REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 43
ZARZĄDZENIE NR 39
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1)
z dnia 13 października 2017 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Zespół jest organem pomocniczym Ministra Edukacji Narodowej.
§ 2.
1) opracowanie propozycji nowych rozwiązań systemowych lub modyfikacji rozwiązań obowiązujących w zakresie kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w oparciu o diagnozę funkcjonalną z wykorzystaniem Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF);
2) opracowanie rozwiązań organizacyjno-prawnych oraz propozycji działań zapewniających wdrożenie i funkcjonowanie rozwiązań, o których mowa w pkt 1;
3) opiniowanie kierunków działań związanych z opracowaniem standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych, zapewnieniem bezpłatnych narzędzi diagnostycznych oraz przygotowaniem kadry poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego w ramach projektów realizowanych w typach operacji 4 i 5 działania 2.10 Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020;
4) proponowanie kierunków zmian w Programie Operacyjnym Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020 w zakresie działania 2.10.
2. Propozycje, o których mowa w ust. 1 pkt 1, zostaną przygotowane w postaci modeli obejmujących rozwiązania w zakresie:
1) diagnozy funkcjonalnej;
2) wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wychowania przedszkolnego;
3) kształcenia ogólnego;
4) kształcenia zawodowego i ustawicznego oraz przejścia uczniów z systemu edukacji na rynek pracy;
5) systemu wsparcia edukacji włączającej oraz pomocy i poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego;
6) gromadzenia danych dotyczących edukacji włączającej oraz zasad finansowania kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
7) przygotowania kadr do edukacji włączającej.
§ 3.
1) koordynator Zespołu - przedstawiciel Ministra Edukacji Narodowej;
2) Jolanta Broda - Kuratorium Oświaty w Białymstoku;
3) Magdalena Cichostępska - Kuratorium Oświaty w Warszawie;
4) prof. dr hab. Iwona Chrzanowska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu;
5) Marzena Czarnocka - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 13 w Warszawie;
6) Małgorzata Dońska-Olszko - Zespół Szkół Specjalnych Nr 109 w Warszawie;
7) Monika Gołubiew-Konieczna - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 7 w Gdańsku;
8) Anna Grabowska - Fundacja "Promyk Słońca" we Wrocławiu;
9) Marzenna Habib - Ośrodek Rozwoju Edukacji;
10) Robert Jagodziński - Fundacja Aktywnej Rehabilitacji;
11) Małgorzata Jarnuszkiewicz - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 8 w Warszawie;
12) prof. dr hab. Kazimiera Krakowiak - Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie;
13) prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis - Uniwersytet Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie, Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie;
14) Izabella Lutze - Ośrodek Rozwoju Edukacji;
15) Barbara Łaska - Kuratorium Oświaty w Łodzi;
16) dr Joanna Moleda - Akademia Pedagogiki Specjalnej;
17) prof. dr hab. Wojciech Otrębski - Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II Lublinie;
18) Karol Pawlak - przedstawiciel Polskiej Rady do spraw Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF);
19) dr Tomasz Rowiński - Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie;
20) Katarzyna Stępniak - Ośrodek Rozwoju Edukacji;
21) prof. dr hab. Grzegorz Szumski - Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie;
22) Marek Tarwacki - Zespół Szkół w Łajskach;
23) Anna Tomaszewska - Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących w Łodzi;
24) dr Grażyna Walczak - Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie;
25) dr Katarzyna Wiejak - Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie;
26) Katarzyna Sieradzan - Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Nr 1 w Warszawie;
27) Monika Zakrzewska - Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną;
28) Joanna Zajączkowska - Fundacja Aktywnej Rehabilitacji;
29) prof. dr hab. Marzenna Zaorska - Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Polska Akademia Nauk;
30) Liliana Zientecka - członek Narodowej Rady Rozwoju;
31) sekretarz Zespołu - przedstawiciel Ośrodka Rozwoju Edukacji.
2. Koordynator Zespołu może zapraszać do udziału w pracach Zespołu, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Zespołu, w szczególności:
1) przedstawicieli:
a) jednostek systemu oświaty,
b) organizacji i instytucji działających na rzecz osób z niepełnosprawnościami,
c) innych organów administracji rządowej;
2) ekspertów.
3. W posiedzeniach Zespołu mogą także uczestniczyć członkowie kierownictwa Ministerstwa Edukacji Narodowej i dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej lub wyznaczeni przez nich pracownicy tych komórek.
§ 4.
2. Posiedzenia Zespołu zwołuje koordynator.
3. Koordynator kieruje pracami Zespołu i określa porządek posiedzeń.
4. Z posiedzenia Zespołu sporządza się protokół, który podpisuje koordynator Zespołu.
5. Posiedzenia Zespołu odbywają się w miejscu i terminach wyznaczonych przez koordynatora Zespołu.
6. W przypadku nieobecności koordynatora Zespołu zastępuje go osoba wskazana przez niego spośród pozostałych członków Zespołu.
§ 5.
§ 6.
§ 7.
1) prowadzenie posiedzeń Zespołu oraz rozstrzyganie kwestii spornych powstałych w toku prac Zespołu;
2) powoływanie podzespołów, o których mowa w § 5;
3) zapraszanie do udziału w pracach Zespołu osób niebędących jego członkami, o których mowa w § 3 ust. 2 i 3;
4) reprezentowanie Zespołu w sprawach dotyczących jego działalności.
§ 8.
2. W razie konieczności uzasadnionej specyfiką danego problemu, dyrektor Departamentu Wychowania i Kształcenia Integracyjnego, na wniosek koordynatora Zespołu, może zlecić wykonanie pisemnych analiz, opinii lub ekspertyz na potrzeby prac Zespołu.
§ 9.
2. Członkom Zespołu, o których mowa w § 3 ust. 1, oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 2, przysługuje zwrot kosztów przejazdów na terenie kraju.
3. Zwrot kosztów przejazdu następuje w wysokości:
1) udokumentowanej rachunkami, fakturami lub biletami, potwierdzającymi poniesione wydatki obejmujące cenę biletu środka transportu, wraz ze związanymi z nimi opłatami dodatkowymi, w tym miejscówkami, z uwzględnieniem posiadanej przez członka Zespołu ulgi na dany środek transportu, bez względu na to, z jakiego tytułu ulga przysługuje, lub
2) poniesionych kosztów przejazdu,
- wskazanej w informacji, której wzór określa załącznik do zarządzenia, i przedstawionej w terminie 7 dni roboczych od dnia posiedzenia Zespołu.
4. Koszty związane z działalnością Zespołu pokrywa się z budżetu państwa, z części której dysponentem jest Minister Edukacji Narodowej.
§ 10.
§ 11.
§ 12.
MINISTER EDUKACJI NARODOWEJ |
Anna Zalewska |
|
1) Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. poz. 1903).
Załącznik do Zarządzenia Nr 39 Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 13 października 2017 r. (poz. 43)
INFORMACJA O WYSOKOŚCI PONIESIONYCH KOSZTÓW PRZEJAZDU
- Data ogłoszenia: 2017-12-15
- Data wejścia w życie: 2017-10-13
- Data obowiązywania: 2019-06-28
- Dokument traci ważność: 2019-12-30
- ZARZĄDZENIE NR 37 MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 26 września 2018 r. zmieniające zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- ZARZĄDZENIE NR 22 MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 czerwca 2019 r. zmieniające zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA