REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2007 nr 2 poz. 8
DECYZJA NR 2
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU MIAR
z dnia 12 kwietnia 2007 r.
w sprawie zasad postępowania przy załatwianiu spraw interesantów w Głównym Urzędzie Miar
W związku z § 2 i § 7 ust. 2 pkt 7 regulaminu organizacyjnego Głównego Urzędu Miar stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 14 Prezesa Głównego Urzędu Miar z dnia 18 listopada 2005 r w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Urzędowi Miar (Dz. Urz. GUM Nr 5, poz. 20 z późn. zm.), zarządza się co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. Decyzja określa:
1) zasady postępowania w sprawach interesantów Głównego Urzędu Miar, zwanego dalej „Urzędem”, załatwianych pisemnie;
2) zasady postępowania w sprawach interesantów Urzędu załatwianych przez nich osobiście;
3) zasady postępowania w sprawach interesantów Urzędu załatwianych telefonicznie.
§ 2. W celu zapewnienia sprawnego, obiektywnego i rzetelnego załatwiania spraw oraz w trosce o przejrzystość relacji pomiędzy pracownikami Urzędu a obywatelami ustanawia się poniższe zasady postępowania w Urzędzie.
§ 3. Do postępowania w sprawie interesantów będących stroną postępowania administracyjnego lub reprezentujących stronę postępowania administracyjnego mają zastosowanie przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, a poniższe regulacje nie stoją z nimi w sprzeczności.
§ 4. Do postępowania w sprawie interesantów, których z Urzędem łączy stosunek cywilno-prawny, w sprawach, w których nie są stroną postępowania administracyjnego, mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz regulacje zawarte w obowiązującym systemie zarządzania, a poniższe regulacje nie stoją z nimi w sprzeczności.
Rozdział 2
Sprawy załatwiane pisemnie
§ 5. 1. Wszystkie pisma, które wpływają do Urzędu za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. lub innego podmiotu wykonującego usługi pocztowe muszą mieć zachowane koperty albo inne dokumenty poświadczające datę nadania.
2. W przypadku, gdy data nadania jest nieczytelna, a pismo dotyczy:
1) zmiany warunków umowy cywilnoprawnej;
2) postępowania administracyjnego, w tym w szczególności:
a) złożenia podania wszczynającego postępowanie,
b) uzupełnienia dokumentów,
c) złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy,
d) wznowienia postępowania,
e) stwierdzenia nieważności,
– Kancelaria jest zobowiązana bezzwłocznie ustalić tę datę.
§ 6. 1. Wszystkie pisma i przyrządy pomiarowe składane osobiście przyjmowane są wyłącznie w Punkcie Obsługi Klienta.
2. Przyjęcie pisma i przyrządu pomiarowego przez innego pracownika Urzędu niż pracownik Punktu Obsługi Klienta jest dopuszczalne jedynie w sytuacji, gdy pracownik i jego bezpośredni przełożony wyrazi zgodę na przyjęcie interesanta i, gdy obecność interesanta jest niezbędna do wyjaśnienia sprawy.
§ 7. 1. Wszystkie pisma przesłane drogą elektroniczną są sprawdzane pod względem posiadania podpisu elektronicznego.
2. W przypadku pism dotyczących postępowania administracyjnego nieopatrzonych podpisem elektronicznym, nadawcy pisma są przez adresata pisma bezzwłocznie informowani drogą elektroniczną o tym braku.
3. Przekazanie informacji, o której mowa w ust. 2, nie zwalnia pracowników Urzędu z wezwania, na podstawie § 64 Kpa, do uzupełnienia podpisu, o którym mowa w art. 63 § 3a Kpa.
Rozdział 3
Przyjmowanie interesantów
§ 8. 1. Przyjmowanie interesantów przez pracowników Urzędu jest możliwe w sytuacji, gdy danej kwestii nie można załatwić w drodze pisemnej lub telefonicznie.
2. Spotkanie odbywa się po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu z właściwym merytorycznie pracownikiem oraz ustaleniu kwestii, które będą omawiane.
3. Pracownik ma obowiązek poinformować Punkt Obsługi Klienta o spotkaniach przewidzianych na dany dzień, z podaniem nazwisk osób przychodzących oraz przybliżonej godziny spotkania.
4. Pracownik zobowiązany jest osobiście odebrać osoby przychodzące.
§ 9. Przed rozpoczęciem spotkania pracownik prosi interesanta o:
1) potwierdzenie tożsamości w drodze okazania dowodu osobistego lub innego dokumentu ze zdjęciem;
2) w przypadku pełnomocnika strony – o przedstawienie pełnomocnictwa oraz dowodu osobistego lub innego dokumentu ze zdjęciem;
3) wpisanie się na listę prowadzoną przez recepcję;
4) wpisanie się na listę prowadzoną we właściwym sekretariacie komórki organizacyjnej Urzędu, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej decyzji.
§ 10. Spotkania z interesantami odbywają się w obecności co najmniej dwóch pracowników Urzędu.
§ 11. 1. Ze spotkania sporządza się notatkę, której wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszej decyzji, określającą:
1) datę i godzinę rozpoczęcia i zakończenia spotkania;
2) osoby uczestniczące w spotkaniu;
3) tematykę spotkania i jego przebieg.
2. Notatka jest podpisywana przez pracowników Urzędu uczestniczących w spotkaniu.
§ 12. Sporządzenie notatki, o której mowa w § 11 nie wyczerpuje obowiązku sporządzania protokołu podpisywanego przez stronę w przypadkach, o których mowa w Kpa.
§ 13. Notatki ze spotkań oraz protokoły są dołączane do akt sprawy.
Rozdział 4
Przeprowadzanie rozmów telefonicznych
§ 14. Przeprowadzając rozmowę telefoniczną pracownik Urzędu ma obowiązek przedstawić się imieniem i nazwiskiem oraz określić komórkę organizacyjną Urzędu, której jest pracownikiem.
§ 15. 1. Z rozmów telefonicznych z osobami:
1) będącymi stroną postępowania administracyjnego;
2) reprezentującymi stronę postępowania administracyjnego;
3) reprezentujących stronę umowy cywilnej zawartej przez Urząd;
– sporządza się notatki.
2. W notatce, której wzór stanowi załącznik nr 3 do decyzji, określa się:
1) datę i godzinę rozpoczęcia i zakończenia rozmowy;
2) tematykę i przebieg rozmowy.
3. Notatka jest sporządzana i podpisywana przez pracownika Urzędu przeprowadzającego rozmowę telefoniczną i dołącza się ją do akt sprawy.
Rozdział 5
Przepisy końcowe
§ 16. Decyzja wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Prezes Głównego Urzędu Miar: J. M. Popowska
Załączniki do Decyzji nr 2
Prezesa Głównego Urzędu Miar z dnia 12 kwietnia 2007 r
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
- Data ogłoszenia: 2007-06-29
- Data wejścia w życie: 2007-07-14
- Data obowiązywania: 2007-07-14
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA