REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2005 nr 6 poz. 17
ZARZĄDZENIE Nr 11
PREZESA URZĘDU REGULACJI TELEKOMUNIKACJI I POCZTY
z dnia 25 maja 2005 r.
w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Regulacji Telekomunikacji i Poczty
Na podstawie § 7 statutu Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 25 Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2004 r. w sprawie nadania statutu Urzędowi Regulacji Telekomunikacji i Poczty (Dz. Urz. Min. Infr. Nr 20, poz. 213) oraz art. 39 ust. 6 w związku z art. 39 ust. 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1
§ 2.
2. Komórki organizacyjne i oddziały okręgowe po opracowaniu regulaminów, o których mowa w ust. 1, uzgodnią ich treść pod względem formalno-prawnym z Departamentem Prawnym, a następnie przekażą do zatwierdzenia Dyrektorowi Generalnemu.
3. Regulaminy, o których mowa w ust. 1:
1) obowiązują od dnia ich zatwierdzenia przez Dyrektora Generalnego;
2) sporządza się w dwóch egzemplarzach, po jednym odpowiednio dla danej komórki organizacyjnej lub oddziału okręgowego oraz dla Biura Dyrektora Generalnego.
§ 3.
1) Rada Telekomunikacji;
2) Rada Usług Pocztowych;
3) stały polubowny sąd konsumencki.
§ 4.
1) Rzecznik Dyscyplinarny;
2) Komisja Dyscyplinarna;
3) Zakładowa Komisja Socjalna.
§ 5.
§ 6.
§ 7.
§ 8.
Prezes Urzędu Regulacji |
Witold Graboś |
Załączniki do zarządzenia nr 11
Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty
z dnia 25 maja 2005 r. (poz. 17)
Załącznik nr 1
Regulamin organizacyjny Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty
Dział I
Przepisy ogólne
§ 1. Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty, zwany dalej „Urzędem”, jest urzędem administracji rządowej obsługującym Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty, zwanego dalej „Prezesem”.
§ 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1) Kierownictwie Urzędu – rozumie się przez to Prezesa, zastępców Prezesa oraz Dyrektora Generalnego;
2) komórce organizacyjnej – rozumie się przez to Gabinet Prezesa, biuro, departament. Stanowisko do spraw Ochrony Informacji Niejawnych, Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego oraz oddział okręgowy.
Dział II
Organizacja wewnętrzna
§ 3. 1. Komórkami organizacyjnymi są komórki organizacyjne wchodzące w skład Centrali oraz oddziały okręgowe.
2. W skład Centrali wchodzą:
1) Gabinet Prezesa – GP;
2) Biuro Dyrektora Generalnego – BDG;
3) Departament Rynku Telekomunikacyjnego – DRT;
4) Departament Rynku Pocztowego – DRP;
5) Departament Zarządzania Zasobami Częstotliwości – DZC;
6) Departament Radiodyfuzji – DRD;
7) Departament Techniki i Kontroli – DTK;
8) Departament Spraw Obronnych – DSO;
9) Departament Prawny – DP;
10) Departament Współpracy z Zagranicą – DWZ;
11) Biuro Finansów i Budżetu – BFB;
12) Biuro Administracji i Kadr – BAK;
13) Biuro Informatyki – Bl;
14) Stanowisko do spraw Ochrony Informacji Niejawnych – SOIN;
15) Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego – SAW.
3. W skład Urzędu wchodzą następujące oddziały okręgowe:
1) Dolnośląski Oddział Okręgowy z siedzibą we Wrocławiu (OWR) – dla województwa dolnośląskiego;
2) Kujawsko-Pomorski Oddział Okręgowy z siedzibą w Bydgoszczy (OBY) – dla województwa kujawsko-pomorskiego;
3) Lubelski Oddział Okręgowy z siedzibą w Lublinie (OLU) – dla województwa lubelskiego;
4) Lubuski Oddział Okręgowy z siedzibą w Zielonej Górze (OZG) – dla województwa lubuskiego;
5) Łódzki Oddział Okręgowy z siedzibą w Łodzi (OLD) – dla województwa łódzkiego;
6) Małopolski Oddział Okręgowy z siedzibą w Krakowie (OKR) – dla województwa małopolskiego;
7) Mazowiecki Oddział Okręgowy z siedzibą w Warszawie (OWA) – dla województwa mazowieckiego;
8) Opolski Oddział Okręgowy z siedzibą w Opolu (OOP) – dla województwa opolskiego;
9) Podkarpacki Oddział Okręgowy z siedzibą w Rzeszowie (ORZ) – dla województwa podkarpackiego;
10) Podlaski Oddział Okręgowy z siedzibą w Białymstoku (OBI) – dla województwa podlaskiego;
11) Pomorski Oddział Okręgowy z siedzibą w Gdyni (OGD) – dla województwa pomorskiego;
12) Śląski Oddział Okręgowy z siedzibą w Siemianowicach Śląskich (OSS) – dla województwa śląskiego;
13) Świętokrzyski Oddział Okręgowy z siedzibą w Kielcach (OKI) – dla województwa świętokrzyskiego;
14) Warmińsko-Mazurski Oddział Okręgowy z siedzibą w Olsztynie (OOL) – dla województwa warmińsko-mazurskiego;
15) Wielkopolski Oddział Okręgowy z siedzibą w Poznaniu (OPO) – dla województwa wielkopolskiego;
16) Zachodniopomorski Oddział Okręgowy z siedzibą w Szczecinie (OSZ) – dla województwa zachodniopomorskiego.
§ 4. 1. Komórki organizacyjne wykonują zadania wynikające z zakresu działania Prezesa oraz z rocznego planu pracy.
2. Projekt rocznego planu pracy Urzędu przygotowuje dyrektor Biura Dyrektora Generalnego w terminie do dnia 30 listopada każdego roku zgodnie z projektami rocznych planów pracy komórek organizacyjnych i, po jego akceptacji przez Dyrektora Generalnego, przedstawia Prezesowi do zatwierdzenia.
3. Projekt rocznego planu pracy komórki organizacyjnej ustala jej kierownik, uwzględniając:
1) zadania Prezesa;
2) zatwierdzone przez Prezesa strategie regulacyjne;
3) cele polityki jakości, związane z systemem zarządzania jakością;
4) zobowiązania Prezesa wynikające ze współpracy międzynarodowej;
5) możliwości finansowo-organizacyjne.
4. Na polecenie Prezesa lub Dyrektora Generalnego komórki organizacyjne wykonują również inne zadania niż określone w rocznym planie pracy oraz w niniejszym regulaminie.
§ 5. 1. Do podstawowych zadań komórki organizacyjnej należy w szczególności:
1) realizowanie zadań i koordynowanie prac, dla których komórka została wyznaczona w trybie, o którym mowa w § 13, jako komórka wiodąca;
2) opracowywanie programów, analiz, strategii, opinii i innych materiałów, wynikających z zadań tej komórki;
3) uczestniczenie w pracach nad projektami normatywnych aktów prawnych, o których mowa w § 15–25;
4) opracowywanie materiałów do corocznego sprawozdania z działalności Prezesa dla Ministra Infrastruktury w zakresie właściwości komórki;
5) przekazywanie do Dyrektora Gabinetu Prezesa materiałów do publikacji w Biuletynie URTiP;
6) przekazywanie do redakcji Dziennika Urzędowego URTiP oryginałów dokumentów do publikacji w Dzienniku Urzędowym URTiP w terminie 5 dni przed planowaną datą ogłoszenia;
7) zamieszczanie informacji publicznej na stronie Biuletynu Informacji Publicznej URTiP oraz udzielanie informacji na wniosek, zgodnie z przepisami o dostępie do informacji publicznej;
8) analizowanie regulacji prawnych Unii Europejskiej i organizacji międzynarodowych oraz ich zmian, w tym orzecznictwa – w zakresie właściwości komórki.
2. Kierownik komórki organizacyjnej może występować do ministerstw, urzędów, instytucji i organizacji o udostępnienie informacji, materiałów lub opinii niezbędnych do wykonania określonych zadań, z wyłączeniem spraw właściwych dla Departamentu Prawnego.
§ 6. W skład komórek organizacyjnych wchodzą wydziały, samodzielne stanowiska pracy i sekretariaty.
§ 7. 1. Pracą komórki organizacyjnej kieruje kierownik komórki organizacyjnej, który odpowiada za jej organizację, przebieg pracy oraz za terminową i zgodną z limitem wydatków ustalonym w planie finansowym realizację zadań należących do właściwości tej komórki.
2. W zakresie powierzonym przez kierownika komórki organizacyjnej czynności związane z kierowaniem pracą komórki organizacyjnej wykonuje zastępca kierownika komórki organizacyjnej.
§ 8. Wydziałem kieruje bezpośrednio zastępca kierownika komórki organizacyjnej, naczelnik wydziału albo pracownik zajmujący stanowisko głównego specjalisty lub starszego specjalisty, wyznaczony przez kierownika komórki organizacyjnej, za zgodą Dyrektora Generalnego, zwany dalej „naczelnikiem wydziału”.
§ 9. Do zadań sekretariatów należy obsługa kancelaryjna Prezesa, zastępcy Prezesa, Dyrektora Generalnego, kierownika komórki organizacyjnej, zastępcy kierownika komórki organizacyjnej, wydziałów oraz samodzielnych stanowisk pracy, w tym:
1) przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji kierowanej do komórki organizacyjnej i nadzorowanie jej obiegu oraz prowadzenie kontroli spraw terminowych;
2) wytwarzanie, ewidencjonowanie, zapewnianie prawidłowego obiegu i przechowywanie dokumentów stanowiących tajemnicę służbową oraz przekazywanie ich do archiwum zakładowego lub składnicy akt;
3) wystawianie i rejestrowanie delegacji służbowych;
4) rozdzielanie materiałów biurowych, pomocy technicznych, rozprowadzanie prasy;
5) przyjmowanie i łączenie rozmów telefonicznych, przyjmowanie i nadawanie faksów;
6) załatwianie biurowych spraw technicznych w komórce organizacyjnej, w tym powielanie oraz przepisywanie tekstów.
Dział III
Tryb działania Urzędu
§ 10. Podział zadań w Kierownictwie Urzędu określa odrębne zarządzenie.
§ 11. 1. Kierownik komórki organizacyjnej działa w zakresie określonym w niniejszym regulaminie oraz w granicach udzielonych przez Prezesa lub Dyrektora Generalnego upoważnień lub pełnomocnictw.
2. Do obowiązków kierownika komórki organizacyjnej należy w szczególności:
1) zapewnienie efektywnego funkcjonowania podległej mu komórki;
2) opracowywanie projektu budżetu i projektu planu pracy w zakresie odnoszącym się do kierowanej komórki;
3) współuczestniczenie w przygotowaniu planu finansowego kierowanej komórki oraz nadzorowanie jego wykonania;
4) przygotowywanie sprawozdania rocznego z działalności komórki i wykonania zadań określonych w rocznym planie pracy Urzędu – do dnia 31 stycznia następnego roku oraz innych sprawozdań na polecenie Kierownictwa Urzędu;
5) nadzór nad realizacją zadań związanych z udziałem Urzędu w pracach instytucji Unii Europejskiej i innych organizacji międzynarodowych w zakresie właściwości komórki organizacyjnej;
6) inspirowanie i wspieranie badań naukowych w zakresie właściwości komórki organizacyjnej w ramach limitu wydatków ustalonego w planie finansowym;
7) zapewnianie właściwej współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi;
8) dbanie o efektywne wykorzystanie czasu pracy przez pracowników, właściwe wykorzystanie kwalifikacji i umiejętności zatrudnionych pracowników oraz wspieranie ich w dążeniu do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) dokonywanie okresowej oceny bezpośrednio podległych mu pracowników oraz przedstawianie wniosków Dyrektorowi Generalnemu;
10) nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie informacji niejawnych i tajemnic prawnie chronionych w zakresie spraw prowadzonych przez komórkę organizacyjną;
11) ustalanie zastępstwa na czas swojej nieobecności.
3. Do obowiązków dyrektora oddziału okręgowego należy ponadto:
1) określanie zakresu czynności głównego księgowego oddziału okręgowego;
2) zatwierdzanie sprawozdania finansowego z wykonania budżetu oddziału okręgowego sporządzonego przez głównego księgowego oddziału okręgowego.
4. Do uprawnień kierownika komórki organizacyjnej należy:
1) ustalanie zadań dla poszczególnych wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy;
2) dokonywanie przydziału spraw poszczególnym wydziałom i samodzielnym stanowiskom pracy;
3) określanie i zatwierdzanie opisów stanowisk pracy swojego zastępcy i naczelników wydziałów oraz pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy;
4) zatwierdzanie opisów stanowisk pracy pracowników przedstawianych przez naczelników wydziałów i koordynatorów zespołów;
5) ocena prac wykonywanych przez pracowników oraz zatwierdzanie wniosków dotyczących awansowania i nagradzania pracowników;
6) zajmowanie stanowiska w sprawach należących do właściwości komórki organizacyjnej.
5. Kierownik komórki organizacyjnej ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie przepisów prawa, w szczególności dotyczących zamówień publicznych, finansów publicznych, dostępu do informacji publicznej, ochrony informacji niejawnych, ochrony danych osobowych i innych tajemnic prawnie chronionych, porządku i dyscypliny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz bezpieczeństwa i higieny pracy, jak również zasad w zakresie polityki bezpieczeństwa informacji w Urzędzie.
§ 12. 1. Do obowiązków naczelnika wydziału należy w szczególności:
1) zapewnienie sprawnego funkcjonowania wydziału;
2) nadzorowanie efektywnego, terminowego i zgodnego z prawem wykonywania przez podległych pracowników powierzonych im zadań i obowiązków;
3) upoważnienie – w razie potrzeby – w porozumieniu z kierownikiem komórki organizacyjnej, jednego z pracowników wydziału do załatwiania spraw i podpisywania pism w zakresie działania wydziału;
4) dbanie o właściwe wykorzystanie umiejętności i wiedzy podległych pracowników;
5) sporządzanie okresowej oceny podległych pracowników;
6) omawianie z pracownikami aktualnych zagadnień i przepisów z zakresu problematyki wydziału oraz wytycznych Kierownictwa Urzędu, a także poleceń kierownika komórki organizacyjnej;
7) przekazywanie pracownikom informacji niezbędnych do wykonywania zleconego zadania i organizowanie obiegu informacji;
8) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy i racjonalnym wykorzystywaniem czasu pracy, a także przepisów prawa, o których mowa w § 11 ust. 5;
9) dbanie o warunki pracy odpowiadające przepisom o bezpieczeństwie i higienie pracy.
2. Do uprawnień naczelnika wydziału należy:
1) ustalanie organizacji pracy wydziału;
2) wnioskowanie o zakres obowiązków określony w opisie stanowiska pracy podległych pracowników;
3) dokonywanie przydziału spraw poszczególnym pracownikom;
4) ocena prac wykonywanych przez pracowników oraz przedstawianie wniosków dotyczących awansowania i nagradzania pracowników;
5) zajmowanie stanowiska z zakresu problematyki wydziału w sprawach niezastrzeżonych do kompetencji kierownika komórki organizacyjnej.
§ 13. 1. Przy wykonywaniu swoich zadań komórka organizacyjna jest obowiązana do współdziałania w drodze uzgodnień roboczych, opiniowania, udostępniania materiałów oraz prowadzenia wspólnych prac z innymi komórkami organizacyjnymi lub Gospodarstwem Pomocniczym – Centralnym Laboratorium Badań Technicznych. W przypadku zadań wymagających współdziałania kilku komórek organizacyjnych wiodącą komórkę organizacyjną wyznacza właściwy członek Kierownictwa Urzędu.
2. Wyznaczona wiodąca komórka organizacyjna może występować do komórki współdziałającej lub Gospodarstwa Pomocniczego – Centralnego Laboratorium Badań Technicznych o przedstawienie, w wyznaczonym terminie, informacji, wyjaśnień i opinii, niezbędnych do opracowania materiału lub załatwienia sprawy oraz zwoływać naradę przedstawicieli tej komórki organizacyjnej, w celu uzgodnienia ewentualnych rozbieżności lub wypracowania wspólnego stanowiska.
§ 14. 1. Prezes podpisuje:
1) akty normatywne o charakterze wewnętrznym (zarządzenia);
2) pisma kierowane do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałków Sejmu i Senatu, Prezesa i Wiceprezesów Rady Ministrów, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Przewodniczącego Trybunału Konstytucyjnego, Przewodniczącego Trybunału Stanu, Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, Prezesa Narodowego Banku Polskiego, Rzecznika Praw Obywatelskich, ministrów, kierowników centralnych urzędów administracji rządowej oraz Przewodniczącego Sądu Okręgowego w Warszawie – Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także w sprawach zastrzeżonych do jego kompetencji;
3) odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłaszane przez posłów i senatorów;
4) imienne upoważnienia lub pełnomocnictwa do:
a) podejmowania decyzji w określonych sprawach,
b) zaciągania zobowiązań i przyjmowania należności w imieniu Prezesa,
c) przeprowadzania przetargów na rezerwację częstotliwości i numeracji,
d) przeprowadzenia kontroli – dla pracowników Centrali oraz dyrektorów oddziałów okręgowych;
5) wnioski o nadanie orderów i odznaczeń państwowych.
2. Zastępcy Prezesa podpisują:
1) w zakresie swoich kompetencji pisma niezastrzeżone do podpisu Prezesa i Dyrektora Generalnego;
2) w czasie nieobecności Prezesa, pisma w zakresie udzielonych upoważnień.
3. Dyrektor Generalny podpisuje w szczególności:
1) akty normatywne o charakterze wewnętrznym (decyzje);
2) pisma w sprawach związanych z realizacją zadań Dyrektora Generalnego wynikających z odrębnych przepisów;
3) imienne upoważnienia i pełnomocnictwa do podejmowania decyzji w sprawach tam określonych oraz do zaciągania zobowiązań i przyjmowania należności w imieniu Dyrektora Generalnego.
4. Kierownik komórki organizacyjnej podpisuje:
1) pisma kierowane do Prezesa, zastępców Prezesa, Dyrektora Generalnego, kierowników innych komórek organizacyjnych;
2) pisma kierowane na zewnątrz Urzędu z upoważnienia Prezesa, zastępców Prezesa lub Dyrektora Generalnego;
3) sprawozdania oraz pisma w sprawach należących do zakresu działania tej komórki;
4) wnioski w sprawach personalnych pracowników komórki;
5) krajowe polecenia wyjazdu służbowego podległym pracownikom w przypadku komórki organizacyjnej Centrali Urzędu.
5. Dyrektor oddziału okręgowego podpisuje ponadto:
1) dokumenty, z których wynikać mogą zobowiązania majątkowe dla oddziału, wspólnie z głównym księgowym oddziału;
2) sprawozdania i dokumenty ekonomiczno-finansowe dotyczące działalności oddziału;
3) upoważnienia dla pracowników oddziału do przeprowadzania kontroli.
6. Naczelnik wydziału podpisuje pisma w zakresie, w jakim został upoważniony przez kierownika komórki organizacyjnej.
7. Naczelnik wydziału w oddziale okręgowym podpisuje ponadto krajowe polecenia wyjazdu służbowego podległym pracownikom.
Dział IV
Zasady opracowywania normatywnych aktów prawnych w Urzędzie
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 15. Koordynację prac związanych z opracowywaniem normatywnych aktów prawnych i nadzór nad ich przebiegiem sprawuje dyrektor Departamentu Prawnego.
§ 16. 1. Przez własne projekty aktów prawnych rozumie się opracowywanie projektów aktów prawnych:
1) wskazanych przez Ministra Infrastruktury zgodnie z art. 192 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.), zwanej dalej „Prawem telekomunikacyjnym”;
2) z upoważnienia – zgodnie z § 6 ust. 3 uchwały nr 48 Rady Ministrów z dnia 19 marca 2002 r. Regulamin prac Rady Ministrów (M. P. Nr 13, poz. 221 z późn. zm.) – Ministra Infrastruktury dla Prezesa do opracowania i uzgodnienia projektu aktu prawnego;
3) zarządzeń Prezesa, z wyłączeniem aktów normatywnych o charakterze wewnętrznym.
2. Przez akty normatywne o charakterze wewnętrznym rozumie się zarządzenia Prezesa oraz decyzje Dyrektora Generalnego wydawane na podstawie przepisu prawnego:
1) upoważniającego Prezesa albo Dyrektora Generalnego do uregulowania określonego zakresu spraw;
2) wyznaczającego zadania i kompetencje Prezesa albo Dyrektora Generalnego.
§ 17. Przez zewnętrzne projekty aktów prawnych rozumie się projekty wpływające do Urzędu, w szczególności projekty ustaw, rozporządzeń Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów, ministrów, uchwał Rady Ministrów, zarządzeń Prezesa Rady Ministrów i ministrów, a także sprawozdania, programy, harmonogramy, strategie, informacje, prognozy, w tym projekty aktów normatywnych Unii Europejskiej.
§ 18. Zasady oraz tryb opracowywania i uzgadniania projektów aktów, o których mowa w § 16 i § 17, określają przepisy odrębne.
§ 19. Zasady opracowywania normatywnych aktów prawnych w Urzędzie stosuje się do Gospodarstwa Pomocniczego – Centralnego Laboratorium Badań Technicznych.
Rozdział 2
Własne projekty aktów prawnych
§ 20. 1. Projekt normatywnego aktu prawnego wraz z uzasadnieniem opracowuje właściwa merytorycznie komórka organizacyjna, zwana dalej „komórką merytoryczną”.
2. Departament Prawny przekazuje komórce merytorycznej wytyczne dotyczące:
1) podstawy i formy prawnej aktu;
2) zakresu upoważnienia zawartego w podstawie prawnej;
3) formy współpracy przy opracowywaniu projektu aktu.
§ 21. 1. Opracowany projekt komórka merytoryczna uzgadnia z właściwymi komórkami organizacyjnymi, w tym z Departamentem Prawnym (uzgodnienia wewnętrzne).
2. W przypadku projektu aktu, o którym mowa w § 16 ust. 1 pkt 2, uzgodniony projekt przesyła się także do komórek organizacyjnych Ministra Infrastruktury oraz organów lub jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Infrastruktury, jak również do Departamentu Prawnego w celu zaopiniowania (uzgodnienia wewnętrzne).
3. Przy przesłanym do uzgodnienia projekcie należy określić termin do zajęcia stanowiska. Termin do zajęcia stanowiska wobec projektów o skomplikowanym lub szerszym zakresie normowanych spraw powinien wynosić co najmniej 14 dni, a wobec innych projektów – 7 dni. Wyznaczanie terminów krótszych może być stosowane tylko w przypadkach uzasadnionych szczególnymi okolicznościami.
4. Rozbieżności wynikłe w toku uzgodnień wewnętrznych komórka merytoryczna wyjaśnia na spotkaniu uzgadniającym z udziałem zainteresowanych komórek organizacyjnych, a w przypadku projektów aktów, o których mowa w § 16 ust. 1 pkt 2, na spotkaniu z udziałem przedstawicieli:
1) komórek organizacyjnych Ministra Infrastruktury,
2) organów lub jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Infrastruktury, oraz Departamentu Prawnego.
5. Po zakończeniu spotkania uzgadniającego komórka merytoryczna sporządza nową wersję aktu, i w miarę potrzeby, protokół rozbieżności. Rozbieżności, których nie dało się usunąć, komórka merytoryczna przedkłada do rozstrzygnięcia właściwemu w sprawie członkowi Kierownictwa Urzędu.
6. Uzgodniony wewnętrznie i parafowany przez kierownika komórki merytorycznej projekt aktu komórka merytoryczna przekazuje do Departamentu Prawnego w celu kontynuowania prac związanych z jego opracowaniem.
7. Departament Prawny, po uzyskaniu akceptacji właściwego Członka Kierownictwa, przekazuje projekt do Ministra Infrastruktury do dalszego postępowania legislacyjnego.
§ 22. 1. Projekt, o którym mowa w § 16 ust. 1 pkt 1 – po uzyskaniu akceptacji właściwego członka Kierownictwa Urzędu – Departament Prawny kieruje do Prezesa, w celu przekazania do Ministra Infrastruktury.
2. Opracowany projekt aktu, o którym mowa w § 16 ust. 1 pkt 2, Departament Prawny przekazuje do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji środowiskowych. W przypadku zgłoszenia uwag o charakterze merytorycznym, Departament Prawny organizuje konferencję uzgodnieniową, którą prowadzi przedstawiciel właściwej komórki merytorycznej; uzgodniony projekt aktu Departament Prawny kieruje do Prezesa, w celu przekazania do Ministra Infrastruktury.
3. Projekt zarządzenia, o którym mowa w § 16 ust. 1 pkt 3, Departament Prawny przekazuje do podpisu Prezesa.
§ 23. Sprawy związane z opracowaniem, rejestrowaniem oraz ogłaszaniem aktów w Dzienniku Urzędowym URTiP należą do Departamentu Prawnego.
Rozdział 3
Zewnętrzne projekty aktów prawnych
§ 24. 1. Departament Prawny:
1) rejestruje projekty aktów prawnych wpływających do Urzędu do zaopiniowania;
2) dokonuje analizy formalno-prawnej projektów;
3) przesyła projekty w celu zaopiniowania do właściwych komórek merytorycznych oraz ustala terminy przedstawienia opinii.
2. Komórka organizacyjna dokonuje merytorycznej analizy treści projektu oraz zgłasza teksty proponowanych poprawek wraz z ich uzasadnieniem.
3. Teksty, o których mowa w ust. 2, przesyła się do Departamentu Prawnego w formie pisemnej oraz pocztą elektroniczną na adres legislacja@urtip.gov.pl.
4. Departament Prawny sporządza zestawienie zgłoszonych poprawek oraz dokonuje ich formalno-prawnej analizy.
5. W przypadku organizowania przez organ administracji rządowej konferencji uzgadniającej lub w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Komisji Prawniczej – kierownicy komórek organizacyjnych, którzy zgłosili uwagi do projektu, zapewniają udział swych przedstawicieli w tych konferencjach. Skoordynowane stanowisko Urzędu reprezentuje przedstawiciel Departamentu Prawnego.
§ 25. W uzasadnionych przypadkach przepisy § 24 stosuje się również do aktów, o których mowa w § 16.
Dział V
Zadania i struktura komórek organizacyjnych
Rozdział 1
Gabinet Prezesa
§ 26. 1. Do zadań Gabinetu Prezesa należy:
1) koordynowanie i monitorowanie spraw prowadzonych przez Kierownictwo Urzędu;
2) organizacja i koordynacja planu ekspertyz oraz prac badawczo-rozwojowych w zakresie łączności w Urzędzie;
3) przygotowywanie projektów odpowiedzi na zapytania i interpelacje poselskie dotyczące pracy Urzędu;
4) nadzór nad realizacją przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej;
5) organizowanie kontaktów z mediami i kształtowanie wizerunku Urzędu w mediach;
6) gromadzenie dokumentacji prasowej dotyczącej działalności Urzędu oraz monitoring programów radiowo-telewizyjnych i informacji w serwisach w sieci Internet;
7) redagowanie serwisu internetowego Urzędu;
8) organizacja wydawania Dziennika Urzędowego URTiP;
9) zapewnienie obsługi kancelaryjnej Prezesa, Zastępców Prezesa, Rady Telekomunikacji, Rady Usług Pocztowych i Doradców Prezesa;
10) przygotowanie sprawozdania, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 4, we współpracy z komórkami organizacyjnymi;
11) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem Biuletynu URTiP we współpracy z komórkami organizacyjnymi;
12) współpraca z Kancelariami Sejmu RP, Senatu RP i Prezydenta RP, centralnymi i terenowymi organami administracji rządowej oraz organami samorządu terytorialnego w zakresie kompetencji Prezesa;
13) współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie kompetencji Prezesa.
2. W skład Gabinetu Prezesa wchodzą:
1) Wydział Prezydialny – WR;
2) Wydział Prasowy – WP.
Rozdział 2
Biuro Dyrektora Generalnego
§ 27. 1. Do zadań Biura Dyrektora Generalnego należy:
1) opracowywanie projektów zarządzeń Prezesa i decyzji Dyrektora Generalnego oraz prowadzenie ich ewidencji;
2) opracowywanie i wdrażanie procedur w zakresie organizacji pracy w Urzędzie;
3) przygotowywanie imiennych upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Prezesa i Dyrektora Generalnego oraz prowadzenie ich ewidencji;
4) przygotowywanie projektu rocznego planu pracy Urzędu na podstawie projektów przedkładanych przez kierowników komórek organizacyjnych;
5) koordynacja współpracy między komórkami organizacyjnymi wchodzącymi w skład Centrali a oddziałami okręgowymi w zakresie wynikającym z prowadzonych spraw;
6) opracowywanie we współpracy z Departamentem Techniki i Kontroli, Departamentem Rynku Pocztowego, Departamentem Spraw Obronnych oraz Gospodarstwem Pomocniczym – Centralnym Laboratorium Badań Technicznych rocznych planów kontroli przeprowadzanych przez oddziały okręgowe;
7) opracowywanie informacji i sprawozdań dotyczących funkcjonowania Urzędu, z wyłączeniem informacji i sprawozdań bezpośrednio przekazywanych przez właściwe komórki organizacyjne;
8) zapewnianie obsługi administracyjnej stałego polubownego sądu konsumenckiego przy Prezesie;
9) ewidencjonowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących funkcjonowania komórek organizacyjnych;
10) współpraca z organami ścigania i opracowywanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstw na podstawie skarg i interwencji kierowanych do Urzędu przez odbiorców usług telekomunikacyjnych lub pocztowych lub na wniosek komórek organizacyjnych;
11) przeprowadzanie planowej i doraźnej kontroli wewnętrznej oraz obsługa kontroli prowadzonych w Urzędzie przez uprawnione organy;
12) zapewnienie w Urzędzie warunków pracy zgodnych z obowiązującymi przepisami ochrony przeciwpożarowej i przepisami o bezpieczeństwie i higienie pracy oraz ich kontrola;
13) organizacja i prowadzenie prac w zakresie przygotowania, wdrożenia i utrzymania we wszystkich komórkach organizacyjnych systemu zarządzania jakością.
2. W skład Biura Dyrektora Generalnego wchodzą:
1) Wydział Organizacji i Koordynacji – WOK;
2) Wydział Kontroli, Skarg i Wniosków – WKS;
3) Samodzielne Stanowisko do spraw BHP i PPOŻ – PH;
4) Samodzielne Stanowisko do spraw Systemu Zarządzania Jakością – PSZJ.
Rozdział 3
Departament Rynku Telekomunikacyjnego
§ 28. 1. Do zadań Departamentu Rynku Telekomunikacyjnego należy:
1) kształtowanie i wdrażanie strategii regulacyjnej w zakresie rynku usług telekomunikacyjnych;
2) analiza rynków właściwych, w tym w zakresie świadczenia usługi transmisji programów radiofonicznych lub telewizyjnych w celu dostarczania treści radiofonicznych lub telewizyjnych użytkownikom końcowym we współpracy z Departamentem Radiodyfuzji;
3) prowadzenie postępowań w sprawie:
a) ustalenia, czy na rynku właściwym występuje skuteczna konkurencja,
b) ofert ramowych,
c) wyznaczenia przedsiębiorców telekomunikacyjnych o znaczącej pozycji na rynku właściwym i nakładanie obowiązków regulacyjnych;
4) prowadzenie spraw związanych z:
a) wyłonieniem przedsiębiorców obowiązanych do świadczenia usług powszechnych,
b) określeniem warunków świadczenia usług powszechnych;
5) prowadzenie spraw w zakresie:
a) oceny metodologii kalkulacji kosztów usług telekomunikacyjnych oraz prowadzenia rachunkowości regulacyjnej,
b) ustalania dopłat z tytułu świadczenia usług powszechnych;
6) prowadzenie postępowań w sprawach przedkładanych przez operatorów umów o dostępie telekomunikacyjnym oraz gromadzenie dokumentacji w tym zakresie, jej analiza oraz udostępnianie;
7) opracowywanie projektów decyzji w sprawie zawieszania lub ograniczania zakresu realizacji uprawnień abonentów;
8) prowadzenie postępowań konsultacyjnych w sprawach określonych w Prawie telekomunikacyjnym, w zakresie właściwości departamentu;
9) prowadzenie postępowań mediacyjnych w sprawach sporów cywilnoprawnych między konsumentem a:
a) dostawcą publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych,
b) operatorem świadczącym usługi pocztowe
we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi;
10) rozstrzyganie sporów między przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi;
11) analiza cenników i regulaminów świadczenia usług telekomunikacyjnych oraz prowadzenie postępowań w tych sprawach, w tym przygotowywanie projektów decyzji o sprzeciwie;
12) gromadzenie i analiza przekazywanych przez przedsiębiorców danych i informacji;
13) opracowanie raportu o stanie rynku telekomunikacyjnego za rok ubiegły;
14) opracowanie corocznego sprawozdania, o którym mowa w art. 99 ust. 5 Prawa telekomunikacyjnego, we współpracy z Biurem Finansów i Budżetu;
15) nakładanie kar pieniężnych przewidzianych w Prawie telekomunikacyjnym w zakresie właściwości departamentu;
16) współpraca z Departamentem Zarządzania Zasobami Częstotliwości w zakresie prowadzenia przetargów na rezerwację częstotliwości;
17) współpraca z Biurem Dyrektora Generalnego w zakresie rozpatrywania skarg i wniosków w zakresie właściwości departamentu;
18) współpraca z Departamentem Współpracy z Zagranicą w zakresie:
a) przeprowadzania postępowania konsolidacyjnego w sprawach określonych w Prawie telekomunikacyjnym,
b) przeprowadzania postępowania notyfikacyjnego,
c) realizacji obowiązków Prezesa, wynikających z członkostwa Polski w Unii Europejskiej oraz przynależności do międzynarodowych organizacji i instytucji telekomunikacyjnych;
19) współpraca z:
a) Radą Telekomunikacji,
b) Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
c) organami administracji publicznej,
d) gremiami międzynarodowymi.
2. W skład Departamentu Rynku Telekomunikacyjnego wchodzą:
1) Wydział Usług Detalicznych – WUD;
2) Wydział Kosztów Operatorów – WKO;
3) Wydział Współpracy Międzyoperatorskiej – WWM;
4) Wydział Ofert Ramowych – WOR;
5) Wydział Analiz i Informacji – WAI;
6) Wydział Obowiązków Regulacyjnych – SMP;
7) Wydział Postępowań Mediacyjnych – WPM;
8) Samodzielne Stanowisko do Spraw Ogólnotechnicznych – SOT;
9) Samodzielne Stanowisko do Spraw Sporów Konsumenckich – SSK.
Rozdział 4
Departament Rynku Pocztowego
§ 29. 1. Do zadań Departamentu Rynku Pocztowego należy:
1) kształtowanie i wdrażanie strategii regulacyjnej w zakresie rynku usług pocztowych;
2) podejmowanie interwencji w sprawach dotyczących funkcjonowania rynku usług pocztowych z własnej inicjatywy lub na wniosek operatorów lub użytkowników;
3) opiniowanie:
a) regulaminów świadczenia usług powszechnych,
b) zasadności uruchomienia subsydiowania powszechnych usług pocztowych niebędących usługami zastrzeżonymi z przychodów z usług zastrzeżonych;
4) przeprowadzanie weryfikacji realizacji przez operatorów świadczących powszechne usługi pocztowe wymagań dotyczących prowadzenia ksiąg rachunkowych i rachunku kosztów w sposób określony w ustawie z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (Dz. U. Nr 130, poz. 1188 z późn. zm.), zwanej dalej „Prawem pocztowym”;
5) monitorowanie:
a) kosztów, cen i zasad taryfowych usług powszechnych,
b) metodologii kalkulacji kosztów w zakresie pocztowych usług powszechnych;
6) opracowywanie projektów decyzji administracyjnych w zakresie wydawania, ograniczania zakresu lub obszaru działalności, odmowy wydania oraz cofania zezwoleń na wykonywanie działalności pocztowej oraz decyzji o odmowie wpisu do rejestru działalności regulowanej i decyzji o zakazie wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru działalności regulowanej;
7) przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie nakładania kar pieniężnych;
8) przeprowadzanie kontroli działalności pocztowej:
a) w zakresie jakości świadczenia usług przez Pocztę Polską (terminowość, dostępność, bezpieczeństwo obrotu, w tym: ilość, rodzaje i sposób załatwiania reklamacji oraz przestrzeganie tajemnicy pocztowej),
b) w zakresie zapewnienia przez operatora świadczącego usługi powszechne osobom niepełnosprawnym dostępu do powszechnych usług pocztowych,
c) w zakresie naruszania przez inne podmioty uprawnień zastrzeżonych dla Poczty Polskiej,
d) prowadzonej na podstawie zezwolenia lub wpisu do rejestru operatorów pocztowych,
e) prowadzonej w sposób niezgodny z warunkami określonymi w zezwoleniu lub wymaganymi dla wykonywania działalności pocztowej na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych;
9) przeprowadzanie kontroli w celu wykrywania działalności prowadzonej bez wymaganego zezwolenia lub wpisu do rejestru operatorów pocztowych;
10) kontrola posiadania planów działania operatorów w sytuacjach szczególnych zagrożeń;
11) prowadzenie rejestru operatorów pocztowych;
12) przyjmowanie wniosków o wpis do rejestru operatorów pocztowych wraz z oświadczeniem oraz wydawanie z urzędu zaświadczeń o wpisie do rejestru;
13) prowadzenie wykazu znaków opłaty pocztowej;
14) gromadzenie przekazywanych przez operatorów danych i informacji, w szczególności w postaci rocznych sprawozdań z działalności pocztowej oraz tworzenie baz danych dotyczących rynku pocztowego krajowego i europejskiego;
15) opracowywanie oceny funkcjonowania rynku usług pocztowych łącznie z wynikami kontroli działalności pocztowej za dany rok, w celu przedłożenia Ministrowi Infrastruktury;
16) przygotowywanie analiz i opracowań na potrzeby Urzędu oraz innych organów administracji publicznej;
17) opracowywanie corocznego sprawozdania z działalności departamentu;
18) współpraca z Departamentem Spraw Obronnych w zakresie opracowywania projektów decyzji administracyjnych w sprawach odroczenia wykonywania zadań przez operatora na rzecz bezpieczeństwa i obronności państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego;
19) współpraca z Departamentem Techniki i Kontroli oraz oddziałami okręgowymi w zakresie prowadzonych kontroli i badań jakości usług świadczonych przez operatora publicznego;
20) współpraca z Biurem Dyrektora Generalnego w zakresie:
a) opracowywania rocznych planów kontroli przeprowadzanych przez oddziały okręgowe,
b) rozpatrywania skarg i wniosków w zakresie właściwości departamentu;
21) współpraca z Departamentem Rynku Telekomunikacyjnego w zakresie prowadzenia postępowania mediacyjnego;
22) współpraca z:
a) Radą Usług Pocztowych,
b) Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
c) organami administracji publicznej,
d) organizacjami reprezentującymi operatorów pocztowych oraz innymi organizacjami pozarządowymi,
e) organizacjami międzynarodowymi działającymi na rynku pocztowym;
23) udział w pracach grup roboczych Komisji Europejskiej, Europejskiego Komitetu ds. Regulacji Pocztowych, Światowego Związku Pocztowego, Post Europ.
2. W skład Departamentu Rynku Pocztowego wchodzą:
1) Wydział Zezwoleń i Rejestru – WZR;
2) Wydział Kontroli Działalności Pocztowej – WKDP;
3) Wydział Kontroli Usług Powszechnych – WKUP;
4) Wydział Analiz i Sprawozdawczości – WAS.
Rozdział 5
Departament Zarządzania Zasobami Częstotliwości
§ 30. 1. Do zadań Departamentu Zarządzania Zasobami Częstotliwości należy:
1) gospodarka i koordynacja wykorzystania zasobów widma częstotliwości fal radiowych, w tym przygotowywanie propozycji zmian w Krajowej Tablicy Przeznaczeń Częstotliwości oraz współudział w pracach związanych z jej opracowywaniem; w zakresie służb radiodyfuzyjnych realizowana we współpracy z Departamentem Radiodyfuzji;
2) krajowa i międzynarodowa koordynacja częstotliwości; w zakresie służb radiodyfuzyjnych realizowana we współpracy z Departamentem Radiodyfuzji;
3) opracowywanie planów zagospodarowania częstotliwości oraz prowadzenie wszelkich spraw z tym związanych;
4) udzielanie zainteresowanym podmiotom informacji o możliwości wykorzystania częstotliwości;
5) tworzenie warunków dla rozwoju krajowych służb radiokomunikacyjnych przez zapewnianie Rzeczypospolitej Polsce niezbędnych przydziałów częstotliwości oraz dostępu do zasobów orbitalnych;
6) prowadzenie spraw dotyczących:
a) rezerwacji częstotliwości i zasobów orbitalnych,
b) wydawania pozwoleń radiowych;
7) współudział w przeprowadzaniu postępowań:
a) konsultacyjnych w sprawach określonych w Prawie telekomunikacyjnym w zakresie właściwości departamentu,
b) przetargowych na rezerwacje częstotliwości;
8) prowadzenie ewidencji wydanych pozwoleń radiowych, rezerwacji częstotliwości oraz rezerwacji zasobów orbitalnych;
9) analiza potrzeb i stanu wykorzystania częstotliwości;
10) współpraca z Departamentem Rynku Telekomunikacyjnego w zakresie:
a) opracowywania analiz dotyczących polskiego rynku telekomunikacyjnego w zakresie radiokomunikacji,
b) prowadzenia postępowania mediacyjnego w zakresie właściwości departamentu;
11) współpraca z Biurem Dyrektora Generalnego w zakresie rozpatrywania skarg i wniosków w zakresie właściwości departamentu;
12) inicjowanie prac badawczych dotyczących problematyki gospodarki częstotliwościowej;
13) prowadzenie spraw w zakresie wydawania świadectw operatorów urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej i lotniczej oraz obsługa komisji egzaminacyjnych do spraw wydawania tych świadectw;
14) współpraca z Biurem Finansów i Budżetu w zakresie pobierania opłat w zakresie właściwości departamentu;
15) współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie eliminacji zakłóceń elektromagnetycznych;
16) współpraca z:
a) Radą Telekomunikacji,
b) organami administracji publicznej,
c) krajowymi i międzynarodowymi organizacjami telekomunikacyjnymi oraz właściwymi organami innych państw;
17) monitoring ogólnoświatowych trendów oraz współudział w tworzeniu międzynarodowych dokumentów i zapisów poprzez udział w pracach zespołów roboczych i grup studiów ITU-R i zespołów projektowych CEPT.
2. W skład Departamentu Zarządzania Zasobami Częstotliwości wchodzą:
1) Wydział Radiokomunikacji Ruchomej Lądowej – WRL;
2) Wydział Radiokomunikacji Stałej – WRS;
3) Wydział Radiokomunikacji Morskiej, Lotniczej i Amatorskiej – WML;
4) Wydział Obsługi Administracyjno-Prawnej – WAP;
5) Wydział Planowania i Inżynierii Widma – WIP;
6) Wydział Służb Satelitarnych – WSS.
Rozdział 6
Departament Radiodyfuzji
§ 31. 1. Do zadań Departamentu Radiodyfuzji należy:
1) kształtowanie strategii rozwoju służb radiodyfuzyjnych (radiofonia i telewizja rozsiewcza, radiodyfuzja satelitarna) ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju technologii cyfrowej;
2) prowadzenie spraw związanych z zagadnieniami technicznymi i rozwojem sieci kablowych przeznaczonych do rozpowszechniania i rozprowadzania programów radiofonicznych i telewizyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju technologii cyfrowej;
3) krajowa i międzynarodowa koordynacja częstotliwości w zakresie stacji radiodyfuzyjnych we współpracy z Departamentem Zarządzania Zasobami Częstotliwości;
4) ustalanie, w uzgodnieniu z Przewodniczącym Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, planów zagospodarowania częstotliwości i zmian tych planów w odniesieniu do częstotliwości przeznaczonych do rozpowszechniania i rozprowadzania programów radiofonicznych i telewizyjnych;
5) uczestniczenie, w zakresie przewidzianym w Prawie telekomunikacyjnym, w postępowaniu dotyczącym przeprowadzenia przez Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji konkursu na rezerwację częstotliwości na cele rozpowszechniania i rozprowadzania programów radiofonicznych lub telewizyjnych w sposób cyfrowy;
6) przygotowywanie projektów decyzji Prezesa w sprawach dotyczących wydawania pozwoleń radiowych na używanie urządzeń radiowych w służbie radiodyfuzyjnej;
7) przygotowywanie projektów postanowień w sprawach dotyczących uzgadniania z Przewodniczącym Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji warunków technicznych rezerwacji częstotliwości na cele rozpowszechniania i rozprowadzania programów radiofonicznych lub telewizyjnych;
8) przygotowywanie opinii Prezesa dotyczących projektów ogłoszeń Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o możliwości uzyskania/rozszerzenia koncesji na cele rozpowszechniania i rozprowadzania programów radiofonicznych lub telewizyjnych;
9) przygotowywanie projektów wniosków lub opinii w sprawie zmiany lub cofnięcia warunków wykorzystania częstotliwości przeznaczonych do rozpowszechniania i rozprowadzania programów radiofonicznych lub telewizyjnych;
10) prowadzenie postępowań konsultacyjnych w sprawach określonych w Prawie telekomunikacyjnym w zakresie właściwości departamentu;
11) współpraca z Departamentem Zarządzania Zasobami Częstotliwości w zakresie gospodarki zasobami widma częstotliwości fal radiowych, w tym przy przygotowywaniu propozycji zmian w Krajowej Tablicy Przeznaczeń Częstotliwości;
12) współpraca z Departamentem Rynku Telekomunikacyjnego w zakresie:
a) prowadzenia postępowania mediacyjnego w zakresie właściwości departamentu;
b) analizy rynków w zakresie świadczenia usługi transmisji programów radiofonicznych lub telewizyjnych w celu dostarczania treści radiofonicznych lub telewizyjnych użytkownikom końcowym;
13) współpraca z Biurem Dyrektora Generalnego w zakresie rozpatrywania skarg i wniosków w zakresie właściwości departamentu;
14) współpraca z Biurem Finansów i Budżetu w zakresie pobierania opłat w zakresie właściwości departamentu;
15) współpraca z:
a) komórkami organizacyjnymi w zakresie eliminacji zakłóceń w odbiorze programów radiofonicznych i telewizyjnych,
b) Radą Telekomunikacji,
c) właściwymi komórkami organizacyjnymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji,
d) organami administracji publicznej.
2. W skład Departamentu Radiodyfuzji wchodzą:
1) Wydział Radiofonii – WRF;
2) Wydział Telewizji – WTV;
3) Samodzielne Stanowisko do spraw Techniki RTV w Sieciach Kablowych – STK;
4) Samodzielne Stanowisko do spraw Radiodyfuzji Satelitarnej – SRS.
Rozdział 7
Departament Techniki i Kontroli
§ 32. 1. Do zadań Departamentu Techniki i Kontroli należy.
1) gospodarka zasobami numeracji, w tym prowadzenie przetargów (we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi) oraz opracowywanie projektów decyzji dotyczących przydziału, odmowy przydziału lub cofnięcia przydziału numeracji;
2) opracowywanie Tablic Zagospodarowania Numeracji;
3) kontrola oraz analiza efektywności wykorzystania widma częstotliwości;
4) przygotowywanie oraz prowadzenie kontroli przestrzegania przepisów, decyzji oraz postanowień z zakresu telekomunikacji, gospodarki częstotliwościami lub spełniania wymagań dotyczących kompatybilności elektromagnetycznej, z wyłączeniem spraw właściwych dla Departamentu Spraw Obronnych;
5) prowadzenie spraw związanych z kontrolą znajdującej się w obrocie aparatury, w tym telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i urządzeń radiowych, w zakresie rozpatrywania odwołań od wydanych decyzji;
6) wykonywanie, powierzonych Prezesowi przez Ministra Infrastruktury, czynności kontrolnych dotyczących rodzaju i zakresu nakładów inwestycyjnych realizowanych przez operatora lub podmiot powiązany;
7) koordynowanie działalności oddziałów okręgowych, dotyczącej wykrywania i eliminowania zakłóceń elektromagnetycznych oraz współpraca z oddziałami okręgowymi w tym zakresie;
8) opracowywanie sprawozdań i analiz pokontrolnych;
9) prowadzenie postępowań i przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w sprawach:
a) administracyjnej egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym,
b) naruszeń przepisów, decyzji lub postanowień dotyczących telekomunikacji oraz określania terminu usunięcia nieprawidłowości;
10) prowadzenie postępowań konsultacyjnych w sprawach określonych w Prawie telekomunikacyjnym w zakresie właściwości departamentu;
11) prowadzenie:
a) rejestru numerów wykorzystywanych przez dostawców usług o podwyższonej opłacie,
b) ewidencji specyfikacji technicznych zakończeń sieci telekomunikacyjnych stosowanych przez operatorów;
12) prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących współkorzystania z infrastruktury telekomunikacyjnej, w tym monitorowanie i ocena umów i ofert, przygotowywanie projektów decyzji o dostępie telekomunikacyjnym i gromadzenie umów o dostępie telekomunikacyjnym;
13) zbieranie i analizowanie informacji o:
a) specyfikacjach technicznych stosowanych zakończeń sieci, interfejsów radiowych i ich zmiany zanim usługi telekomunikacyjne, które mają być świadczone przez te zakończenia sieci lub interfejsy radiowe staną się dostępne dla użytkowników,
b) charakterystykach technicznych interfejsów międzysieciowych stosowanych w publicznych sieciach telekomunikacyjnych;
14) przygotowywanie propozycji rozwiązań technicznych, w celu usunięcia zagrożeń interoperacyjności usług telekomunikacyjnych;
15) nakładanie kar pieniężnych przewidzianych w Prawie telekomunikacyjnym w zakresie właściwości departamentu;
16) sporządzanie we współpracy z Departamentem Zarządzania Zasobami Częstotliwości, Departamentem Rynku Telekomunikacyjnego, Departamentem Rynku Pocztowego i Departamentem Radiodyfuzji, sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego;
17) współpraca z Departamentem Współpracy z Zagranicą w zakresie przeprowadzania postępowania notyfikacyjnego w zakresie właściwości departamentu;
18) współpraca z Biurem Dyrektora Generalnego w zakresie:
a) opracowywania rocznych planów kontroli przeprowadzanych przez oddziały okręgowe,
b) rozpatrywania skarg i wniosków w zakresie właściwości departamentu;
19) współpraca z Departamentem Rynku Telekomunikacyjnego w zakresie prowadzenia postępowania mediacyjnego w zakresie właściwości departamentu;
20) współpraca z Biurem Finansów i Budżetu w zakresie pobierania opłat w zakresie właściwości departamentu;
21) współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych w zakresie opiniowania wniosków o dokonanie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki w zakresie telekomunikacji.
2. W skład Departamentu Techniki i Kontroli wchodzą:
1) Wydział Gospodarki Numeracją – WGN;
2) Wydział Sieci Telekomunikacyjnych – WST;
3) Wydział Kontroli Telekomunikacji i Jakości Usług – WKTJ;
4) Wydział Kontroli Radiokomunikacji i Centralna Stacja Kontroli Emisji Radiowych – WKR.
Rozdział 8
Departament Spraw Obronnych
§ 33. 1.Do zadań Departamentu Spraw Obronnych należy:
1) realizowanie zadań wynikających z „Planu Operacyjnego Funkcjonowania Urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego) i wojny”;
2) przygotowanie stanowisk kierowania Prezesa w Dotychczasowym Miejscu Pracy (DMP) i Zapasowych Miejscach Pracy (ZMP);
3) udział w pracach nad opracowaniem i realizowaniem zadań wynikających z „Planu Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych”;
4) koordynacja prac planistyczno-organizacyjnych w zakresie przygotowania Urzędu do militaryzacji;
5) uzgadnianie planów działań przedsiębiorców telekomunikacyjnych i operatorów pocztowych w sytuacjach szczególnych zagrożeń oraz monitorowanie przygotowań do podjęcia tych działań;
6) opracowywanie propozycji i wniosków do decyzji Ministra Infrastruktury wydawanych w przypadku wprowadzenia stanu wojennego, stanu wyjątkowego lub stanu klęski żywiołowej;
7) kontrola realizacji przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych i operatorów pocztowych zadań i obowiązków na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego, a także nadzór w tym zakresie;
8) prowadzenie postępowań w sprawie wniosków przedsiębiorców telekomunikacyjnych i operatorów pocztowych o odroczenie terminu zapewnienia uprawnionym podmiotom technicznych i organizacyjnych możliwości realizacji zadań na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego, w tym opracowywanie projektów decyzji administracyjnych;
9) prowadzenie prac związanych z realizacją zadań w zakresie wsparcia państwa gospodarza oraz innych uzgodnionych Celów Sił Zbrojnych NATO;
10) prowadzenie prac planistyczno-organizacyjnych umożliwiających wydzielanie zasobów z krajowej infrastruktury telekomunikacyjnej i pocztowej, wykorzystywanych na potrzeby systemu zarządzania i kierowania państwem w sytuacjach szczególnych zagrożeń i wojny;
11) planowanie i realizacja wydatków budżetowych w zakresie obronności;
12) koordynacja współpracy wojskowo-cywilnej Urzędu;
13) prowadzenie spraw kadrowych żołnierzy zawodowych oddelegowanych do pełnienia służby w Urzędzie;
14) udział w pracach Komitetu Planowania Łączności Cywilnej NATO oraz implementacja przyjętych rozwiązań i zaleceń;
15) planowanie i organizowanie szkolenia obronnego pracowników i Kierownictwa Urzędu;
16) udział w zapewnieniu połączenia wewnętrznej sieci telekomunikacyjnej stanowisk kierowania wchodzących w skład Systemu Kierowania Bezpieczeństwem Narodowym z sieciami przedsiębiorców telekomunikacyjnych;
17) udział w prowadzeniu postępowań kontrolnych zmierzających do nakładania kar pieniężnych przewidzianych w Prawie telekomunikacyjnym i Prawie pocztowym;
18) udział w realizacji przedsięwzięć związanych z dostosowaniem obiektów i infrastruktury telekomunikacyjnej przedsiębiorców telekomunikacyjnych do współpracy z ruchomymi urządzeniami telekomunikacyjnymi, zgodnie z potrzebami określonymi przez Ministra Obrony Narodowej lub ministra właściwego do spraw wewnętrznych;
19) przygotowanie i aktualizowanie bazy danych o przedsiębiorcach telekomunikacyjnych i operatorach pocztowych, niezbędnej do przygotowania i wykorzystania obronnych systemów łączności;
20) przygotowywanie analiz dotyczących możliwości przedsiębiorców telekomunikacyjnych i operatorów pocztowych w zakresie ich wykorzystania na potrzeby obronne państwa;
21) reklamowanie pracowników Urzędu od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie reklamowania od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny (Dz. U. Nr 210, poz. 2136);
22) współpraca z Biurem Dyrektora Generalnego w zakresie opracowywania rocznych planów kontroli przeprowadzanych przez oddziały okręgowe.
2. W skład Departamentu Spraw Obronnych wchodzą:
1) Wydział Spraw Telekomunikacyjnych i Pocztowych – WST;
2) Wydział Planowania Operacyjnego – WPO;
3) Wydział Inwestycji Obronnych – WIO;
4) Wydział Szkolenia i Współpracy z MON – WSW.
Rozdział 9
Departament Prawny
§ 34. 1. Do zadań Departamentu Prawnego należy:
1) wykonywanie obsługi prawnej Urzędu polegającej na:
a) opiniowaniu pod względem prawnym spraw zastrzeżonych do kompetencji Prezesa prowadzonych przez właściwe merytorycznie komórki organizacyjne,
b) udzielaniu opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa na żądanie członków Kierownictwa Urzędu oraz kierowników komórek organizacyjnych,
c) wykonywaniu przy współudziale właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych zastępstwa procesowego Prezesa przed sądami powszechnymi, organami administracji, Sądem Najwyższym i Naczelnym Sądem Administracyjnym oraz innymi uprawnionymi organami,
d) wykonywaniu zastępstwa procesowego Dyrektora Generalnego przed sądami pracy;
2) redagowanie Dziennika Urzędowego URTiP zgodnie z zasadami określonymi w przepisach o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych oraz prowadzenie zbiorów Dziennika;
3) gromadzenie informacji o zmianach w prawie polskim dotyczących telekomunikacji, radiokomunikacji, poczty, nadzoru rynku wyrobów i innych spraw należących do kompetencji Prezesa;
4) analizowanie zmian w przepisach Unii Europejskiej i organizacji międzynarodowych w zakresie dotyczącym telekomunikacji, radiokomunikacji, poczty, nadzoru rynku wyrobów i w innych sprawach należących do kompetencji Prezesa z punktu widzenia ich wpływu na prawo polskie;
5) uczestniczenie w pracach nad przepisami prawa wspólnotowego i organizacji międzynarodowych oraz implementacją tych przepisów;
6) opiniowanie projektów normatywnych aktów prawnych oraz koordynowanie prac związanych z opiniowaniem tych projektów przez komórki merytoryczne;
7) monitorowanie przebiegu prac w Urzędzie nad projektami rozporządzeń do Prawa telekomunikacyjnego;
8) opiniowanie aktów prawnych podlegających procedurze notyfikacji;
9) koordynacja współpracy Urzędu z innymi podmiotami w zakresie przygotowywania projektów ustaw i przepisów wykonawczych;
10) opracowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych, o których mowa w § 16 ust. 1.
2. W skład Departamentu Prawnego wchodzą:
1) Wydział Obsługi Postępowań Sądowych – WOS;
2) Wydział Obsługi Prawnej – WOP;
3) Wydział Legislacji, Prawa Unijnego i Dziennika Urzędowego – WL.
Rozdział 10
Departament Współpracy z Zagranicą
§ 35. 1. Do zadań Departamentu Współpracy z Zagranicą należy:
1) prowadzenie postępowań konsolidacyjnych w zakresie określonym w Prawie telekomunikacyjnym na wniosek komórki merytorycznej;
2) koordynowanie współpracy komórek organizacyjnych w zakresie realizacji zadań Prezesa na rzecz Unii Europejskiej oraz międzynarodowych organizacji telekomunikacyjnych i pocztowych;
3) koordynacja przygotowywania stanowiska Urzędu w ramach systemu notyfikacji aktów prawnych zawierających przepisy techniczne;
4) planowanie, koordynacja i monitorowanie realizacji projektów i programów z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej i innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych oraz obsługa administracyjna tych projektów;
5) organizowanie i koordynowanie współpracy Urzędu z zagranicznymi organami regulacyjnymi;
6) koordynowanie współdziałania Prezesa z Ministrem Infrastruktury w sprawach odnoszących się do współpracy z zagranicą, w tym przygotowywanie instrukcji do rozmów i zajmowania stanowiska;
7) koordynowanie współpracy Prezesa z innymi organami państwa i instytucjami w zakresie realizacji zadań Prezesa w sprawach odnoszących się do współpracy z zagranicą, w szczególności wynikających z członkostwa Polski w Unii Europejskiej;
8) organizowanie i koordynowanie prac międzyresortowych zespołów przygotowujących opinie i stanowiska na konferencje międzynarodowe w sprawach należących do kompetencji Prezesa;
9) obsługa protokolarna Kierownictwa Urzędu w czasie spotkań z delegacjami zagranicznymi;
10) koordynacja i organizacja tłumaczeń dokumentów i opracowań, w tym tłumaczeń przepisów prawa międzynarodowego obowiązujących w Polsce w zakresie kompetencji Prezesa;
11) weryfikacja, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi, tłumaczeń tekstów przepisów prawa międzynarodowego w rozumieniu Prawa telekomunikacyjnego;
12) koordynacja i organizacja służbowych wyjazdów zagranicznych pracowników Urzędu.
2. W skład Departamentu Współpracy z Zagranicą wchodzą:
1) Wydział Obsługi Pomocy Zagranicznej – WPZ;
2) Wydział Współpracy Międzynarodowej i Spraw Europejskich – WWME.
Rozdział 11
Biuro Finansów i Budżetu
§ 36. 1. Do zadań Biura Finansów i Budżetu należy:
1) prowadzenie rachunkowości Urzędu zgodnie z przepisami o rachunkowości, z uwzględnieniem szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa;
2) nadzór nad gospodarowaniem środkami budżetowymi, wykonaniem budżetu, realizacją harmonogramu zasileń zgodnie z ustawą z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003, Nr 15, poz. 148 z późn. zm.);
3) opracowanie projektu budżetu Urzędu przy współpracy innych komórek organizacyjnych;
4) sporządzanie planu finansowego dotyczącego działalności budżetowej Urzędu na podstawie planów rzeczowych sporządzonych przez komórki organizacyjne;
5) przyjmowanie, opracowywanie, analiza oraz weryfikacja planów i sprawozdań finansowych komórek organizacyjnych (miesięcznych, kwartalnych, rocznych) w zakresie i terminach zgodnych z obowiązującymi przepisami;
6) miesięczne monitorowanie wykonania budżetu i harmonogramu planu finansowo-rzeczowego;
7) opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych Urzędu (kwartalnych, półrocznych, rocznych) wraz z częścią opisową;
8) prowadzenie zestawienia kosztów związanych z wykonywaniem zadań Prezesa w zakresie telekomunikacji;
9) prowadzenie rozliczeń z budżetem państwa;
10) gromadzenie i kompletowanie dokumentacji stanowiącej podstawę do naliczania opłat pobieranych przez Urząd, wystawiania not obciążeniowych i wezwań do zapłaty, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
11) monitorowanie opłaty telekomunikacyjnej;
12) monitorowanie opłat za przydział i prawo do wykorzystywania zasobów numeracji (w porozumieniu z komórkami merytorycznymi);
13) monitorowanie opłat za prawo do wykorzystania częstotliwości i opłat z tytułu dysponowania częstotliwością;
14) pobieranie i egzekwowanie kar pieniężnych przewidzianych w Prawie telekomunikacyjnym;
15) prowadzenie i koordynacja egzekucji obowiązków o charakterze pieniężnym w trybie administracyjnym;
16) prowadzenie spraw związanych z umarzaniem, rozkładaniem na raty oraz odraczaniem terminu płatności należności pobieranych przez Urząd zgodnie z obowiązującymi przepisami;
17) ewidencja umów rodzących skutki finansowe dla Urzędu;
18) prowadzenie rozliczeń i dokumentacji związanej z wewnątrzwspólnotowym nabyciem towarów i usług;
19) współpraca z Departamentem Rynku Telekomunikacyjnego w zakresie opracowania corocznego sprawozdania, o którym mowa w art. 99 ust. 5 Prawa telekomunikacyjnego w zakresie właściwości biura.
2. W skład Biura Finansów i Budżetu wchodzą:
1) Wydział Księgowości, Planowania i Realizacji Budżetu – WKB;
2) Wydział Ekonomiczny – WE;
3) Wydział Rachuby Płac – WRP.
Rozdział 12
Biuro Administracji i Kadr
§ 37. 1. Do zadań Biura Administracji i Kadr należy:
1) realizacja polityki zarządzania zasobami osobowymi Urzędu;
2) analiza potrzeb rozwoju zawodowego pracowników Urzędu oraz planowanie i realizacja szkoleń i dokształcania;
3) organizacja opieki medycznej dla pracowników Urzędu;
4) obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
5) prowadzenie Kancelarii Głównej;
6) organizacja prenumeraty prasy i prowadzenie biblioteki Urzędu;
7) prowadzenie archiwum zakładowego;
8) nadzór nad przestrzeganiem „Instrukcji kancelaryjnej dla Centrali i oddziałów okręgowych Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty” oraz „Instrukcji o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego i składnic akt dla Centrali i oddziałów okręgowych Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty” w zakresie przekazywania korespondencji do Kancelarii Głównej i archiwum zakładowego;
9) wykonywanie zadań podejmowanych na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.), w tym współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi w przygotowaniu dokumentacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
10) prowadzenie rejestru – udzielanych przez Urząd – zamówień publicznych przekraczających kwotę 6.000 EURO;
11) organizacja planowych zakupów według zgłoszonych zapotrzebowań ze wszystkich komórek organizacyjnych;
12) zaopatrywanie komórek organizacyjnych w materiały i sprzęt biurowy oraz obsługa techniczno-gospodarcza Urzędu;
13) przygotowywanie umów dotyczących ubezpieczenia majątku Urzędu;
14) opracowywanie zasad oszczędnego i celowościowego gospodarowania przez pracowników powierzonym mieniem Urzędu;
15) sporządzanie oraz nadzór nad realizacją planów zadań inwestycyjnych, planu remontów i planu zakupów materiałów eksploatacyjnych oraz realizacja zakupów;
16) prowadzenie remontów, konserwacji i napraw (bieżących i serwisowych) oraz nadzór nad prawidłowością działania urządzeń technicznych i sprzętu użytkowanego przez komórki organizacyjne;
17) administrowanie terenem i obiektami będącymi w dyspozycji Urzędu w miejscowości Borucza, gmina Strachówka k. Stanisławowa;
18) organizacja i nadzór nad eksploatacją środków transportowych Urzędu oraz prowadzenie ich ewidencji;
19) prowadzenie ilościowej ewidencji mienia Urzędu;
20) techniczne i organizacyjne przygotowywanie oraz przeprowadzanie okresowych inwentaryzacji majątku Urzędu;
21) prowadzenie spraw związanych z wypełnianiem ustawowych obowiązków w zakresie planowania i realizacji zadań obrony cywilnej w Urzędzie;
22) obsługa Komisji Dyscyplinarnej Urzędu.
2. W skład Biura Administracji i Kadr wchodzą:
1) Wydział Kadr, Szkoleń i Rekrutacji – WKS;
2) Wydział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia – WZP;
3) Wydział Gospodarki i Transportu – WGT;
4) Wydział Kancelaryjno-Archiwalny – WKA.
Rozdział 13
Biuro Informatyki
§ 38. 1. Do zadań Biura Informatyki należy:
1) utrzymywanie systemów informatycznych Urzędu i zapewnienie pracownikom Urzędu wsparcia informatycznego i technicznego w codziennej pracy;
2) współudział w pracach planistycznych i badawczo-rozwojowych dotyczących systemów informatycznych Urzędu;
3) opracowywanie bieżącej i przyszłościowej koncepcji systemu informatycznego Urzędu;
4) udział w budowie oraz wdrożeniach nowych systemów;
5) zarządzanie zasobami informacyjnymi Urzędu zgodnie z wymogami polityki bezpieczeństwa oraz innymi zasadami ustanowionymi przez Kierownictwo Urzędu;
6) kontrola wykorzystania środków informatycznych w komórkach organizacyjnych;
7) opiniowanie projektów przepisów (wewnętrznych i zewnętrznych) z punktu widzenia możliwości algorytmizacji i automatyzacji procedur przetwarzania, udostępniania i wymiany informacji;
8) współpraca z firmami świadczącymi usługi wsparcia technicznego na rzecz Urzędu w zakresie rozwiązywania problemów wynikających z funkcjonowania systemów;
9) współpraca z przedstawicielami serwisu w zakresie napraw, rozbudowy lub wymiany sprzętu oraz oprogramowania;
10) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie prowadzonych prac informatycznych.
2. W skład Biura Informatyki wchodzą:
1) Wydział Informatyzacji Procesów – WIP;
2) Wydział Utrzymania Systemów – WUS;
3) Wydział Wsparcia Technicznego – WWT.
Rozdział 14
Stanowisko do spraw Ochrony Informacji Niejawnych
§ 39. 1. Do zadań Stanowiska do spraw Ochrony Informacji Niejawnych należy:
1) organizowanie ochrony informacji niejawnych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm.);
2) prowadzenie Kancelarii Tajnej;
3) archiwizowanie i udostępnianie dokumentów niejawnych znajdujących się w ewidencji Urzędu;
4) przygotowywanie i prowadzenie postępowań sprawdzających;
5) zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych;
6) prowadzenie okresowej kontroli ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów niejawnych;
7) prowadzenie kontroli ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
8) obsługa Dyrektora Generalnego w zakresie składania oświadczeń majątkowych przez pracowników Urzędu oraz ewidencji, wydawania i niszczenia pieczęci i pieczątek służbowych;
9) nadzór nad ochroną fizyczną obiektów Urzędu;
10) zapewnienie ochrony danych osobowych pracowników Urzędu, zbiorów zgromadzonych w wyniku działalności statutowej oraz właściwego, zgodnego z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.), przetwarzania danych i ich udostępniania;
11) szkolenie pracowników Urzędu w zakresie ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych;
12) organizowanie przewozu przesyłek niejawnych zawierających informacje stanowiące tajemnicę państwową i służbową.
2. W skład Stanowiska do spraw Ochrony Informacji Niejawnych wchodzą:
1) Wydział Ochrony Obiegu Informacji Niejawnych – WOIN;
2) Samodzielne Stanowisko Pracy do spraw Ochrony Danych Osobowych – SOD.
Rozdział 15
Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego
§ 40. 1. Do zadań Stanowiska do spraw Audytu Wewnętrznego należy wspieranie Kierownictwa Urzędu w osiąganiu wytyczonych celów poprzez systematyczne i konsekwentne działanie służące ocenie i poprawie skuteczności zarządzania ryzykiem występującym w działalności Urzędu, systemu kontroli oraz procesów zarządzania Urzędu, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) oraz Kodeksem etyki audytora wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych i Kartą audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych ogłoszonych przez Ministra Finansów (Dz. Urz. Min. Fin. z 2004 r. Nr 5, poz. 28).
2. Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego przeprowadza czynności audytowe i składa sprawozdania kierownikowi komórki audytowanej i Dyrektorowi Generalnemu.
3. Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego w zakresie wykonywania swoich zadań współpracuje z audytorami zewnętrznymi, w tym w szczególności z kontrolerami Najwyższej Izby Kontroli.
4. Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego posiada strukturę bezwydziałową.
Rozdział 16
Oddziały okręgowe
§ 41. 1. Do zadań oddziału okręgowego należy:
1) wykonywanie zadań zgodnie z właściwością rzeczową oddziałów okręgowych określoną w § 4 statutu Urzędu;
2) prowadzenie postępowań kontrolnych i pokontrolnych dotyczących przestrzegania przepisów, decyzji oraz postanowień z zakresu:
a) telekomunikacji,
b) radiokomunikacji,
c) poczty,
w tym prowadzenie kontroli, wydawanie zaleceń pokontrolnych
i odpowiednich decyzji w tych sprawach;
3) wykonywanie zadań w zakresie kontroli aparatury znajdującej się w obrocie zgodnie z rocznym planem kontroli;
4) współpraca z innymi oddziałami okręgowymi w zakresie przeprowadzanych kontroli i postępowań pokontrolnych, a w razie potrzeby dokonania czynności na obszarze działania innego oddziału, udzielanie pomocy w tym zakresie;
5) przyjmowanie zawiadomień o zamiarze wprowadzenia urządzenia radiowego do obrotu oraz przekazywanie ich do Gospodarstwa Pomocniczego – Centralnego Laboratorium Badań Technicznych;
6) prowadzenie rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych i wydawanie zaświadczeń o wpisie do rejestru;
7) nakładanie kar pieniężnych przewidzianych w Prawie telekomunikacyjnym zgodnie z udzielonym przez Prezesa upoważnieniem;
8) opracowywanie sprawozdań i analiz pokontrolnych;
9) opracowywanie sprawozdań budżetowych obowiązujących dysponentów części budżetowych niższego stopnia;
10) prowadzenie oddziału Kancelarii Tajnej;
11) współpraca z delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;
12) wykonywanie innych czynności zleconych przez Prezesa lub Dyrektora Generalnego w zakresie ich ustawowych uprawnień.
2. Do zadań Pomorskiego Oddziału Okręgowego należy prowadzenie spraw w zakresie wydawania świadectw operatorów urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej morskiej i żeglugi śródlądowej oraz obsługa komisji egzaminacyjnej do spraw tych świadectw.
3. W skład oddziału okręgowego wchodzą:
1) Wydział Ewidencji i Pozwoleń – WEP,
2) Wydział Kontroli Radiowej i Zwalczania Zakłóceń – WKR,
3) Wydział Kontroli Telekomunikacyjnej i Pocztowej – WKT,
4) Wydział Finansów i Administracji – WFA,
5) Samodzielne Stanowisko do spraw Ochrony Informacji Niejawnych i Spraw Obronnych – SOIN.
4. Dopuszcza się zmiany w ramach struktury oddziału okręgowego w zależności od specyfiki warunków pracy oddziału okręgowego.
5. Obsługę prawną oddziałów okręgowych zapewniają ich dyrektorzy zgodnie z zasadami ustalonymi przez Departament Prawny i zatwierdzonymi przez Dyrektora Generalnego.
Załącznik nr 2
Regulamin organizacyjny
komórki organizacyjnej
- Data ogłoszenia: 2005-06-01
- Data wejścia w życie: 2005-06-01
- Data obowiązywania: 2005-11-04
- Dokument traci ważność: 2006-01-26
- ZARZĄDZENIE Nr 15 PREZESA URZĘDU REGULACJI TELEKOMUNIKACJI I POCZTY z dnia 25 lipca 2005 r. zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Regulacji Telekomunikacji i Poczty
- ZARZĄDZENIE NR 342 PREZESA URZĘDU REGULACJI TELEKOMUNIKACJI I POCZTY z dnia 30 września 2005 r. zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Regulacji Telekomunikacji i Poczty
- ZARZĄDZENIE NR 348 PREZESA URZĘDU REGULACJI TELEKOMUNIKACJI I POCZTY z dnia 27 października 2005 r. zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Regulacji Telekomunikacji i Poczty
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA