REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2009 nr 2 poz. 22

ZARZĄDZENIE Nr 16 MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO1)

z dnia 7 kwietnia 2009 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie powołania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§ 1

W zarządzeniu nr 16 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 listopada 1998 r. w sprawie powołania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej (Dz. Urz. MEN Nr 7, poz. 37, z 2003 r. Nr 4, poz. 19 oraz Dz. Urz. MNiSzW z 2007 r. Nr 3, poz. 31), załącznik otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Barbara Kudrycka

 

 

1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej – szkolnictwo wyższe, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. Nr 216, poz. 1596).

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832, z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140, poz. 984, z 2008 r. Nr 180, poz. 1112, Nr 209, poz. 1317, Nr 216, poz. 1370 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2008 r. Nr 19, poz. 100.

Załącznik 1. [STATUT BIURA UZNAWALNOŚCI WYKSZTAŁCENIA I WYMIANY MIĘDZYNARODOWEJ]

Załącznik do zarządzenia nr 16 Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
z dnia 7 kwietnia 2009 r. (poz. 22)

STATUT BIURA UZNAWALNOŚCI WYKSZTAŁCENIA I WYMIANY MIĘDZYNARODOWEJ

I. Przepisy ogólne

§ 1

1. Biuro Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej, zwane dalej „Biurem", jest państwową jednostką budżetową.

2. Siedziba Biura mieści się w Warszawie.

II. Przedmiot działalności

§ 2

1. Przedmiotem działalności Biura jest wykonywanie zadań dotyczących:

1) kształcenia cudzoziemców w Polsce i obywateli polskich za granicą, a także cudzoziemców polskiego pochodzenia studiujących w kraju swojego zamieszkania;

2) obsługi administracyjnej i finansowej Państwowej Komisji Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego i państwowych komisji egzaminacyjnych.

2. Do zadań Biura należy w szczególności:

1) opiniowanie umów międzynarodowych lub innych porozumień z partnerami zagranicznymi w zakresie dotyczącym kształcenia obywateli polskich za granicą i cudzoziemców w Polsce;

2) przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących kształcenia obywateli polskich za granicą, cudzoziemców w Polsce, a także cudzoziemców polskiego pochodzenia studiujących w kraju swojego zamieszkania oraz udział w uzgadnianiu tych projektów;

3) prowadzenie spraw związanych z:

a) przyjmowaniem cudzoziemców na naukę w Polsce i odbywaniem tej nauki,

b) rekrutacją obywateli polskich na naukę za granicą lub w celu prowadzenia za granicą badań naukowych, odbywaniem tej nauki lub prowadzeniem badań naukowych w ramach programów wykonawczych do umów międzynarodowych lub programów resortowych,

c) kwalifikowaniem cudzoziemców polskiego pochodzenia studiujących w kraju swojego zamieszkania na stypendia strony polskiej;

4) upowszechnianie informacji o ofertach stypendialnych i możliwościach kształcenia w Polsce, w tym również poprzez zamieszczanie informacji na stronach internetowych Biura;

5) organizacja pracy i obsługa administracyjna Zespołu do Spraw Rekrutacji i Kształcenia Cudzoziemców w Polsce, powołanego odrębnymi przepisami;

6) przedstawianie wniosków cudzoziemców ubiegających się o przyjęcie na naukę w Polsce, wniosków w sprawach toku studiów cudzoziemców odbywających naukę w Polsce oraz przedstawianie wniosków cudzoziemców polskiego pochodzenia studiujących w kraju swego zamieszkania na posiedzeniach Zespołu, o którym mowa w pkt 5;

7) sporządzanie, dla potrzeb Zespołu do Spraw Rekrutacji i Kształcenia Cudzoziemców w Polsce, opinii na temat wykształcenia uzyskanego za granicą przez kandydatów na studia w Polsce;

8) organizacja pracy i obsługa administracyjna Zespołu do Spraw Rekrutacji i Kształcenia obywateli polskich za Granicą, powołanego odrębnymi przepisami;

9) przedstawianie wniosków obywateli polskich ubiegających się o przyjęcie na naukę za granicą i wniosków dotyczących przebiegu ich nauki za granicą na posiedzeniach Zespołu, o którym mowa w pkt 8;

10) współdziałanie z polskimi i zagranicznymi przedstawicielstwami dyplomatycznymi i urzędami konsularnymi, właściwymi resortami i innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie kształcenia na poziomie akademickim obywateli polskich i cudzoziemców polskiego pochodzenia za granicą oraz cudzoziemców w Polsce, w tym osób polskiego pochodzenia;

11) prowadzenie ewidencji spraw związanych z tokiem kształcenia osób skierowanych na kształcenie za granicą oraz cudzoziemców kształcących się w Polsce, a także cudzoziemców polskiego pochodzenia odbywających studia w kraju swojego zamieszkania jako stypendyści strony polskiej;

12) prowadzenie rejestru i przetwarzanie danych, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych, cudzoziemców – absolwentów polskich szkół wyższych, ze szczególnym uwzględnieniem osób pochodzenia polskiego, a także cudzoziemców polskiego pochodzenia studiujących w kraju swojego zamieszkania jako stypendyści strony polskiej;

13) udział w planowaniu środków finansowych na świadczenia stypendialne dla cudzoziemców w Polsce oraz pokrywanie kosztów przeprowadzenia przewodu doktorskiego;

14) refundowanie stypendiów przyznanych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego oraz pokrywanie kosztów przeprowadzenia przewodu doktorskiego;

15) sporządzanie corocznych sprawozdań z działalności Biura.

III. Organizacja i zarządzanie

§ 3

1. Biurem kieruje dyrektor przy pomocy zastępcy.

2. Dyrektora powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego.

3. Dyrektor kieruje bieżącą działalnością Biura i reprezentuje je na zewnątrz. W czasie nieobecności dyrektora zastępuje go zastępca.

4. Zastępcę dyrektora oraz pozostałych pracowników Biura zatrudnia dyrektor.

5. W skład Biura wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Wydział Wymiany Międzynarodowej;

2) Wydział Programów Wielostronnych;

3) Stanowisko ds. uznawalności wykształcenia;

4) Sekretariat Państwowej Komisji Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego;

5) Wydział Organizacyjny.

6. Wydziały i stanowisko ds. uznawalności wykształcenia realizują swoje zadania określone w wewnętrznym regulaminie organizacyjnym oraz w planie pracy Biura. Plan pracy oraz wewnętrzny regulamin organizacyjny zatwierdza dyrektor.

7. Przy wykonywaniu swoich zadań wydziały są obowiązane do współdziałania, udostępniania materiałów i danych oraz prowadzenia wspólnych prac nad zadaniami. Jeżeli do wykonania zadania konieczne jest współdziałanie kilku wydziałów, wydział wiodący wyznacza dyrektor.

IV. Gospodarka finansowa

§ 4

1. Wydatki Biura pokrywane są ze środków w części 38 Szkolnictwo wyższe, działu 803 Szkolnictwo wyższe budżetu państwa.

2. Biuro prowadzi gospodarkę finansową na zasadach przewidzianych dla jednostek budżetowych.

3. Biuro może otrzymywać środki z budżetu Unii Europejskiej na określone projekty lub zadania.

V. Postanowienia końcowe

§ 5

Zmiana statutu może nastąpić w trybie przewidzianym dla jego wydania.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA