REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2010 nr 14 poz. 48

ZARZĄDZENIE Nr 48 MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 17 grudnia 2010 r.

w sprawie zatwierdzenia statutu Instytutu Badawczego Dróg i Mostów (IBDiM)

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. Nr 96, poz. 618) zarządza się, co następuje:

§ 1

Zatwierdza się statut Instytutu Badawczego Dróg i Mostów, stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2

Traci moc zarządzenie nr 2 Ministra Infrastruktury z dnia 10 stycznia 2008 r. w sprawie zatwierdzenia statutu Instytutu Badawczego Dróg i Mostów (IBDiM) (Dz. Urz. Ml Nr 1, poz. 2).

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Infrastruktury

Cezary Grabarczyk

 

 

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).

Załącznik 1. [Statut Instytutu Badawczego Dróg i Mostów]

Załącznik do zarządzenia Ministra Infrastruktury nr 48
z dnia 17 grudnia 2010 r. (poz. 48)

STATUT

Instytutu Badawczego Dróg i Mostów

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§ 1

Instytut Badawczy Dróg i Mostów, zwany dalej „Instytutem”, działa na podstawie:

1) ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. Nr 96, poz. 618), zwanej dalej „ustawą”;

2) zarządzenia nr 108 Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 1973 r. w sprawie utworzenia Instytutu Badawczego Dróg i Mostów (M. P. z 1974 r. Nr 2, poz. 12);

3) niniejszego statutu.

§ 2

Instytut posiada osobowość prawną.

§ 3

Siedzibą Instytutu jest miasto stołeczne Warszawa.

§ 4

Instytut może używać skróconej nazwy „IBDiM”.

§ 5

Instytut ma prawo do używania pieczęci z wizerunkiem godła Rzeczypospolitej Polskiej pośrodku i nazwą Instytutu w otoku.

§ 6

Organem sprawującym nadzór nad Instytutem jest minister właściwy do spraw transportu.

Rozdział 2

Postanowienia szczegółowe

§ 7

Przedmiotem działania Instytutu jest:

1) prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych objętych PKD 72.19.Z;

2) przystosowanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych do potrzeb praktyki, a w szczególności opracowywanie wytycznych, zaleceń, procedur i instrukcji;

3) wdrażanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych.

§ 8

Zakres działania Instytutu obejmuje następujące obszary:

a) zasady projektowania, wykonywania i utrzymania dróg i lotnisk,

b) zasady projektowania, wykonywania i utrzymania drogowych i kolejowych obiektów inżynierskich,

c) materiałów i wyrobów do stosowania w budownictwie komunikacyjnym,

d) elementy wyposażenia i urządzenia obce w budownictwie komunikacyjnym,

e) technologie dotyczące budowy i utrzymania dróg oraz obiektów inżynierskich,

f) mechanizację oraz organizację robót drogowych i mostowych,

g) stan techniczny dróg oraz obiektów inżynierskich,

h) konstrukcje geotechniczne,

i) analizy ekonomiczne,

j) inżynierię ruchu,

k) bezpieczeństwo ruchu,

I) systemy zarządzania drogami,

m) telematykę komunikacyjną,

n) bazy danych o drogach i obiektach inżynierskich,

o) metody badania materiałów, wyrobów, konstrukcji i systemów w budownictwie komunikacyjnym,

p) doskonalenia metod prowadzenia badań naukowych i prac rozwojowych.

§ 9

W związku z prowadzoną działalnością podstawową Instytut może:

1) upowszechniać wyniki badań naukowych i prac rozwojowych, w szczególności poprzez ich publikowanie, organizowanie konferencji, seminariów i wykładów oraz prowadzenie biblioteki;

2) wykonywać badania i analizy oraz opracowywać ekspertyzy i opinie w zakresie prowadzonych badań naukowych i prac rozwojowych;

3) opracowywać oceny dotyczące stanu i rozwoju infrastruktury drogowej i kolejowych obiektów inżynierskich w zakresie wykorzystywania w kraju osiągnięć światowej nauki i techniki, a w szczególności z uwzględnieniem wyników współpracy w projektach krajowych i międzynarodowych;

4) prowadzić działalność normalizacyjną, certyfikacyjną i aprobacyjną;

5) prowadzić i rozwijać bazy danych o transporcie, bezpieczeństwie i infrastrukturze transportowej;

6) prowadzić działalność w zakresie informacji naukowej, technicznej i ekonomicznej, wynalazczości oraz ochrony własności przemysłowej i intelektualnej, a także wspierającej innowacyjność przedsiębiorstw;

7) wytwarzać w związku z prowadzonymi badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi aparaturę, urządzenia, materiały i inne wyroby oraz prowadzić walidacje metod badawczych, pomiarowych oraz kalibrację aparatury;

8) prowadzić działalność wydawniczą związaną z prowadzonymi badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi;

9) wykonywać inne zadania zlecane przez organ nadzorujący.

§ 10

Poza zadaniami, o których mowa w § 7, 8 i 9, Instytut może prowadzić szkolenia, kursy dokształcające oraz doradztwo techniczne, ekonomiczne i organizacyjne, a także studia podyplomowe we współpracy z uprawnionymi jednostkami naukowymi.

§ 11

Instytut może prowadzić również inną działalność, o której mowa w art. 2 ust. 4 ustawy, w zakresie:

1) projektowania obiektów budowlanych, a w szczególności dróg, lotnisk i obiektów inżynierskich;

2) projektowania organizacji ruchu;

3) wykonywania usług i robót w budownictwie;

4) produkcji urządzeń i wyrobów stosowanych w budownictwie;

5) gospodarki posiadanymi nieruchomościami;

6) gospodarki urządzeniami.

§ 12

Rada naukowa Instytutu liczy 26 członków. W skład rady naukowej wchodzą:

1) pracownicy naukowi i badawczo-techniczni Instytutu w liczbie 18;

2) osoby spoza Instytutu w liczbie 8.

§ 13

Liczba należnych miejsc w radzie dla członków rady naukowej wskazanych w § 12 pkt 1 i posiadających stopień naukowy doktora, doktora habilitowanego lub tytuł naukowy, wynosi 13, w tym liczba miejsc w radzie dla osób posiadających stopień naukowy doktora habilitowanego lub tytuł naukowy, nie powinna być większa niż 8.

§ 14

Liczba należnych miejsc w radzie dla członków rady naukowej wskazanych w § 12 pkt 1 i nieposiadających stopnia naukowego doktora, doktora habilitowanego lub tytułu naukowego, wynosi 5.

§ 15

Osoby ze stopniem naukowym doktora habilitowanego lub tytułem naukowym, zatrudnione w pełnym wymiarze czasu pracy w Instytucie nie krócej niż rok od dnia rozpoczęcia procedury powołania rady naukowej, wchodzą w skład rady naukowej, jeżeli ich liczba jest mniejsza niż liczba należnych im miejsc w radzie. Jeżeli liczba tych osób przekracza liczbę należnych miejsc w radzie, przeprowadza się głosowanie tajne. W skład rady wchodzą osoby, które otrzymają kolejno największą liczbę głosów.

§ 16

Pozostali członkowie rady naukowej, będący pracownikami Instytutu, są wybierani w głosowaniu tajnym spośród pracowników naukowych i badawczo-technicznych nieposiadających stopnia naukowego doktora habilitowanego lub tytułu naukowego, zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy w Instytucie nie krócej niż rok od dnia rozpoczęcia procedury powołania rady naukowej. W skład rady wchodzą osoby, które otrzymają kolejno największą liczbę głosów.

§ 17

Dyrektor Instytutu może:

1) powołać sekretarza naukowego instytutu;

2) powołać 2 kolegia;

3) powołać 1 organ opiniodawczo-doradczy;

4) ustanawiać pełnomocników do realizacji określonych zadań, ustalając zakres i czas ich umocowania.

§ 18

Zatrudnienie pracownika naukowego jest poprzedzone konkursem.

1) konkurs ogłasza dyrektor w drodze zarządzenia;

2) w ogłoszeniu o konkursie podaje się w szczególności: nazwę stanowiska, którego konkurs dotyczy, wymagania formalne, listę dokumentów, które kandydat powinien złożyć oraz termin składania dokumentów;

3) ogłoszenie o konkursie jest publikowane w szczególności na stronie internetowej Instytutu oraz na stronie internetowej ministra właściwego do spraw nauki w Biuletynie Informacji Publicznej, termin zgłaszania ofert nie może być krótszy niż 14 dni od daty zamieszczenia ogłoszenia na stronie internetowej Instytutu;

4) kandydat powinien złożyć dokumenty wymienione w ogłoszeniu. Z kandydatami spełniającymi wymagania formalne jest przeprowadzana rozmowa kwalifikacyjna;

5) na podstawie złożonych dokumentów oraz rozmowy kwalifikacyjnej jest wyłaniany zwycięzca konkursu;

6) konkurs może być nierozstrzygnięty i w takim wypadku można ogłosić nowy konkurs na dane stanowisko.

§ 19

Komisja dyscyplinarna, składająca się z 3 członków, jest wybierana w Instytucie w następujący sposób:

1) dyrektor w drodze zarządzenia powołuje komisję wyborczą składającą się z 5 członków, spośród pracowników Instytutu nieposiadających czynnego i biernego prawa wyborczego oraz wskazuje przewodniczącego komisji;

2) czynne prawo wyborcze przysługuje pracownikowi naukowemu i badawczo-technicznemu zatrudnionemu w pełnym wymiarze czasu pracy w Instytucie;

3) bierne prawo wyborcze przysługuje pracownikowi naukowemu i badawczo-technicznemu zatrudnionemu w pełnym wymiarze czasu pracy w Instytucie nie krócej niż rok od dnia rozpoczęcia procedury wyboru komisji dyscyplinarnej;

4) kandydatury należy zgłaszać do przewodniczącego komisji wyborczej w terminie 14 dni od dnia zarządzenia wyborów przez dyrektora;

5) komisja wyborcza informuje pracowników Instytutu o terminie wyborów oraz podaje listę kandydatów na członków komisji dyscyplinarnej, co najmniej 7 dni przed wyznaczonym dniem wyborów;

6) głosowanie jest tajne, w skład komisji dyscyplinarnej wchodzą kandydaci, którzy otrzymają kolejno największą liczbę głosów;

7) komisja sporządza protokół z wyborów, który przekazuje Dyrektorowi;

8) dyrektor ogłasza wyniki wyborów.

Rozdział 3

Postanowienia końcowe

§ 20

Statut wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez ministra właściwego do spraw transportu.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2010-12-27
  • Data wejścia w życie: 2010-12-27
  • Data obowiązywania: 2010-12-27
  • Dokument traci ważność: 2017-05-15
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA