REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 54
ZARZĄDZENIE NR 39
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 8 września 2017 r.
w sprawie powołania i trybu działania Zespołu do spraw realizacji w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji zadań wynikających z dokumentu „Koncepcja e-Dowód – kontynuacja projektu pl.ID i realizacja powiązanych projektów”
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Zespół, o którym mowa w ust. 1, jest organem pomocniczym Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§ 2.
1) CPD – Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;
2) Koncepcja – dokument „Koncepcja e-Dowód – kontynuacja projektu pl.ID i realizacja powiązanych projektów”;
3) Minister – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji;
4) Ministerstwo – Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji;
5) PKI – Infrastruktura Klucza Publicznego do wydawania i obsługi certyfikatów w dowodzie osobistym;
6) Projekt – ogół zadań realizowanych przez Zespół, zmierzających do wdrożenia dowodu osobistego z warstwą elektroniczną, określonych w dokumencie „Koncepcja e-Dowód – kontynuacja projektu pl.ID i realizacja powiązanych projektów”;
7) SZK – System Zarządzania Kartą służący do zarządzania cyklem życia dokumentu;
8) Zespół – Zespół do spraw realizacji w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji zadań wynikających z dokumentu „Koncepcja e-Dowód – kontynuacja projektu pl.ID i realizacja powiązanych projektów”.
§ 3.
1) przygotowanie projektów regulacji prawnych pozwalających na wdrożenie dowodu osobistego z warstwą elektroniczną;
2) przygotowanie warstwy elektronicznej nowego dowodu osobistego;
3) przygotowanie infrastruktury teleinformatycznej pozwalającej na wdrożenie dowodu osobistego;
4) wdrożenie nowego blankietu dowodu osobistego z warstwą elektroniczną.
2. Przy realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, Zespół współpracuje z Ministerstwem Cyfryzacji i Ministerstwem Zdrowia oraz z innymi podmiotami zaangażowanymi przy wdrożeniu dowodów osobistych z warstwą elektroniczną.
§ 4.
1) Komitet Sterujący;
2) Kierownik Projektu;
3) Grupy Robocze do spraw:
a) Rozwiązań Technicznych,
b) Legislacji,
c) Personalizacji;
4) Biuro Zespołu.
2. Funkcję Wykonawcy w Zespole pełni Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.
§ 5.
1) Przewodniczący – sekretarz lub podsekretarz stanu w Ministerstwie sprawujący nadzór nad sprawami związanymi z dowodami osobistymi;
2) członkowie – dyrektor lub zastępca dyrektora Departamentu Spraw Obywatelskich, dyrektor lub zastępca dyrektora Departamentu Teleinformatyki oraz dyrektor lub zastępca dyrektora CPD.
2. W pracach Komitetu Sterującego, na zaproszenie Przewodniczącego, mogą uczestniczyć inne osoby, w szczególności przedstawiciel Wykonawcy – Prezes Zarządu Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. lub inna wskazana przez niego osoba.
§ 6.
1) zatwierdzenie projektu technicznego systemu do wydawania dowodów osobistych z warstwą elektroniczną, o którym mowa w § 9 pkt 1;
2) akceptacja wstępnego projektu ustawy zmieniającej ustawę o dowodach osobistych;
3) akceptacja nowego wzoru dowodu osobistego;
4) akceptacja raportu końcowego z prac Zespołu.
2. Pracami Komitetu Sterującego kieruje Przewodniczący.
3. Do zadań Przewodniczącego Komitetu Sterującego należy:
1) powołanie członków Komitetu Sterującego, Kierownika Projektu oraz Liderów Grup Roboczych;
2) kierowanie pracami Komitetu Sterującego;
3) zwoływanie posiedzeń Komitetu Sterującego;
4) przedstawianie Ministrowi informacji o stanie realizacji Projektu.
4. Posiedzenia Komitetu Sterującego odbywają się nie rzadziej niż raz w miesiącu.
5. Decyzje Komitetu Sterującego są podejmowane zwykłą większością głosów. Członkom Komitetu Sterującego przysługuje po jednym głosie. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego.
§ 7.
1) opracowanie harmonogramu prac Zespołu na podstawie harmonogramów przedstawionych przez Liderów Grup Roboczych oraz jego bieżąca aktualizacja;
2) bieżące zarządzanie Projektem;
3) koordynowanie działań Liderów Grup Roboczych;
4) przekazywanie Komitetowi Sterującemu informacji o postępach Projektu oraz o zagrożeniach w jego realizacji, w szczególności mogących stanowić ryzyko dla osiągnięcia oczekiwanych celów i korzyści Projektu;
5) opracowanie raportu końcowego z prac Zespołu.
2. Kierownika Projektu powołuje Przewodniczący Komitetu Sterującego.
3. Kierownika Projektu zastępuje Lider Grupy Roboczej do spraw Personalizacji.
§ 8.
1) Lider Grupy powoływany spośród pracowników:
a) Departamentu Teleinformatyki, w odniesieniu do Grupy Roboczej do spraw Rozwiązań Technicznych,
b) Departamentu Spraw Obywatelskich, w odniesieniu do Grupy Roboczej do spraw Legislacji,
c) CPD, w odniesieniu do Grupy Roboczej do spraw Personalizacji;
2) członkowie Grupy są powoływani przez Lidera Grupy spośród pracowników komórek organizacyjnych Ministerstwa i jednostki organizacyjnej nadzorowanej przez Ministra realizujących Projekt, o których mowa w pkt 1, wskazanych przez dyrektora lub zastępcę dyrektora tej komórki lub jednostki;
3) przedstawiciele Wykonawcy powoływani przez Lidera Grupy spośród osób wskazanych przez Prezesa Zarządu Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. lub osobę przez niego upoważnioną.
§ 9.
1) uzgodnienie, we współpracy z Grupą Roboczą do spraw Personalizacji oraz Wykonawcą, projektu technicznego systemu do wydawania dowodów osobistych z warstwą elektroniczną;
2) koordynowanie prac mających na celu określenie wymagań technicznych oraz dostarczanego i wdrażanego przez Wykonawcę oprogramowania dla PKI i SZK;
3) weryfikacja oraz odbiór dostarczonego przez Wykonawcę systemu i oprogramowania w zakresie dla PKI i SZK;
4) koordynowanie prac zmierzających do opracowania polityk certyfikacyjnych dotyczących dowodu osobistego z warstwą elektroniczną;
5) weryfikacja oraz odbiór dostarczonych przez Wykonawcę polityk certyfikacyjnych;
6) nadzór nad budową oraz wdrożeniem PKI i SZK;
7) przygotowanie wymagań dla czytników do dowodów osobistych dla organów gmin i służb oraz opracowanie dokumentacji technicznej wymaganej do przeprowadzenia postępowania na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) o udzielenie zamówienia na czytniki do dowodów osobistych dla organów gmin oraz służb.
§ 10.
1) opracowanie, na podstawie zatwierdzonego projektu technicznego, wstępnego projektu ustawy zmieniającej ustawę o dowodach osobistych zawierającego rozwiązania mające na celu wdrożenie dowodu osobistego z warstwą elektroniczną na podstawie Koncepcji;
2) opracowanie projektu rozporządzenia wprowadzającego nowy wzór dowodu osobistego z warstwą elektroniczną, na podstawie wzoru graficznego tego dokumentu przygotowanego przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych S.A. w oparciu o rekomendacje Zespołu Ekspertów do prowadzenia prac nad wzorami dokumentów i ich zabezpieczeniami, powołanego na podstawie zarządzenia nr 41 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie powołania Zespołu Ekspertów do prowadzenia prac nad wzorami dokumentów i ich zabezpieczeniami (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. poz. 50) oraz określającego sposób i tryb postępowania w sprawach wydania, wymiany i unieważnienia dowodów osobistych;
3) opracowanie, na podstawie materiałów przygotowanych przez Grupę Roboczą do spraw Rozwiązań Technicznych oraz Grupę Roboczą do spraw Personalizacji, projektów rozporządzeń Ministra regulujących techniczne aspekty wydawania dowodu osobistego z warstwą elektroniczną, w szczególności polityk certyfikacji, wymagań technicznych dla warstwy elektronicznej, sposobu i trybu aktywacji oraz zawieszania certyfikatów w dowodzie osobistym.
§ 11.
1) dostosowanie parku maszynowego w CPD do personalizacji blankietów z warstwą elektroniczną;
2) przygotowanie zakresu zmian niezbędnych do modyfikacji Systemu Personalizacji Dokumentów do obsługi certyfikatów oraz do personalizacji dowodów osobistych;
3) przeprowadzenie modyfikacji Systemu Personalizacji Dokumentów do obsługi certyfikatów oraz do personalizacji dowodów osobistych;
4) utworzenie Centrum Zapasowego.
§ 12.
1) planuje i organizuje prace Grupy;
2) odpowiada za realizację całości zadań Grupy oraz sprawuje bezpośredni nadzór nad jej pracami;
3) wyznacza spośród członków Grupy osoby odpowiedzialne za realizację poszczególnych zadań;
4) zwołuje i prowadzi posiedzenia Grupy, w tym przewodniczy posiedzeniom, wyznacza terminy, miejsca i porządek posiedzeń;
5) zaprasza do udziału w pracach Grupy osoby niebędące jego członkami, w szczególności ekspertów, których wiedza będzie przydatna do realizacji zadań Grupy;
6) przekazuje Kierownikowi Projektu informacje o kluczowych terminach realizacji poszczególnych zadań wykonywanych przez Grupę;
7) monitoruje i przekazuje niezwłocznie Kierownikowi Projektu informacje o postępach w realizacji Projektu, informacje o zagrożeniach w jego realizacji, w szczególności mogących stanowić ryzyko dla osiągnięcia oczekiwanych celów i korzyści Projektu;
8) zapewnia realizację zadań i dostarczenie zaplanowanych produktów, zgodnie z zakresem i harmonogramem Projektu;
9) monitoruje i identyfikuje ryzyka w obszarze odpowiedzialności oraz planuje i monitoruje skuteczność podejmowanych działań w ramach odpowiedzi na ryzyko;
10) eskaluje ryzyka i problemy na poziom Kierownika Projektu.
2. Z każdego spotkania Grupy Roboczej sporządza się notatkę przedstawiającą podjęte decyzje, którą Lider Grupy przekazuje do Biura Zespołu.
§ 13.
2. Do zadań Biura Zespołu należy:
1) prowadzenie dokumentacji;
2) obsługa organizacyjna oraz kancelaryjno-biurowa Zespołu, w tym w szczególności obsługa Komitetu Sterującego;
3) pomoc i wsparcie administracyjne Kierownika Projektu;
4) przygotowanie materiałów informacyjnych dotyczących Zespołu;
5) koordynacja działań w Zespole;
6) koordynacja interakcji i komunikacji między członkami Grup Roboczych.
3. Prace Biura koordynuje Kierownik Biura, wyznaczony przez Kierownika Projektu.
§ 14.
2. W realizację Projektu w obszarze związanym z opracowaniem wzoru dowodu osobistego oraz systemem zabezpieczeń dokumentu zaangażowany jest Zespół Ekspertów do prowadzenia prac nad wzorami dokumentów i ich zabezpieczeniami.
3. Niezależnie od struktury zarządczej, określonej w niniejszym zarządzeniu, w realizację Projektu mogą być zaangażowane inne komórki organizacyjne Ministerstwa oraz jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Ministra, których udział będzie niezbędny do prawidłowej realizacji projektu, w szczególności Departament Budżetu, Departament Prawny, Biuro Administracyjno-Finansowe.
§ 15.
§ 16.
§ 17.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: M. Błaszczak
|
1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje następującymi działami administracji rządowej: administracja publiczna, sprawy wewnętrzne i wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 1897 i 2088 oraz z 2017 r. poz. 1140).
- Data ogłoszenia: 2017-09-11
- Data wejścia w życie: 2017-09-11
- Data obowiązywania: 2018-05-15
- ZARZĄDZENIE NR 51 MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 1 grudnia 2017 r. zmieniające zarządzenie w sprawie powołania i trybu działania Zespołu do spraw realizacji w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji zadań wynikających z dokumentu „Koncepcja e-Dowód – kontynuacja projektu pl.ID i realizacja powiązanych projektów”
- ZARZĄDZENIE NR 19 MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 14 maja 2018 r. zmieniające zarządzenie w sprawie powołania i trybu działania Zespołu do spraw realizacji w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji zadań wynikających z dokumentu „Koncepcja e-Dowód – kontynuacja projektu pl.ID i realizacja powiązanych projektów”
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA