REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 43

ZARZĄDZENIE NR 39
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1)

z dnia 13 października 2017 r.

w sprawie powołania Zespołu do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Powołuje się Zespół do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zwany dalej "Zespołem".

2. Zespół jest organem pomocniczym Ministra Edukacji Narodowej.

§ 2.

1. Do zadań Zespołu należy:

1) opracowanie propozycji nowych rozwiązań systemowych lub modyfikacji rozwiązań obowiązujących w zakresie kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w oparciu o diagnozę funkcjonalną z wykorzystaniem Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF);

2) opracowanie rozwiązań organizacyjno-prawnych oraz propozycji działań zapewniających wdrożenie i funkcjonowanie rozwiązań, o których mowa w pkt 1;

3) opiniowanie kierunków działań związanych z opracowaniem standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych, zapewnieniem bezpłatnych narzędzi diagnostycznych oraz przygotowaniem kadry poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego w ramach projektów realizowanych w typach operacji 4 i 5 działania 2.10 Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020;

4) proponowanie kierunków zmian w Programie Operacyjnym Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020 w zakresie działania 2.10.

2. Propozycje, o których mowa w ust. 1 pkt 1, zostaną przygotowane w postaci modeli obejmujących rozwiązania w zakresie:

1) diagnozy funkcjonalnej;

2) wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wychowania przedszkolnego;

3) kształcenia ogólnego;

4) kształcenia zawodowego i ustawicznego oraz przejścia uczniów z systemu edukacji na rynek pracy;

5) systemu wsparcia edukacji włączającej oraz pomocy i poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego;

6) gromadzenia danych dotyczących edukacji włączającej oraz zasad finansowania kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

7) przygotowania kadr do edukacji włączającej.

§ 3.

1. W skład Zespołu wchodzą:

1) koordynator Zespołu - przedstawiciel Ministra Edukacji Narodowej;

2) Jolanta Broda - Kuratorium Oświaty w Białymstoku;

3) Magdalena Cichostępska - Kuratorium Oświaty w Warszawie;

4) prof. dr hab. Iwona Chrzanowska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu;

5) Marzena Czarnocka - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 13 w Warszawie;

6) Małgorzata Dońska-Olszko - Zespół Szkół Specjalnych Nr 109 w Warszawie;

7) Monika Gołubiew-Konieczna - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 7 w Gdańsku;

8) Anna Grabowska - Fundacja "Promyk Słońca" we Wrocławiu;

9) Marzenna Habib - Ośrodek Rozwoju Edukacji;

10) Robert Jagodziński - Fundacja Aktywnej Rehabilitacji;

11) Małgorzata Jarnuszkiewicz - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 8 w Warszawie;

12) prof. dr hab. Kazimiera Krakowiak - Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie;

13) prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis - Uniwersytet Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie, Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie;

14) Izabella Lutze - Ośrodek Rozwoju Edukacji;

15) Barbara Łaska - Kuratorium Oświaty w Łodzi;

16) dr Joanna Moleda - Akademia Pedagogiki Specjalnej;

17) prof. dr hab. Wojciech Otrębski - Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II Lublinie;

18) Karol Pawlak - przedstawiciel Polskiej Rady do spraw Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF);

19) dr Tomasz Rowiński - Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie;

20) Katarzyna Stępniak - Ośrodek Rozwoju Edukacji;

21) prof. dr hab. Grzegorz Szumski - Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie;

22) Marek Tarwacki - Zespół Szkół w Łajskach;

23) Anna Tomaszewska - Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących w Łodzi;

24) dr Grażyna Walczak - Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie;

25) dr Katarzyna Wiejak - Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie;

26) Katarzyna Sieradzan - Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Nr 1 w Warszawie;

27) Monika Zakrzewska - Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną;

28) Joanna Zajączkowska - Fundacja Aktywnej Rehabilitacji;

29) prof. dr hab. Marzenna Zaorska - Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Polska Akademia Nauk;

30) Liliana Zientecka - członek Narodowej Rady Rozwoju;

31) sekretarz Zespołu - przedstawiciel Ośrodka Rozwoju Edukacji.

2. Koordynator Zespołu może zapraszać do udziału w pracach Zespołu, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Zespołu, w szczególności:

1) przedstawicieli:

a) jednostek systemu oświaty,

b) organizacji i instytucji działających na rzecz osób z niepełnosprawnościami,

c) innych organów administracji rządowej;

2) ekspertów.

3. W posiedzeniach Zespołu mogą także uczestniczyć członkowie kierownictwa Ministerstwa Edukacji Narodowej i dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej lub wyznaczeni przez nich pracownicy tych komórek.

§ 4.

1. Zespół obraduje na posiedzeniach.

2. Posiedzenia Zespołu zwołuje koordynator.

3. Koordynator kieruje pracami Zespołu i określa porządek posiedzeń.

4. Z posiedzenia Zespołu sporządza się protokół, który podpisuje koordynator Zespołu.

5. Posiedzenia Zespołu odbywają się w miejscu i terminach wyznaczonych przez koordynatora Zespołu.

6. W przypadku nieobecności koordynatora Zespołu zastępuje go osoba wskazana przez niego spośród pozostałych członków Zespołu.

§ 5.

W celu realizacji zadań Zespołu, o których mowa w § 2, koordynator, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Zespołu, może powoływać podzespoły problemowe do realizacji określonego zadania lub do rozpatrywania spraw niewymagających udziału wszystkich członków Zespołu.

§ 6.

Szczegółowy tryb pracy Zespołu określa regulamin uchwalany przez Zespół, na wniosek koordynatora, zwykłą większością głosów.

§ 7.

Do zadań koordynatora Zespołu należy:

1) prowadzenie posiedzeń Zespołu oraz rozstrzyganie kwestii spornych powstałych w toku prac Zespołu;

2) powoływanie podzespołów, o których mowa w § 5;

3) zapraszanie do udziału w pracach Zespołu osób niebędących jego członkami, o których mowa w § 3 ust. 2 i 3;

4) reprezentowanie Zespołu w sprawach dotyczących jego działalności.

§ 8.

1. Obsługę prac Zespołu zapewnia Departament Wychowania i Kształcenia Integracyjnego w Ministerstwie Edukacji Narodowej.

2. W razie konieczności uzasadnionej specyfiką danego problemu, dyrektor Departamentu Wychowania i Kształcenia Integracyjnego, na wniosek koordynatora Zespołu, może zlecić wykonanie pisemnych analiz, opinii lub ekspertyz na potrzeby prac Zespołu.

§ 9.

1. Za udział w posiedzeniach Zespołu nie przysługuje wynagrodzenie.

2. Członkom Zespołu, o których mowa w § 3 ust. 1, oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 2, przysługuje zwrot kosztów przejazdów na terenie kraju.

3. Zwrot kosztów przejazdu następuje w wysokości:

1) udokumentowanej rachunkami, fakturami lub biletami, potwierdzającymi poniesione wydatki obejmujące cenę biletu środka transportu, wraz ze związanymi z nimi opłatami dodatkowymi, w tym miejscówkami, z uwzględnieniem posiadanej przez członka Zespołu ulgi na dany środek transportu, bez względu na to, z jakiego tytułu ulga przysługuje, lub

2) poniesionych kosztów przejazdu,

- wskazanej w informacji, której wzór określa załącznik do zarządzenia, i przedstawionej w terminie 7 dni roboczych od dnia posiedzenia Zespołu.

4. Koszty związane z działalnością Zespołu pokrywa się z budżetu państwa, z części której dysponentem jest Minister Edukacji Narodowej.

§ 10.

Ustala się termin zakończenia prac Zespołu na dzień 28 września 2018 r.

§ 11.

Koordynator prac Zespołu przedstawia Ministrowi Edukacji Narodowej sprawozdanie końcowe z realizacji zadań, o których mowa w § 2, nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia zakończenia prac Zespołu, o którym mowa w § 10.

§ 12.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

MINISTER EDUKACJI NARODOWEJ

Anna Zalewska

 

 

1) Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. poz. 1903).

Załącznik 1. [INFORMACJA O WYSOKOŚCI PONIESIONYCH KOSZTÓW PRZEJAZDU]

Załącznik do Zarządzenia Nr 39 Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 13 października 2017 r. (poz. 43)

INFORMACJA O WYSOKOŚCI PONIESIONYCH KOSZTÓW PRZEJAZDU

infoRgrafika

infoRgrafika

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA