REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 122
ZARZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI I NAUKI1)
z dnia 13 grudnia 2022 r.
w sprawie statutu Instytutu Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego
Na podstawie art. 2 ust. 4 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o Instytucie Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego (Dz. U. poz. 2463) zarządza się, co następuje:
§ 1.
§ 2.
Minister Edukacji i Nauki: P. Czarnek
1) Minister Edukacji i Nauki kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji i Nauki (Dz. U. z 2022 r. poz. 18 i 1842).
Załącznik do zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki
z dnia 13 grudnia 2022 r. (Dz. Urz. MEiN poz. 122)
STATUT
INSTYTUTU ROZWOJU JĘZYKA POLSKIEGO IM. ŚWIĘTEGO MAKSYMILIANA MARII KOLBEGO
§ 1. Instytut Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego, zwany dalej „Instytutem”, działa na podstawie ustawy z dnia 7 października 2022 r. o Instytucie Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego (Dz. U. poz. 2463) i niniejszego statutu.
§ 2. 1. Dyrektor Instytutu działa przy pomocy:
1) zastępcy Dyrektora Instytutu;
2) głównego księgowego Instytutu;
3) kierowników komórek organizacyjnych Instytutu.
2. Dyrektor Instytutu ustala zakresy czynności osób, o których mowa w ust. 1.
§ 3. 1. Zastępca Dyrektora Instytutu zastępuje Dyrektora Instytutu w czasie jego nieobecności lub czasowej niemożności wykonywania przez niego obowiązków.
2. Zastępca Dyrektora Instytutu sprawuje nadzór nad wyznaczonymi przez Dyrektora Instytutu obszarami działalności Instytutu.
§ 4. 1. Rada Instytutu obraduje na posiedzeniach, które odbywają się nie rzadziej niż raz na kwartał.
2. Posiedzenia Rady Instytutu mogą odbywać się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zapewniających w szczególności:
1) transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym,
2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy posiedzenia mogą wypowiadać się w jego toku
- z zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa.
3. Rada Instytutu wybiera wiceprzewodniczącego i sekretarza spośród swoich członków w głosowaniu tajnym.
4. Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio do zmiany wiceprzewodniczącego Rady Instytutu i sekretarza Rady Instytutu.
5. Uchwały Rady Instytutu są podejmowane w drodze głosowania jawnego, z tym że Rada Instytutu może postanowić o przeprowadzeniu głosowania tajnego.
6. Rada Instytutu może uchwalić regulamin określający szczegółowy tryb pracy Rady Instytutu.
§ 5. 1. W uzasadnionych przypadkach, związanych w szczególności z koniecznością pilnego zajęcia stanowiska, przewodniczący Rady Instytutu może zdecydować o rozpatrzeniu sprawy i podjęciu uchwały w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (tryb obiegowy).
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, sporządza się protokół zawierający w szczególności treść uchwały oraz stanowiska zajęte przez członków Rady Instytutu.
§ 6. 1. Z posiedzeń Rady Instytutu sporządza się protokół, w którym zamieszcza się w szczególności listę uczestników posiedzenia, przyjęty porządek obrad i treść uchwał. Protokół podpisuje przewodniczący Rady Instytutu.
2. Projekt protokołu jest udostępniany członkom Rady Instytutu z możliwością wnoszenia uwag do jego treści.
3. Przewodniczący Rady Instytutu przekazuje ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania oraz Dyrektorowi Instytutu kopie protokołów, o których mowa w ust. 1 i § 5 ust. 2.
§ 7. Obsługę organizacyjną i administracyjną Rady Instytutu zapewnia Instytut.
§ 8. 1. W skład Instytutu wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Wydział do Spraw Przedsięwzięć i Stypendiów;
2) Wydział Współpracy Partnerskiej;
3) Wydział Marketingu i Promocji;
4) Wydział Finansowo-Księgowy;
5) Wydział Administracyjno-Organizacyjny;
6) stanowisko samodzielne - radca prawny;
7) stanowisko samodzielne - główny księgowy Instytutu;
8) stanowisko samodzielne - koordynator do spraw programowych;
9) stanowisko samodzielne - koordynator do spraw wykonawczych.
2. Bezpośredni nadzór nad:
1) komórkami organizacyjnymi lub stanowiskami samodzielnymi, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3 i 5-9, sprawuje Dyrektor Instytutu albo zastępca Dyrektora Instytutu;
2) komórką organizacyjną, o której mowa w ust. 1 pkt 4, sprawuje główny księgowy Instytutu.
3. Dyrektor Instytutu ustala, w drodze zarządzenia, regulamin organizacyjny Instytutu określający zakres zadań i tryb pracy komórek organizacyjnych oraz stanowisk samodzielnych, o których mowa w ust. 1.
- Data ogłoszenia: 2022-12-14
- Data wejścia w życie: 2022-12-15
- Data obowiązywania: 2023-04-03
- Dokument traci ważność: 2024-02-15
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA