REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2011 nr 10 poz. 47

ZARZĄDZENIE Nr 33 MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 17 sierpnia 2011 r.

w sprawie zatwierdzenia statutu Instytutu Rozwoju Miast w Krakowie

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. Nr 96, poz. 618 oraz z 2011 r. Nr 112, poz. 654) zarządza się, co następuje:

§ 1

Zatwierdza się statut Instytutu Rozwoju Miast w Krakowie, stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2

Traci moc zarządzenie nr 24 Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 r. w sprawie zatwierdzenia statutu Instytutu Rozwoju Miast w Krakowie (Dz. Urz. Ml Nr 5, poz. 29).

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega ogłoszeniu.

Minister Infrastruktury

Cezary Grabarczyk

 

 

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – budownictwo, gospodarka przestrzenna i mieszkaniowa, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).

Załącznik 1. [STATUT INSTYTUTU ROZWOJU MIAST]

Załącznik do zarządzenia nr 33 Ministra Infrastruktury
z dnia 17 sierpnia 2011 r. (poz. 47)

STATUT
INSTYTUTU ROZWOJU MIAST

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1

Instytut Rozwoju Miast, będący kontynuatorem dorobku Krakowskiego Oddziału Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej oraz Instytutu Gospodarki Mieszkaniowej, zwany dalej „Instytutem”, działa na podstawie:

1) ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. Nr 96, poz. 618 oraz z 2011 r. Nr 112, poz. 654), zwanej dalej „ustawą”;

2) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 29 października 2002 r. w sprawie podziału Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej oraz Instytutu Gospodarki Mieszkaniowej i utworzenia Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa oraz Instytutu Rozwoju Miast (Dz. U. Nr 180, poz. 1503);

3) niniejszego statutu.

§ 2

Instytut posiada osobowość prawną i jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000145913.

§ 3

Siedzibą Instytutu jest Kraków.

§ 4

Instytut może używać skróconej nazwy „IRM” oraz nazwy w języku angielskim „Institute of Urban Development”.

§ 5

Instytut ma prawo używania pieczęci z wizerunkiem godła Rzeczypospolitej Polskiej i nazwą Instytutu w otoku.

§ 6

Organem sprawującym nadzór nad Instytutem jest minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej.

Rozdział II

Postanowienia szczegółowe

§ 7

Do podstawowej działalności Instytutu należy:

1) prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych, przenoszenie ich wyników do praktyki i upowszechnianie;

2) wykonywanie zadań szczególnie ważnych dla planowania i realizacji polityki państwa w zakresie polityk miejskich i regionalnych, urbanistyki, gospodarki przestrzennej i mieszkalnictwa oraz rynku nieruchomości, które są jednym z warunków zapewnienia jakości życia obywateli;

3) wspomaganie badań przez realizację zadań służących rozwojowi, promocji i zastosowaniom praktycznym nauki, a także wspierających wzrost innowacyjności gospodarki;

4) przygotowanie i rozwój kadry naukowo-badawczej w zakresie działalności Instytutu.

§ 8

1. Przedmiot podstawowej działalności Instytutu obejmuje w szczególności:

1) badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych;

2) badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych;

3) inne rodzaje działalności dotyczące:

a) inżynierii i związanego z nią doradztwa technicznego,

b) architektury i urbanistyki,

c) specjalistycznego projektowania,

d) pozostałego doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania,

e) pozostałych badań i analiz technicznych,

f) badań rynku i opinii publicznej,

g) przetwarzania danych, zarządzania stronami internetowymi (hosting) i podobnej działalności,

h) portali internetowych,

i) organizacji targów, wystaw i kongresów,

j) wydawania książek,

k) wydawania czasopism i innych periodyków,

I) pozostałej działalności wydawniczej,

m) pozaszkolnych form edukacji, niesklasyfikowanej gdzie indziej.

2. Zakres podstawowej działalności Instytutu obejmuje:

1) prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych.

a) badania naukowe i prace rozwojowe obejmują w szczególności:

– regulacje, polityki i instrumenty rozwoju miast i regionów,

– procesy społeczno-ekonomiczne i przestrzenne rozwoju miast i regionów,

– uwarunkowania i zasady zrównoważonego rozwoju przestrzeni zurbanizowanej i urbanizującej się,

b) badania naukowe i prace rozwojowe odnoszą się w szczególności do:

– planowania i zagospodarowania przestrzennego,

– zarządzania miastami i ich rozwojem,

– kształtowania i ochrony środowiska zintegrowanego, przyrodniczego i kulturowego,

– mieszkalnictwa i budownictwa,

– gospodarki nieruchomościami i regulacji rynku nieruchomości,

– gospodarki komunalnej,

– gospodarki inwestycyjnej miast,

– infrastruktury społecznej i technicznej,

– systemów transportu,

– innych zagadnień związanych z problematyką urbanizacji;

2) wspomaganie badań naukowych i prac rozwojowych służących ich zastosowaniom praktycznym, a także wspierających wzrost innowacyjności gospodarki poprzez:

a) doradztwo, konsultacje, sporządzanie analiz, ekspertyz, opinii i ocen dotyczących przedmiotu działania Instytutu,

b) sporządzanie studiów i opracowań projektowo-planistycznych,

c) adaptację osiągnięć światowej nauki i techniki,

d) prowadzenie i rozwijanie baz danych dotyczących przedmiotu działalności Instytutu,

e) tworzenie, przetwarzanie, udostępnianie i upowszechnianie informacji naukowych i naukowo-technicznych,

f) upowszechnianie wyników badań naukowych i prac rozwojowych, w szczególności poprzez ich publikowanie, organizowanie konferencji, seminariów i warsztatów oraz prowadzenie biblioteki,

g) promowanie przedsięwzięć innowacyjnych wykorzystujących wyniki badań naukowych i prac rozwojowych,

h) prowadzenie szkoleń specjalistycznych, kursów dokształcających i innych form kształcenia ustawicznego oraz studiów podyplomowych we współpracy z uprawnionymi jednostkami,

i) wykonywanie innych zadań zleconych przez organ nadzorujący;

3) współpracę naukową krajową i zagraniczną, badania wspólne sieci i konsorcjów naukowych, w tym także w ramach programów Unii Europejskiej.

§ 9

Instytut może prowadzić również inną działalność gospodarczą, o której mowa w art. 2 ust. 4 ustawy w zakresie:

1) wynajmu i zarządzania nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi;

2) reprodukcji zapisanych nośników informacji;

3) działalności profesjonalnej, naukowej i technicznej, gdzie indziej niesklasyfikowanej.

§ 10

1. Rada naukowa Instytutu liczy 14 członków. W skład rady naukowej wchodzą:

1) pracownicy naukowi i badawczo-techniczni Instytutu w liczbie 8;

2) osoby spoza Instytutu w liczbie 6.

2. Liczba należnych miejsc w radzie dla członków rady naukowej wskazanych w ust. 1 pkt 1 i posiadających stopień naukowy doktora, doktora habilitowanego lub tytuł naukowy wynosi 6, w tym liczba miejsc w radzie dla osób posiadających stopień naukowy doktora habilitowanego lub tytuł naukowy, nie powinna być większa niż 4.

3. Liczba należnych miejsc w radzie dla członków rady naukowej wskazanych w ust. 1 pkt 1 i nieposiadających stopnia naukowego doktora, doktora habilitowanego lub tytułu naukowego, wynosi 2.

4. Osoby ze stopniem naukowym doktora habilitowanego lub tytułem naukowym zatrudnione w pełnym wymiarze czasu pracy w Instytucie nie krócej niż rok od dnia rozpoczęcia procedury powołania rady naukowej, wchodzą w skład rady naukowej, jeżeli ich liczba jest mniejsza lub równa liczbie należnych im miejsc w radzie. Jeżeli liczba tych osób przekracza liczbę należnych miejsc w radzie, przeprowadza się głosowanie tajne. W skład rady wchodzą osoby, które otrzymają kolejno największą liczbę głosów.

5. Pozostali członkowie rady naukowej, będący pracownikami Instytutu, są wybierani w głosowaniu tajnym spośród pracowników naukowych i badawczo-technicznych nieposiadających stopnia naukowego doktora habilitowanego lub tytułu naukowego, zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy w Instytucie nie krócej niż rok od dnia rozpoczęcia procedury powołania rady naukowej. W skład rady wchodzą osoby, które otrzymają kolejno największą liczbę głosów.

§ 11

Dyrektor Instytutu może:

1) powołać sekretarza naukowego;

2) ustanawiać pełnomocników do realizacji określonych zadań, ustalając zakres i czas ich umocowania;

3) powołać kolegium;

4) powołać organ opiniodawczo-doradczy.

§ 12

1. Zatrudnienie pracownika naukowego jest poprzedzone konkursem. Konkurs ogłasza dyrektor w drodze zarządzenia.

2. W ogłoszeniu o konkursie podaje się w szczególności nazwę stanowiska, którego konkurs dotyczy, wymagania formalne, listę dokumentów, które kandydat powinien złożyć, termin składania dokumentów.

3. Ogłoszenie o konkursie jest publikowane w szczególności na stronie internetowej Instytutu oraz na stronie internetowej ministra właściwego do spraw nauki w Biuletynie Informacji Publicznej. Termin zgłaszania ofert nie może być krótszy niż 14 dni od daty ogłoszenia na stronie internetowej Instytutu.

4. Kandydat powinien złożyć dokumenty wymienione w ogłoszeniu. Z kandydatami spełniającymi wymagania formalne jest przeprowadzana rozmowa kwalifikacyjna.

5. Na podstawie złożonych dokumentów oraz rozmowy kwalifikacyjnej jest wyłaniany zwycięzca konkursu.

6. Konkurs może być nierozstrzygnięty i w takim wypadku można ogłosić nowy konkurs na dane stanowisko.

§ 13

W Instytucie działa komisja dyscyplinarna składająca się z 3 członków, która jest wybierana w następujący sposób:

1) dyrektor w drodze zarządzenia ogłasza wybory i powołuje komisję wyborczą składającą się z 3 członków spośród pracowników Instytutu nieposiadających czynnego i biernego prawa wyborczego oraz wskazuje przewodniczącego komisji;

2) czynne prawo wyborcze przysługuje pracownikowi naukowemu i badawczo-technicznemu zatrudnionemu w pełnym wymiarze czasu pracy w Instytucie;

3) bierne prawo wyborcze przysługuje pracownikowi naukowemu i badawczo-technicznemu zatrudnionemu w pełnym wymiarze czasu pracy w Instytucie nie krócej niż rok od dnia rozpoczęcia procedury wyboru komisji dyscyplinarnej;

4) kandydatury należy zgłaszać do przewodniczącego komisji wyborczej w terminie 7 dni od dnia zarządzenia wyborów przez dyrektora;

5) komisja wyborcza informuje pracowników Instytutu o terminie wyborów oraz podaje listę kandydatów na członków komisji dyscyplinarnej, co najmniej 7 dni przed wyznaczonym dniem wyborów;

6) głosowanie jest tajne. W skład komisji dyscyplinarnej wchodzą kandydaci, którzy otrzymają kolejno największą liczbę głosów;

7) komisja sporządza protokół z wyborów, który przekazuje dyrektorowi;

8) dyrektor ogłasza wyniki wyborów.

Rozdział 3

Postanowienia końcowe

§ 14

Statut wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez ministra właściwego do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2011-09-13
  • Data wejścia w życie: 2011-08-17
  • Data obowiązywania: 2017-09-30

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA