania, rozwoju i integracji finansowych systemów informatycznych, zwany dalej „zespołem”.
2. W skład zespołu wchodzą:
1) przewodniczący – dyrektor Departamentu Informatyki i Telekomunikacji;
2) zastępca przewodniczącego – dyrektor Departamentu Budżetowego;
3) sekretarz – przedstawiciel Departamentu Informatyki i Telekomunikacji;
4) członkowie – przedstawiciele wyznaczeni przez dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej, reprezentujący:
a) Departament Budżetowy,
b) Departament Spraw Socjalnych,
c) Departament Kadr,
d) Departament Informatyki i Telekomunikacji,
e) Departament Administracyjny,
f) Departament Transformacji,
g) Sztab Generalny Wojska Polskiego.
3. Dyrektorzy komórek organizacyjnych, wymienionych w pkt 2 ppkt 4, przekazują przewodniczącemu imienne wykazy członków – przedstawicieli zespołu w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie niniejszej decyzji oraz zapewniają ich uczestnictwo w pracach zespołu.
4. Przewodniczący zespołu zwołuje pierwsze posiedzenie zespołu w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie niniejszej decyzji.
5. Przewodniczący zespołu:
1) organizuje pracę zespołu;
2) określa tematykę posiedzeń zespołu;
3) informuje Ministra Obrony Narodowej o pracach zespołu, w formie comiesięcznych meldunków.
6. Zespół kieruje się w swoich pracach harmonogramem ustalanym na posiedzeniu zespołu.
7. Sekretarz zespołu sporządza po każdym posiedzeniu protokół z posiedzenia zespołu.
8. Do podstawowych zadań zespołu należy:
1) ocena stanu aktualnie funkcjonujących w resorcie obrony narodowej finansowych systemów informatycznych;
2) monitorowanie bieżącego stanu w zakresie eksploatacji dotychczas użytkowanych finansowych systemów informatycznych w obszarach:
a) płace i uposażenia,
b) ewidencja ilościowo-wartościowa,
c) emerytury i renty,
d) rachunkowość i sprawozdawczość;
3) informowanie Ministra Obrony Narodowej o możliwości wystąpienia potencjalnych zagrożeń w zakresie eksploatacji systemów informatycznych w obszarach wspomnianych w ppkt 2;
4) wypracowanie kierunków działań umożliwiających utrzymanie, rozwój i integrację systemów informatycznych w komórkach finansowych resortu obrony narodowej;
5) opracowanie szczegółowego harmonogramu realizacji przedsięwzięć związanych z zabezpieczeniem bieżącej pracy eksploatowanych systemów informatycznych;
6) dokonanie analizy kosztów realizacji harmonogramu z ppkt 5 oraz propozycji finansowania zadania;
7) opracowanie wymagań funkcjonalnych i organizacyjnych (założeń analitycznych) budowy podsystemu finansowego w ramach implementacji „Zintegrowanego Wieloszczeblowego Systemu Informatycznego Logistyki, Finansów i Kadr Resortu Obrony Narodowej”;
8) opracowanie szczegółowego harmonogramu budowy rozwiązania przeznaczonego dla służb finansowych (podsystemu finansowego), będącego elementem docelowego „Zintegrowanego Wieloszczeblowego Systemu Informatycznego Logistyki, Finansów i Kadr Resortu Obrony Narodowej”;
9) dokonanie analizy kosztów realizacji harmonogramu z ppkt 8 oraz propozycji finansowania projektu;
10) sprawowanie merytorycznego nadzoru nad implementacją i wdrożeniem podsystemu finansowego „Zintegrowanego Wieloszczeblowego Systemu Informatycznego Logistyki, Finansów i Kadr Resortu Obrony Narodowej”
9. Dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia oraz Dyrektor Departamentu Administracyjnego zapewniają w kolejnych planach finansowych, stosownie do swoich kompetencji, środki finansowe niezbędne do zabezpieczenia procesu bieżącej eksploatacji systemów informatycznych w obszarze finansów.
10. Przewodniczący rozwiązuje zespół do spraw utrzymania, rozwoju i integracji finansowych systemów informatycznych po wdrożeniu „Zintegrowanego Wieloszczeblowego Systemu Informatycznego Logistyki, Finansów i Kadr Resortu Obrony Narodowej”.
11. Dyrektor Departamentu Budżetowego:
1) dokonuje oceny aktualnie eksploatowanych systemów informatycznych, we właściwym obszarze kompetencyjnym, pod względem:
a) zgodności z aktualnie obowiązującymi przepisami,
b) funkcjonalności,
c) ergonomii;
2) opracowuje model funkcjonowania systemu księgowo-sprawozdawczego resortu obrony narodowej na potrzeby budowy podsystemu finansowego „Zintegrowanego Wieloszczeblowego Systemu Informatycznego Logistyki, Finansów i Kadr Resortu Obrony Narodowej”;
3) sprawuje nadzór merytoryczny nad procesem specyfikacji wymagań na potrzeby podsystemu finansowego „Zintegrowanego Wieloszczeblowego Systemu Informatycznego Logistyki, Finansów i Kadr Resortu Obrony Narodowej”;
4) sprawuje merytoryczny nadzór nad procesem przechodzenia od obecnie eksploatowanych, w obszarze finansów, systemów informatycznych do systemu zintegrowanego, w szczególności z zachowaniem istniejących powiązań informacyjnych oraz z zapewnieniem utrzymania reżimów pracy komórek finansowych pod względem sprawozdawczości.
12. Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych:
1) dokonuje oceny aktualnie eksploatowanych systemów informatycznych, w obszarze emerytur i rent, pod względem:
a) zgodności z aktualnie obowiązującymi przepisami,
b) funkcjonalności,
c) ergonomii;
2) opracowuje model funkcjonowania systemu świadczeń socjalnych oraz systemu emerytalnego i rentowego resortu obrony narodowej na potrzeby budowy podsystemu finansowego „Zintegrowanego Wieloszczeblowego Systemu Informatycznego Logistyki, Finansów i Kadr Resortu Obrony Narodowej”;
3) sprawuje nadzór merytoryczny nad procesem specyfikacji wymagań, w obszarze emerytur i rent oraz świadczeń socjalnych, na potrzeby budowy „Zintegrowanego Wieloszczeblowego Systemu Informatycznego Logistyki, Finansów i Kadr Resortu Obrony Narodowej”;
4) zabezpiecza, w uzgodnieniu z Dyrektorem Departamentu Informatyki i Telekomunikacji, proces specjalistycznego szkolenia oraz dystrybucję wymaganej dokumentacji organizacyjno-użytkowej „Zintegrowanego Wieloszczeblowego Systemu Informatycznego Logistyki, Finansów i Kadr Resortu Obrony Narodowej” dla użytkowników i osób funkcyjnych odpowiedzialnych za eksploatację systemu w obszarze płac i uposażeń oraz emerytur i rent.
13. Dyrektor Departamentu Kadr:
1) dokonuje oceny aktualnie eksploatowanych systemów informatycznych, we właściwym obszarze kompetencyjnym, pod względem:
a) zgodności z aktualnie obowiązującymi przepisami,
b) funkcjonalności,
c) ergonomii;
2) opracowuje model funkcjonowania systemu uposażeń i płac resortu obrony narodowej na potrzeby budowy podsystemu finansowego „Zintegrowanego Wieloszczeblowego Systemu Informatycznego Logistyki, Finansów i Kadr Resortu Obrony Narodowej”;
3) sprawuje nadzór merytoryczny nad procesem specyfikacji wymagań w obszarze płac i uposażeń na potrzeby budowy „Zintegrowanego Wieloszczeblowego Systemu Informatycznego Logistyki, Finansów i Kadr Resortu Obrony Narodowej”;
4) zabezpiecza, w uzgodnieniu z Dyrektorem Departamentu Informatyki i Telekomunikacji, proces specjalistycznego szkolenia oraz dystrybucję wymaganej dokumentacji organizacyjno-użytkowej „Zintegrowanego Wieloszczeblowego Systemu Informatycznego Logistyki, Finansów i Kadr Resortu Obrony Narodowej” dla użytkowników i osób funkcyjnych odpowiedzialnych za eksploatację systemu w obszarze płac i uposażeń oraz emerytur i rent.
14. Dyrektor Departamentu Informatyki i Telekomunikacji:
1) opracowuje, w wybranej metodyce, model funkcjonowania „Zintegrowanego Wieloszczeblowego Systemu Informatycznego Logistyki, Finansów i Kadr Resortu Obrony Narodowej” w obszarach:
a) płac i uposażenia,
b) ewidencji ilościowo-wartościowej,
c) emerytur i rent,
d) rachunkowości i sprawozdawczości;
2) sprawuje nadzór nad budową, wdrażaniem i funkcjonowaniem podsystemu finansowego „Zintegrowanego Wieloszczeblowego Systemu Informatycznego Logistyki, Finansów i Kadr Resortu Obrony Narodowej”;
3) planuje i organizuje proces szkolenia użytkowników „Zintegrowanego Wieloszczeblowego Systemu Informatycznego Logistyki, Finansów i Kadr Resortu Obrony Narodowej”;
4) określa i uzgadnia specyfikacje wymaganych technologii informatycznych (sprzętu komputerowego i oprogramowania systemowego) w zakresie architektury technicznej budowanego systemu, zgodnie z „Wykazem obowiązujących i zalecanych standardów technologii informatycznych do stosowania w resorcie obrony narodowej na lata 2006-2007”.
15. Decyzja wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Obrony Narodowej: B. Klich
- Data ogłoszenia: 2008-02-19
- Data wejścia w życie: 2008-03-05
- Data obowiązywania: 2014-08-04
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA