REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2004 nr 2 poz. 18

Dowództwo Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej

ZARZĄDZENIE Nr 3/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

z dnia 11 lutego 2004 r.

w sprawie prowadzenia rejestru wojskowych statków powietrznych

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 43 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 roku - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112) zarządza się, co następuje:

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§ 1.

Tworzy się rejestr wojskowych statków powietrznych , zwany dalej „rejestrem”.
§ 2.
Do rejestru wpisuje się:

1) samoloty;

2) śmigłowce;

3) bezpilotowe wojskowe statki powietrzne

- użytkowane przez Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej, zwane dalej „Siłami Zbrojnymi”.

§ 3.
1 Wojskowy statek powietrzny może być użytkowany po pisemnym potwierdzeniu dokonania wpisu do rejestru.

2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do wojskowych statków powietrznych użytkowanych w dniu wejścia wżycie zarządzenia.

Rozdział 2

Rejestr wojskowych statków powietrznych

§ 4.

1 Rejestr prowadzi Szef Techniki Lotniczej - Zastępca Szefa Logistyki Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej, zwany dalej „Szefem Techniki Lotniczej”. Dokonuje on wpisu wojskowego statku powietrznego do rejestru, zmiany danych rejestrowych, odmowy wpisu i wykreślenia z tego rejestru.

2. Szef Techniki Lotniczej określi w regulaminie szczegółowe zasady prowadzenia rejestru.

§ 5.
Wypisy z rejestru wydaje się na wniosek Ministra Obrony Narodowej, Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, zainteresowanych dowódców Rodzajów Sił Zbrojnych.
§ 6.
1 W rejestrze wpisuje się dane dotyczące:

1) rodzaju wojskowego statku powietrznego;

2) typu wojskowego statku powietrznego;

3) numeru fabrycznego;

4) roku produkcji;

5) wersji lub wyposażenia specjalnego;

6) jednostki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej lub nadzorowanej przez Ministra Obrony Narodowej, użytkującej statek powietrzny;

7) bezpośredniego użytkownika (numer jednostki wojskowej);

8) numeru kadłubowego/rejestracyjnego;

9) numeru ewidencyjnego.

2. Wzór rejestru określa załącznik Nr 1 do zarządzenia.

Rozdział 3

Wpis do rejestru wojskowych statków powietrznych

§ 7.

1 Wpisu do rejestru dokonuje się na podstawie wniosku złożonego przez dowódcę jednostki organizacyjnej, o której mowa w § 6 ust. 1 pkt 6 - użytkującej wojskowy statek powietrzny.

2. Wniosek składa się w ciągu 7 dni od daty przyjęcia wojskowego statku powietrznego przez bezpośredniego użytkownika.

§ 8.
1 Wniosek, o którym mowa w § 7 powinien zawierać:

1) oryginał dokumentu, świadczący o przyjęciu wojskowego statku powietrznego przez bezpośredniego użytkownika;

2) dane zawarte w § 6 ust.1 pkt 1-7;

3) świadectwo wykreślenia z obcego rejestru statków powietrznych w przypadku gdy poprzednim użytkownikiem nie były Siły Zbrojne.

2. Wzór wniosku określa załącznik Nr 2 do zarządzenia.

§ 9.
Do wniosku dotyczącego wojskowych statków powietrznych użytkowanych przez Siły Zbrojne w dniu wejścia w życie niniejszego zarządzenia nie dołącza się świadectwa wykreślenia z obcego rejestru statków powietrznych, o którym mowa w § 8 ust. 1 pkt 3.
§ 10.
Wnioski dotyczące wojskowych statków powietrznych użytkowanych w dniu wejścia w życie niniejszego zarządzenia przekazuje dowódca jednostki organizacyjnej, o której mowa w § 6 ust.1 pkt 6, do Szefa Techniki Lotniczej, w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia.
§ 11.
1 Numer rejestracyjny jest numerem kadłubowym wojskowego statku powietrznego nadawanym po wpisaniu go do rejestru.

2. Do wojskowych statków powietrznych użytkowanych przez Siły Zbrojne w dniu wejścia w życie zarządzenia, ust. 1 nie stosuje się.

§ 12.
Numer rejestracyjny wojskowego statku powietrznego jest dwuczęściowy i składa się z czterech cyfr:

1) pierwsza część numeru rejestracyjnego jest dwucyfrowa i określa typ wojskowego statku powietrznego wg tabeli zawartej w załączniku Nr 5 do zarządzenia;

2) druga część numeru rejestracyjnego jest dwucyfrowa i określa kolejność rejestracji.

§ 13.
1 Dokumentem potwierdzającym wpis do rejestru jest świadectwo rejestracji, wydawane przez Szefa Techniki Lotniczej.

2. W przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w § 9, wydanie świadectwa rejestracji powinno nastąpić w terminie 60 dni od daty otrzymania wniosku.

3. Wzór świadectwa rejestracji określa załącznik Nr 3 do zarządzenia.

§ 14.
1 Szef Techniki Lotniczej odmawia wpisania statku powietrznego do rejestru, jeżeli nie zostały spełnione wymagania określone w przepisach niniejszego rozdziału.

2. Każda zmiana danych rejestrowych podlega wpisowi do rejestru.

3. Wniosek o zmianę danych rejestrowych, podlegających wpisowi do rejestru, składa dowódca jednostki organizacyjnej, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 6, w terminie 14 dni od jej zaistnienia.

4. O odmowie wpisania wraz z uzasadnieniem i o dokonaniu zmian w danych rejestrowych Szef Techniki Lotniczej powiadamia pisemnie wnioskodawcę w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku.

Rozdział 4

Wykreślenie z rejestru wojskowych statków powietrznych

§ 15.

1 Wykreślenie wojskowego statku powietrznego z rejestru następuje na wniosek podmiotu, o którym mowa w § 7 ust. 1 jeżeli statek ten:

1) zaginął i w ciągu 3 miesięcy nie został odnaleziony lub został odnaleziony, lecz znajduje się w miejscu niedostępnym;

2) uległ zniszczeniu lub utracił trwale zdolność do lotu;

3) został zbyty poza Siły Zbrojne.

2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy dołączyć świadectwo rejestracji oraz jeden z następujących dokumentów:

1) protokół kasacyjny, zatwierdzony przez Szefa Techniki Lotniczej wraz ze świadectwem pozbawienia zdolności do lotu i zdolności bojowych (redukcji);

2) protokół przekazania (zdawczo-odbiorczy) poza Siły Zbrojne, zatwierdzony przez zainteresowane strony (przekazującego i przyjmującego);

3) protokół przekazania (zdawczo-odbiorczy) wraz ze świadectwem redukcji;

4) wyciąg z protokołu Wojskowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, wnioskującego o kasację, z zatwierdzonym orzeczeniem;

3. Wzór wniosku o wykreślenie wojskowego statku powietrznego z rejestru określa załącznik Nr 4 do zarządzenia.

§ 16.
Do czasu wykreślenia wojskowego statku powietrznego z rejestru nie uznaje się wpisu tego statku do innego rejestru statków powietrznych.
§ 17.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Obrony Narodowej: J. Szmajdziński

Załącznik 1. [REJESTR WOJSKOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH]

Załączniki do zarządzenia Nr 3/MON
Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 lutego 2004 r. (poz. 18)

Załącznik Nr 1

REJESTR WOJSKOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik 2. [WZÓR - Wniosek o wpisanie statku powietrznego do rejestru wojskowych statków powietrznych/dokonanie zmiany danych rejestrowych]

Załącznik Nr 2

WZÓR – Wniosek o wpisanie statku powietrznego do rejestru wojskowych statków powietrznych/dokonanie zmiany danych rejestrowych

infoRgrafika

Załącznik 3. [WZÓR - ŚWIADECTWO REJESTRACJI]

Załącznik Nr 3

WZÓR – ŚWIADECTWO REJESTRACJI

infoRgrafika

Załącznik 4. [WZÓR - Wniosek o wykreślenie statku powietrznego z rejestru wojskowych statków powietrznych]

Załącznik Nr 4

WZÓR – Wniosek o wykreślenie statku powietrznego z rejestru wojskowych statków powietrznych

infoRgrafika

Załącznik 5.

Załącznik Nr 5

 

Lp.

Typ statku powietrznego

Nr

Samoloty załogowe

1.

CASA 259

01..

2.

 

02..

3.

 

03..

....

 

....

....

 

19..

....

PZL-130 Orlik

20..

 

 

23..

 

 

....

 

 

39..

 

F-16

40..

 

 

41..

 

 

42..

 

 

43..

 

 

....

 

 

59..

Śmigłowce

1.

SW-4

60..

2.

 

61..

3.

 

63..

....

 

....

20.

 

79..

Bezzałogowe statki powietrzne

1.

 

80..

....

 

....

20.

 

99..

 

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA