REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2008 nr 4 poz. 12
ZARZĄDZENIE Nr 11
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 21 stycznia 2008 r.
w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej – Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Tworzy się państwową jednostkę budżetową – Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, zwaną dalej „Centrum” i ustanawia dysponentem środków budżetu państwa trzeciego stopnia podległym bezpośrednio dysponentowi głównemu w częściach: 27 – informatyzacja i 42 – sprawy wewnętrzne.
§ 2.
Centrum nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 3.
Dyrektor Generalny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 4 lit. d ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o państwowym zasobie kadrowym i wysokich stanowiskach państwowych (Dz. U. Nr 170, poz. 1217, z późn. zm.2)) przekaże protokołem zdawczo-odbiorczym Dyrektorowi Centrum składniki majątkowe związane bezpośrednio z realizacją powierzonych Centrum zadań.
§ 4.
Sprawy z zakresu powierzonych zadań wszczęte i niezakończone przed dniem podpisania zarządzenia wraz z podjętymi zobowiązaniami przekazuje się Centrum.
§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2008 r.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: G. Schetyna
|
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832 oraz z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140, poz. 984.
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 249, poz. 1832 oraz z 2007 r. Nr 17, poz. 96, Nr 50, poz. 331, Nr 99, poz. 660, Nr 123, poz. 847 i Nr 176, poz. 1242.
Załącznik do zarządzenia Nr 11 Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 21 stycznia 2008 r. (poz. 12)
Statut
Centrum Projektów Informatycznych
Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
§ 1.
1. Centrum jest jednostką organizacyjną podległą Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji.
2. Siedziba Centrum znajduje się w mieście stołecznym Warszawa.
3. Centrum realizuje zadania powierzone przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w zakresie projektów informatycznych istotnych dla informatyzacji państwa, w szczególności:
1) elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP);
2) PESEL2;
3) pl.lD.
§ 2.
W skład Centrum wchodzą:
1) Kierownictwo Centrum – Dyrektor;
2) Główny Księgowy;
3) Wydział Projektu Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej:
4) Wydział Projektu PESEL2 i pl.lD;
5) Wydział Projektowania Mechanizmów Bezpieczeństwa;
6) Wydział Administracyjno-Finansowy;
7) Zespół Stanowisk Samodzielnych.
§ 3.
Dyrektora Centrum powołuje i odwołuje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§ 4.
1. Centrum kieruje Dyrektor przy pomocy naczelników wydziałów.
2. Dyrektor Centrum może upoważnić pracowników Centrum do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych przez niego sprawach.
3. W razie nieobecności Dyrektora pracą Centrum kieruje upoważniony przez Dyrektora naczelnik wydziału.
4. Dyrektor może zlecić podległym pracownikom wykonywanie innych zadań niż określone w zakresie czynności na zajmowanym stanowisku.
5. Dyrektor może wydawać decyzje i wytyczne w sprawach związanych z zakresem działania Centrum.
6. Dyrektor Centrum może powoływać zespoły o charakterze stałym lub doraźnym w celu realizacji określonych zadań.
§ 5.
1. Do zadań Dyrektora Centrum należy w szczególności:
1) kierowanie Centrum, planowanie, organizowanie i koordynowanie wykonywania zadań przez komórki organizacyjne i podległe stanowiska samodzielne;
2) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad wydziałami i stanowiskami samodzielnymi;
3) wypełnianie obowiązków dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia podległego dysponentowi głównemu;
4) realizowanie zadań kierownika państwowej jednostki budżetowej wynikających z przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych oraz ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z późn. zm.1));
5) prowadzenie polityki informacyjnej;
6) prowadzenie polityki kadrowej Centrum oraz nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników dyscypliny pracy;
7) podejmowanie działań na rzecz rozwoju jednostki, podnoszenia kwalifikacji pracowników, zapewnienia wyposażenia technicznego oraz właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy;
8) nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631, z późn. zm.2));
9) nadzorowanie prac związanych z eksploatacją i utrzymaniem infrastruktury technicznej Centrum.
2. Dyrektor reprezentuje Centrum na zewnątrz w sprawach dotyczących zakresu jego działania, a także na podstawie upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§ 6.
Do zadań Głównego Księgowego Centrum należy w szczególności:
1) prowadzenie rachunkowości jednostki;
2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
3) sprawowanie nadzoru i kontroli prowadzenia ksiąg rachunkowych przez Wydział Administracyjno-Finansowy zgodnie z obowiązującymi przepisami;
4) koordynowanie i nadzorowanie prac związanych ze sporządzaniem analiz i sprawozdawczości z wykorzystania środków przydzielonych z budżetu państwa;
5) sporządzanie programów, planów i sprawozdań dotyczących wykorzystania środków finansowych.
§ 7.
Do zakresu działania Wydziału Projektu Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej należy:
1) kierowanie przebiegiem realizacji projektu ePUAP;
2) wykonywanie prac i produktów w ramach realizacji projektu ePUAP;
3) monitorowanie prawidłowości merytorycznej powstających produktów projektu z punktu widzenia przyszłego użytkownika, a w tym uzgadnianie wymagań użytkowników (opisów produktów);
4) zapewnienie kompletności i spójności informacji zawartej w powstających dokumentach projektowych w stosunku do zidentyfikowanych potrzeb użytkowników;
5) prowadzenie prac analityczno-koncepcyjnych;
6) współpraca z właściwymi jednostkami i podmiotami w zakresie realizowanego projektu;
7) obsługa organizacyjno-techniczna spotkań projektowych;
8) rejestrowanie i prawidłowe przechowywanie dokumentów projektowych;
9) utrzymanie repozytorium projektu;
10) zarządzanie elektronicznymi dokumentami projektowymi powstającymi po stronie Centrum i udzielanie w tym zakresie wsparcia technicznego.
§ 8.
Do zakresu działania Wydziału Projektu PESEL2 i pl.lD należy:
1) kierowanie przebiegiem realizacji projektu PESEL2 i projektu pl.lD;
2) wykonywanie prac i produktów w ramach realizacji projektów;
3) monitorowanie prawidłowości merytorycznej powstających produktów projektów z punktu widzenia przyszłego użytkownika, a w tym uzgadnianie wymagań użytkowników (opisów produktów);
4) zapewnienie kompletności i spójności informacji zawartej w powstających dokumentach projektowych w stosunku do zidentyfikowanych potrzeb użytkowników;
5) prowadzenie prac analityczno-koncepcyjnych;
6) współpraca z właściwymi jednostkami i podmiotami w zakresie realizowanych projektów;
7) obsługa organizacyjno-techniczna spotkań projektowych;
8) rejestrowanie i prawidłowe przechowywanie dokumentów projektowych;
9) utrzymanie repozytorium projektów;
10) zarządzanie elektronicznymi dokumentami projektowymi powstającymi po stronie Centrum i udzielanie w tym zakresie wsparcia technicznego.
§ 9.
Do zakresu działania Wydziału Projektowania Mechanizmów Bezpieczeństwa należy:
1) opracowywanie wymagań i rozwiązań projektowych w zakresie bezpieczeństwa;
2) nadzorowanie wdrożeń rozwiązań bezpieczeństwa, w tym opartych o podpis elektroniczny, w budowanych przez Centrum systemach;
3) dostarczanie wiedzy eksperckiej w zakresie aspektów bezpieczeństwa i podpisu elektronicznego, w tym:
a) wymogów prawa w zakresie bezpieczeństwa informacji,
b) wymogów norm,
c) wymagań i standardów tworzonych polityk, regulaminów i instrukcji,
d) wymagań dotyczących funkcjonalności w zakresie identyfikacji, autoryzacji, rozliczalności i audytu systemów;
4) tworzenie, aktualizacja i akredytacja dokumentacji bezpieczeństwa systemów budowanych w ramach Centrum;
5) współpraca z innymi wydziałami w zakresie prac projektowych;
6) współpraca z właściwymi jednostkami i podmiotami w zakresie projektów realizowanych przez Centrum.
§ 10.
Do zakresu działania Wydziału Administracyjno-Finansowego należy:
1) realizacja zadań w zakresie logistyki i obsługi administracyjnej Centrum;
2) gospodarowanie mieniem, prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, wyposażenia oraz gospodarki magazynowej;
3) realizacja zadań związanych z wykonywaniem przez Dyrektora Centrum funkcji dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia, podległego dysponentowi głównemu oraz bieżąca obsługa finansowo-księgowa Centrum;
4) sporządzanie planu finansowego, proponowanie bieżących zmian w planie oraz prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i finansowej w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie informacji;
5) rozliczanie środków finansowych przeznaczonych na realizację projektów realizowanych przez Centrum;
6) prowadzenie rejestru pracowników oraz dokumentacji związanej ze szkoleniem pracowników, rozliczaniem wykorzystanych urlopów oraz ewidencji czasu pracy i dyscypliny pracy;
7) sporządzanie umów o pracę oraz świadectw pracy;
8) opracowanie polityki szkoleniowej jednostki;
9) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej;
10) zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne;
11) prowadzenie archiwum Centrum i nadzorowanie jego zasobów;
12) opracowywanie planu ochrony jednostki, szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz planowanie i organizacja spraw obronnych;
13) realizacja i koordynacja przebiegu kontroli wewnętrznej w Centrum;
14) przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenia zamówień publicznych związanych z działalnością Centrum oraz realizowanych projektów.
§ 11.
W skład Zespołu Stanowisk Samodzielnych wchodzą:
1) radca prawny, którego zadaniem jest obsługa prawna Centrum;
2) audytor wewnętrzny, który realizuje zadania mające na celu uzyskiwanie obiektywnych i niezależnych ocen funkcjonowania Centrum, głównie w zakresie gospodarki finansowej;
3) inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, który wykonuje specjalistyczne oceny i analizy zagrożeń w obszarach mających wpływ na bezpieczeństwo pracy;
4) inspektor do spraw przeciwpożarowych, który wykonuje specjalistyczne oceny i analizy zagrożeń w obszarach mających wpływ na ochronę przeciwpożarową.
§ 12.
Szczegółową strukturę organizacyjną i zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych określa Dyrektor Centrum w regulaminie organizacyjnym.
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 60, poz. 535, Nr 124, poz. 1152, Nr 139, poz. 1324 i Nr 229, poz. 2276, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 145, poz. 1535, Nr 146, poz. 1546 i Nr 213, poz. 2155, z 2005 r. Nr 10, poz. 66, Nr 184, poz. 1539 i Nr 267, poz. 2252 oraz z 2006 r. Nr 157, poz. 1119 i Nr 208, poz. 1540.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 149, poz. 1078, Nr 218, poz. 1592 i Nr 220, poz. 1600.
- Data ogłoszenia: 2008-04-04
- Data wejścia w życie: 2008-02-01
- Data obowiązywania: 2011-12-27
- Dokument traci ważność: 2016-07-01
- OBWIESZCZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 23 maja 2008 r. o sprostowaniu błędu
- ZARZĄDZENIE NR 53 MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 17 czerwca 2008 r. zmieniające zarządzenie w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
- ZARZĄDZENIE NR 89 MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 23 grudnia 2008 r. zmieniające zarządzenie w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
- ZARZĄDZENIE NR 25 MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 1 lipca 2009 r. zmieniające zarządzenie w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
- ZARZĄDZENIE NR 27 MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 13 sierpnia 2010 r. zmieniające zarządzenie w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
- ZARZĄDZENIE NR 20 MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 14 lipca 2011 r. zmieniające zarządzenie w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
- ZARZĄDZENIE NR 2 MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI z dnia 27 grudnia 2011 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA