REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2010 nr 15 poz. 76
ZARZĄDZENIE Nr 50
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 3 grudnia 2010 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Lublinie
Na podstawie art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1.
W zarządzeniu Nr 32 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 października 2001 r. w sprawie nadania statutu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Lublinie (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. Nr 11 poz. 46, z późn. zm.3)), w załączniku „Statut Zakładu Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Lublinie” wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 5 pkt 3 i 4 otrzymują brzmienie:
„3) ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 i Nr 165, poz. 1316 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278), zwanej dalej „ustawą o rachunkowości”;
4) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.4)), zwanej dalej „ustawą o finansach publicznych”;”;
2) w § 7 ust. 10 otrzymuje brzmienie:
„10. Medyczne zabezpieczenie wykonywania przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji zadań obronnych zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416, z późn zm.5)).”;
3) w § 9 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Zakład udziela świadczeń zdrowotnych:
1) stacjonarnych w zakresie: anestezjologii i intensywnej terapii, kardiologii, chirurgii, urologii, ortopedii, laryngologii, chorób wewnętrznych, diabetologii, neurologii, udarów mózgu, ginekologii, rehabilitacji;
2) specjalistycznych w zakresie: dermatologii, okulistyki, onkologii, kardiologii, gastrologii, ginekologii, położnictwa, schorzeń tarczycy, endokrynologii, chirurgii, laryngologii, neurologii, urologii, ortopedii, pulmonologii, alergologii, reumatologii, badań profilaktycznych, medycyny pracy, psychiatrii, preluksacji, ortopedii dziecięcej, leczenia bólu, rehabilitacji, diabetologii, audiologii, foniatrii, leczenia uzależnień;
3) lekarskich i pielęgniarskich w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej oraz pomocy doraźnej w ramach Szpitalnego Oddziału Ratunkowego z Izbą Przyjęć;
4) w ramach pielęgniarskiej domowej opieki długoterminowej.”;
4) w § 15:
a) w ust. 1 lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) zbycia, oddania w dzierżawę, najem, użytkowanie lub użyczenie aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny aparatury i sprzętu medycznego,”,
b) ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„7. przedstawianie wniosków Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji jako organowi finansującemu, w ustawowo określonym zakresie działalność Zakładu,”;
5) § 19 otrzymuje brzmienie:
„§ 19. 1. Podstawą gospodarki finansowej Zakładu jest plan finansowy, ustalany przez dyrektora Zakładu.
2. Plan finansowy opiniuje rada społeczna.
3. Plan finansowy oraz roczne sprawozdanie z realizacji planu finansowego zatwierdza Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
4. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wybiera biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania rocznego sprawozdania z realizacji planu finansowego.
5. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji zatwierdza propozycję dyrektora Zakładu dotyczącą podziału zysku oraz sposobu pokrycia straty.
6. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji może pozbawić Zakład składników przydzielonego lub nabytego mienia w przypadku połączenia lub podziału albo przekształcenia Zakładu, przeprowadzanych na zasadach określonych w ustawie, rozporządzeniu oraz ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651, z późn. zm.6)).
7. Zakład pokrywa we własnym zakresie ujemny wynik finansowy.
8. W przypadku likwidacji Zakładu o przeznaczeniu jego majątku decyduje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.”;
6) w § 22 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Dotacje budżetowe Zakład może otrzymywać na:
1) realizację zadań w zakresie zapobiegania chorobom i urazom lub innych programów zdrowotnych oraz promocję zdrowia;
2) pokrycie kosztów kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób wykonujących zawody medyczne;
3) remonty, inwestycje, w tym zakup aparatury i sprzętu medycznego;
4) cele szczególne, określone w przepisach odrębnych.”;
7) § 23 otrzymuje brzmienie:
„§ 23. Zakład obowiązany jest uzyskać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w szczególności na:
1) zbycie, wydzierżawienie, wynajęcie, oddanie w użytkowanie oraz użyczenie aktywów trwałych Zakładu;
2) zmiany związane z rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności Zakładu;
3) zaciągnięcie kredytu lub pożyczki przez Zakład;
4) nabycie na rzecz Zakładu aktywów trwałych o łącznej wartości przekraczającej w danym roku kalendarzowym 10% planu finansowego dochodów Zakładu;
5) zawieranie umów zlecenia na czas dłuższy niż 3 miesiące oraz umów zlecenia i umów o dzieło, których wartość przekracza 50 000 zł, z wyłączeniem umów w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych zawieranych z podmiotami, o których mowa w § 9 ust. 3 pkt 2–4.”;
8) § 25 otrzymuje brzmienie:
„§ 25. Zakład dokonuje amortyzacji aktywów trwałych zgodnie z ogólnymi zasadami określonymi w odrębnych przepisach.”;
9) w § 26 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Zakład obowiązany jest do prowadzenia ewidencji rachunkowej w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji aktywów trwałych informacji niezbędnych do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych.”;
10) użyte w § 8, w § 9 w ust. 3 w pkt 1 i w ust. 4, w § 21 w ust. 1 w pkt 1 w lit. a, w § 22 w ust. 1, w § 24 w różnej liczbie i przypadku wyrazy „organ założycielski” zastępuje się użytymi w odpowiedniej liczbie i przypadku wyrazami „Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji”;
11) załącznik otrzymuje brzmienie:
„1. SZPITAL
1) Oddziały:
a) Szpitalny Oddział Ratunkowy z Izbą Przyjęć,
b) Anestezjologii i Intensywnej Terapii,
c) Kardiologiczny,
d) Intensywnej Opieki Kardiologicznej,
e) Chirurgii Ogólnej z Pododdziałem:
– Urazowo-Ortopedycznym,
– Urologicznym,
f) Laryngologiczny,
g) Chorób Wewnętrznych z Pododdziałem Diabetologicznym,
h) Udarowy z Pododdziałem Neurologicznym,
i) Ginekologiczny,
j) Rehabilitacyjny z Pododdziałem:
– Rehabilitacji Narządu Ruchu,
– Rehabilitacji Neurologicznej,
– Rehabilitacji Kardiologicznej;
2) Zespoły Ratownictwa Medycznego:
a) Zespół Wyjazdowy Wypadkowy „W” – Podstawowy,
b) Zespół Wyjazdowy Reanimacyjny „R” – Specjalistyczny;
3) Blok Operacyjny;
4) Działy:
a) Diagnostyki Obrazowej:
– Pracownia Rentgenodiagnostyki Ogólnej,
– Pracownia Ultrasonografu,
– Pracownia Tomografii Komputerowej,
– Pracownia Rezonansu Magnetycznego,
b) Diagnostyki Laboratoryjnej:
– Pracownia Analityki Ogólnej,
– Pracownia Biochemii,
– Pracownia Hematologii,
– Pracownia Immunologii,
– Pracownia Serologii,
– Pracownia Diagnostyki Mikrobiologicznej,
c) Fizjoterapii,
d) Masażu Leczniczego;
5) Pracownie:
a) Diagnostyki Holterowskiej,
b) Prób Wysiłkowych i EKG,
c) Echokardiografii,
d) Endoskopowa,
e) Cytologiczna,
f) EEG,
g) Rentgenodiagnostyki Zabiegowej – Hemodynamiki;
6) Ośrodek Rehabilitacji Dziennej;
7) Specjalistyczna Poradnia Konsultacyjna – Poradnia Rehabilitacyjna;
8) Apteka Szpitalna;
9) Dział Higieny Szpitalnej.
2. PRZYCHODNIA
1) Podstawowa Opieka Zdrowotna:
a) Poradnia (Gabinet) Lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej,
b) Poradnia (Gabinet) Położnej Środowiskowo-Rodzinnej,
c) Poradnia (Gabinet) Pielęgniarki Środowiskowo-Rodzinnej,
d) Gabinet Zabiegowy,
e) Punkt Szczepień;
2) Poradnia Medycyny Pracy;
3) Poradnie Specjalistyczne:
a) Dermatologiczna,
b) Okulistyczna,
c) Onkologiczna,
d) Kardiologiczna,
e) Gastrologiczna,
f) Schorzeń Tarczycy,
g) Endokrynologiczna,
h) Chirurgiczna,
i) Ginekologiczno-Położnicza,
j) Laryngologiczna,
k) Neurologiczna,
I) Urologiczna,
m) Ortopedyczna,
n) Pulmonologiczna,
o) Alergologiczna,
p) Reumatologiczna,
q) Badań Profilaktycznych,
r) Zdrowia Psychicznego,
s) Preluksacyjna,
t) Ortopedii Dziecięcej,
u) Diabetologiczna,
v) Audiologiczna,
w) Foniatryczna,
x) Leczenia Uzależnień,
y) Leczenia Bólu;
4) Pracownie:
a) Terapii Zeza,
b) Badań Kierowców,
c) Rentgenodiagnostyki Ogólnej;
5) Poradnia Rehabilitacji Odnowy Biologicznej;
6) Pielęgniarska Domowa Opieka Długoterminowa.
3. WOJEWÓDZKA KOMISJA LEKARSKA MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH i ADMINISTRACJI.
4. APTEKA (ul. Spokojna 5).”.
§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: J. Miller
|
1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej – sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 216, poz. 1604).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 123, poz. 849, Nr 166, poz. 1172, Nr 176, poz. 1240 i Nr 181, poz. 1290, z 2008 r. Nr 171, poz. 1056 i Nr 234, poz. 1570, z 2009 r. Nr 19, poz. 100, Nr 76, poz. 641, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1707 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620 i Nr 107, poz. 679.
3) Zmiany tekstu wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. z 2003 r. Nr 15, poz. 42, z 2005 r. Nr 13, poz. 49, z 2006 r. Nr 2, poz. 4 i Nr 6, poz. 23, z 2007 r. Nr 4, poz. 16, z 2008 r. Nr 14, poz. 73 oraz z 2009 r. Nr 2, poz. 12.
4) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835 i Nr 152, poz. 1020.
5) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 277, poz. 2742, z 2005 r. Nr 180, poz. 1496, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711 i Nr 220, poz. 1600, z 2007 r. Nr 107, poz. 732 i Nr 176, poz. 1242, z 2008 r. Nr 171, poz. 1056, Nr 180, poz. 1109, Nr 206, poz. 1288, Nr 208, poz. 1308 i Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 22, poz. 120, Nr 97, poz. 801, Nr 161, poz. 1278, Nr 190, poz. 1474 i Nr 219, poz. 1706 oraz z 2010 r. Nr 107, poz. 679, Nr 113, poz. 745 i Nr 127, poz. 857.
6) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 106, poz. 675, Nr 143, poz. 963, Nr 155, poz. 1043 i Nr 197, poz. 1307.
- Data ogłoszenia: 2010-12-14
- Data wejścia w życie: 2010-12-14
- Data obowiązywania: 2010-12-14
- Dokument traci ważność: 2012-03-30
- DEKRET z dnia 3 stycznia 1918 r. Rady Regencyjnej o tymczasowej organizacji Władz Naczelnych w Królestwie Polskiem
- DEKRET z dnia 16 grudnia 1918 r. w przedmiocie przymusowego zarządu państwowego
- DEKRET z dnia 23 grudnia 1918 r. w przedmiocie uzupełnienia i zmiany przepisów tymczasowych o moratorjum w okręgu sądu apelacyjnego lubelskiego
- DEKRET z dnia 24 grudnia 1918 r. w przedmiocie przedłużenia terminów wekslowych w okręgu sądu apelacyjnego warszawskiego
- DEKRET z dnia 16 grudnia 1918 r. w przedmiocie ochrony majątku nieobecnych właścicieli
- Dekret o zatwierdzaniu i zmianie statutów spółek akcyjnych.
- Dekret w przedmiocie przywrócenia mocy obowiązującej części czwartej Kodeksu Karnego z r. 1903.
- Dekret w przedmiocie utworzenia sądu okręgowego w Białej, gub. Siedleckiej.
- Dekret o używaniu wojska w wypadkach wyjątkowych.
- Dekret o wprowadzeniu stanu wyjątkowego.
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA