REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 122

ZARZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI I NAUKI1)

z dnia 13 grudnia 2022 r.

w sprawie statutu Instytutu Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 2 ust. 4 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o Instytucie Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego (Dz. U. poz. 2463) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Instytutowi Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 15 grudnia 2022 r.

Minister Edukacji i Nauki: P. Czarnek


1) Minister Edukacji i Nauki kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji i Nauki (Dz. U. z 2022 r. poz. 18 i 1842).

Załącznik 1. [STATUT INSTYTUTU ROZWOJU JĘZYKA POLSKIEGO IM. ŚWIĘTEGO MAKSYMILIANA MARII KOLBEGO]

Załącznik do zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki
z dnia 13 grudnia 2022 r. (Dz. Urz. MEiN poz. 122)

STATUT
INSTYTUTU ROZWOJU JĘZYKA POLSKIEGO IM. ŚWIĘTEGO MAKSYMILIANA MARII KOLBEGO

§ 1. Instytut Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego, zwany dalej „Instytutem”, działa na podstawie ustawy z dnia 7 października 2022 r. o Instytucie Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego (Dz. U. poz. 2463) i niniejszego statutu.

§ 2. 1. Dyrektor Instytutu działa przy pomocy:

1) zastępcy Dyrektora Instytutu;

2) głównego księgowego Instytutu;

3) kierowników komórek organizacyjnych Instytutu.

2. Dyrektor Instytutu ustala zakresy czynności osób, o których mowa w ust. 1.

§ 3. 1. Zastępca Dyrektora Instytutu zastępuje Dyrektora Instytutu w czasie jego nieobecności lub czasowej niemożności wykonywania przez niego obowiązków.

2. Zastępca Dyrektora Instytutu sprawuje nadzór nad wyznaczonymi przez Dyrektora Instytutu obszarami działalności Instytutu.

§ 4. 1. Rada Instytutu obraduje na posiedzeniach, które odbywają się nie rzadziej niż raz na kwartał.

2. Posiedzenia Rady Instytutu mogą odbywać się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zapewniających w szczególności:

1) transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym,

2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy posiedzenia mogą wypowiadać się w jego toku

- z zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa.

3. Rada Instytutu wybiera wiceprzewodniczącego i sekretarza spośród swoich członków w głosowaniu tajnym.

4. Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio do zmiany wiceprzewodniczącego Rady Instytutu i sekretarza Rady Instytutu.

5. Uchwały Rady Instytutu są podejmowane w drodze głosowania jawnego, z tym że Rada Instytutu może postanowić o przeprowadzeniu głosowania tajnego.

6. Rada Instytutu może uchwalić regulamin określający szczegółowy tryb pracy Rady Instytutu.

§ 5. 1. W uzasadnionych przypadkach, związanych w szczególności z koniecznością pilnego zajęcia stanowiska, przewodniczący Rady Instytutu może zdecydować o rozpatrzeniu sprawy i podjęciu uchwały w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (tryb obiegowy).

2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, sporządza się protokół zawierający w szczególności treść uchwały oraz stanowiska zajęte przez członków Rady Instytutu.

§ 6. 1. Z posiedzeń Rady Instytutu sporządza się protokół, w którym zamieszcza się w szczególności listę uczestników posiedzenia, przyjęty porządek obrad i treść uchwał. Protokół podpisuje przewodniczący Rady Instytutu.

2. Projekt protokołu jest udostępniany członkom Rady Instytutu z możliwością wnoszenia uwag do jego treści.

3. Przewodniczący Rady Instytutu przekazuje ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania oraz Dyrektorowi Instytutu kopie protokołów, o których mowa w ust. 1 i § 5 ust. 2.

§ 7. Obsługę organizacyjną i administracyjną Rady Instytutu zapewnia Instytut.

§ 8. 1. W skład Instytutu wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Wydział do Spraw Przedsięwzięć i Stypendiów;

2) Wydział Współpracy Partnerskiej;

3) Wydział Marketingu i Promocji;

4) Wydział Finansowo-Księgowy;

5) Wydział Administracyjno-Organizacyjny;

6) stanowisko samodzielne - radca prawny;

7) stanowisko samodzielne - główny księgowy Instytutu;

8) stanowisko samodzielne - koordynator do spraw programowych;

9) stanowisko samodzielne - koordynator do spraw wykonawczych.

2. Bezpośredni nadzór nad:

1) komórkami organizacyjnymi lub stanowiskami samodzielnymi, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3 i 5-9, sprawuje Dyrektor Instytutu albo zastępca Dyrektora Instytutu;

2) komórką organizacyjną, o której mowa w ust. 1 pkt 4, sprawuje główny księgowy Instytutu.

3. Dyrektor Instytutu ustala, w drodze zarządzenia, regulamin organizacyjny Instytutu określający zakres zadań i tryb pracy komórek organizacyjnych oraz stanowisk samodzielnych, o których mowa w ust. 1.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2022-12-14
  • Data wejścia w życie: 2022-12-15
  • Data obowiązywania: 2023-04-03
  • Dokument traci ważność: 2024-02-15

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA