REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2007 nr 4 poz. 13
ZARZĄDZENIE Nr 26 MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 7 marca 2007 r.
w sprawie zmiany nazwy państwowej jednostki budżetowej Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE na Władza Wdrażająca Programy Europejskie oraz nadania jej statutu
Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Zmienia się nazwę państwowej jednostki budżetowej Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE na „Władza Wdrażająca Programy Europejskie”.
§ 2.
Władzy Wdrażającej Programy Europejskie nadaje się statut, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
Traci moc Zarządzenie Nr 54 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 23 października 2006 r. w sprawie nadania statutu państwowej jednostce budżetowej Władzy Wdrażającej Program Współpracy Przygranicznej PHARE (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. Nr 14, poz. 70).
§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: J. Kaczmarek
Załącznik do zarządzenia Nr 26 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z dnia 7 marca 2007 r. (poz. 13)
STATUT WŁADZY WDRAŻAJĄCEJ PROGRAMY EUROPEJSKIE
§ 1.
1. Władza Wdrażająca Programy Europejskie, zwana dalej „Władzą Wdrażającą”, jest państwową jednostką budżetową podległą Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji sprawuje nadzór nad działalnością Władzy Wdrażającej.
2. Siedzibą Władzy Wdrażającej jest Warszawa.
3. Władza Wdrażająca realizuje w imieniu Rządu Rzeczypospolitej Polskiej zadania związane z zarządzaniem środkami funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, środkami pochodzącymi z bezzwrotnej pomocy zagranicznej oraz środkami innych programów powierzonych jej do realizacji, w tym środkami przewidzianymi w Programach Operacyjnych: „Infrastruktura i Środowisko” – Priorytet XII „Kultura i dziedzictwo kulturowe”, „Kapitał Ludzki” – Priorytet I „Zatrudnienie i integracja społeczna” – komponent romski i Priorytet V „Dobre rządzenie”, „Innowacyjna Gospodarka” – Priorytet VII „Budowa i rozwój społeczeństwa informacyjnego”, środkami Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców, Funduszu Granic Zewnętrznych, Funduszu Powrotu Imigrantów, środkami Funduszu Schengen, środkami programów INTERREG, ESPON, INTERACT, środkami Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina, INTERREG IIIA/TACIS CBC oraz środkami Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego.
4. Władza Wdrażająca zarządza programami powierzonymi jej do realizacji w zakresie i w sposób zgodny z przepisami prawa, postanowieniami umów międzynarodowych dotyczących poszczególnych programów, decyzjami uprawnionych organów administracji rządowej oraz zasad obowiązujących przy realizacji tych programów.
5. Władza Wdrażająca realizuje zadania określone w Programie Dostosowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i Systemem Informacji Wizowej (VIS) – MasterPlan SIS II i VIS PL, zwanego dalej „Programem SIS II i VIS”, zapewnia obsługę Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i System Informacji Wizowej (VIS), zwanego dalej „Pełnomocnikiem”, ustanowionego rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2004 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i Systemem Informacji Wizowej (VIS) (Dz. U. Nr 281, poz. 2788, z 2005 r. Nr 48, poz. 449 i Nr 196, poz. 1629 oraz z 2006 r. Nr 227, poz. 1659), a także zapewnia obsługę Międzyresortowego Zespołu do spraw Informatyzacji w zakresie przygotowania organów administracji państwowej do współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i Systemem Informacji Wizowej (VIS).
§ 2.
1. W ramach wykonywania zadań określonych w § 1 ust. 3, Władza Wdrażająca, w szczególności:
1) nadzoruje wdrażanie powierzonych jej programów finansowanych w ramach funduszy strukturalnych, inicjatyw europejskich oraz innych funduszy europejskich, w tym programów pomocy przedakcesyjnej;
2) planuje, rozlicza i kontroluje płatności i gospodarkę środkami finansowymi w ramach tych programów w zakresie nie przekazanym innymi podmiotom;
3) monitoruje realizację projektów.
2. W ramach wykonywania zadań określonych w § 1 ust. 5, Władza Wdrażająca, w szczególności:
1) dokonuje czynności związanych z gromadzeniem informacji o stanie realizacji poszczególnych zadań wynikających z realizacji Projektów w ramach Programu SIS II i VIS;
2) realizuje działania związane ze wspieraniem Pełnomocnika w administrowaniu Programem SIS II i VIS w zakresie przygotowania, a następnie zarządzania i wykorzystywania Biblioteki Programu zawierającej dokumentację związaną z przygotowaniami organów administracji państwowej do współpracy z SIS II i VIS;
3) prowadzi merytoryczną, organizacyjno-prawną, techniczną i kancelaryjno-biurową obsługę Pełnomocnika;
4) zapewnia merytoryczną obsługę prac Międzyresortowego Zespołu do spraw Informatyzacji w zakresie przygotowania organów administracji państwowej do współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i Systemem Informacji Wizowej (VIS).
3. Szczegółową strukturę etatową Władzy Wdrażającej, zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych oraz obowiązków pracowniczych określa Dyrektor Władzy Wdrażającej.
§ 3.
W skład Władzy Wdrażającej wchodzą:
1) Kierownictwo Władzy Wdrażającej:
a) Dyrektor,
b) Zastępca Dyrektora do Spraw Funduszy Europejskich,
c) Zastępca Dyrektora do Spraw Monitoringu, Ewaluacji i Inicjatywy INTERREG,
d) Zastępca Dyrektora do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II) i Systemu Informacji Wizowej (VIS),
e) Główny Księgowy;
2) Zespół do Spraw Projektów Infrastrukturalnych, w skład którego wchodzi Sekcja do Spraw Projektów w Sektorze Kultury;
3) Zespół do Spraw Projektów Bezpieczeństwa Wewnętrznego, w skład którego wchodzi:
a) Sekcja do Spraw Zarządzania Granicami,
b) Sekcja do Spraw Priorytetu Schengen Norweskiego Mechanizmu Finansowego;
4) Zespół do Spraw Imigrantów i Integracji Społecznej, w skład którego wchodzi:
a) Sekcja do Spraw Imigrantów,
b) Sekcja do Spraw Integracji Społecznej;
5) Zespół do Spraw Rozwoju Regionalnego, w skład którego wchodzi:
a) Sekcja do Spraw Administracji Publicznej,
b) Sekcja do Spraw Priorytetu Polityka Regionalna Norweskiego Mechanizmu Finansowego;
6) Zespół do Spraw Informatyzacji, w skład którego wchodzi:
a) Sekcja do Spraw Sektora Publicznego,
b) Sekcja do Spraw Sektora Prywatnego;
7) Zespół do Spraw Monitoringu;
8) Zespół do Spraw Ewaluacji i Promocji;
9) Zespół do Spraw Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina, INTERREG IIIA/TACIS CBC, Wspólny Sekretariat Techniczny;
10) Zespół do Spraw Programu INTERREG IMA Polska – Słowacja, Wspólny Sekretariat Techniczny;
11) Zespół Instytucji Doradczej do Spraw Inicjatywy INTERREG IMA;
12) Zespół do Spraw Wsparcia Projektów Systemowych;
13) Zespół Administratora Programu SIS II i VIS;
14) Zespół Wsparcia i Ekspertów Dziedzinowych Programu SIS II i VIS;
15) Zespół Koordynacji Współpracy w ramach Unii Europejskiej w zakresie Programu SIS II i VIS;
16) Zespół Obsługi Organizacyjnej Programu SIS II i VIS;
17) Zespół do Spraw Finansowo-Księgowych, w skład którego wchodzi:
a) Sekcja do Spraw Finansów,
b) Sekcja do Spraw Księgowości,
c) Sekcja do Spraw Certyfikacji,
d) Sekcja do Spraw Kadr i Płac,
e) Sekcja do Spraw Imigrantów i Integracji Społecznej,
f) Sekcja do Spraw Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego,
g) Sekcja do Spraw Funduszy Strukturalnych;
18) Zespół Prawny;
19) Zespół Audytu Wewnętrznego;
20) Zespół do Spraw Obsługi Administracyjnej;
21) Sekretariat.
§ 4.
1. Dyrektora oraz jego Zastępców powołuje i odwołuje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
2. Powołanie i odwoływanie Zastępcy Dyrektora następuje na wniosek Dyrektora.
3. Władzą Wdrażającą kieruje Dyrektor przy pomocy Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3.
4. W razie nieobecności Dyrektora pracą Władzy Wdrażającej kieruje upoważniony przez niego Zastępca Dyrektora.
5. Dyrektor jednoosobowo reprezentuje Władzę Wdrażającą i jest pracodawcą – w rozumieniu przepisów prawa pracy – w stosunku do pracowników Władzy Wdrażającej.
6. Dyrektor może zlecać podległym pracownikom wykonywanie innych zadań niż określone w zakresie czynności na zajmowanym stanowisku przez okres niezbędny do realizacji tych zadań.
7. Dyrektor może upoważnić Zastępców Dyrektora i kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3, do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.
§ 5.
Do zadań Dyrektora, w szczególności, należy:
1) realizowanie zadań kierownika państwowej jednostki budżetowej wynikających z przepisów ustaw: o finansach publicznych i rachunkowości;
2) wypełnianie obowiązków ciążących na dysponencie środków budżetu państwa trzeciego stopnia, podległym dysponentowi głównemu;
3) bezpośrednie nadzorowanie pracy Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego, Zespołu Audytu Wewnętrznego, Zespołu do Spraw Obsługi Administracyjnej, Zespołu Prawnego oraz Sekretariatu.
§ 6.
Do zadań Zastępcy Dyrektora do Spraw Funduszy Europejskich należy:
1) kierowanie, koordynowanie i nadzór bieżącej pracy Zespołu do Spraw Projektów Infrastrukturalnych, Zespołu do Spraw Projektów Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Zespołu do Spraw Imigrantów i Integracji Społecznej, Zespołu do Spraw Rozwoju Regionalnego oraz Zespołu do Spraw Informatyzacji;
2) wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora;
3) podejmowanie decyzji w powierzonym przez Dyrektora zakresie.
§ 7.
Do zadań Zastępcy Dyrektora do Spraw Monitoringu, Ewaluacji i Inicjatywy INTERREG należy:
1) kierowanie, koordynowanie i nadzór bieżącej pracy Zespołu do Spraw Monitoringu, Zespołu do Spraw Ewaluacji i Promocji, Zespołu do Spraw Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina, INTERREG IIIA/TACIS CBC, Wspólny Sekretariat Techniczny, Zespołu do Spraw Programu INTERREG IMA Polska – Słowacja, Wspólny Sekretariat Techniczny, Zespołu Instytucji Doradczej do Spraw Inicjatywy INTERREG INA oraz Zespołu do Spraw Wsparcia Projektów Systemowych;
2) wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora;
3) podejmowanie decyzji w powierzonym przez Dyrektora zakresie.
§ 8.
Do zadań Zastępcy Dyrektora do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy:
1) planowanie, koordynowanie i nadzór bieżącej pracy Zespołu Administratora Programu SIS II i VIS, Zespołu Wsparcia i Ekspertów Dziedzinowych Programu SIS II i VIS, Zespołu Koordynacji Współpracy w ramach Unii Europejskiej w zakresie Programu SIS II i VIS, Zespołu Obsługi Organizacyjnej Programu SIS II i VIS;
2) zapewnienie obsługi Pełnomocnika oraz Międzyresortowego Zespołu do spraw informatyzacji za pośrednictwem Zespołów, o których mowa w § 8 pkt 1;
3) wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Pełnomocnika i Dyrektora;
4) podejmowanie decyzji w powierzonym przez Dyrektora zakresie.
§ 9.
Do zadań Głównego Księgowego należy:
1) kierowanie, koordynowanie i nadzór bieżącej pracy Zespołu do Spraw Finansowo-Księgowych;
2) prowadzenie gospodarki finansowej Władzy Wdrażającej zgodnie z przepisami ustaw: o finansach publicznych i rachunkowości;
3) wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora.
§ 10.
1. Do zadań Zespołu do Spraw Projektów Infrastrukturalnych należy nadzór nad wdrażaniem projektów infrastrukturalnych w ramach funduszy powierzonych Władzy Wdrażającej do realizacji, w tym ocena wniosków o dofinansowanie, weryfikacja dokumentacji przetargowych, kontrola przebiegu procedur przetargowych oraz monitorowanie wdrażania projektów.
2. Do zadań Sekcji do Spraw Projektów w Sektorze Kultury należy wykonywanie zadań Instytucji Wdrażającej w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” – Priorytet XII „Kultura i dziedzictwo kulturowe”.
§ 11.
1. Do zadań Zespołu do Spraw Projektów Bezpieczeństwa Wewnętrznego należy nadzór nad wdrażaniem projektów bezpieczeństwa wewnętrznego w ramach funduszy powierzonych Władzy Wdrażającej do realizacji, w tym ocena wniosków o dofinansowanie, weryfikacja dokumentacji przetargowych, kontrola przebiegu procedur przetargowych oraz monitorowanie wdrażania projektów.
2. Do zadań Sekcji do Spraw Zarządzania Granicami należy wykonywanie zadań związanych z realizacją powierzonych Władzy Wdrażającej programów i projektów wsparcia ochrony granic zewnętrznych Unii Europejskiej.
3. Do zadań Sekcji do Spraw Priorytetu Schengen Norweskiego Mechanizmu Finansowego należy wykonywanie zadań Instytucji Wspomagającej w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego – Priorytet 7 „Wdrażanie przepisów z Schengen, wsparcie Narodowych Planów Działania z Schengen oraz wzmacnianie sądownictwa”.
§ 12.
1. Do zadań Zespołu do Spraw Imigrantów i Integracji Społecznej należy nadzór nad wdrażaniem programów i projektów dotyczących imigrantów oraz integracji społecznej w ramach funduszy powierzonych Władzy Wdrażającej do realizacji, w tym ocena wniosków o dofinansowanie, weryfikacja dokumentacji przetargowych, kontrola przebiegu procedur przetargowych oraz monitorowanie wdrażania projektów.
2. Do zadań Sekcji do Spraw Imigrantów należy wykonywanie zadań związanych z realizacją powierzonych Władzy Wdrażającej programów i projektów dotyczących imigrantów, w tym Europejskiego Funduszu na Rzecz Uchodźców.
3. Do zadań Sekcji do Spraw Integracji Społecznej należy wykonywanie zadań Instytucji Wdrażającej w ramach Programu Operacyjnego „Kapitał Ludzki” – Priorytet I „Zatrudnienie i integracja społeczna” – komponent romski.
§ 13.
1. Do zadań Zespołu do Spraw Rozwoju Regionalnego należy nadzór nad wdrażaniem projektów instytucjonalnych w ramach funduszy powierzonych Władzy Wdrażającej do realizacji, w tym ocena wniosków o dofinansowanie, weryfikacja dokumentacji przetargowych, kontrola przebiegu procedur przetargowych oraz monitorowanie wdrażania projektów.
2. Do zadań Sekcji do Spraw Administracji Publicznej należy wykonywanie zadań Instytucji Wdrażającej w ramach Programu Operacyjnego „Kapitał Ludzki” – Priorytet V „Dobre rządzenie”.
3. Do zadań Sekcji do Spraw Priorytetu Polityka Regionalna Norweskiego Mechanizmu Finansowego należy wykonywanie zadań Instytucji Wspomagającej w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego – Priorytet 9 „Polityka regionalna i działania transgraniczne”.
§ 14.
1. Do zadań Zespołu do Spraw Informatyzacji należy nadzór nad wdrażaniem projektów wsparcia społeczeństwa informacyjnego w ramach funduszy powierzonych Władzy Wdrażającej do realizacji, w tym ocena wniosków o dofinansowanie, weryfikacja dokumentacji przetargowych, kontrola przebiegu procedur przetargowych oraz monitorowanie wdrażania projektów.
2. Do zadań Sekcji do Spraw Sektora Publicznego należy wykonywanie zadań Instytucji Wdrażającej w ramach Programu Operacyjnego „Innowacyjna Gospodarka” – Priorytet VII „Budowa i rozwój społeczeństwa informacyjnego” – komponenty związane ze wsparciem podmiotów sektora publicznego.
3. Do zadań Sekcji do Spraw Sektora Prywatnego należy wykonywanie zadań Instytucji Wdrażającej w ramach Programu Operacyjnego „Innowacyjna Gospodarka” – Priorytet VII „Budowa i rozwój społeczeństwa informacyjnego” – komponenty związane ze wsparciem podmiotów sektora prywatnego.
§ 15.
Do zadań Zespołu do Spraw Monitoringu należy monitorowanie projektów w ramach Funduszu Schengen i programów pomocy przedakcesyjnej, w tym nadzór nad realizacją inwestycji i prowadzenie wizytacji terenowych.
§ 16.
Do zadań Zespołu do Spraw Ewaluacji i Promocji należy prowadzenie działań związanych z ewaluacją projektów i programów powierzonych Władzy Wdrażającej do realizacji oraz z promocją Władzy Wdrażającej i nadzorowanych przez nią programów.
§ 17.
Do zadań Zespołu do Spraw Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina, INTERREG IIIA/TACIS CBC, Wspólnego Sekretariatu Technicznego należy pełnienie funkcji Wspólnego Sekretariatu Technicznego Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina, INTERREG IIIA/TACIS CBC, w tym zarządzanie budżetem Pomocy Technicznej tego programu oraz nadzór merytoryczny nad biurami Wspólnego Sekretariatu Technicznego na obszarze Białorusi i Ukrainy.
§ 18.
Do zadań Zespołu do Spraw Programu INTERREG IMA Polska – Słowacja, Wspólnego Sekretariatu Technicznego należy pełnienie funkcji Wspólnego Sekretariatu Technicznego Programu INTERREG IMA Polska – Słowacja, w tym zarządzanie budżetem Pomocy Technicznej tego programu.
§ 19.
Do zadań Zespołu Instytucji Doradczej do Spraw Inicjatywy INTERREG IIIA należy udzielanie wsparcia eksperckiego instytucjom zarządzającym i realizującym na obszarze Polski programy Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG IIIA.
§ 20.
Do zadań Zespołu do Spraw Wsparcia Projektów Systemowych należy realizacja projektów systemowych w ramach funduszy nadzorowanych przez Władzę Wdrażającą, w szczególności w ramach Programu Operacyjnego „Kapitał Ludzki” – Priorytet V „Dobre rządzenie”.
§ 21.
Do zadań Zespołu Administratora Programu SIS II i VIS należy:
1) utworzenie, prowadzenie oraz aktualizacja Biblioteki Programu poprzez gromadzenie, przetwarzanie, udostępnianie i archiwizację informacji o Programie SIS II i VIS oraz o realizowanych w ramach Programu SIS II i VIS Projektach;
2) umożliwienie Pełnomocnikowi monitorowania od strony merytorycznej, organizacyjnej i jakościowej stanu realizacji poszczególnych Projektów w ramach Programu SIS II i VIS, w tym dokumentacji potwierdzającej stan realizacji głównych zadań w poszczególnych Projektach i osiągnięte parametry jakościowe, poprzez zgromadzone i przetworzone dane, otrzymywane bezpośrednio od Kierowników i Administratorów Projektów oraz od Zespołu Wsparcia i Ekspertów Dziedzinowych Programu SIS II i VIS;
3) realizacja innych zadań zleconych przez Zastępcę Dyrektora do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II) i Systemu Informacji Wizowej (VIS).
§ 22.
Do zadań Zespołu Wsparcia i Ekspertów Dziedzinowych Programu SIS II i VIS należy:
1) wspieranie działalności Pełnomocnika, związanej z merytorycznym, organizacyjnym i jakościowym monitoringiem i wsparciem jednostek pracujących nad przygotowaniem i realizacją poszczególnych Projektów, aktualizacją Programu SIS II i VIS oraz stałą analizą i sygnalizowaniem zagrożeń w zakresie nadzorowanych Projektów i całego Programu SIS II i VIS;
2) udział w pracach międzynarodowych gremiów roboczych w zakresie swojej odpowiedzialności;
3) organizowanie oraz współpraca z zewnętrznym zapleczem eksperckim w celu zapewnienia sprawnego rozwiązywania problemów merytorycznych i organizacyjnych;
4) wspieranie pod względem merytorycznym Międzyresortowego Zespołu do spraw Informatyzacji w przygotowywaniu lub opiniowaniu projektów dokumentów w sprawach związanych z przygotowaniem organów administracji państwowej do współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i Systemem Informacji Wizowej (VIS);
5) opracowywanie materiałów analitycznych i raportów oraz ocen merytorycznych dokumentów;
6) opracowywanie oraz współudział w opracowywaniu procedur zapewnienia jakości, wewnętrznych standardów monitoringu Projektów oraz innych szczegółowych standardów i procedur na potrzeby realizacji Programu SIS II i VIS;
7) współpraca z Zespołem Administratora Programu SIS II i VIS w zakresie przepływu niezbędnych informacji i skutecznego wykonywania swoich zadań;
8) realizacja innych zadań zleconych przez Zastępcę Dyrektora do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II) i Systemu Informacji Wizowej (VIS).
§ 23.
Do zadań Zespołu Koordynacji Współpracy w ramach Unii Europejskiej w zakresie Programu SIS II i VIS należy:
1) pozyskiwanie, aktualizowanie i udostępnianie informacji o pracach prowadzonych na forum międzynarodowym w obszarze Programu SIS II i VIS;
2) zbieranie informacji na potrzeby Biblioteki Programu, o której mowa w § 21 pkt 1 w obszarze działań Zespołu;
3) przygotowywanie materiałów analitycznych oraz gromadzenie i analiza sprawozdań i innych materiałów z obszaru działań Zespołu;
4) wspomaganie obsługi spraw związanych z wyjazdami zagranicznymi i przyjazdami osób zagranicznych do Pełnomocnika, w tym także zapewnienie odpowiedniego powiadamiania oraz terminowego przygotowywania propozycji prezentowanych stanowisk;
5) tłumaczenie lub zapewnianie tłumaczenia dokumentów;
6) realizacja innych zadań zleconych przez Zastępcę Dyrektora do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II) i Systemu Informacji Wizowej (VIS).
§ 24.
Do zadań Zespołu Obsługi Organizacyjnej Programu SIS II i VIS należy:
1) zapewnianie obsługi technicznej i organizacyjnej Zespołów, o których mowa w § 8 pkt 1;
2) zapewnienie właściwej organizacji i obsługi powierzonych do przygotowania spotkań Pełnomocnika;
3) zapewnianie rejestracji przebiegu – wskazanych przez Zastępcę Dyrektora do spraw Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) – spotkań, narad i konferencji oraz sporządzenie z nich odpowiedniej dokumentacji;
4) wspieranie organizacyjne Zespołów, o których mowa w § 8 pkt 1;
5) obsługa sekretarska Pełnomocnika w ustalonym przez niego zakresie oraz Zastępcy Dyrektora do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II) i Systemu Informacji Wizowej (VIS);
6) realizacja innych zadań zleconych przez Zastępcę Dyrektora do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II) i Systemu Informacji Wizowej (VIS).
§ 25.
1. Zespół do Spraw Finansowo-Księgowych realizuje zadania związane z wykonywaniem przez Dyrektora Władzy Wdrażającej funkcji dysponenta środków budżetowych trzeciego stopnia oraz bieżącą obsługą finansowo-księgową Władzy Wdrażającej.
2. Do zadań Sekcji do Spraw Finansów należy prowadzenie prawidłowych i terminowych rozliczeń płatności w ramach przyznanych Władzy Wdrażającej środków budżetowych oraz w ramach programów nadzorowanych przez Władzę Wdrażającą.
3. Do zadań Sekcji do Spraw Księgowości należy prowadzenie prawidłowych i terminowych księgowań, ewidencji i sprawozdawczości w ramach przyznanych Władzy Wdrażającej środków budżetowych oraz w ramach programów nadzorowanych przez Władzę Wdrażającą.
4. Do zadań Sekcji do Spraw Certyfikacji należy kontrola finansowa dokumentów i wydawanie certyfikatów kwalifikowalności kosztów poniesionych przez polskich partnerów w ramach funduszy nadzorowanych przez Władzę Wdrażającą, w tym Funduszu Schengen, Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III B i C, ESPON i INTERACT.
5. Do zadań Sekcji do Spraw Kadr i Płac należy wykonywanie czynności wspierających Dyrektora Władzy Wdrażającej w pełnieniu przez niego funkcji pracodawcy – w rozumieniu przepisów prawa pracy – w stosunku do pracowników Władzy Wdrażającej, w tym prowadzenie bieżącej obsługi administracyjno-kadrowej pracowników Władzy Wdrażającej.
6. Do zadań Sekcji do Spraw Imigrantów i Integracji Społecznej należy prowadzenie prawidłowych i terminowych rozliczeń płatności w ramach programów nadzorowanych przez Władzę Wdrażającą dotyczących imigrantów i integracji społecznej, w tym Europejskiego Funduszu na Rzecz Uchodźców.
7. Do zadań Sekcji do Spraw Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego należy prowadzenie prawidłowych i terminowych rozliczeń płatności w ramach nadzorowanych przez Władzę Wdrażającą priorytetów Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego.
8. Do zadań Sekcji do Spraw Funduszy Strukturalnych należy prowadzenie prawidłowych i terminowych rozliczeń płatności w ramach priorytetów Programów Operacyjnych, w których Władza Wdrażająca pełni rolę Instytucji Wdrażającej.
§ 26.
Do zadań Zespołu Prawnego należy obsługa prawna i legislacyjna Władzy Wdrażającej.
§ 27.
Do zadań Zespołu Audytu Wewnętrznego należy prowadzenie audytu wewnętrznego we Władzy Wdrażającej zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych.
§ 28.
Do zadań Zespołu do Spraw Obsługi Administracyjnej należy:
1) prowadzenie spraw administracyjnych oraz dbanie o prawidłowe funkcjonowanie biur Władzy Wdrażającej;
2) organizacja kontroli warunków pracy, przestrzegania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych, w tym organizowanie szkoleń i doradztwo w zakresie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych;
3) utrzymywanie ciągłości pracy sieci oraz stacji roboczych w ramach systemu informatycznego Władzy Wdrażającej oraz bieżąca pomoc techniczna i wsparcie informatyczne dla pracowników;
4) prowadzenie gospodarki samochodowej, w tym obsługa transportowa.
§ 29.
Do zadań Sekretariatu należy prowadzenie sekretariatu Dyrektora, w tym rejestrowanie i przechowywanie dokumentów przychodzących i wychodzących oraz archiwizacja dokumentów.
- Data ogłoszenia: 2007-05-25
- Data wejścia w życie: 2007-03-07
- Data obowiązywania: 2010-06-07
- Dokument traci ważność: 2011-12-27
- ZARZĄDZENIE NR 78 MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 4 października 2007 r. zmieniające zarządzenie w sprawie zmiany nazwy państwowej jednostki budżetowej Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE na Władza Wdrażająca Programy Europejskie oraz nadania jej statutu
- ZARZĄDZENIE NR 85 MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 17 grudnia 2008 r. zmieniające zarządzenie w sprawie zmiany nazwy państwowej jednostki budżetowej Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE na Władza Wdrażająca Programy Europejskie oraz nadania jej statutu
- ZARZĄDZENIE NR 46 MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 24 listopada 2009 r. zmieniające zarządzenie w sprawie zmiany nazwy państwowej jednostki budżetowej Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE na Władza Wdrażająca Programy Europejskie oraz nadania jej statutu
- ZARZĄDZENIE NR 13 MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 7 czerwca 2010 r. zmieniające zarządzenie w sprawie zmiany nazwy państwowej jednostki budżetowej Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE na Władza Wdrażająca Programy Europejskie oraz nadania jej statutu
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA