REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2004 nr 1 poz. 17
Departament Budżetowy
DECYZJA BUDŻETOWA NA ROK 2004 Nr 47/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 16 lutego 2004 r.
Na podstawie § 1 pkt 6 lit. e i pkt 13 lit. d oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w celu zapewnienia warunków do właściwej realizacji ustawy budżetowej na rok 2004 z dnia 5 lutego 2004 r. (Dz. U. Nr 17, poz. 167) ustala się, co następuje:
Rozdział 1
Postanowienie ogólne
§ 1.
2. Wydatki budżetu resortu obrony narodowej wynoszą 16.003.258,00tys. zł. Szczegółowe zestawienie wydatków budżetu resortu obrony narodowej na 2004 r. określa załącznik nr 2 do decyzji.
3. Układ wykonawczy budżetu resortu obrony narodowej na 2004 r. i jego podział na dysponentów określa:
1) w zakresie dochodów - załącznik nr 3 do decyzji;
2) w zakresie wydatków - załącznik nr 4 do decyzji.
1) średnioroczny stan żołnierzy zawodowych pełniących służbę w przedstawicielstwach wojskowych poza granicami państwa, finansowanych z rozdziału 75205 „Zespoły kontaktowe i struktury dowodzenia NATO”, na poziomie 400 osób;
2) limit zatrudnienia żołnierzy zawodowych pozostających w rezerwie kadrowej i dyspozycji organów wojskowych:
a) do dnia wejścia w życie ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. Nr 179, poz. 1750) limit zatrudnienia żołnierzy zawodowych pozostających w rezerwie kadrowej i dyspozycji organów wojskowych ustala się w ramach przydzielonych dla poszczególnych dysponentów środków budżetowych limitów zatrudnienia,
b) od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych limit zatrudnienia żołnierzy zawodowych, pozostających w rezerwie kadrowej organów wojskowych, o których mowa w art. 20 ust. 3 ww. ustawy, ustala się na poziomie 825 osób, w ramach przydzielonych dla poszczególnych dysponentów środków budżetowych limitów zatrudnienia, z tego:
- DWL 400
-WLOP 160
- MW 70
- DGW 195 (wraz z rezerwą kadrową Urzędu Ministra Obrony Narodowej i Ministra Obrony Narodowej);
3) limit zatrudnienia dla nowotworzonego korpusu szeregowych zawodowych, stosownie do zapisów ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych, w wysokości 1.063, z tego:
- DWL 819
- WLOP 55
- MW 141
- DGW 18
- WSI 15
- ŻW 15;
4) limit zatrudnienia żołnierzy służby okresowej w związku z operacją „Iracka Wolność” - na poziomie 50 - finansowanych z rozdziału 75211 „Pozostałe jednostki wojskowe”.
2. Liczbę zwolnień z zawodowej służby wojskowej w 2004 r. określa się na poziomie 3.500 osób.
2. Zestawienie ważniejszych zakupów uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz inwestycji budowlanych, planowanych do realizacji w 2004 r., określa załącznik nr 7 do decyzji.
1) przychody - 518 762,00 tys. zł, w tym dotacja z budżetu państwa dla zakładów budżetowych - 1 617,00 tys. zł;
2) wydatki - 517 811,00 tys. zł, w tym wpłaty do budżetu państwa - ogółem 51 107,00 tys. zł, z tego: części (50%) zysku gospodarstw pomocniczych - 449,00 tys. zł oraz 40% przychodów środków specjalnych, gromadzonych na podstawie odrębnych ustaw - 50 658,00 tys. zł.
2. Podział kwot, o których mowa w ust. 1, na dysponentów i formy organizacyjno-prawne gospodarki pozabudżetowej, określa załącznik nr 8 do decyzji.
1) do dnia wejścia w życie ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych:
a) celowy fundusz nagród dla żołnierzy w wysokości 14 093,00 tys. zł,
b) celowy fundusz zapomóg dla żołnierzy w wysokości 12 361,00 tys. zł w ramach środków zaplanowanych na uposażenia żołnierzy;
2) od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych fundusz na nagrody i zapomogi dla żołnierzy zawodowych w wysokości 36 297,00 tys. zł, z tego:
a) przeznaczone na nagrody dla żołnierzy zawodowych, w wysokości 28 186,00 tys. zł,
b) przeznaczone na zapomogi dla żołnierzy zawodowych, w wysokości 8 111,00 tys. zł, w ramach środków przeznaczonych na pozostałe należności żołnierzy;
3) dofinansowanie zorganizowanego wypoczynku dzieci żołnierzy zawodowych, w formie kolonii, obozów i zimowisk, dopłaty do turnusów rehabilitacyjnych dzieci żołnierzy zawodowych oraz wypoczynku w ramach programu „Tanie wczasy” od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych w wysokości 4 250,00 tys. zł, w ramach środków na nagrody i wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń;
4) celowy fundusz nagród dla pracowników objętych Ponadzakładowym Układem Zbiorowym Pracy dla Pracowników Wojskowych Jednostek Organizacyjnych Sfery Budżetowej, w wysokości 232,00 tys. zł;
5) zabezpieczenie sfinansowania w ciągu roku budżetowego zmian organizacyjno-dyslokacyjnych oraz innych przedsięwzięć, wymagających zwiększeń nakładów w zakresie wynagrodzeń, uposażeń oraz pochodnych, w wysokości 34 816,00 tys. zł.
2. Ustala się, w ramach planu finansowego dysponenta głównego, środki uruchamiane wtrakcie roku budżetowego na:
1) zabezpieczenie finansowania wprowadzenia od dnia 1 lipca 2004 r. korpusu szeregowych zawodowych, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 3, w wysokości 36 200,00 tys. zł;2) zabezpieczenie finansowania limitów zatrudnienia żołnierzy, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, w wysokości 1 774,00 tys. zł;
3) zabezpieczenie finansowania w ciągu roku budżetowego składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe dla żołnierzy zwolnionych z czynnej służby wojskowej niespełniających warunków do nabycia prawa do emerytury wojskowej lub wojskowej renty inwalidzkiej, od uposażenia wypłacanego żołnierzowi po dniu 31 grudnia 1998 r., do dnia zwolnienia ze służby, w wysokości 61 168,00 tys. zł;
4) zabezpieczenie finansowania w ciągu roku budżetowego wydatków na zwiększenie planowanego zatrudnienia pracowników, zatrudnionych w prokuraturach wojskowych oraz wojskowych biurach emerytalnych, w wysokości 2 767,00 tys. zł;
5) zabezpieczenie finansowania w ciągu roku budżetowego wydatków na realizację ćwiczenia mobilizacyjnego prowadzonego w trybie natychmiastowego stawiennictwa, w wysokości 1 268,00 tys. zł;
6) sfinansowanie udziału jednostek wojskowych w operacji stabilizacyjnej „Iracka Wolność”, w wysokości do 140 266,00 tys. zł (poza wydatkami ujętymi w centralnych planach rzeczowych).
3. Środki, o których mowa w ust. 2 pkt 1-3, będą uruchamiane w miarę zgłaszanych przez dysponentów środków budżetowych potrzeb w tym zakresie, w terminach wynikających z § 18a decyzji Nr 19/MON.
4. Środki, o których mowa w ust. 2 pkt 4, będą uruchamiane dla dysponentów środków budżetowych na podstawie szczegółowo uzasadnionych wniosków Naczelnego Prokuratora Wojskowego oraz Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji (zbiorczo za wszystkie wojskowe biura emerytalne).
5. Środki, o których mowa w ust. 2 pkt 5, będą uruchamiane dla poszczególnych dysponentów środków budżetowych w porozumieniu z Szefem Generalnego Zarządu Operacyjnego - P3 Sztabu Generalnego WP (SG WP).
6. Środki, o których mowa w ust. 2 pkt 6, będą uruchamiane dla poszczególnych dysponentów środków budżetowych w trybie i na zasadach, o których mowa w § 10 decyzji.
1) na zadania zlecane Wojskowemu Instytutowi Higieny i Epidemiologii (WIHiE), w wysokości do 7 532,00 tys. zł (rozdział 75211);
2) na zadania zlecane Wojskowemu Instytutowi Medycznemu (WIM), w wysokości do 5 982,00 tys. zł (rozdział 75211);
3) na zadania zlecane Wojskowemu Instytutowi Medycyny Lotniczej (WIML), w wysokości do 7 800,00 tys. zł (rozdział 75202);
4) na sfinansowanie turnusów leczniczo-rehabilitacyjnych dla żołnierzy powracających do kraju z misji pokojowych w Iraku i Afganistanie, w wysokości do 4 703,00 tys. zł;
5) na zadania mobilizacyjne, nałożone na samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej (SP ZOZ), realizowane w sposób scentralizowany, w wysokości do 15 388,00 tys. zł.
Rozdział 2
Zasady uruchomienia rezerw celowych budżetu państwa oraz środków z prywatyzacji spółek potencjału przemysłu obronnego
§ 9.
1) uruchomienia rezerwy celowej na realizację programu wieloletniego „Wyposażania Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w samolot wielozadaniowy” - na podstawie wspólnego wniosku Dowódcy Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej, uzgodnionego z Pełnomocnikiem Ministra Obrony Narodowej - Dyrektorem Programu Wdrażania na Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej Samolotu Wielozadaniowego;
2) uruchomienia środków na wsparcie modernizacji technicznej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach programu restrukturyzacji i modernizacji przemysłu obronnego, po zasięgnięciu opinii Dyrektora Departamentu Polityki Zbrojeniowej
- w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, określając zadania planowane do sfinansowania w ramach tych środków - z podziałem na realizowane centralnie i decentralnie.
2. Komendant Zakładu Budżetowego „Centrala Wojskowe Misje Pokojowe”, w przypadku konieczności „ubruttowienia” należności zagranicznej, jest obowiązany w terminie, o którym mowa w ust. 1,do przedstawienia Dyrektorowi Departamentu Budżetowego wniosku w sprawie zwiększenia limitu wydatków na finansowanie należności zagranicznych ze środków pozostających w rezerwie celowej budżetu państwa na dofinansowanie zadań, w związku z likwidacja ulg i zwolnień w podatku dochodowym od osób fizycznych.
3. Dyrektor Departamentu Budżetowego jest obowiązany - niezwłocznie po otrzymaniu kompletnych propozycji, o których mowa w ust. 1 - do przedstawienia Ministrowi Obrony Narodowej do podpisu wystąpień do Ministra Finansów w sprawie zwiększeń budżetu resortu obrony narodowej ze środków ujętych w rezerwach celowych budżetu państwa oraz załącznik nr 3 - Lp. 46 do ustawy budżetowej na 2004 r.
Rozdział 3
Zasady finansowania udziału jednostek wojskowych w operacji stabilizacyjnej „Iracka Wolność” oraz finansowania Polskiego Zespołu Operacyjno-ŁącznikowegoTAMPA przy USCENTCOM TAMPA FLORYDA (PZO-Ł)
§ 10.
1) Dowódca Wojsk Lądowych (rozdział 75216) - 57 300,00 tys. zł;
2) Dowódca JW 2305 (rozdział 75216) - 1 930,00 tys. zł.
2. Limity, o których mowa w ust. 1, przeznaczone są na finansowanie funkcjonowania Polskiego Kontyngentu Wojskowego (PKW) w Iraku w pierwszym kwartale 2004 r. W przypadku wystąpienia dodatkowych potrzeb w tym okresie, ponad limity określone w ust. 1, wymienieni tam dysponenci wystąpią do Dyrektora Departamentu Budżetowego z wnioskiem o zwiększenie planu wydatków, przedstawiając faktycznie poniesione wydatki, z uwzględnieniem dokonanych - w ramach uprawnień - zmian w układzie wykonawczym budżetu w tym zakresie.
3. Dysponenci, o których mowa w ust. 1, są zobowiązani, z uwzględnieniem postanowień ust. 2, do przedstawiania w okresach kwartalnych Dyrektorowi Departamentu Budżetowego wniosków w sprawie zwiększenia planu wydatków na realizację zadań, w ramach operacji „Iracka Wolność” - w terminie do dnia 10 ostatniego miesiąca danego kwartału.
4. Wnioski, w ujęciu rzeczowym i finansowym, w sprawie zabezpieczenia potrzeb w zakresie wyposażenia i ukompletowania trzeciej zmiany PKW w Iraku przedstawią właściwi dysponenci Szefowi Generalnego Zarządu Logistyki - P4 SG WP, w terminie do dnia 15 lutego 2004 r.
5. Dysponenci drugiego stopnia, nie wymienieni w ust 1, w przypadku ponoszenia - na podstawie odrębnych decyzji i ustaleń - uzasadnionych wydatków, bezpośrednio związanych z funkcjonowaniem i zabezpieczeniem funkcjonowania PKW w Iraku, wystąpią do Dyrektora Departamentu Budżetowego o zwiększenia planu wydatków w tym zakresie, przedstawiając szczegółowe uzasadnienie.
6. Szef Sztabu Generalnego WP zabezpieczy, w ramach planu modernizacji technicznej, środki niezbędne na sfinansowanie ewentualnych dodatkowych potrzeb w zakresie wydatków, związanych z modernizacją techniczną, nieuwzględnionych w budżecie w części dotyczącej operacji w Iraku.
Rozdział 4
Zasady finansowania opłat za dostawy, w ramach pożyczki rządu USA i innych środków pomocowych
§ 12.
1) Dowódca Wojsk Lądowych (w rozdziale 75201) - 2 044,00 tys. zł;
2) Dowódca Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej (w rozdziale 75202) - 715,00 tys. zł;
3) Dowódca Marynarki Wojennej (w rozdziale 75203) - 745,00 tys. zł;
4) Szef Wojskowych Służb Informacyjnych (w rozdziale 75206) - 72,00 tys. zł;
5) Dowódca JW 2305 (w rozdziale 75211) - 245,00 tys. zł.
2. Dyrektor Departamentu Zaopatrywania Sił Zbrojnych jest odpowiedzialny za merytoryczną realizację zadań, o których mowa w ust. 1, a także obowiązany do przedstawienia Szefowi Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 SG WP oraz dysponentom, na rzecz których realizowane są dostawy i Dyrektorowi Departamentu Budżetowego - po uzgodnieniu z Głównym Księgowym Budżetu Resortu - w okresach miesięcznych, w terminie do dnia 15 następnego miesiąca, szczegółowych informacji o faktycznej realizacji tych wydatków, zawierających kwoty opłat oraz rodzaje dostaw, za które dokonano opłat.
3. W przypadku realizacji ponadplanowych dostaw, w stosunku do określonych na etapie projektu budżetu MON, propozycje w zakresie wygospodarowania niezbędnych środków na sfinansowanie opłat celno-spedycyjnych przedstawi Szef Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 SG WP w obszarze centralnych planów rzeczowych.
Rozdział 5
Zasady realizacji niektórych zobowiązań Skarbu Państwa
§ 13.
1) dokonują przejściowo tych wypłat - na zasadach określonych w art. 92 pkt 7 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) i występują do Dyrektora Departamentu Budżetowego z wnioskiem o zwiększenie z rezerwy celowej budżetu państwa, wydatków poniesionych na ten cel w danym kwartale oraz wypłat planowanych na następny kwartał roku budżetowego, w terminie do dnia 15 miesiąca rozpoczynającego kolejny kwartał;
2) ostateczny termin przedstawiania wniosków, w zakresie planowanych wypłat w czwartym kwartale 2004 r., ustala się na dzień 10 października 2004 r.
Rozdział 6
Szczególne zasady finansowania niektórych zadań oraz nadzoru nad realizacją limitów zatrudnienia
§ 15.
2. Dysponenci, realizujący zadania, o których mowa w ust. 1, są obowiązani do przedstawiania Dyrektorowi Departamentu Budżetowego wniosków, w sprawie zmian w podziale układu wykonawczego budżetu resortu obrony narodowej, uzgodnionych i zweryfikowanych przez Podsekretarza Stanu do spraw Polityki Obronnej, w trybie i terminach określonych w decyzji Nr 19/MON.
1) na zadania zlecone, z kierownikami WIHiE, WIM i WIML oraz przedstawi Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, w terminie 30 dni od ogłoszenia decyzji budżetowej, szczegółowy wykaz zadań resortu obrony narodowej, realizowanych przez instytuty, który wynika z podpisanych umów;
2) z wytypowanymi wojskowymi szpitalami uzdrowiskowo-rehabilitacyjnymi, na organizację turnusów leczniczo-rehabilitacyjnych, dla żołnierzy powracających do kraju z misji pokojowych w Iraku i Afganistanie.
2. Przedsięwzięcia, o których mowa w ust. 1, będą realizowane w trybie i na zasadach ustalonych w § 3 ust. 10 i 11 decyzji Nr 19/MON.
3. Szef Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia SG WP przedstawia Dyrektorowi Departamentu Budżetowego kwartalne informacje o wykorzystaniu środków na zadania, określone w ust. 1, w terminach, o których mowa w § 28 decyzji Nr 19/MON.
4. Postanowienia ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do zlecania przez Pełnomocnika Ministra Obrony Narodowej do spraw Resortowej Opieki Zdrowotnej zadań, o których mowa w § 8 pkt 5, z tym, że szczegółowe zasady w zakresie ustalenia kryteriów wyboru zadań mobilizacyjnych oraz Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej, którym zostaje powierzone wykonanie tych zadań określi Szef Sztabu Generalnego WP, w terminie umożliwiającym pełne ich sfinansowanie.
2. Dyrektor Generalny Ministerstwa Obrony Narodowej określi limit, o którym mowa w ust. 1, dla poszczególnych komórek organizacyjnych MON, w terminie 14 dni od ogłoszenia decyzji budżetowej.
1) wypłata wynagrodzenia następuje w ramach wydatków osobowych żołnierzy zawodowych i nadterminowej zasadniczej służby wojskowej;
2) postanowienia § 3 ust. 4 wymienionego rozporządzenia dotyczą wyłącznie wojskowych jednostek budżetowych.
1) z limitu Dowódcy Wojsk Lądowych - 31 żołnierzy 1 139,00 tys. zł;
2) z limitu Dowódcy Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej - 16 żołnierzy i 2 pracowników 643,00 tys. zł;
3) z limitu Dowódcy Marynarki Wojennej - 9 żołnierzy i 2 pracowników 386,00 tys. zł;
4) z limitu Departamentu Budżetowego - 4 żołnierzy 146,00 tys. zł.
2. Dowódca Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej zabezpieczy środki finansowe na inwestycyjne przygotowanie siedziby Dowództwa Operacyjnego, w wysokości 5 000,00 tys. zł.
3. Dowódca Wojsk Lądowych zabezpieczy, w ramach posiadanego limitu wydatków, środki na utworzenie Centrum Szkolenia Połączonych Sił w Bydgoszczy oraz przebudowę Dowództwa 2 Korpusu Zmechanizowanego w Krakowie na Polskie Dowództwo Korpusu Wielonarodowego.
2. Rozliczenia wydatków, o których mowa w ust. 1, pomiędzy dowódcami rodzajów Sił Zbrojnych i Dowódcą Garnizonu Warszawa, a gospodarstwami pomocniczymi, na rzecz których dokonano wykupu uprawnień, realizują ci dysponenci, w odrębnym trybie.3. Rozliczenia wydatków, o których mowa w ust. 1, dla akademii wojskowych i zakładów budżetowych, dokonuje Dyrektor Departamentu Budżetowego, w ramach sum na zlecenie.
4. Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji, w porozumieniu z Szefem Generalnego Zarządu Logistyki - P4 SGWP, przedstawi Dyrektorowi Departamentu Budżetowego szczegółowe rozliczenie wydatków przewidzianych na wykup uprawnień do ulgowych przejazdów kolejowych, stosownie do zawartej umowy, według rozdziałów budżetu, z podziałem na żołnierzy zawodowych i pracowników oraz z wyodrębnieniem gospodarstw pomocniczych (zbiorczo za rozdział), akademii wojskowych i zakładów budżetowych - wterminie30dni od dnia podpisania umowy.
2. Właściwy organ wojskowy, określony w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 19grudnia 1996 r. w sprawie służby wojskowej żołnierzy zawodowych, jest każdorazowo zobowiązany do uzgodnienia z Dyrektorem Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego:
1) decyzji naboru do zawodowej służby wojskowej, pełnionej jako służba kontraktowa;
2) decyzji powoływania do służby stałej żołnierzy zawodowych, pełniących służbę kontraktową.
2. W przypadku braku wyczerpujących wyjaśnień do przedkładanych informacji, o których mowa w § 28 ust. 1 decyzji, w zakresie realizacji wydatków, o których mowa w ust. 1, poniżej upływu czasu, z uwzględnieniem planowanych na 2004 rok zmian organizacyjno-dyslokacyjnych, Dyrektor Departamentu Budżetowego opracuje propozycje zmian w układzie wykonawczym budżetu resortu obrony narodowej lub jego podziale.
3. Zamiany stanowisk etatowych wojskowych na cywilne dokonuje się wyłącznie w ramach posiadanych środków na wydatki osobowe pracowników.
4. Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 SGWP, w porozumieniu z Dyrektorem Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, dokona analizy planowanych na rok 2004 zmian organizacyjno-etatowych pod kątem zasadności i racjonalności planowanego wzrostu zatrudnienia pracowników wojska, w kontekście zakładanego określenia w „Programie rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2005-2010” zatrudnienia pracowników w jednostkach budżetowych i akademiach wojskowych na poziomie 52 tysięcy, tj. poziomie zbliżonym do zatrudnienia faktycznego.
Rozdział 7
Procedura sprawozdawczości w zakresie limitów zatrudnienia oraz wydatków budżetowych
§ 28.
1) Szefowi Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 SGWP oraz Dyrektorowi Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, stosownie do kompetencji, a także do wiadomości Dyrektorowi Departamentu Budżetowego szczegółowe informacje o wielkości stanów osobowych za poszczególne kwartały, z uwzględnieniem wyjaśnień, dotyczących niewykonania lub przekroczenia limitów zatrudnienia, planowanego zatrudnienia oraz stanów średniorocznych żołnierzy i pracowników - w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po kwartale, a także informację roczną - w terminie przekazania rocznych sprawozdań budżetowych, wyodrębniając dane dotyczące:
a) żołnierzy zawodowych służby stałej, wyszczególniając pozostających w dyspozycji i rezerwie kadrowej, żołnierzy zawodowych służby kontraktowej, wymieniając korpus szeregowych zawodowych, żołnierzy służby okresowej, żołnierzy nadterminowej zasadniczej służby wojskowej,
b) pozostałych kategorii żołnierzy niezawodowych (służba zasadnicza, przeszkolenie wojskowe absolwentów szkół wyższych, przeszkolenie studentów, kandydaci na żołnierzy zawodowych, żołnierze rezerwy),
c) pracowników cywilnych, w podziale na członków korpusu służby cywilnej, kierownicze stanowiska państwowe oraz pozostałych pracowników;
2) Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, w terminie do dnia 15 miesiąca następującego po kwartale - dodatkowe zestawienia informacyjne dotyczące realizacji wydatków osobowych, w podziale na wojskowe jednostki budżetowe i akademie wojskowe, w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów - do czasu wejścia w życie sprawozdania Rb-70Bis.
2. Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1, obejmują średnioroczne stany w poszczególnych kwartałach, odnoszące się do:
1) żołnierzy - z liczby żołnierzy, którym jednostka wojskowa wypłaciła uposażenie za dany miesiąc lub za część miesiąca;
2) pracowników - z metodologii sporządzania sprawozdania Rb-70.
3. Informacje przedstawione w dodatkowych zestawieniach, o których mowa w ust. 1 pkt 2, w zakresie wydatków, muszą być zgodne z odpowiednimi danymi, zawartymi w kwartalnych sprawozdaniach o zatrudnieniu i wynagrodzeniach w państwowej sferze budżetowej (Rb-70) oraz ze sprawozdaniem z wykonania planu wydatków budżetu państwa (Rb-28).
2. Informacje z realizacji zadań w ramach planów rzeczowych, o których mowa w § 2 pkt 15 decyzji Nr 19/MON:
1) dysponenci środków budżetowych, realizujący wydatki decentralne przedstawiają, stosownie do kompetencji, Szefowi Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 SGWP, Szefowi Generalnego Zarządu Logistyki - P4 SGWP oraz Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury, w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po zakończeniu kwartału;
2) Dyrektorzy Departamentów: Polityki Zbrojeniowej i Zaopatrywania Sił Zbrojnych oraz - w zakresie centralnego planu zakupu środków materiałowych - Prezes Agencji Mienia Wojskowego poprzez Szefa Generalnego Zarządu Logistyki - P4 SGWP przedstawiają, po uzgodnieniu z Głównym Księgowym Budżetu Resortu, Szefowi Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 SGWP, w terminie do dnia 25 miesiąca następującego po zakończeniu kwartału.
3. Informacja z realizacji centralnej planu zakupu środków materiałowych za trzeci kwartał 2004 r., obejmuje uzyskane oszczędności w ramach realizacji planu, a także wykaz asortymentowo-wartościowy
środków materiałowych, których dostawy nie zostaną zrealizowane do końca 2004 r., w układzie rozdziałów i szczegółowych paragrafów klasyfikacji wydatków budżetowych, pozostających do zagospodarowania.
4. Informacje z realizacji zadań w ramach planów, o których mowa w §2 pkt 16 lit. bi lit. c decyzji Nr 19/MON, Dyrektor Departamentu Infrastruktury przedstawia Szefowi Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 SGWP, w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po zakończeniu kwartału.
5. Informacje o realizacji zadań, w zakresie centralnych zakupów prasy, druków i formularzy wojskowych, Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności przedstawia kwartalnie Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po zakończeniu kwartału.
1) przedstawiania właściwym dysponentom, których jednostki lub pododdziały wojskowe zaangażowane są w misjach i operacjach NATO lub państw sojuszniczych - w terminie do dnia 15 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni - rozliczenia wykorzystania środków budżetowych przydzielonych na polskie kontyngenty wojskowe w misjach i operacjach NATO lub państw sojuszniczych, na sfinansowanie należności osobowych wypłacanych poza granicami państwa, z tym że za miesiąc grudzień 2004 r. - do dnia 25 stycznia 2005 r.; w rozliczeniu przedstawia się faktyczne wydatki za rozliczany miesiąc oraz wydatki poniesione od początku roku lub od początku misji;
2) przedstawiania Szefowi Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 SG WP - w terminach i trybie określonych w pkt 1 - rozliczenia wykorzystanych środków budżetowych, przeznaczonych na utrzymanie żołnierzy pełniących służbę w polskich przedstawicielstwach wojskowych, zespołach łącznikowych oraz dowództwach i sztabach NATO.
2. Dysponenci, o których mowa w ust. 1 pkt 1, są obowiązani do przedstawiania Dyrektorowi Departamentu Budżetowego - w terminie do dnia 25 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni - rozliczenia, o którym mowa w ust. 1, z uwzględnieniem wydatków dokonanych przez Zakład Budżetowy „Centrala Wojskowe Misje Pokojowe” i podległe wojskowe jednostki budżetowe, z tym że za miesiąc grudzień 2004 r. - do dnia 30 stycznia 2005 r.
2. Szefowie rejonowych (stołecznego) zarządów infrastruktury, szefowie terenowych oddziałów lotniskowych, Biura Inwestycji Łączności oraz pozostałych organów pełniących funkcję inwestorską, są obowiązani do przedstawienia właściwym dysponentom środków budżetowych i komendantom zakładów budżetowych miesięcznych informacji o dokonanych wydatkach - w terminie 10 dni po zakończeniu miesiąca.
1) terminów rozpoczęcia postępowań o udzielenia zamówień publicznych na poszczególne zadania, realizowane na rzecz właściwych dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji Nr 19/MON, wraz z określeniem wybranego trybu postępowania przy udzielaniu zamówień;
2) przewidywanego terminu zawarcia umów;
3) zagrożeń w zakresie realizowanych zadań, z podaniem ich przyczyn, a w przypadku przyczyn nieobiektywnych, ze wskazaniem osób, jednostek lub komórek organizacyjnych resortu obrony narodowej winnych powstałym opóźnieniom.
Rozdział 8
Zasady finansowania zadań ze środków specjalnych
§ 36.
2. Środki pieniężne, z rachunku środka specjalnego MON, wykorzystywane są na finansowanie zadań, określonych w ustawie, o której mowa w ust. 1, poprzez:
1) przekazywanie, w formie sum na zlecenie, właściwym jednostkom organizacyjnym resortu obrony narodowej na finansowanie zadań, realizowanych w trybie decentralnym;
2) finansowanie, bezpośrednio przez dysponenta głównego, zadań realizowanych centralnie.
2. Decyzja o gromadzeniu środków finansowych, z tytułu określonego w ust. 1, na wyodrębnionym rachunku bankowym, powoduje obowiązek sporządzenia planu finansowego w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf.
3. Plany finansowe środków, o których mowa w ust. 2, oznacza się symbolami klasyfikacji budżetowej: dział 851 Ochrona zdrowia, rozdział 85195 Pozostała działalność.
4. Przychody środka specjalnego, o którym mowa w ust. 1, przeznacza się na finansowanie wydatków, związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej dla:
1) żołnierzy czynnej służby wojskowej;
2) emerytów i rencistów wojskowych;
3) pracowników cywilnych oraz członków ich rodzin.5. Przychody środka specjalnego powinny być w pierwszej kolejności przeznaczone na finansowanie świadczeń zdrowotnych, a w dalszej kolejności - w miarę posiadanych środków - na ewentualne pokrycie wydatków, związanych z utrzymaniem ambulatoriów.
2. Realizacja wpłat, o których mowa w ust. 1, następuje co kwartał, w wysokości 25% planowanej kwoty, w terminie 20 dni po zakończeniu kwartału, a za czwarty kwartał - w terminie do dnia 20 grudnia 2004 r.
Rozdział 9
Zasady rozliczania udzielonego Wsparcia Państwa Gospodarza (HNS) wojskom obcym
§ 39.
1) rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 8 maja 2002 r. w sprawie zwrotu podatku od towarów i usług siłom zbrojnym Państw - Stron Traktatu Północnoatlantyckiego (Dz. U. Nr 66, poz. 601 z poźn. zm.);
2) rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 27 sierpnia 2003 r. w sprawie zwolnień, zasad i trybu zwrotu podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego od paliw, olejów i smarów używanych przez siły zbrojne Państw - Stron Traktatu Północnoatlantyckiego, uczestniczących w Partnerstwie dla Pokoju (Dz. U. Nr 152, poz. 1485).
Rozdział 10
Postanowienia końcowe
§ 42.
Minister Obrony Narodowej: J. Szmajdziński
Załączniki do decyzji Nr 47/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 16 lutego 2004r.(poz. 17)
Załącznik Nr 1
DOCHODY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2004 ROK
Załącznik Nr 2
WYDATKI BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2004 ROK
Załącznik Nr 3
UKŁAD WYKONAWCZY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2004 ROK W ZAKRESIE DOCHODÓW I JEGO PODZIAŁ NA DYSPONENTÓW
Załącznik Nr 4
U KŁAD WYKONAWCZY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2004 ROK W ZAKRESIE WYDATKÓW I JEGO PODZIAŁ NA DYSPONENTÓW
Załącznik nr 5
Podział limitów zatrudnienia Ministerstwa Obrony Narodowej na 2004r. w ujęciu działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej
Załącznik Nr 6
Wykaz dotacji realizowanych w 2004 r. z budżetu resortu obrony narodowej
Załącznik Nr 7
Zestawienie ważniejszych zakupów uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz prac badawczo - rozwojowych i wdrożeniowych planowanych do realizacji w ramach modernizacji technicznej SZ w 2004 roku (wydatki budżetowe)
Załącznik Nr 8
Przychody, wydatki i rozliczenia z budżetem w 2004 r.
- Data ogłoszenia: 2004-02-09
- Data wejścia w życie: 2004-02-09
- Data obowiązywania: 2004-12-31
- Z mocą od: 2004-01-01
- Dokument traci ważność: 2005-01-01
- DECYZJA NR 262/MON/S.ST. MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 9 września 2004 r. zmieniająca decyzję budżetową na rok 2004
- DECYZJA NR 72/MON MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 26 marca 2004 r. zmieniająca decyzję budżetową na rok 2004
- DECYZJA NR 290/MON/S.ST. MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 29 września 2004 r. zmieniająca decyzję budżetową na rok 2004
- DECYZJA NR 332 /MON/S.ST. MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 28 października 2004 r. zmieniająca decyzję budżetową na rok 2004
- DECYZJA NR 235/MON/S.ST. MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 24 sierpnia 2004 r. zmieniająca decyzję budżetową na rok 2004
- DECYZJA NR 345/MON/S.ST. MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 16 listopada 2004 r. zmieniająca decyzję budżetową na rok 2004
- DECYZJA NR 218/MON/S.ST. MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 30 lipca 2004 r. zmieniająca decyzję budżetową na rok 2004
- DECYZJA NR 390/MON/S.ST. MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 20 grudnia 2004 r. zmieniającą decyzję budżetową na rok 2004
- DECYZJA NR 402/MON/S.ST. MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 28 grudnia 2004 r. zmieniająca decyzję budżetową na rok 2004
- DECYZJA NR 123/MON MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 21 maja 2004 r. zmieniająca decyzję budżetową na rok 2004
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA