REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2007 nr 4 poz. 47
ZARZĄDZENIE Nr 31 MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO1)
z dnia 31 lipca 2007 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199 i Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600) zarządza się, co następuje:
§ 1
W zarządzeniu Nr 12/2006 Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 31 lipca 2006 r. w sprawie Regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. Urz. MNiSzW Nr 2, poz. 20 i Nr 4, poz. 40 oraz z 2007 r. Nr 1, poz. 5 i Nr 4, poz. 45), w załączniku wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 w ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) szkolnictwo wyższe – na zasadach określonych w szczególności w ustawie z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 oraz z 2006 r. Nr 46, poz. 328, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 144, poz. 1043 i Nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 r. Nr 80, poz. 542 i Nr 120, poz. 818)."
2) § 22a otrzymuje brzmienie:
„§ 22a. Do zakresu działania Departamentu Funduszy Europejskich (DFE) należą zagadnienia i sprawy dotyczące:
1) koordynacji wszystkich działań realizowanych w Ministerstwie w zakresie funduszy strukturalnych;
2) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej w ramach Programów Operacyjnych Innowacyjna Gospodarka, Kapitał Ludzki oraz Infrastruktura i Środowisko, w tym:
a) zarządzania poszczególnymi priorytetami,
b) przygotowywania strategii wdrażania poszczególnych priorytetów,
c) przygotowywania, na podstawie wytycznych Instytucji Zarządzających (IZ), procedur wdrażania priorytetów, szczegółowych wytycznych dotyczących kryteriów wyboru projektów w ramach priorytetów, szczegółowych procedur wdrażania skierowanych do grup beneficjentów, procedur dotyczących przepływów finansowych i kontroli,
d) przygotowywania i przekazywania Komitetowi Monitorującemu propozycji kryteriów wyboru operacji,
e) określania kryteriów kwalifikowalności wydatków objętych dofinansowaniem w ramach operacji,
f) określania poziomu dofinansowania operacji, jako procentu wydatków kwalifikowalnych,
g) określania typów projektów, przy wyborze których niezbędne jest zasięgnięcie opinii ekspertów,
h) dokonywania oceny i wyboru, w oparciu o określone kryteria zaakceptowane przez Komitet Monitorujący, proponowanych do realizacji operacji, które będą dofinansowane w ramach Programów Operacyjnych,
i) rozliczania umów z beneficjentami zgodnie z przyjętymi procedurami, w tym przygotowywania wniosków o refundację środków i przekazywania ich do instytucji certyfikującej; monitorowania postępów realizacji umów,
j) zarządzania środkami finansowymi przeznaczonymi na realizację programu osi priorytetowej, pochodzącymi z Unii Europejskiej, budżetu państwa i innych źródeł na poziomie osi priorytetowych/operacji (działań),
k) opracowywania rocznej i wieloletniej prognozy wydatków w ramach osi priorytetowej/operacji (działań) na bieżący i następny rok i przekazanie do IZ,
I) monitorowania postępów w realizacji osi priorytetowych/operacji, w tym stopnia osiągnięcia założonych celów, a także prowadzenia ewaluacji osi priorytetowych/operacji, zgodnie z procedurami określonymi przez IZ,
m) przygotowywania okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań z realizacji operacji i przekazanie ich do IZ, celem dalszego ich przekazania do akceptacji Komitetu Monitorującego a następnie Komisji Europejskiej,
n) udziału we wdrożeniu i eksploatacji centralnego elektronicznego systemu monitorowania oraz prowadzenia elektronicznego systemu monitorowania realizacji osi priorytetowej w ramach Programów Operacyjnych,
o) prowadzenia kontroli realizacji osi priorytetowej/operacji, w tym kontroli realizacji poszczególnych dofinansowanych projektów (w szczególności weryfikację dostarczenia współfinansowanych produktów i usług oraz tego, że wydatki zadeklarowane przez beneficjentów zostały faktycznie poniesione i są zgodne z odpowiednimi zasadami wspólnotowymi i krajowymi) oraz przekazywania wyników tej kontroli do IZ,
p) przygotowywania rocznego planu kontroli w odniesieniu do osi priorytetowych,
q) odzyskiwania kwot nienależnie wypłaconych beneficjentom w ramach osi priorytetowej,
r) przygotowywania okresowych raportów o nieprawidłowościach, oraz przekazywania ich do IZ,
s) przekazywania instytucji certyfikującej wszystkich niezbędnych informacji o procedurach i weryfikacjach prowadzonych w związku z wydatkami, dla potrzeb certyfikacji,
t) prowadzenia kontroli systemowych w instytucjach wdrażających poszczególne operacje, w celu zapewnienia prawidłowości prowadzenia systemu i przekazywanie wyników tej kontroli do IZ,
u) zapewnienia, że wybrane operacje przez cały okres ich realizacji są zgodne z odpowiednimi zasadami wspólnotowymi i krajowymi;
3) w ramach Programów Operacyjnych Innowacyjna Gospodarka oraz Infrastruktura i Środowisko:
a) zapewnienia właściwej informacji i promocji osi priorytetowej oraz prowadzenia działań informacyjnych, promocyjnych i komunikacyjnych na poziomie operacji,
b) zapewnienia zgodności realizacji osi priorytetowej z wymogami informowania i promocji,
c) opracowania szczegółowego planu komunikacji dla osi priorytetowych, uwzględniającego przede wszystkim działania informacyjne oraz szkoleniowe;
4) przeprowadzania naboru i oceny projektów, podejmowania decyzji o współfinansowaniu wybranego do realizacji projektu oraz podpisywania umów z beneficjentami w ramach działań 2.1 i 2.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka;
5) wykonywania zadań wynikających z pełnienia przez ministra właściwego do spraw nauki funkcji Instytucji Pośredniczącej w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw (SPO WKP);
6) prowadzenia spraw związanych z wdrażaniem funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, w tym wykonywania zadań Instytucji Wdrażającej w ramach SPO WKP;
7) prowadzenia spraw dotyczących wniosków o dofinansowanie projektów celowych wymagających indywidualnej notyfikacji."
3) w § 23 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) promocji i popularyzacji nauki w kraju i za granicą, w tym osiągnięć nauki uzyskanych we współpracy z gospodarką (we współpracy z właściwymi departamentami);"
4) w § 28:
a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) przygotowywania – we współpracy z właściwymi departamentami – projektów rozwiązań systemowych i organizacyjno-prawnych dotyczących nauki i postępu naukowo-technicznego, a także działalności innowacyjnej;",
b) dodaje się pkt 16 w brzmieniu:
„16) prowadzenia spraw związanych z wydawaniem opinii w sprawach o nadanie statusu centrum badawczo-rozwojowego – w zakresie zgodności z kierunkami polityki naukowo-technicznej i innowacyjnej państwa oraz w zakresie badań i prac rozwojowych."
5) § 30 otrzymuje brzmienie:
„§ 30. Do zakresu działania Departamentu Wdrożeń i Innowacji (DWI) należą zagadnienia i sprawy dotyczące:
1) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej II stopnia w ramach Priorytetu IV Szkolnictwo wyższe i nauka Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL), w tym:
a) przygotowania szczegółowych kryteriów wyboru projektów w ramach Działań,
b) przyjmowania wniosków aplikacyjnych od beneficjentów,
c) dokonywania procesu oceny proponowanych do realizacji projektów,
d) zapewnienia, że wybór projektów do finansowania następuje zgodnie z kryteriami stosowanymi dla PO KL i, że projekty te, przez cały okres ich realizacji, są zgodne z odpowiednimi zasadami wspólnotowymi i krajowymi,
e) podejmowania decyzji o współfinansowaniu wybranego do realizacji projektu oraz podpisywania umów z beneficjentami,
f) rozpatrywania odwołań i protestów wnoszonych przez wnioskodawców,
g) weryfikacji dostarczenia współfinansowanych produktów i usług oraz tego, że wydatki zadeklarowane przez beneficjentów zostały faktycznie poniesione i są zgodne z odpowiednimi zasadami wspólnotowymi i krajowymi,
h) zapewnienia stosowania przez beneficjentów odrębnych systemów księgowania lub odpowiednich kodów księgowych dla wszystkich operacji finansowych związanych z projektem,
i) prowadzenia systemu rejestrowania i przechowywania w formie elektronicznej szczegółowych rejestrów księgowych dla każdego projektu w ramach priorytetu oraz gromadzenie danych niezbędnych dla zarządzania finansowego, monitoringu, weryfikacji, audytów i oceny,
j) prowadzenia elektronicznego systemu monitorowania realizacji Działań,
k) rozliczania umów z beneficjentami zgodnie z przyjętymi procedurami i dokonywanie płatności,
I) przedkładania poświadczeń i deklaracji wydatków do Instytucji Pośredniczącej,
m) monitorowania postępów realizacji umów,
n) prowadzenia kontroli realizowanych projektów (także w miejscu realizacji projektu),
o) opracowywania rocznej i wieloletniej prognozy wydatków w ramach Działań i przekazania ich do Instytucji Pośredniczącej,
p) przygotowania sprawozdań okresowych, rocznych i końcowego z realizacji Działań i przekazania ich do Instytucji Pośredniczącej,
q) odzyskiwania kwot nienależnie wypłaconych beneficjentom w ramach Działań (we współpracy z Departamentem Ekonomicznym oraz Departamentem Prawnym),
r) prowadzenia działań promocyjnych i komunikacyjnych w ramach Działań i całego Priorytetu,
s) zapewnienia zgodności realizacji Działań z wymogami informowania i promocji w ramach PO KL,
t) przechowywania wszelkiej dokumentacji związanej z realizacją projektów,
u) współpracy z Instytucją Pośredniczącą w zakresie programowania oraz określania systemu wdrażania i wyboru projektów,
v) bieżącej współpracy z Departamentem Ekonomicznym związanej z obsługą finansową Działań oraz z innymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie innych czynności dotyczących wdrażania Działań;
2) przygotowywania – we współpracy z właściwymi departamentami oraz innymi organami administracji rządowej – projektów dokumentów ułatwiających wykorzystanie funduszy strukturalnych, w szczególności w ramach PO KL;
3) przygotowywania analiz dotyczących rozwiązań prawnych, systemowych i organizacyjnych sprzyjających transferowi wiedzy i nowych technologii ze sfery nauki do gospodarki, wzrostowi finansowania pozabudżetowego badań naukowych oraz zwiększaniu inwestycji zagranicznych w sektorach innowacyjnych i zaawansowanych technologii, a także mobilności międzysektorowej i rozwojowi kadry akademickiej z wykorzystaniem środków w ramach PO KL (realizacja projektów systemowych);
4) upowszechniania wyników projektów realizowanych w ramach PO KL;
5) przygotowywania i realizacji projektów w ramach priorytetu IV PO KL mających na celu w szczególności wzmocnienie kompetencji kadr B+R oraz zwiększenie transferu wiedzy z uczelni do gospodarki, skierowanych między innymi do podmiotów takich jak: parki technologiczne, centra transferu technologii, platformy technologiczne, inkubatory przedsiębiorczości (projekty konkursowe i systemowe);
6) współpracy z instytucjami rządowymi i organizacjami pozarządowymi oraz środowiskiem naukowym i przedsiębiorcami przy realizowaniu działań w ramach PO KL."
6) w § 37:
a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) ustawa z dnia 25 lipca 1985 r. o jednostkach badawczo-rozwojowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 33, poz. 388, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1683 i Nr 240, poz. 2052, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390, z 2005 r. Nr 164, poz. 1365 i Nr 179, poz. 1484, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711 oraz z 2007 r. Nr 134, poz. 934);",
b) pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 oraz z 2006 r. Nr 46, poz. 328, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 144, poz. 1043 i Nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 r. Nr 80, poz. 542 i Nr 120, poz. 818);".
§ 2 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego |
Michał Seweryński |
|
1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działami administracji rządowej – nauka i szkolnictwo wyższe, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. Nr 131, poz. 912).
- Data ogłoszenia: 2007-09-20
- Data wejścia w życie: 2007-07-31
- Data obowiązywania: 2007-07-31
- Dokument traci ważność: 2008-04-17
- DEKRET z dnia 3 stycznia 1918 r. Rady Regencyjnej o tymczasowej organizacji Władz Naczelnych w Królestwie Polskiem
- DEKRET z dnia 16 grudnia 1918 r. w przedmiocie przymusowego zarządu państwowego
- DEKRET z dnia 23 grudnia 1918 r. w przedmiocie uzupełnienia i zmiany przepisów tymczasowych o moratorjum w okręgu sądu apelacyjnego lubelskiego
- DEKRET z dnia 24 grudnia 1918 r. w przedmiocie przedłużenia terminów wekslowych w okręgu sądu apelacyjnego warszawskiego
- DEKRET z dnia 16 grudnia 1918 r. w przedmiocie ochrony majątku nieobecnych właścicieli
- Dekret o zatwierdzaniu i zmianie statutów spółek akcyjnych.
- Dekret w przedmiocie przywrócenia mocy obowiązującej części czwartej Kodeksu Karnego z r. 1903.
- Dekret w przedmiocie utworzenia sądu okręgowego w Białej, gub. Siedleckiej.
- Dekret o używaniu wojska w wypadkach wyjątkowych.
- Dekret o wprowadzeniu stanu wyjątkowego.
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA