REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2006 nr 1 poz. 4

Departament Budżetowy

DECYZJA Nr 5/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

z dnia 9 stycznia 2006 r.

zmieniająca decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej

Tekst pierwotny

Na podstawie § 1 pkt 13 lit. b, d i f-h oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w związku z art. 153 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104), ustala się, co następuje:

1. W decyzji Nr 391/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 grudnia 2004 r. w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 18, poz. 196), wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 3:

a) w ust. 3 uchyla się pkt 5,

b) w ust. 8 w pkt 3 kropkę zastępuje się średnikiem i po pkt 3 dodaje się pkt 4 i 5 w brzmieniu:

„4) ustalaniu, przydzielaniu i rozliczaniu dotacji budżetowych;

5) zatwierdzaniu dokumentów księgowych.”,

c) w ust. 11 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) Dyrektor Departamentu Infrastruktury MON, w odniesieniu do dysponentów wymienionych w § 3 ust. 3 pkt 3,4 i 7, a także wydatków na inwestycje i remonty stałej infrastruktury łączności realizowanych przez innych dysponentów środków budżetowych.”,

d) ust. 12 otrzymuje brzmienie:

„12. Do zadań organów koordynujących należy: określanie zadań i wielkości limitów wydatków budżetowych dla dysponentów im merytorycznie podporządkowanych, koordynowanie procesu planowania budżetowego tych dysponentów, weryfikowanie ich projektów budżetów i projektów planów finansowych w kontekście nałożonych zadań, monitorowanie realizacji tychże planów i opiniowanie propozycji zmian, udział w procesie sprawozdawczości w zakresie limitów zatrudnienia, a także w przygotowaniu okresowych informacji o realizacji budżetu.”;

2) w § 4:

a) ust. 1-3 otrzymują brzmienie:

„1. Organem właściwym do rozpatrywania spraw budżetowych resortu obrony narodowej jest Komisja Budżetowa MON, zwana dalej „Komisją”, której przewodniczy Minister Obrony Narodowej.

2. W skład Komisji wchodzą ponadto:

1) Podsekretarz Stanu w MON Pan Marek Zająkała – zastępca przewodniczącego;

2) I Zastępca Szefa Sztabu Generalnego WP;

3) Dyrektor Departamentu Budżetowego MON – sekretarz Komisji;

4) Dyrektor Generalny MON;

5) dysponenci drugiego stopnia;

6) Szef Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego – P5 Sztabu Generalnego WP;

7) Dyrektor Departamentu Infrastruktury MON.

3. Przewodniczący Komisji, w zależności od porządku posiedzenia, zaprasza do udziału w posiedzeniach Komisji lub ich częściach osoby inne, niż wymienione w ust. 2.”,

b) uchyla się ustępy 4 i 5;

c) w ust. 7 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) nierozstrzygniętych przez przewodniczących stałych zespołów Komisji kwestii spornych, zaistniałych po weryfikacji projektów budżetów dysponentów drugiego stopnia oraz dysponentów trzeciego stopnia bezpośrednio podporządkowanych dysponentowi głównemu;”;

3) w § 10:

a) po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:

„3a. Projekty budżetów uwzględniające zmiany dokonane na postawie protokołów, o których mowa w ust. 3 oraz projekty centralnych planów rzeczowych – w rozumieniu decyzji o centralnych planach rzeczowych – mogą stanowić podstawę do rozpoczęcia procedur o udzielenie zamówień, z zastrzeżeniem postanowień § 11 ust. 2 pkt 2.”,

b) po ust. 4 dodaje się ust. 4a w brzmieniu:

„4a. Dyrektor Departamentu Budżetowego MON informuje dysponentów środków budżetowych o autopoprawkach do projektu budżetu Ministerstwa zgłoszonych na etapie prac nad projektem ustawy budżetowej.”;

4) w § 11:

a) ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:

„1. Dyrektor Departamentu Budżetowego MON przekazuje dysponentom drugiego stopnia, trzeciego stopnia bezpośrednio podległym dysponentowi głównemu, organom planującym, organom koordynującym oraz kierownikom zakładów budżetowych, w terminie do dnia 25 października każdego roku, w szczegółowości wynikającej z ustawy, informację o:

1) kwotach dochodów i wydatków, w tym wynagrodzeń oraz limitach zatrudnienia przyjętych w projekcie ustawy budżetowej;

2) wielkości planowanych przychodów i kosztów zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych oraz przychodów i wydatków funduszy.

2. Do dnia 20 listopada roku przedplanistycznego:

1) dysponenci drugiego stopnia oraz dysponenci trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi głównemu, którzy planują przekazanie całości lub części dochodów i wydatków innym dysponentom, przekazują im projekty planów finansowych w podziale na właściwych dysponentów trzeciego stopnia, obejmujące uzgodnione kwoty dochodów i wydatków podlegających przekazaniu;

2) wykonawcy centralnych planów rzeczowych – w rozumieniu decyzji o centralnych planach rzeczowych – przekazują właściwym dysponentom środków budżetowych informacje o zadaniach ujętych w tych planach, w podziale na zadania realizowane centralnie i decentralnie.”,

b) ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. Zatwierdzone projekty planów finansowych, o których mowa w ust. 5, stanowią podstawę gospodarki finansowej, w okresie od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia zatwierdzenia planu finansowego, sporządzonego na podstawie informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków wynikających z ustawy budżetowej.”;

5) w § 12 w ust. 2 pkt 7 otrzymuje brzmienie:

„7) szczególne zasady realizacji i rozliczania niektórych wydatków.”;

6) w § 16:

a) ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:

„1. Zmian w decyzji budżetowej dokonuje Minister, z zastrzeżeniem ust. 2, na postawie propozycji przedłożonych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego MON, opracowanych na podstawie wniosków: własnych, dysponentów środków budżetowych, organów planujących oraz organów koordynujących.”.

2. Dyrektor Departamentu Budżetowego MON jest upoważniony do dokonywania zmian w decyzji budżetowej:

1) w wykonaniu decyzji (zgód, postanowień) Rady Ministrów oraz Ministra Finansów;

2) zatwierdzonych korekt centralnych planów rzeczowych zawierających bilans zmian rzeczowych w ujęciu finansowym w szczegółowości pozycji wydatków;

3) w zakresie zmian układu wykonawczego i jego podziału oraz pozostałych załączników do decyzji budżetowej na podstawie uzgodnionych wniosków: dysponentów, organów planujących oraz organów koordynujących,

b) uchyla się ust. 3-5;

7) w § 17 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) zmian limitów zatrudnienia, stanów średniorocznych oraz planowanego zatrudnienia żołnierzy i pracowników w uzgodnieniu, stosownie do kompetencji, z Dyrektorem Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON oraz Szefem Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych – P1 Sztabu Generalnego WP, w tym również na wniosek tych organów;”;

8) w § 18 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W wyniku zmian, o których mowa w § 16 ust. 1 i 2, dysponenci drugiego stopnia dokonują korekt swoich planów finansowych i niezwłocznie informują podległych dysponentów o zmianach ich dotyczących. Dysponenci trzeciego stopnia podlegli dysponentom drugiego stopnia sporządzają i przesyłają im miesięczne zestawienie dokonanych korekt (własnych oraz dokonanych przez dysponenta drugiego stopnia), w szczegółowości określonej przez dysponenta drugiego stopnia, w terminie do dnia 10 następnego miesiąca.”;

9) w § 20 ust. 7 i 8 otrzymują brzmienie:

„7. W resorcie obrony narodowej nadzór nad realizacją limitów zatrudnienia, stanów średniorocznych oraz planowanego zatrudnienia żołnierzy i pracowników, sprawują:

1) Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych – P1 Sztabu Generalnego WP – w odniesieniu do żołnierzy;

2) Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON – w odniesieniu do pracowników objętych i nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń zatrudnionych w wojskowych jednostkach budżetowych;

3) dysponenci środków budżetowych – w odniesieniu do żołnierzy i pracowników, za swoje gospodarstwa pomocnicze;

4) jednostki organizacyjne – w odniesieniu do żołnierzy i pracowników, za zakłady budżetowe im podlegające.

8. Dysponenci drugiego stopnia oraz Dyrektor Generalny MON kształtują – stosownie do zakresu odpowiedzialności – ewidencyjne stany osobowe zgodnie z limitami zatrudnienia, stanami średniorocznymi oraz planowanym zatrudnieniem żołnierzy i pracowników, ustalonymi w decyzji budżetowej na dany rok.”;

10) w § 20 ust. 11 otrzymuje brzmienie:

„11. Dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia, realizujący wydatki na rzecz innych dysponentów, są obowiązani do sporządzania i przekazywania tym dysponentom kwartalnych informacji z realizowanych na ich rzecz wydatków, w terminie do dnia 20 miesiąca po zakończeniu kwartału (w uzgodnionej szczegółowości).”;

11) § 21 otrzymuje brzmienie:

„§ 21. 1. Niżej wymienione osoby funkcyjne, na podstawie informacji przedstawionych przez dysponentów, przedstawiają Ministrowi i do wiadomości Dyrektorowi Departamentu Budżetowego MON – nie rzadziej niż raz na kwartał, w terminie 35 dni po zakończeniu kwartału – następujące informacje:

1) Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON – w zakresie kształtowania się faktycznej i średniorocznej liczby pracowników, w odniesieniu do określonych w decyzji budżetowej limitów zatrudnienia oraz planowanego zatrudnienia;

2) Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji MON – w zakresie faktycznych i przewidywanych do końca roku wypłat uposażeń dwunastomiesięcznych oraz zmian w liczebności świadczeniobiorców emerytalno-rentowych;

3) Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych – P1, poprzez Szefa Sztabu Generalnego WP – informacje o:

a) kształtowaniu się średniorocznych i faktycznych stanów osobowych żołnierzy w odniesieniu do limitów zatrudnienia oraz planowanych stanów średniorocznych,

b) faktycznej liczbie żołnierzy powołanych i zwolnionych z zawodowej służby wojskowej w podziale na poszczególne korpusy kadry zawodowej.

2. Informacje, o których mowa w ust. 1, muszą zawierać ocenę:

1) ewentualnych zagrożeń, dotyczących przekroczenia ustalonych w ustawie budżetowej limitów zatrudnienia, stanów średniorocznych oraz planowanego zatrudnienia żołnierzy i pracowników – mających wpływ na zaplanowane wydatki na wynagrodzenia i uposażenia;

2) działań, zmierzających do wyeliminowania zagrożeń, o których mowa w pkt 1.

3. Informacje dotyczące limitów i planowanego zatrudnienia sporządzają dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia oraz dysponenci trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi głównemu, w terminie do 20 dnia po zakończeniu miesiąca i kwartału.

4. Osoby funkcyjne, o których mowa w ust. 1, stosownie do kompetencji, w razie wystąpienia sytuacji określonej w ust. 2, mogą doraźnie zwrócić się do dysponentów środków budżetowych o dodatkowe informacje w zakresie sprawozdawczości.”;

12) w § 25:

a) ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. Ostateczny termin zawierania umów, dotyczących zadań ujętych w centralnych planach rzeczowych w danym roku budżetowym, upływa z dniem 31 października roku budżetowego. Przedłużenie terminu może być dokonane decyzją (zgodą, postanowieniem) Ministra lub osoby przez niego upoważnionej.”,

b) po ust. 4 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:

„5. Dysponenci oraz instytucje realizujące zadania ujęte w centralnych planach rzeczowych przedstawiają Ministrowi lub osobie przez niego upoważnionej – w terminie do dnia 25 października roku planowego (bądź w innym ustalonym terminie) – wnioski (wraz z uzasadnieniem) w sprawie przedłużenia terminu, o którym mowa w ust. 4, po ich uprzednim uzgodnieniu z właściwymi wykonawcami centralnych planów rzeczowych, a w zakresie planów realizowanych centralnie dodatkowo z Dyrektorem Departamentu Budżetowego MON.”;

13) § 30 otrzymuje brzmienie:

„§ 30. Zmiany zakresu planowanych i dokonywanych wydatków, określonych w załączniku Nr 1, wprowadza Dyrektor Departamentu Budżetowego MON.”;

14) uchyla się § 32;

15) załącznik Nr 1 otrzymuje brzmienie jak załącznik do niniejszej decyzji.

2. Dyrektor Generalny MON w uzgodnieniu z Szefem Sztabu Generalnego WP, w terminie do dnia 31 stycznia 2006 r., dokona zmian organizacyjno-etatowych w komórkach organizacyjnych, wynikających z ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. z 2003 r. Nr 179, poz. 1750 z późn. zm.), objętych tą decyzją, adekwatnie do zmian zakresów zadań realizowanych przez Departament Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON oraz Generalny Zarząd Zasobów Osobowych – P1 Sztabu Generalnego WP.

3. Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia 1 stycznia 2006 r.

Minister Obrony Narodowej: R. Sikorski

Załącznik 1. [Zakresy planowanych wydatków ujmowanych w projektach budżetów sporządzanych przez dysponentów i dyrektorów (szefów) niektórych jednostek (komórek) organizacyjnych oraz zakresy wydatków dokonywanych (przekazywanych) przez dysponentów]

Załącznik do decyzji Nr 5/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 9 stycznia 2006 r. (poz. 4)

Zakresy planowanych wydatków ujmowanych w projektach budżetów sporządzanych przez dysponentów i dyrektorów (szefów) niektórych jednostek (komórek) organizacyjnych oraz zakresy wydatków dokonywanych (przekazywanych) przez dysponentów

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

1

Dowódca Wojsk Lądowych

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek Wojsk Lądowych, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków:

 

 

1) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń, powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w użytkowanie;

 

 

2) na współfinansowanie funkcjonowania jednostek wielonarodowych, w tym opłacenie składek do wspólnych budżetów;

 

 

3) na wypłatę świadczeń pieniężnych rekompensujących utracone wynagrodzenie ze stosunku pracy lub utracone uposażenie ze stosunku służbowego albo utracony dochód z prowadzonej działalności gospodarczej, które mógłby uzyskać żołnierz rezerwy w okresie odbywania ćwiczeń wojskowych;

 

 

4) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa;

 

 

5) z tytułu przejazdów osób powołanych do czynnej służby wojskowej w czasie pokoju, posiadających karty powołania lub karty mobilizacyjne oraz osób wzywanych przez organy wojskowe w sprawach powszechnego obowiązku obrony;

 

 

6) dotyczące ubezpieczeń komunikacyjnych pojazdów użytkowanych w jednostkach organizacyjnych;

 

 

7) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych;

 

 

8) na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, a przydzielonych na zaopatrzenie odrębnymi decyzjami;

 

 

9) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON;

 

 

10) na funkcjonowanie terenowych organów administracji wojskowej;

 

 

11) na usługi łączności na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych obsługiwanych przez węzły łączności funkcjonujące w strukturach Wojsk Lądowych;

 

 

12) na wyżywienie oraz równoważniki za wyżywienie na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych będących na zaopatrzeniu w tym zakresie a podległych innym rodzajom Sił Zbrojnych oraz Dowódcy Garnizonu Warszawa (DGW);

 

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

 

(ciąg dalszy)

Dowódca Wojsk Lądowych

13) sprawdzenia gotowości bojowej i mobilizacyjnej w formie natychmiastowego stawiennictwa (niezależnie od wydatków na uposażenia i składki na zabezpieczenie społeczne żołnierzy rezerwy planowanych przez Departament Budżetowy MON);

 

 

14) szkolenia poborowych – kandydatów na kierowców kat C i C+E.

 

 

2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez:

 

 

1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez Departament Administracyjny MON;

 

 

2) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia wynikające z planu, o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a;

 

 

3) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy;

 

 

4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące:

 

 

a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy,

 

 

b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych,

 

 

c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740),

 

 

d) sprzętu i wyposażenia oraz usług – dla jednostek podległych Szefowi Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia (Wojskowe Ośrodki Medycyny Prewencyjnej, Centrum Szkolenia Wojskowych Służb Medycznych, Szkoła Podoficerska Służb Medycznych);

 

 

5) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji MON dotyczącej działalności rekonwersyjnej w resorcie obrony narodowej;

 

 

6) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego;

 

 

7) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych;

 

 

8) organy planujące i sądy wojskowe, dotyczące utrzymania i funkcjonowania ich struktur;

 

 

9) Szefa Generalnego Zarządu Rozpoznania Wojskowego – P2 Sztabu Generalnego WP, dotyczące zakupu materiałów i wyposażenia do produkcji map.

 

 

3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku:

 

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

 

(ciąg dalszy)

Dowódca Wojsk Lądowych

1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w jego planie finansowym;

2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowódcy Wojsk Lądowych;

 

 

3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na przejściowe finansowanie wydatków dotyczących wsparcia Państwa-Gospodarza (HNS), a następnie je rozlicza, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej;

 

 

4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia w części dotyczącej realizacji centralnej.

2.

Dowódca Sił Powietrznych

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek Sił Powietrznych, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków:

 

 

1) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń, powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w użytkowanie;

 

 

2) na realizację zadań związanych z transportem VIP;

 

 

3) na wypłatę świadczeń pieniężnych rekompensujących utracone wynagrodzenie ze stosunku pracy lub utracone uposażenie ze stosunku służbowego albo utracony dochód z prowadzonej działalności gospodarczej, które mógłby uzyskać żołnierz rezerwy w okresie odbywania ćwiczeń wojskowych;

 

 

4) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa;

 

 

5) z tytułu przejazdów osób powołanych do czynnej służby wojskowej w czasie pokoju, posiadających karty powołania lub karty mobilizacyjne oraz osób wzywanych przez organy wojskowe w sprawach powszechnego obowiązku obrony;

 

 

6) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych;

 

 

7) na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, a przydzielonych na zaopatrzenie odrębnymi decyzjami;

 

 

8) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON;

 

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

 

(ciąg dalszy)

Dowódca Sił Powietrznych

9) na działalność Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego z uwzględnieniem zasad zawartych w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej i Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 grudnia 2002 r. w sprawie refundacji kosztów ponoszonych przez Ministerstwo Obrony Narodowej w związku z działalnością Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (Dz. U. Nr 208, poz. 1772);

 

 

10) na usługi łączności na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych obsługiwanych przez węzły łączności funkcjonujące w strukturach Sił Powietrznych;

 

 

11) na wyżywienie oraz równoważniki za wyżywienie na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych będących na zaopatrzeniu w tym zakresie a podległych innym rodzajom Sił Zbrojnym oraz DGW;

 

 

12) sprawdzenia gotowości bojowej i mobilizacyjnej w formie natychmiastowego stawiennictwa (niezależnie od wydatków na uposażenia i składki na zabezpieczenie społeczne żołnierzy rezerwy planowanych przez Departament Budżetowy MON);

 

 

13) na organizację i wykonanie pokazów lotniczych „Air Show" – stosownie do podjętych decyzji przez Kierownictwo Ministerstwa.

 

 

2. Planuje wydatki, w tym również w ramach środków uzyskanych z rezerwy celowej budżetu państwa, na realizację zadań związanych z programem wyposażania Sił Zbrojnych w samoloty wielozadaniowe.

 

 

3. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1 i 2, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez:

 

 

1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez Departament Administracyjny MON;

 

 

2) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia wynikające z planu, o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a;

 

 

3) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy;

 

 

4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące:

 

 

a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy,

 

 

b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych,

 

 

c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740);

 

 

5) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego;

 

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

 

(ciąg dalszy)

Dowódca Sił Powietrznych

6) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych;

7) organy planujące, dotyczące utrzymania i funkcjonowania ich struktur.

 

 

4. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku:

 

 

1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w jego planie finansowym;

 

 

2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowódcy Sił Powietrznych;

 

 

3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na przejściowe finansowanie wydatków dotyczących wsparcia Państwa-Gospodarza (HNS), a następnie je rozlicza, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej;

 

 

4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia w części dotyczącej realizacji centralnej.

3.

Dowódca Marynarki Wojennej

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek Marynarki Wojennej, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków:

 

 

1) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń, powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w użytkowanie;

 

 

2) na wypłatę świadczeń pieniężnych rekompensujących utracone wynagrodzenie ze stosunku pracy lub utracone uposażenie ze stosunku służbowego, albo utracony dochód z prowadzonej działalności gospodarczej, które mógłby uzyskać żołnierz rezerwy w okresie odbywania ćwiczeń wojskowych;

 

 

3) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa;

 

 

4) z tytułu przejazdów osób powołanych do czynnej służby wojskowej w czasie pokoju, posiadających karty powołania lub karty mobilizacyjne oraz osób wzywanych przez organy wojskowe w sprawach powszechnego obowiązku obrony;

 

 

5) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych;

 

 

6) na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, a przydzielonych na zaopatrzenie odrębnymi decyzjami Ministra;

 

 

7) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz

 

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

 

(ciąg dalszy)

Dowódca Marynarki Wojennej

polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON;

 

 

8) na dotację dla Akademii Marynarki Wojennej;

 

 

9) na ubezpieczenia okrętów i innych jednostek pływających, w tym jachtów;

 

 

10) na usługi łączności na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych obsługiwanych przez węzły łączności funkcjonujące w strukturach Marynarki Wojennej;

 

 

11) na wyżywienie oraz równoważniki za wyżywienie na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych będących na zaopatrzeniu w tym zakresie a podległych innym rodzajom Sił Zbrojnych oraz DGW;

 

 

12) sprawdzenia gotowości bojowej i mobilizacyjnej w formie natychmiastowego stawiennictwa (niezależnie od wydatków na uposażenia i składki na zabezpieczenie społeczne żołnierzy rezerwy planowanych przez Departament Budżetowy MON),

 

 

2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez:

 

 

1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez Departament Administracyjny MON;

 

 

2) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia wynikające z planu o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a;

 

 

3) szefów generalnych zarządów Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy;

 

 

4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące:

 

 

a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy,

 

 

b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych,

 

 

c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740);

 

 

5) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego;

 

 

6) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych;

 

 

7) organy planujące i sądy wojskowe, dotyczące utrzymania i funkcjonowania ich struktur;

 

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

 

(ciąg dalszy)

Dowódca Marynarki Wojennej

3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku:

1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w jego planie finansowym;

 

 

2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowództwu Marynarki Wojennej;

 

 

3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na przejściowe finansowanie wydatków dotyczących wsparcia Państwa-Gospodarza (HNS), a następnie je rozlicza, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej;

 

 

4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia, w części dotyczącej realizacji centralnej.

4.

Dowódca Garnizonu Warszawa

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek Dowództwa Garnizonu Warszawa, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków:

 

 

1) Domu Emeryta Wojskowego oraz zadań centralnych realizowanych przez służbę zdrowia w Wojskowym Ośrodku Farmacji i Techniki Medycznej w Celestynowie;

 

 

2) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP, przekazanych w użytkowanie;

 

 

3) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa;

 

 

4) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych;

 

 

5) na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, a przydzielonych na zaopatrzenie odrębnymi decyzjami;

 

 

6) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON;

 

 

7) na zabezpieczenie komórek organizacyjnych Ministerstwa, w obszarze:

 

 

a) równoważników wypłacanych w zamian należności rzeczowych,

 

 

b) ochrony obiektów,

 

 

c) eksploatacji samochodów służbowych, z wyjątkiem paliw,

 

 

d) zabezpieczenia medyczno-sanitarnego,

 

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

 

(ciąg dalszy)

e) gotowości bojowej,

 

Dowódca Garnizonu Warszawa

f) szkolenia wojskowego żołnierzy zawodowych,

g) funkcjonowania systemu łączności, z wyjątkiem wydatków dotyczących opłat telekomunikacyjnych i zakupów aparatów telefonicznych;

 

 

8) na usługi łączności na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych obsługiwanych przez węzły łączności funkcjonujące w strukturach Dowództwa Garnizonu Warszawa, z wyjątkiem wydatków o których mowa w ppkt 7 lit. g;

 

 

9) na wyżywienie oraz równoważniki za wyżywienie na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych będących na zaopatrzeniu w tym zakresie, a podległych rodzajom Sił Zbrojnych;

 

 

10) sprawdzenia gotowości bojowej i mobilizacyjnej w formie natychmiastowego stawiennictwa (niezależnie od wydatków na uposażenia i składki na zabezpieczenie społeczne żołnierzy rezerwy planowanych przez Departament Budżetowy MON),

 

 

2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez:

 

 

1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kultura l no-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez Departament Administracyjny MON;

 

 

2) Dyrektora Centrum Informacyjnego MON – wydatki dotyczące działalności promocyjno-informacyjnej i wydawniczej Ministerstwa;

 

 

3) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia wynikające z planu o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a;

 

 

4) Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności – P6 Sztabu Generalnego WP, dotyczące:

 

 

a) opłat za dzierżawę łączy telekomunikacyjnych,

 

 

b) opłat z tytułu użytkowania widm częstotliwości i zasobów numeracyjnych,

 

 

5) Szefa Generalnego Zarządu Rozpoznania Wojskowego – P2 Sztabu Generalnego WP, dotyczące:

 

 

a) opracowania wydawnictw topograficznych oraz produktów numerycznego zobrazowania terenów,

 

 

b) zakupu materiałów i wyposażenia do produkcji map,

 

 

c) wydatków wynikających z realizacji umów międzynarodowych i bilateralnych w zakresie produktów geograficznych oraz zaopatrzenia Sił Zbrojnych w niezbędne wydawnictwa geograficzne,

 

 

d) opłat za pozyskiwanie informacji meteorologicznych dla potrzeb Sił Zbrojnych w kraju i za granicą;

 

 

6) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy;

 

 

7) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące:

 

 

a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy,

 

 

b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych,

 

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

 

(ciąg dalszy)

Dowódca Garnizonu Warszawa

c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740),

 

 

d) sprzętu i wyposażenia oraz usług – dla jednostek podległych Szefowi Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia (Wojskowy Ośrodek Farmacji i Techniki Medycznej w Celestynowie, Centrum Reagowania Epidemiologicznego);

 

 

8) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego;

 

 

9) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych;

 

 

10) organy planujące i sądy wojskowe, dotyczące utrzymania i funkcjonowania ich struktur.

 

 

3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku:

 

 

1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta;

 

 

2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowództwu Garnizonu Warszawa;

 

 

3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej;

 

 

4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia, w części dotyczącej realizacji centralnej.

5.

Szef Wojskowych Służb Informacyjnych (WSI)

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek WSI, w tym szczególnie w zakresie wydatków:

 

 

1) związanych z uczestniczeniem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych;

 

 

2) w zakresie wydatków związanych z prowadzeniem certyfikacji na potrzeby Sił Zbrojnych;

 

 

3) związanych z pobytem pododdziałów wojskowych poza granicami państwa;

 

 

4) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz

 

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

 

(ciąg dalszy)

Szef Wojskowych Służb Informacyjnych (WSI)

polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON;

 

 

5) na wydatki bieżące realizowane przez Wojskową Administrację Koszar podporządkowany szefowi WSI – w zakresie jego utrzymania, konserwacji pomieszczeń i budynków, zakupu wody, usług komunalnych (w tym zrzut ścieków), za wyjątkiem planowanych na jego rzecz w ramach planu finansowego dysponenta głównego.

 

 

2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez:

 

 

1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez Departament Administracyjny MON;

 

 

2) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego;

 

 

3) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy;

 

 

4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące:

 

 

a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy,

 

 

b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych,

 

 

c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740).

 

 

3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku:

 

 

1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta;

 

 

2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych WSI;

 

 

3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej;

 

 

4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia, w części dotyczącej realizacji centralnej.

 

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

6.

Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek wojskowych Żandarmerii Wojskowej, w tym szczególnie w zakresie wydatków:

 

 

1) związanych z uczestniczeniem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych;

 

 

2) związanych z pobytem pododdziałów wojskowych poza granicami państwa;

 

 

3) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON;

 

 

2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez:

 

 

1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kultura l no-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez Departament Administracyjny MON;

 

 

2) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia wynikające z planu o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a;

 

 

3) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego;

 

 

4) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy;

 

 

5) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące:

 

 

a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy,

 

 

b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych,

 

 

c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740).

 

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

 

(ciąg dalszy)

Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej

3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku:

1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta;

 

 

2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Komendzie Głównej Żandarmerii Wojskowej;

 

 

3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej;

 

 

4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia, w części dotyczącej realizacji centralnej.

7.

Dyrektor Departamentu Administracyj-nego MON

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki, objęte klasyfikacją w rozdziale „Urzędy naczelnych i centralnych organów administracji rządowej", dotyczące komórek organizacyjnych Ministerstwa za wyjątkiem planowanych na rzecz tych komórek przez DGW.

 

 

2. Planuje wydatki w rozdziale „Centralne Wsparcie", według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez:

 

 

1) Szefa Generalnego Zarządu Operacyjnego – P3 Sztabu Generalnego WP, dotyczące treningów i ćwiczeń, gier wojennych organizowanych przez Szefa Sztabu Generalnego WP;

 

 

2) Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności – P6 Sztabu Generalnego WP, dotyczące projektów wynalazczych przyjętych do zastosowania w Siłach Zbrojnych na podstawie postanowień Szefa Sztabu Generalnego WP;

 

 

3) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy z wyjątkiem planowanych przez dysponentów drugiego stopnia.

 

 

3. Planuje wydatki w rozdziale „Pozostałe jednostki wojskowe" według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez:

 

 

1) Szefa Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych – P1 Sztabu Generalnego WP – wydatki dotyczące przedsięwzięć w zakresie dyscypliny w Siłach Zbrojnych;

 

 

2) Dyrektora Departamentu Polityki Obronnej MON – wydatki dotyczące:

 

 

a) ćwiczeń wojskowych organizowanych przy udziale wojewodów i innych przedstawicieli władz cywilnych,

 

 

b) szkolenia kadr kierowniczych administracji rządowej spoza resortu obrony narodowej oraz zakupu literatury fachowej w związku z tym szkoleniem,

 

 

c) upowszechniania problemów zewnętrznego bezpieczeństwa państwa i polskiej polityki obronnej;

 

 

3) Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON – wydatki dotyczące:

 

 

a) implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych z wyjątkiem planowanych przez dysponentów drugiego stopnia wydatków objętych centralnymi planami rzeczowymi,

 

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

 

(ciąg dalszy)

Dyrektor Departa-mentu Administra-cyjnego MON

b) zakupu upominków wręczanych podczas podróży i kontaktów zagranicznych,

c) finansowania studiów służby zagranicznej;

4) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON – wydatki dotyczące:

 

 

a) odbywania studiów (szkoleń) przez żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej poza granicami kraju, w tym również w ramach środków pochodzących z rezerw celowych budżetu państwa,

 

 

b) zakupu medali, legitymacji służbowych itp.,

 

 

c) funkcjonowania Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Języków Obcych MON,

 

 

d) organizacji sympozjów, seminariów oraz kursów instruktorsko-metodycznych w zakresie problematyki naukowej i edukacyjnej,

 

 

e) prenumeraty aktów prawnych i wydawnictw Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakresie problematyki szkolnictwa;

 

 

5) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji MON – wydatki dotyczące udziału w konferencjach Międzynarodowego Komitetu Wojskowych Służb Socjalnych (CLIMS);

 

 

6) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON – wydatki dotyczące:

 

 

a) zakupu dla bibliotek oświatowych wojska literatury kwalifikowanej przez Centralną Komisję do Spraw Zakupu Materiałów Bibliotecznych,

 

 

b) zakupu filmów i licencji filmowych,

 

 

c) zakupu dla wojsk dzieł sztuki i wydawnictw z zakresu problematyki społeczno-wychowawczej,

 

 

d) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 września 2002 r. w sprawie wyróżniania żołnierzy (Dz. U. Nr 162, poz.1341).

 

 

e) organizacji centralnych przedsięwzięć kultura l no-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć,

 

 

f) realizacji centralnych przedsięwzięć w zakresie promocji obronności.

 

 

4. W rozdziale „Pozostałe jednostki wojskowe" planuje wydatki na wypłatę żołnierzom zawodowym pełniących służbę w Ministerstwie należności, o których mowa w art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. Nr 179, poz. 1750 z późn. zm.).

 

 

5. Zaplanowane wydatki realizuje jako dysponent trzeciego stopnia, z wyjątkiem wydatków przekazanych w podziale układu wykonawczego właściwym dysponentom w terminie, o którym mowa w § 11 ust. 2.

 

 

6. Wykonuje obsługę finansowo-księgową z zakresu wynagrodzeń dla krajowych konsultantów w dziedzinie lub dziedzinach medycyny związanych z obronnością kraju w czasie wojny i pokoju a także recenzentów prac badawczych i rozwojowych w dziedzinie medycyny, zaplanowanych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego, których obsługę merytoryczną sprawuje Szef Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP.

 

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

8.

Dowódca Jednostki Wojskowej 2305

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, dotyczące Jednostki Wojskowej 2305, w tym wydatków bieżących na utrzymanie infrastruktury, z wyjątkiem wydatków planowanych na jego rzecz w ramach planu finansowego dysponenta głównego.

 

 

2. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa, wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki oraz przekazuje wydatki w podziale układu wykonawczego właściwym dysponentom w terminie, o którym mowa w § 11 ust. 2, z uwzględnieniem wydatków na modernizację techniczną realizowaną centralnie. Jako dysponent trzeciego stopnia przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej.

9.

Dyrektorzy Wojskowych Biur Emerytalnych

Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa, wykorzystują (wydatkują) na wydatki zaplanowane przez Dyrektora Departamentu Budżetowego MON w części dotyczącej Wojskowych Biur Emerytalnych.

10.

Dyrektor Zakładu Budżetowego „Centrala Wojskowe Misje Pokojowe"

1. Planuje na podstawie propozycji zgłoszonych przez przedstawicielstwa i zespoły łącznikowe oraz jednostki organizacyjne funkcjonujące przy strukturach dowodzenia NATO, zweryfikowanych stosownie do kompetencji i możliwości budżetowych przez:

1) Szefa Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych – P1 Sztabu Generalnego WP – wydatki dotyczące finansowania żołnierzy pełniących służbę w tych przedstawicielstwach i zespołach;

 

 

2) Sekretarza Stanu – I Zastępcę Ministra Obrony Narodowej – wydatki dotyczące żołnierzy pełniących służbę w jednostkach organizacyjnych przy strukturach dowodzenia NATO.

 

 

2. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku.

 

 

3. Jako dysponent trzeciego stopnia przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej.

11.

Dyrektor Zakładu Budżetowego „Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północno-atlantyckiego"

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, dotyczące:

1) udziału resortu obrony narodowej w inwestycyjnym programie NATO w dziedzinie bezpieczeństwa;

2) utrzymania i obsługi obiektów i urządzeń powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP nieprzekazanych do dyspozycji dowódców rodzajów Sił Zbrojnych oraz DGW;

 

 

3) wydatków okołopakietowych.

 

 

2. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki.

 

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

12.

Kierownicy rejonowych (Stołecznego, Wojskowego) zarządów infrastruktury, terenowych oddziałów lotniskowych.

Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa wykorzystują (wydatkują) na wydatki zaplanowane przez Dyrektora Departamentu Budżetowego MON w części dotyczącej kierowników rejonowych (Stołecznego, Wojskowego) zarządów infrastruktury, terenowych oddziałów lotniskowych.

13.

Dyrektor Departamentu Budżetowego MON

1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, dotyczące udziału resortu obrony narodowej w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych w zakresie określonym w odrębnych decyzjach Ministra, oraz opłacenia składek z tytułu ubezpieczeń obserwatorów.

 

 

2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez:

 

 

1) Szefa Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego – P5 Sztabu Generalnego WP (na podstawie propozycji szefów: Generalnego Zarządu Rozpoznania Wojskowego – P2, Generalnego Zarządu Operacyjnego – P3, Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności – P6 Sztabu Generalnego WP, koordynatorów polityki naukowej i naukowo-technicznej resortu) dotyczące:

 

 

a) wydatków na zakupy inwestycyjne w zakresie uzbrojenia i sprzętu specjalistycznego: dowodzenia, łączności oraz informatyki i oprogramowania, rozpoznania, walki elektronicznej, sprzętu służby geograficznej oraz działań psychologicznych,

 

 

b) wydatków w zakresie usług remontowych i części zamiennych służby geograficznej,

 

 

c) wydatków na prace naukowe, rozwojowe i studyjne,

 

 

d) podatków, ceł i opłat należnych za importowane i otrzymywane bezpłatnie uzbrojenie i sprzęt wojskowy oraz inne towary przeznaczone dla Sił Zbrojnych;

 

 

2) Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności – P6 Sztabu Generalnego WP, w zakresie produkcji formularzy wojskowych;

 

 

3) Dyrektora Departamentu Infrastruktury MON, w zakresie:

 

 

a) dotacji dla Wojskowej Agencji Mieszkaniowej,

 

 

b) dotacji dla Agencji Mienia Wojskowego,

 

 

c) inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości,

 

 

d) modernizacji systemów łączności, inwestycji specjalnych łączności, oraz opracowywania dokumentacji w zakresie inwestycji łączności,

 

 

e) dzierżawy nieruchomości na potrzeby wojska (w tym gruntów zlokalizowanych pod wojskowymi bocznicami kolejowymi oraz infrastruktury kolejowej stanowiącej połączenie z tymi bocznicami),

 

 

f) zakupu energii elektrycznej i usług przesyłowych,

 

 

g) zakupu energii cieplnej, w tym w ramach tzw. „strony trzeciej" oraz gazu,

 

 

h) zakupu paliw stałych i płynnych do celów grzewczych,

 

 

i) zakup usług konserwacji i napraw pomieszczeń i budynków (w tym stałych urządzeń technicznych), zakup wody, zakup usług komunalnych (w tym zrzut ścieków), za wyjątkiem wydatków z tego zakresu realizowanych przez Departament Administracyjny MON, wojskowe administracje koszar podporządkowane WSI oraz JW. 2305,

 

 

j) opłat za korzystanie ze środowiska,

 

 

k) opłat z tytułu trwałego zarządu nad nieruchomościami,

 

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

 

(ciąg dalszy)

Dyrektor Departamentu Budżetowego MON

l) podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, w tym za grunty przejęte w użytkowanie od Lasów Państwowych oraz pozostałych nieruchomości wojskowych, jak również inne podatki na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego,

m) opracowania dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji i pozwoleń administracyjnych w zakresie korzystania ze środowiska,

 

 

n) zakupu materiałów i usług pozostałych dotyczących eksploatacji nieruchomości, w tym, realizację wydzieleń geodezyjnych, aktualizację map sytuacyjno-wysokościowych, operatów, pozyskiwanie wypisów z ksiąg wieczystych i ewidencji gruntów i budynków, wyrysów z map ewidencyjnych itp.,

 

 

o) wykonywania obowiązków zarządcy nieruchomości w zakresie postanowień wynikających z: ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.), ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 z późn. zm.), ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1504 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 z późn. zm.) – z wyjątkiem wydatków planowanych na ten cel przez innych dysponentów,

 

 

p) wykonywana pozostałych zadań wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 z późn. zm.),

 

 

q) wydatków związanych z realizacją postanowień ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628 z późn. zm.), w tym zwłaszcza uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne a także nieczystości stałych i nieczystości ciekłych pochodzących z instalacji sanitarnych budynków jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej,

 

 

r) zakupu usług i materiałów do utrzymania dróg, chodników i terenów zieleni, z wyjątkiem wydatków planowanych w tym zakresie przez Departament Administracyjny MON, wojskowe administracje koszar podporządkowane Szefowi WSI oraz Dowódcy JW. 2305,

 

 

s) zakupu usług i materiałów do utrzymania czystości pomieszczeń, z wyjątkiem wydatków planowanych w tym zakresie przez pozostałych dysponentów środków budżetowych

 

 

t) zakupu sprzętu pożarniczego i kwaterunkowego oraz części zamiennych do tego sprzętu oraz działalność własnych jednostek infrastruktury,

 

 

u) zakwaterowania szeregowych zawodowych oraz podoficerów zawodowych do stopnia starszego kaprala pełniących służbę na podstawie kontraktu na pełnienie służby terminowej stosownie do uprawnień określonych w ustawie,

 

 

v) dochodów i wydatków objętych klasyfikacją dotyczących jednostek przez niego koordynowanych w tym zakupów sprzętu informatycznego, części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych i oprogramowania – z wyłączeniem wydatków dotyczących pozostałego zaopatrzenia logistycznego;

 

 

4) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, w zakresie zadań zleconych jednostkom niezaliczonym do sektora finansów publicznych, w tym fundacjom i stowarzyszeniom oraz zakupu prasy według norm należności;

 

 

5) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP – wydatki dotyczące:

 

 

a) staży podyplomowych lekarzy i lekarzy-dentystów, powołanych do pełnienia zawodowej służby wojskowej, odbywanych w samodzielnych

 

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

 

(ciąg dalszy)

Dyrektor Departamentu Budżetowego MON

publicznych zakładach opieki zdrowotnej (SP ZOZ), których organem założycielskim jest Minister – na podstawie stosownych umów zawartych przez szefa zarządu,

b) dotacji dla Wojskowej Izby Lekarskiej – na podstawie zawartych umów,

c) dotacji, o której mowa w art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408 z późn. zm.), dla SP ZOZ, których organem założycielskim jest Minister,

 

 

d) składki do Międzynarodowego Komitetu Medycyny Wojskowej – na podstawie umowy zawartej przez szefa zarządu,

 

 

e) bezspornych zobowiązań Skarbu Państwa wynikających z likwidacji SP ZOZ, których organem założycielskim jest Minister – na podstawie prowadzonych w trybie ciągłym przez szefa zarządu: monitoringu kondycji finansowej SP ZOZ oraz oceny ich przydatności dla potrzeb Sił Zbrojnych,

 

 

f) zleconych przez resort obrony narodowej zadań dla SP ZOZ oraz medycznych jednostek badawczo - rozwojowych: mobilizacyjnych oraz na wypadek sytuacji kryzysowych, utylizacji trucizn medycznych pochodzących z rotacji środków materiałowych zapasu wojennego oraz wynikających z ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi (Dz. U. Nr 106, poz. 681z późn. zm.),

 

 

g) wynagrodzenia krajowych konsultantów w dziedzinie lub dziedzinach medycyny związanych z obronnością kraju w czasie wojny i pokoju a także recenzentów prac badawczych i rozwojowych w dziedzinie medycyny,

 

 

h) turnusów leczniczo-profilaktycznych dla żołnierzy powracających do kraju po zakończeniu służby poza granicami kraju;

 

 

6) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, w zakresie dotacji dla Akademii Obrony Narodowej, Wojskowej Akademii Technicznej oraz celowego funduszu nagród i zapomóg pracowników objętych układem zbiorowym pracy;

 

 

7) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji MON, wydatki dotyczące:

 

 

a) świadczeń społecznych oraz uposażenia wypłacanego przez okres roku żołnierzom zwolnionym ze służby,

 

 

b) z tytułu usług zlecanych SPZOZ przez wojskowe komisje lekarskie w zakresie orzekania o inwalidztwie, kierowanych do tych komisji przez wojskowe biura emerytalne, żołnierzy zwolnionych z zawodowej służby wojskowej oraz emerytów i rencistów wojskowych.

 

 

c) utrzymania Wojskowych Biur Emerytalnych,

 

 

d) dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji przez Wojskowe Zespoły (Domy) Wypoczynkowe funkcjonujące jako zakłady budżetowe.

 

 

8) Szefa Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych – P1 Sztabu Generalnego WP, w zakresie stanów średniorocznych i wydatków, na uposażenia i składki na ubezpieczenie społeczne żołnierzy rezerwy, planowanych w ramach sprawdzenia gotowości mobilizacyjnej i bojowej potrzeb Sił Zbrojnych, wykorzystywanych głównie w zwalczaniu klęsk żywiołowych i nadzwyczajnych zagrożeń środowiska oraz likwidacji ich skutków, a także fundusz nagród i zapomóg pozostający w dyspozycji Ministra.

 

 

3. Określone przez dysponenta części 29 budżetu państwa środki, wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki oraz wydatki planowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, w tym również w obszarze zadań ujętych w centralnych planach rzeczowych. Ponadto realizuje centralnie wydatki: na zakup prasy według norm należności oraz produkcję formularzy wojskowych dla wszystkich jednostek (komórek) organizacyjnych resortu obrony narodowej będących jednostkami budżetowymi.

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2006-01-31
  • Data wejścia w życie: 2006-01-31
  • Data obowiązywania: 2006-01-31
  • Z mocą od: 2006-01-01
  • Dokument traci ważność: 2007-07-25

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA