REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2004 nr 13 poz. 142
Wojskowe Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji
DECYZJA Nr 292/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 1 października 2004 r.
w sprawie wprowadzenia w resorcie obrony narodowej „Wytycznych w sprawie uzgadniania Wojskowych i Sojuszniczych Wymagań Standaryzacyjnych oraz realizacji zadań normalizacyjnych, wynikających z Programu Standaryzacyjnego Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego”
Na podstawie § 1 pkt 11 lit. f i § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w związku z § 3 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie działalności normalizacyjnej związanej z obronnością i bezpieczeństwem państwa (Dz. U. Nr 239, poz. 2038) – w celu określenia zasad udziału komórek i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej w procesie uzgadniania Wojskowych i Sojuszniczych Wymagań Standaryzacyjnych, a także realizacji zadań normalizacyjnych, wynikających z Programu Standaryzacyjnego Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego – ustala się, co następuje:
1. Wprowadza się do użytku w resorcie obrony narodowej „Wytyczne w sprawie uzgadniania Wojskowych i Sojuszniczych Wymagań Standaryzacyjnych oraz realizacji zadań normalizacyjnych, wynikających z Programu Standaryzacyjnego Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego”, stanowiące załącznik do decyzji.
2. Decyzja wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Obrony Narodowej: J. Szmajdziński
Załącznik do decyzji Nr 292/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 1 października 2004r.(poz. 142)
WYTYCZNE
W SPRAWIE UZGADNIANIA WOJSKOWYCH I SOJUSZNICZYCH WYMAGAŃ STANDARYZACYJNYCH ORAZ REALIZACJI ZADAŃ NORMALIZACYJNYCH WYNIKAJĄCYCH Z PROGRAMU STANDARYZACYJNEGO ORGANIZACJI TRAKTATU PÓŁNOCNOATLANTYCKIEGO
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
1. Wytyczne określają zasady uzgadniania Wojskowych i Sojuszniczych Wymagań Standaryzacyjnych oraz realizacji zadań normalizacyjnych, wynikających z Programu Standaryzacyjnego Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego.
2. Użyte w wytycznych określenia oznaczają:
1) NATO – Organizacja Traktatu Północnoatlantyckiego;
2) Cele Sił Zbrojnych - Cele Sił Zbrojnych NATO i Wymagania Długoterminowe dla Rzeczypospolitej Polskiej;
3) Cel Standaryzacyjny – precyzyjne wskazanie zadań, które mają być wykonane w ramach określonego Sojuszniczego Wymagania Standaryzacyjnego;
4) dokumenty standaryzacyjne NATO – Porozumienia Standaryzacyjne NATO (STANAG) i Publikacje Sojusznicze;
5) implementacja (wdrożenie) – wypełnienie przez państwo członkowskie NATO zobowiązań, określonych w dokumencie normatywnym;
6) komórki resortowej służby normalizacyjnej – komórki wewnętrzne w Sztabie Generalnym WP i rodzajach Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, zwanych dalej „Siłami Zbrojnymi RP”, powołane do realizacji zadań z zakresu normalizacji związanej z obronnością i bezpieczeństwem państwa;
7) koordynatorzy Celów Sił Zbrojnych – wyznaczone osoby funkcyjne, odpowiedzialne za terminową realizacje zadań związanych z planowaniem i implementacją Celów Sił Zbrojnych oraz monitorowanie stanu ich realizacji, w szczególności analizowanie propozycji Celów Sił Zbrojnych, przy uwzględnieniu priorytetów rozwoju Sił Zbrojnych RP, opracowywanie stanowiska względem nich wraz z zaleceniami dla wykonawców i współwykonawców, koordynację ich działań oraz sprawozdawczość w tym zakresie;
8) Księga Sojuszniczych Wymagań Standaryzacyjnych – zbiór Wojskowych Wymagań Standaryzacyjnych i Propozycji Standaryzacyjnych, zgłoszonych podczas opiniowania Księgi Wojskowych Wymagań Standaryzacyjnych;
9) Księga Wojskowych Wymagań Standaryzacyjnych – zbiór Wojskowych Wymagań Standaryzacyjnych, wyselekcjonowanych spośród Celów Sił Zbrojnych;
10) Porozumienie Standaryzacyjne NATO (STANAG) – dokument standaryzacyjny NATO, którego treścią jest porozumienie pomiędzy kilkoma lub wszystkimi państwami członkowskimi NATO, dotyczący zastosowania takiego samego lub podobnego sprzętu wojskowego, amunicji, pozycji zaopatrzenia lub zapasów albo procedur operacyjnych, logistycznych i administracyjnych; krajowa akceptacja Publikacji Sojuszniczej, wydanej przez Agencję Standaryzacyjną NATO może zostać zapisana jako porozumienie standaryzacyjne;
11) Program Standaryzacyjny NATO – program „kroczący”, zawierający zatwierdzone Cele Standaryzacyjne, obejmujące Sojusznicze Wymagania Standaryzacyjne oraz związane z nimi Zadania Standaryzacyjne;
12) Propozycja Standaryzacyjna – dokument ustalonego wzoru, zawierający m.in. uzasadnienie potrzeby opracowania dokumentu standaryzacyjnego NATO;
13) Publikacja Sojusznicza – dokument standaryzacyjny NATO, na stosowanie którego – jako wspólnego dokumentu wdrożeniowego – zgadzają się wszystkie lub kilka państw członkowskich NATO;
14) ratyfikacja – deklaracja, w której państwo członkowskie NATO formalnie akceptuje, z zastrzeżeniami lub bez zastrzeżeń, treść Porozumienia Standaryzacyjnego NATO;
15) Sojusznicze Wymagania Standaryzacyjne –Wojskowe Wymagania Standaryzacyjne, uzupełnione wymaganiami, wynikającymi z Propozycji Standaryzacyjnych;
16) Wojskowe Wymagania Standaryzacyjne – określone przez właściwe władze NATO poziomy standaryzacji, które powinny być osiągnięte w obszarze operacyjnym, materiałowo-technicznym, administracyjnym oraz związanych z nim procedur;
17) współwykonawcy Celów Sił Zbrojnych – wyznaczone osoby funkcyjne, odpowiedzialne za terminową realizację zadań w obszarze wyznaczonym przez koordynatorów Celów Sił Zbrojnych, z wyjątkiem uzgadniania z koordynatorami realizacji finansowej poszczególnych zadań;
18) wykonawcy Celów Sił Zbrojnych – wyznaczone osoby funkcyjne, odpowiedzialne za terminową realizację uzgodnionych z koordynatorami zadań na etapie planowania i implementacji Celów Sił Zbrojnych, w szczególności analizowanie propozycji rozwoju Sił Zbrojnych RP, przy uwzględnieniu zaleceń koordynatorów, opracowywanie stanowiska względem nich, przygotowywanie sprawozdań w tym zakresie, jak również uzgadnianie z koordynatorami realizacji finansowej poszczególnych zadań;
19) Zadanie Standaryzacyjne – szczegółowy opis przedsięwzięć koniecznych do osiągnięcia Celu Standaryzacyjnego.
Rozdział 2
Uzgadnianie Wojskowych Wymagań Standaryzacyjnych
3. Wojskowe Wymagania Standaryzacyjne (WWS) stanowią integralną część propozycji Celów Sił Zbrojnych określonej edycji.
4. Analiza WWS realizowana jest – do czasu sformułowania stanowiska Sił Zbrojnych RP wobec ostatecznej propozycji Celów Sił Zbrojnych – przez koordynatorów, wykonawców i współwykonawców Celów Sił Zbrojnych, zgodnie z odrębnie określonym harmonogramem.
5. W celu wsparcia procesu analizy WWS, powołuje się zespół wsparcia normalizacyjnego, zwany dalej „zespołem wsparcia”, składający się z przedstawicieli służby normalizacyjnej resortu obrony narodowej.
6. Wsparcie normalizacyjne procesu, o którym mowa w pkt 5, realizowane jest przez udzielanie, stosownie do potrzeb, informacji koordynatorom, wykonawcom i współwykonawcom Celów Sił Zbrojnych o dostępnych zagranicznych i krajowych dokumentach normalizacyjnych, stanowisku strony polskiej odnośnie ratyfikacji Porozumień Standaryzacyjnych NATO (STANAG) oraz planowanych do realizacji bądź rozpoczętych pracach, w ramach programu i planu prac normalizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej.
7. Zespół wsparcia pełni na rzecz delegacji ds. negocjacji Celów Sił Zbrojnych z władzami wojskowymi NATO rolę konsultanta w sprawach dotyczących działalności normalizacyjnej, związanej z obronnością i bezpieczeństwem państwa.
8. Zespół wsparcia zostaje rozwiązany po akceptacji stanowiska Sił Zbrojnych RP wobec ostatecznej propozycji Celów Sił Zbrojnych.
9. Zbiór WWS, wyselekcjonowanych spośród Celów Sił Zbrojnych, zamieszcza się w Księdze Wojskowych Wymagań Standaryzacyjnych (Księdze MSR).
10. Opiniowanie Księgi MSR organizuje Wojskowe Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, zwane dalej „Centrum”, przy udziale komórek resortowej służby normalizacyjnej.
11. W procesie opiniowania Księgi MSR należy uwzględnić udział koordynatorów Celów Sił Zbrojnych.
12. Opiniowanie Księgi MSR w Sztabie Generalnym WP i dowództwach rodzajów Sił Zbrojnych RP koordynują komórki resortowej służby normalizacyjnej.
13. Opiniujący przedstawiają, w formacie opracowanym przez Centrum, swoje stanowisko odnośnie WWS, dotyczące Celów Sił Zbrojnych w ich obszarze odpowiedzialności oraz mogą oni zgłaszać nowe Propozycje Standaryzacyjne, nie uwzględnione w Księdze MSR.
14. Na podstawie uzyskanych odpowiedzi oraz zgłoszonych propozycji, o których mowa w pkt 13, Centrum opracowuje stanowisko krajowe do Księgi MSR, które po zatwierdzeniu przez Sekretarza Stanu – I Zastępcę Ministra Obrony Narodowej, przekazywane jest do Polskiego Przedstawiciela Wojskowego przy Komitecie Wojskowym NATO.
Rozdział 3
Uzgadnianie Sojuszniczych Wymagań Standaryzacyjnych
15. Uzgodniony przez państwa NATO zbiór WWS i Propozycje Standaryzacyjne, zgłoszone w procesie opiniowania Księgi MSR, zamieszczane są w Księdze Sojuszniczych Wymagań Standaryzacyjnych (Księdze ASR).
16. Księga ASR podlega procesowi opiniowania przez państwa NATO. Celem opiniowania jest zidentyfikowanie i wydanie opinii odnośnie powstałych różnic w porównaniu z Księgą MSR.
17. Opiniowanie Księgi ASR w resorcie obrony narodowej organizuje Centrum, przy udziale komórek resortowej służby normalizacyjnej.
18. W procesie opiniowania Księgi ASR uwzględnia się udział koordynatorów Celów Sił Zbrojnych.
19. Opiniowanie Księgi ASR w Sztabie Generalnym WP i dowództwach rodzajów Sił Zbrojnych RP koordynowane jest przez komórki resortowej służby normalizacyjnej.
20. Opiniujący przedstawiają, w formacie opracowanym przez Centrum, stanowisko odnośnie Sojuszniczych Wymagań Standaryzacyjnych (SWS), dotyczących Celów Sił Zbrojnych w ich obszarze odpowiedzialności.
21. Na podstawie uzyskanych odpowiedzi, Centrum opracowuje stanowisko krajowe do Księgi ASR, które po zatwierdzeniu przez Sekretarza Stanu – I Zastępcę Ministra Obrony Narodowej, przekazywane jest do Polskiego Przedstawiciela Wojskowego przy Komitecie Wojskowym NATO.
22. Korespondencja, związana z opiniowaniem Księgi ASR oraz Księgi MSR, odbywa się elektronicznie i zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie informacji niejawnych.
Rozdział 4
Realizacja zadań normalizacyjnych wynikających z Programu Standaryzacyjnego NATO
23. Zbiór zatwierdzonych Celów Standaryzacyjnych NATO, wynikających z uzgodnionych SWS oraz Zadań Standaryzacyjnych, stanowi Program Standaryzacyjny NATO.
24. Resort obrony narodowej realizuje Program Standaryzacyjny NATO poprzez uczestnictwo swoich przedstawicieli w gremiach standaryzacyjnych NATO, opracowujących lub aktualizujących dokumenty standaryzacyjne NATO, a także poprzez planowanie i realizację tematów prac normalizacyjnych, w ramach programów i planów prac normalizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej.
25. Przedstawiciele resortu obrony narodowej, uczestniczący w opracowywaniu dokumentów standaryzacyjnych NATO są odpowiedzialni za zawierane w nich treści, które muszą być zgodne z priorytetami określonymi w aktualnie obowiązującym „Programie rozwoju Sił Zbrojnych RP”, zwanego dalej „Programem rozwoju” oraz w planach dziedzinowych, funkcjonalnych i specjalistycznych, w zakresie odnoszącym się do zadań wynikających z Celów Sił Zbrojnych oraz Praskich Zobowiązań na rzecz Zdolności Obronnych.
26. Na podstawie analizy Celów Standaryzacyjnych NATO i po uwzględnieniu zasobów krajowej i resortowej bazy dokumentów normalizacyjnych, kierownicy komórek i jednostek organizacyjnych zgłaszają tematy prac normalizacyjnych, celem ich ujęcia w programie i planie prac normalizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej. Realizację tematów prac normalizacyjnych określają reguły prac normalizacyjnych w resorcie obrony narodowej.
27. Kierownicy, o których mowa w pkt 26, sprawują nadzór nad postępem realizacji zgłoszonych prac normalizacyjnych oraz współpracują w tym zakresie z Centrum.
28. W oparciu o wyniki zrealizowanych prac normalizacyjnych, dokonuje się krajowej akceptacji dokumentu standaryzacyjnego NATO, związanego z określonym Celem Standaryzacyjnym NATO. Akceptacja taka realizowana jest poprzez ratyfikowanie dokumentu oraz wskazanie daty jego wdrożenia.
29. Szczegółowy plan udziału komórek i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej w procesie uzgadniania WWS i SWS, a także w realizacji zadań normalizacyjnych, wynikających z Programu Standaryzacyjnego NATO, określa załącznik do wytycznych.
30. Koordynatorem procesu opracowywania krajowych odpowiedzi do NATO w sprawie ratyfikacji i implementacji postanowień dokumentów standaryzacyjnych NATO jest dyrektor Centrum. Proces ten odbywa się zgodnie z obowiązującą w resorcie obrony narodowej „Instrukcją postępowania z dokumentami standaryzacyjnymi Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego”.
Rozdział 5
Odpowiedzialność za realizację zadań na rzecz Wojskowych i Sojuszniczych Wymagań Standaryzacyjnych oraz Programu Standaryzacyjnego NATO
31. Za realizację zadań, określonych w niniejszych wytycznych, odpowiadają:
1) Sekretarz Stanu – I Zastępca Ministra Obrony Narodowej, w zakresie:
a) sprawowania ogólnego nadzoru nad procesem opiniowania i uzgadniania WWS i SWS,
b) ustalania zakresu udziału podporządkowanych mu komórek i jednostek organizacyjnych w procesie wypracowywania stanowiska krajowego do Księgi MSR i Księgi ASR oraz wydawania wytycznych, w zakresie sporządzania dokumentów do Programu rozwoju,
c) powoływania zespołu wsparcia,
d) zatwierdzania stanowiska krajowego do Księgi MSR i Księgi ASR oraz określania formy jego przekazania do NATO;
2) Szef Sztabu Generalnego WP, w zakresie:
a) określania zasad uczestnictwa przedstawicieli Sztabu Generalnego WP w procesie opiniowania i uzgadniania WWS i SWS oraz ustalania priorytetów Sił Zbrojnych RP celem ich uwzględnienia w Celach Sił Zbrojnych, a także Programie rozwoju,
b) kierowania przedstawicieli Sztabu Generalnego WP do prac w zespole wsparcia,
c) współpracy z Sekretarzem Stanu – I Zastępcą Ministra Obrony Narodowej w procesie wypracowywania i zatwierdzania stanowiska krajowego do Księgi MSR i Księgi ASR oraz udzielania w tym zakresie wytycznych Polskiemu Przedstawicielowi Wojskowemu przy Komitecie Wojskowym NATO,
d) informowania Sekretarza Stanu – I Zastępcę Ministra Obrony Narodowej o wynikach prac, w zakresie opiniowania i uzgadniania WWS i SWS przez Sztab Generalny WP;
3) Podsekretarz Stanu do spraw Polityki Obronnej, w zakresie:
a) koordynowania procesu opiniowania i uzgadniania WWS i SWS poza resortem obrony narodowej oraz wydawania w tym zakresie stosownych wytycznych i ustaleń,
b) uwzględniania w stanowiskach krajowych do Księgi MSR i Księgi ASR priorytetowych zadań, wynikających z procesu planowania obronnego oraz wytycznych NATO i Unii Europejskiej,
c) kierowania, stosownie do potrzeb, przedstawicieli podporządkowanych mu komórek i jednostek organizacyjnych do prac w zespole wsparcia;
4) dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych RP, w zakresie:
a) określania zasad uczestnictwa swoich przedstawicieli w procesie opiniowania i uzgadniania WWS i SWS oraz ustalania priorytetowych potrzeb, każdy w swoim zakresie działania, celem ich uwzględnienia w Celach Sił Zbrojnych, a także Programie rozwoju,
b) kierowania przedstawicieli do prac w zespole wsparcia,
c) informowania Sekretarza Stanu – I Zastępcę Ministra Obrony Narodowej, poprzez Szefa Sztabu Generalnego WP, o postępach i wynikach prac w zakresie opiniowania i uzgadniania WWS i SWS;
5) dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej, Dowódca Garnizonu Warszawa, Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej oraz Szef Wojskowych Służb Informacyjnych, w zakresie:
a) opiniowania i uzgadniania WWS i SWS,
b) zgłaszania potrzeb, każdy w swoim zakresie działania, stosownie do wytycznych Szefa Sztabu Generalnego WP, do uwzględnienia ich w Celach Sił Zbrojnych, a także Programie rozwoju,
c) kierowania, stosownie do potrzeb, przedstawicieli podporządkowanych im komórek i jednostek organizacyjnych do prac w zespole wsparcia,
d) informowania, każdy w swoim zakresie działania, Sekretarza Stanu – I Zastępcę Ministra Obrony Narodowej o wynikach opiniowania i uzgadniania WWS i SWS;
6) Dyrektor Centrum, w zakresie:
a) organizowania procesu opiniowania i uzgadniania WWS i SWS oraz współdziałania w tym zakresie z komórkami i jednostkami organizacyjnymi resortu obrony narodowej,
b) udostępniania komórkom i jednostkom organizacyjnym resortu obrony narodowej zbioru posiadanych dokumentów normalizacyjnych oraz dokumentów standaryzacyjnych NATO, w tym ich tłumaczeń,
c) wnioskowania w sprawie powołania przez Sekretarza Stanu – I Zastępcę Ministra Obrony Narodowej zespołu wsparcia oraz zapewniania jego prawidłowego funkcjonowania,
d) sporządzania, w oparciu o pozyskane opinie, projektu stanowiska krajowego do Księgi MSR i Księgi ASR oraz przedstawiania go Sekretarzowi Stanu – I Zastępcy Ministra Obrony Narodowej do zatwierdzenia, a następnie przesłania do Polskiego Przedstawiciela Wojskowego przy Komitecie Wojskowym NATO,
e) zabezpieczania realizacji zadań, wynikających z Programu Standaryzacyjnego NATO, w ramach programu i planu prac normalizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej oraz uwzględniania ich wyników w sprawozdaniu rocznym z działalności normalizacyjnej dla Ministra Obrony Narodowej.
Załącznik do „Wytycznych w sprawie uzgadniania Wojskowych i Sojuszniczych Wymagań Standaryzacyjnych oraz realizacji zadań normalizacyjnych,
wynikających z Programu Standaryzacyjnego Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego”
PLAN UDZIAŁU
KOMÓREK I JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH RESORTU OBRONY NARODOWEJ W PROCESIE UZGADNIANIA WOJSKOWYCH I SOJUSZNICZYCH WYMAGAŃ STANDARYZACYJNYCH ATAKŻE W REALIZACJI ZADAŃ NORMALIZACYJNYCH WYNIKAJĄCYCH Z PROGRAMU STANDARYZACYJNEGO ORGANIZACJITRAKTATU PÓŁNOCNOATLANTYCKIEGO
Lp. | Nazwa przedsięwzięcia | Termin realizacji | Realizacja | Uwagi |
1 | Akceptacja dokumentu „Koordynatorzy, wykonawcy i współwykonawcy Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej” | wg oddzielnego harmonogramu | Minister Obrony Narodowej |
|
2 | Powołanie zespołu wsparcia normalizacyjnego | do czterech tygodni po akceptacji dokumentu w pkt 1 | Sekretarz Stanu – | uwzględniając komórki resortowej służby normalizacyjnej |
3 | Analiza Wojskowych Wymagań Standaryzacyjnych zawartych w Celach Sił Zbrojnych | od zrealizowania pkt 2 do czasu wykonania pkt 4 | Koordynatorzy, wykonawcy, współwykonawcy Celów Sił Zbrojnych | konsultacje z zespołem wsparcia normalizacyjnego |
4 | Akceptacja „Stanowiska Sił Zbrojnych RP wobec Wstępnej Propozycji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej” | wg oddzielnego harmonogramu | Minister Obrony Narodowej |
|
5 | Rozmowy Negocjacyjne – „Połączone Konsultacje” | wrzesień-grudzień roku nieparzystego | Delegacja ds. Negocjacji Celów Sił Zbrojnych | możliwe konsultacje z zespołem wsparcia normalizacyjnego |
6 | Akceptacja „Stanowiska Sił Zbrojnych RP wobec Ostatecznej Propozycji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej” | wg oddzielnego harmonogramu | Minister Obrony Narodowej | rozwiązanie zespołu normalizacyjnego |
7 | Dystrybucja i opiniowanie Księgi MSR w resorcie obrony narodowej. | lipiec-sierpień roku parzystego | Dyrektor WCNJiK | po otrzymaniu Księgi MSR z Agencji Standaryzacyjnej NATO |
8 | Akceptacja stanowiska krajowego do Księgi MSR | koniec sierpnia lub początek września roku parzystego | Sekretarz Stanu - |
|
9 | Przekazanie stanowiska krajowego do Księgi MSR | koniec pierwszego tygodnia września roku parzystego | Dyrektor WCNJiK |
|
Załącznik do „Wytycznych w sprawie uzgadniania Wojskowych i Sojuszniczych Wymagań Standaryzacyjnych oraz realizacji zadań normalizacyjnych,
wynikających z Programu Standaryzacyjnego Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego” (cd.)
Lp. | Nazwa przedsięwzięcia | Termin realizacji | Realizacja | Uwagi |
10 | Dystrybucja i opiniowanie Księgi ASR w resorcie obrony narodowej. | październik roku parzystego | Dyrektor WCNJiK | po otrzymaniu Księgi ASR z Agencji Standaryzacyjnej NATO |
11 | Akceptacja stanowiska krajowego do Księgi ASR | październik roku parzystego | Sekretarz Stanu – |
|
12 | Przekazanie stanowiska krajowego do Księgi ASR | październik roku parzystego | Dyrektor WCNJiK |
|
13 | Konferencja Koordynacyjna Sojuszniczych Wymagań Standaryzacyjnych | listopad roku parzystego | Przedstawiciel SZ RP do NCSREPS |
|
14 | Harmonizacja Celów Standaryzacyjnych | styczeń roku nieparzystego | NCSREPS |
|
15 | Zatwierdzenie Celów Standaryzacyjnych | styczeń roku nieparzystego | Odpowiedni Wyższy Komitet NATO |
|
16 | Przydzielenie Celów Standaryzacyjnych do realizacji | styczeń roku nieparzystego | Odpowiednie gremia standaryzacyjne NATO |
|
- Data ogłoszenia: 2004-10-25
- Data wejścia w życie: 2004-11-09
- Data obowiązywania: 2004-11-09
- Dokument traci ważność: 2021-12-21
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA