REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 22

ZARZĄDZENIE NR 22
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)

z dnia 20 kwietnia 2016 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W zarządzeniu nr 6 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 lutego 2016 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. poz. 7) w załączniku „Regulamin Organizacyjny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji” wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 5 w ust. 1 pkt 6 otrzymuje brzmienie:

„6) udzielają niezbędnej pomocy Departamentowi Bezpieczeństwa przy rozpatrywaniu spraw wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;”;

2) w § 8:

a) ust. 1–3 otrzymują brzmienie:

„1. Dokumenty sporządzane w komórkach organizacyjnych Ministerstwa przedkładane do podpisu:

1) Ministrowi – parafuje członek Kierownictwa Ministerstwa, o którym mowa w § 2 ust. 1, sprawujący nadzór nad komórką organizacyjną, która sporządziła dokument oraz dyrektor, a w razie nieobecności dyrektora, zastępca dyrektora tej komórki organizacyjnej Ministerstwa;

2) Sekretarzowi Stanu, Podsekretarzowi Stanu lub Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa – parafuje dyrektor, a w razie nieobecności dyrektora, zastępca dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa, która sporządziła dokument.

2. W przypadku dokumentów przedkładanych do podpisu Ministrowi, które zostały sporządzone w komórce organizacyjnej Ministerstwa bezpośrednio podległej Ministrowi, dokumenty parafują dyrektor, a w razie nieobecności dyrektora, zastępca dyrektora tej komórki albo audytor wewnętrzny podległy bezpośrednio Ministrowi oraz członek Kierownictwa Ministerstwa, o którym mowa w § 2 ust. 1, o ile dokument dotyczy spraw pozostających w zakresie jego właściwości.

3. Projekty dokumentów zawierających rozstrzygnięcia prawne, finansowe oraz dotyczące współpracy międzynarodowej w Ministerstwie, przedkładane do podpisu Ministrowi albo działającym w jego imieniu innym członkom Kierownictwa Ministerstwa, wymagają parafowania także odpowiednio przez: Dyrektora Departamentu Prawnego, Dyrektora Departamentu Budżetu lub Dyrektora Departamentu Spraw Międzynarodowych, a w razie ich nieobecności zastępców dyrektora.”,

b) po ust. 6 dodaje się ust. 6a w brzmieniu:

„6a. Dokumenty inne, niż wymienione w ust. 1 i 2, kierowane do członków Kierownictwa Ministerstwa, o których mowa w § 2 ust. 1, podpisują dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa, a w razie ich nieobecności ich zastępcy.”;

3) po § 12 dodaje się § 12a i 12b w brzmieniu:

„§ 12a. Do zakresu działania Departamentu Analiz i Polityki Migracyjnej należy, w szczególności:

1) prowadzenie spraw dotyczących realizacji zadań Ministra w zakresie koordynowania działań związanych z polityką migracyjną państwa, w szczególności:

a) współdziałanie w tworzeniu i realizacji polityki migracyjnej i integracyjnej wobec imigrantów,

b) inicjowanie, analizowanie i opiniowanie projektów aktów normatywnych oraz innych dokumentów dotyczących polityki migracyjnej państwa,

c) inicjowanie i współorganizowanie przedsięwzięć mających na celu upowszechnianie wiedzy na temat zagadnień dotyczących polityki migracyjnej państwa;

2) gromadzenie informacji i opracowywanie analiz, prognoz i materiałów informacyjnych dotyczących sytuacji migracyjnej w kraju i za granicą;

3) współpraca z instytucjami, organizacjami pozarządowymi i placówkami naukowo-badawczymi w kraju i za granicą w zakresie spraw migracyjnych, w szczególności analizy danych dotyczących migracji zagranicznych;

4) koordynacja działań krajowego punktu kontaktowego Europejskiej Sieci Migracyjnej, w szczególności w zakresie opracowywania analiz i raportów z obszaru migracji;

5) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad Szefem Urzędu do Spraw Cudzoziemców;

6) prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych, prowadzącym działalność pożytku publicznego, zadań publicznych z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego dotyczących problematyki handlu ludźmi, zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z zastrzeżeniem § 14 pkt 10;

7) programowanie i udział w realizacji przedsięwzięć mających na celu zwalczanie i zapobieganie handlowi ludźmi;

8) obsługa merytoryczna i organizacyjno-techniczna międzyresortowych zespołów, których zakres kompetencji pozostaje we właściwości Departamentu.

§ 12b. Do zakresu działania Departamentu Bezpieczeństwa należy, w szczególności:

1) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Ministra i Ministerstwa wynikających z przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, w tym prowadzenie rejestru niejawnych aktów normatywnych wydawanych przez Ministra oraz ewidencji niejawnych decyzji Ministra;

2) nadzór i kontrola nad ochroną bezpieczeństwa fizycznego obiektów oraz stref ochronnych funkcjonujących w Ministerstwie;

3) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Ministra wynikających z art. 9 ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o niektórych uprawnieniach pracowników urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw wewnętrznych oraz funkcjonariuszy i pracowników urzędów nadzorowanych przez tego ministra;

4) koordynowanie i nadzór nad realizacją zadań w Ministerstwie wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, w tym pełnienie funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji;

5) prowadzenie spraw pozostających w kompetencji Ministra związanych z organizacją i koordynacją zadań w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego w sieciach i systemach teleinformatycznych Ministerstwa, z uwzględnieniem Krajowych Ram Interoperacyjności, w tym:

a) opracowywanie i opiniowanie standardów i polityk bezpieczeństwa oraz innych dokumentów związanych z bezpieczeństwem informacji w Ministerstwie,

b) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacyjnego,

c) kontrola przestrzegania polityki bezpieczeństwa w Ministerstwie;

6) prowadzenie spraw związanych z opracowaniem, ustanowieniem, monitorowaniem, przeglądaniem oraz utrzymaniem i doskonaleniem systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji w Ministerstwie, uwzględniającego wymagania Krajowych Ram Interoperacyjności;

7) prowadzenie spraw wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w tym prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej, z zastrzeżeniem § 14 pkt 2;

8) prowadzenie spraw związanych z:

a) koordynacją problematyki Programu Rezerw Strategicznych i Programu Mobilizacji Gospodarki w Ministerstwie oraz w organach i jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych,

b) wykonywaniem zadań określonych dla Ministra w przepisach dotyczących terenów zamkniętych niezbędnych dla obronności i bezpieczeństwa państwa, a także obiektów szczególnie ważnych dla obronności i bezpieczeństwa państwa oraz ich szczególnej ochrony,

c) przygotowaniem i zabezpieczeniem funkcjonowania stanowisk kierowania dla kierowniczych organów państwa na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny;

9) koordynowanie i nadzór nad realizacją zadań Ministerstwa oraz organów i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych związanych w szczególności z:

a) osiąganiem gotowości obronnej państwa, planowaniem obronnym, szkoleniem obronnym oraz przygotowaniami obronnymi w zakresie spraw organizacyjno-mobilizacyjnych i militaryzacji,

b) realizacją zadań Ministra wynikających ze zobowiązań międzynarodowych Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie kontroli uzbrojenia, rozbrojenia i broni chemicznej, udziału resortu spraw wewnętrznych i administracji w realizacji wsparcia państwa gospodarza (HNS), Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych oraz pobytu wojsk obcych na terytorium kraju;

10) prowadzenie postępowań administracyjnych, pozostających we właściwości Ministra, dotyczących ustalania terenów zamkniętych na podstawie art. 4 ust. 2a ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne;

11) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Ministra wynikających z ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej, w tym prowadzenie postępowań administracyjnych;

12) zapewnienie realizacji zadań Ministra jako właściwego organu administracji rządowej w sprawach podległych archiwów wyodrębnionych w dziale sprawy wewnętrzne;

13) wykonywanie zadań archiwum zakładowego dla działów administracja publiczna i wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne.”;

4) § 14 i 15 otrzymują brzmienie:

„§ 14. Do zakresu działania Departamentu Komunikacji Społecznej należy, w szczególności:

1) obsługa informacyjna i prasowa Ministra, Sekretarzy Stanu i Podsekretarzy Stanu;

2) udzielanie informacji w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej w zakresie zapytań dziennikarzy;

3) koordynowanie kontaktów przedstawicieli Ministerstwa ze środkami masowego przekazu;

4) opracowanie i monitorowanie realizacji strategii komunikacji społecznej w Ministerstwie;

5) zapewnienie komunikacji społecznej Ministerstwa z wykorzystaniem elektronicznych narzędzi komunikacji;

6) planowanie rozwoju i sprawowanie bieżącego nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem serwisów internetowych poprzez stałe monitorowanie realizacji umowy przez firmę świadczącą usługę utrzymania tych serwerów w sieci Internet, a także współdziałanie w tym zakresie z Departamentem Teleinformatyki;

7) aktualizowanie serwisów internetowych Ministerstwa oraz zamieszczanie materiałów do Biuletynu Informacji Publicznej we współpracy z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa;

8) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad wykonywaniem zadań z zakresu przygotowywania i wdrażania programów profilaktycznych na rzecz bezpieczeństwa obywateli;

9) przygotowywanie i koordynowanie programów powstałych w wyniku prowadzonych badań społecznych niezastrzeżonych do kompetencji innych komórek organizacyjnych Ministerstwa;

10) prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych, prowadzącym działalność pożytku publicznego, zadań publicznych z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz przeciwdziałania patologiom społecznym, zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – z wyłączeniem zadania określonego w § 12a pkt 6;

11) współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie spraw niezastrzeżonych do właściwości innych komórek organizacyjnych Ministerstwa;

12) koordynowanie działań związanych z udziałem w Europejskiej Sieci Zapobiegania Przestępczości (EUCPN) w porozumieniu z Departamentem Spraw Międzynarodowych;

13) prowadzenie spraw dotyczących patronatów honorowych oraz nagród Ministra;

14) obsługa sekretarsko-biurowa Szefa Gabinetu Politycznego Ministra.

§ 15. Do zakresu działania Departamentu Kontroli, Skarg i Wniosków należy, w szczególności:

1) prowadzenie kontroli działalności:

a) samorządowych kolegiów odwoławczych,

b) regionalnych izb obrachunkowych,

c) wojewodów,

d) komórek organizacyjnych Ministerstwa, organów podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych oraz urzędów obsługujących te organy, a także jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych, z zastrzeżeniem zadań określonych w § 21 pkt 1 i 4, § 25 pkt 2 i 9 oraz § 26 pkt 3,

e) organów i jednostek podległych lub nadzorowanych przez organy, o których mowa w lit. d;

2) kontrola udzielania, wykorzystania i rozliczania dotacji na zadania zlecone przez Ministra;

3) nadzór i koordynacja kontroli prowadzonych przez komórki organizacyjne Ministerstwa;

4) koordynowanie zadań nadzorczych nad organami podległymi lub nadzorowanymi przez Ministra oraz jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi;

5) rozpatrywanie i załatwianie skarg, wniosków lub petycji wpływających do Ministerstwa;

6) współpraca z organami kontroli państwowej upoważnionymi do przeprowadzania kontroli w Ministerstwie;

7) sporządzanie, w uzasadnionych przypadkach, analiz dokumentacji pokontrolnej Najwyższej Izby Kontroli i innych organów kontroli państwowej;

8) nadzór, koordynacja i monitorowanie realizacji wniosków pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli i innych organów kontroli państwowej kierowanych do Ministra;

9) prowadzenie monitoringu spraw dotyczących zjawisk związanych z przestępstwami z nienawiści, których podłożem jest rasizm, ksenofobia czy nietolerancja, a także podejmowanie działań mających na celu przeciwdziałanie tego rodzaju zjawiskom, w tym współpraca z organami i jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi, innymi organami administracji rządowej oraz organizacjami pozarządowymi;

10) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad wykonywaniem przez Policję i Straż Graniczną działań wynikających z wyroków Europejskiego Trybunału Praw Człowieka;

11) koordynacja spraw kierowanych do Ministerstwa w związku z realizowaną zawodową działalnością lobbingową;

12) prowadzenie spraw z zakresu audytu wewnętrznego w Ministerstwie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, przez audytora wewnętrznego podległego bezpośrednio Ministrowi, oraz zapewnienie obsługi organizacyjnej komitetu audytu.”;

5) w § 17:

a) uchyla się pkt 6, 8 i 9,

b) w pkt 10 uchyla się lit. a–d;

6) po § 17 dodaje się § 17a w brzmieniu:

„§ 17a. Do zakresu działania Departamentu Polityki Granicznej i Funduszy Międzynarodowych należy, w szczególności:

1) prowadzenie spraw związanych z polityką graniczną państwa, zarządzaniem granicą państwową, w tym spraw wynikających z nadzoru Ministra nad wykonywaniem zadań z zakresu ochrony granicy państwowej i kontroli ruchu granicznego;

2) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad Strażą Graniczną, z zastrzeżeniem § 15 pkt 10;

3) prowadzenie spraw związanych z europejskimi instrumentami finansowymi z obszaru sprawy wewnętrzne;

4) obsługa Zarządu Agencji eu-LISA w obszarze związanym z zarządzaniem Wielkoskalowymi Systemami Informatycznymi w Przestrzeni Wolności, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości oraz koordynacja obsługi grup doradczych w ramach Agencji eu-LISA;

5) obsługa merytoryczna i kancelaryjno-biurowa Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen i Wizowym Systemem Informacyjnym, w tym udział w gremiach przygotowawczych Unii Europejskiej w zakresie tych systemów we współpracy z Departamentem Spraw Międzynarodowych oraz Departamentem Teleinformatyki;

6) prowadzenie spraw związanych z realizacją, w zakresie właściwości Ministra, zadań dotyczących udziału w pracach Międzyresortowego Zespołu do spraw Funduszy Unii Europejskiej;

7) wykonywanie zadań w zakresie właściwości Ministra wynikających z:

a) działu II rozdziału 4 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej,

b) art. 6 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu,

c) art. 4 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji, w zakresie sieci przesyłowych,

d) art. 18 ust. 9 ustawy z dnia 4 września 2008 r. o ochronie żeglugi i portów morskich;

8) prowadzenie spraw związanych z realizacją projektów międzynarodowych w zakresie właściwości Departamentu;

9) prowadzenie spraw wynikających z podległości Ministrowi Centrum Obsługi Projektów Europejskich Ministerstwa Spraw Wewnętrznych;

10) obsługa merytoryczna i organizacyjno-techniczna międzyresortowych zespołów, których zakres kompetencji pozostaje we właściwości Departamentu.”;

7) uchyla się § 18;

8) w § 19:

a) w pkt 1 uchyla się lit. e,

b) uchyla się pkt 3, 6 i 11;

9) w § 20 pkt 10 otrzymuje brzmienie:

„10) prowadzenie rejestru aktów normatywnych wydawanych przez Ministra oraz ewidencji pełnomocnictw i upoważnień Ministra, z zastrzeżeniem § 12b pkt 1, a także prowadzenie dziennika urzędowego Ministra.”;

10) po § 20 dodaje się § 20a w brzmieniu:

„§ 20a. Do zakresu działania Departamentu Spraw Międzynarodowych należy, w szczególności:

1) realizacja polityki europejskiej Rządu w zakresie spraw wewnętrznych, w tym współpraca z instytucjami Unii Europejskiej w zakresie właściwości Ministra, z zastrzeżeniem § 12 pkt 11, § 14 pkt 12, § 17 pkt 2 lit. b, § 21 pkt 8 i § 22 pkt 2 lit. i oraz pkt 7 i 8;

2) realizacja zadań Ministra wynikających z ustawy z dnia 8 października 2010 r. o współpracy Rady Ministrów z Sejmem i Senatem w sprawach związanych z członkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;

3) realizacja zadań związanych z udziałem Ministra, Sekretarza Stanu lub Podsekretarza Stanu w Komitecie do Spraw Europejskich;

4) prowadzenie spraw z zakresu obsługi gremiów przygotowawczych Rady Unii Europejskiej do spraw Wymiaru Sprawiedliwości i Spraw Wewnętrznych, w części sprawy wewnętrzne, na poziomie grup roboczych i komitetów;

5) obsługa udziału Ministra w posiedzeniach Rady Unii Europejskiej do spraw Wymiaru Sprawiedliwości i Spraw Wewnętrznych;

6) nadzór nad współpracą w ramach Unii Europejskiej w zakresie kompetencji Ministra, realizowaną przez komórki organizacyjne oraz organy i jednostki organizacyjne podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane;

7) prowadzenie i koordynowanie międzynarodowej współpracy bilateralnej i wielostronnej, w tym z organizacjami międzynarodowymi, w zakresie właściwości Ministra;

8) nadzór nad międzynarodową współpracą bilateralną i wielostronną, realizowaną przez komórki organizacyjne Ministerstwa oraz organy i jednostki organizacyjne podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane;

9) prowadzenie spraw związanych z realizacją współpracy transgranicznej i regionalnej;

10) obsługa merytoryczna i organizacyjna członków Kierownictwa Ministerstwa, o których mowa w § 2 ust. 1, w zakresie współpracy międzynarodowej;

11) obsługa w zakresie:

a) protokołu dyplomatycznego dla członków Kierownictwa Ministerstwa, o których mowa w § 2 ust. 1,

b) tłumaczeń dla członków Kierownictwa Ministerstwa, o których mowa w § 2 ust. 1, oraz komórek organizacyjnych Ministerstwa;

12) wykonywanie zadań Ministra wynikających z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 7 listopada 2008 r. o europejskim ugrupowaniu współpracy terytorialnej.”;

11) w § 21 pkt 8 otrzymuje brzmienie:

„8) prowadzenie spraw związanych ze współpracą międzynarodową, w porozumieniu z Departamentem Spraw Międzynarodowych, w obszarze związanym z ewidencją ludności, dowodami osobistymi, paszportami i rejestracją stanu cywilnego, w tym udział w pracach gremiów Unii Europejskiej oraz opracowywanie opinii i stanowisk do projektów dokumentów nielegislacyjnych i legislacyjnych Unii Europejskiej.”;

12) w § 22:

a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) nadzór nad utrzymaniem systemów i sieci teleinformatycznych: Siecią Łączności Rządowej, TESTA-ng, GovNET, PESEL-NET, Systemem Informacyjnym Schengen drugiej generacji (SIS II) i Wizowym Systemem Informacyjnym (VIS);”,

b) w pkt 2:

a) lit. h otrzymuje brzmienie:

„h) nadzorem Ministra nad utrzymaniem i finansowaniem Ogólnopolskiej Sieci Teleinformatycznej na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112 (OST 112),”,

b) po lit. i dodaje się lit. j w brzmieniu:

„j) realizowaniem zadań związanych z rozwojem sieci, o której mowa w lit. h, z uwzględnieniem zadań powierzonych operatorowi sieci OST 112;”,

c) pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) opracowywanie i nadzorowanie planów ciągłości działania dla infrastruktury krytycznej pozostającej we właściwości Departamentu;”,

d) po pkt 3 dodaje się pkt 3a w brzmieniu:

„3a) opracowywanie polityk bezpieczeństwa teleinformatycznego w zakresie sieci i systemów teleinformatycznych pozostających we właściwości Departamentu;”,

e) pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4) wdrażanie i eksploatowanie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji w odniesieniu do sieci i systemów teleinformatycznych pozostających we właściwości Departamentu, w tym reagowanie na incydenty teleinformatyczne;”,

f) pkt 6 otrzymuje brzmienie:

„6) gospodarowanie zasobami numeracji telekomunikacyjnej i częstotliwości radiowych przydzielonymi dla potrzeb Ministerstwa oraz organów i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych oraz innych organów administracji rządowej;”,

g) po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:

„6a) realizacja zadań Ministra wynikających z ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego, w szczególności zadań dotyczących planowania i organizacji systemu powiadamia ratunkowego na terenie kraju oraz nadzoru i koordynacji jego funkcjonowania, a także zadań związanych z utrzymaniem i obsługą techniczną systemu teleinformatycznego centrów powiadamiania ratunkowego oraz Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego;”,

h) pkt 7 otrzymuje brzmienie:

„7) prowadzenie spraw w zakresie współpracy z organami innych państw i z instytucjami Unii Europejskiej w obszarze związanym z integracją polskich systemów teleinformatycznych z systemami Unii Europejskiej, w tym sieci TESTA-ng oraz Systemem Informacyjnym Schengen drugiej generacji (SIS II), Wizowym Systemem Informacyjnym (VIS), w szczególności opiniowanie i wypracowywanie stanowisk dotyczących funkcjonowania systemów krajowych we współpracy z SIS II i VIS oraz udział w grupach roboczych Agencji eu-LISA oraz Rady Unii Europejskiej i Komisji Europejskiej zajmujących się budową, rozwojem i funkcjonowaniem systemów teleinformatycznych Unii Europejskiej, w uzgodnieniu z Departamentem Spraw Międzynarodowych oraz Departamentem Polityki Granicznej i Funduszy Międzynarodowych;”,

i) po pkt 7 dodaje się pkt 7a w brzmieniu:

„7a) obsługa komórek organizacyjnych Ministerstwa w zakresie informatyki i łączności, z wyjątkiem wykonywania usług poligraficznych oraz obsługi technicznej narad, spotkań i konferencji;”,

j) pkt 8 otrzymuje brzmienie:

„8) prowadzenie spraw w zakresie współpracy z organami innych państw, z instytucjami Unii Europejskiej w obszarze związanym z ochroną teleinformatyczną infrastruktury krytycznej i cyberprzestrzeni, w uzgodnieniu z Departamentem Bezpieczeństwa oraz Departamentem Spraw Międzynarodowych.”;

13) uchyla się § 23;

14) w § 27 uchyla się pkt 9;

15) w § 29 uchyla się pkt 6 i 7;

16) uchyla się § 30.

§ 2.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: M. Błaszczak

 

1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje następującymi działami administracji rządowej: administracja publiczna, sprawy wewnętrzne i wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 1897 i 2088).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2016-04-21
  • Data wejścia w życie: 2016-04-21
  • Data obowiązywania: 2016-04-21
  • Dokument traci ważność: 2018-03-14

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA