REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2008 nr 15 poz. 76
ZARZĄDZENIE Nr 60 MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 23 grudnia 2008 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Infrastruktury
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1
W Regulaminie organizacyjnym Ministerstwa Infrastruktury, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 8 Ministra Infrastruktury z dnia 30 stycznia 2008 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Infrastruktury (Dz. Urz. MI Nr 2, poz. 8) wprowadza się następujące zmiany:
1) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Regulamin organizacyjny Ministerstwa Infrastruktury, zwany dalej „Regulaminem”, określa zakres zadań i tryb pracy komórek organizacyjnych Ministerstwa Infrastruktury, zwanego dalej „Ministerstwem”, wymienionych w zarządzeniu nr 136 Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 listopada 2007 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Infrastruktury (M. P. Nr 90, poz. 980 i z 2008 r. Nr 95, poz. 820).”;
2) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. W skład komórek organizacyjnych Ministerstwa mogą wchodzić wydziały, zespoły i stanowiska pracy określone w wewnętrznych regulaminach organizacyjnych tych komórek.
2. W komórce organizacyjnej może zostać utworzony wydział, gdy rodzaj spraw i wielkość pracy w zakresie jednorodnych zadań wymaga co najmniej 5 etatów, a w szczególnych przypadkach nie mniej niż 3 etaty.
3. Wewnętrzny regulamin organizacyjny, o którym mowa w ust. 1, określa w szczególności:
1) strukturę komórki organizacyjnej, wraz ze schematem organizacyjnym;
2) organizację zarządzania komórką organizacyjną;
3) zakres zadań komórki organizacyjnej;
4) szczegółowy zakres zadań poszczególnych wydziałów, zespołów, stanowisk pracy i sekretariatu.
4. Regulamin, o którym mowa w ust. 1, zatwierdza Dyrektor Generalny.”;
3) w § 7 w ust. 2:
a) pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) ustalanie i zapewnianie realizacji zadań przez wydziały zespoły i stanowiska pracy;”,
b) pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) przydzielanie zadań podległym pracownikom;”;
4) § 10 otrzymuje brzmienie:
„§ 10. Zadania służbowe realizowane przez pracowników określone są w opisach stanowisk pracy.”;
5) § 12 otrzymuje brzmienie:
„§ 12. W skład Ministerstwa wchodzą Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:
1) Biuro Ministra (BM);
2) Departament Gospodarki Nieruchomościami (BN);
3) Departament Gospodarki Przestrzennej (BP);
4) Departament Rynku Budowlanego i Techniki (BR);
5) Departament Strategii Budownictwa i Mieszkalnictwa (BS);
6) Departament Orzecznictwa (BO);
7) Departament Bezpieczeństwa Żeglugi (GB);
8) Departament Transportu Morskiego i Żeglugi Śródlądowej (GT);
9) Departament Poczty (ŁP);
10) Departament Telekomunikacji (ŁT);
11) Departament Dróg i Autostrad (TA);
12) Departament Kolejnictwa (TK);
13) Departament Lotnictwa (TL);
14) Departament Polityki Transportowej i Spraw Międzynarodowych (MP);
15) Departament Transportu Drogowego (TD);
16) Departament Funduszu Spójności (MS);
17) Departament Funduszy UE (MU);
18) Departament Budżetu (MB);
19) Departament Kontroli (MK);
20) Departament Prawny (ML);
21) Departament Spraw Obronnych (MO);
22) Biuro Dyrektora Generalnego (MG);
23) Biuro Audytu Wewnętrznego (MA);
24) Biuro Administracyjne (MD);
25) Biuro Finansowe (MW);
26) Biuro Informacji i Promocji (MR);
27) Biuro Ochrony Informacji Niejawnych (MN);
28) Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (TRD).”;
6) w § 17 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:
„2. Biuro prowadzi rejestr zarządzeń Ministra oraz decyzji Ministra nie stanowiących rozstrzygnięć w sprawach indywidualnych.”;
7) § 18 otrzymuje brzmienie:
„§ 18. 1. Departament Gospodarki Nieruchomościami jest właściwy w sprawach wynikających z:
1) ustawy o gospodarce nieruchomościami – z wyłączeniem spraw załatwianych przez Departament Orzecznictwa, Departament Dróg i Autostrad, Departament Bezpieczeństwa Żeglugi oraz Biuro Administracyjne;
2) ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości;
3) ustawy o zasadach zbywania mieszkań będących własnością przedsiębiorstw państwowych, niektórych spółek handlowych z udziałem Skarbu Państwa, państwowych osób prawnych oraz niektórych mieszkań będących własnością Skarbu Państwa – w zakresie dotyczącym gospodarki nieruchomościami;
4) ustawy o zmianie niektórych ustaw dotyczących nabywania własności nieruchomości;
5) ustawy o rodzinnych ogrodach działkowych, w zakresie dotyczącym gospodarki nieruchomościami.
2. Ponadto Departament prowadzi sprawy:
1) nadawania uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości, licencji zawodowych w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i licencji zawodowych w zakresie zarządzania nieruchomościami, a także prowadzenia centralnych rejestrów osób posiadających uprawnienia i licencje zawodowe;
2) odpowiedzialności zawodowej rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami i zarządców nieruchomości;
3) orzecznictwa administracyjnego, w tym zastępuje Ministra w postępowaniu sądowo-administracyjnym i przed sądami powszechnymi, w zakresie:
a) odmowy nadania i pozbawienia uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości, licencji zawodowych w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i licencji zawodowych w zakresie zarządzania nieruchomościami,
b) odpowiedzialności zawodowej rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami i zarządców nieruchomości;
4) współpracy z organizacjami zawodowymi rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami, zarządców nieruchomości.
3. Departament zapewnia obsługę:
1) Państwowej Rady Nieruchomości;
2) Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej;
3) Komisji Odpowiedzialności Zawodowej.”;
8) po § 18 dodaje się § 18a w brzmieniu:
„§ 18a. 1. Departament Gospodarki Przestrzennej jest właściwy w sprawach wynikających z:
1) ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
2) ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych – w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej, w odniesieniu do lokalizacji inwestycji i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
3) ustawy o przygotowaniu finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 – w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej, w odniesieniu do lokalizacji inwestycji;
4) ustawy o transporcie kolejowym – w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej, w odniesieniu do lokalizacji inwestycji;
5) ustawy o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów – w zakresie dotyczącym samorządu zawodowego urbanistów;
6) ustawy o rodzinnych ogrodach działkowych, w zakresie dotyczącym gospodarki przestrzennej;
7) ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych – w zakresie dotyczącym gospodarki przestrzennej.
2. Ponadto Departament prowadzi sprawy:
1) gospodarki przestrzennej i polityki miejskiej, w tym współpracy z samorządami terytorialnymi, uczelniami, organizacjami zawodowymi i organizacjami pozarządowymi w tym zakresie;
2) orzecznictwa administracyjnego, w tym zastępuje Ministra w postępowaniu sądowo-administracyjnym i przed sądami powszechnymi, w zakresie wskazanym w ust. 1;
3) współpracy z organizacjami zawodowymi urbanistów;
4) współpracy z Warszawskim Biurem Programu Narodów Zjednoczonych ds. Osiedli Ludzkich (ONZ-HABITAT) – w zakresie realizacji umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Programem Narodów Zjednoczonych do spraw Osiedli Ludzkich w sprawie ustanowienia w Rzeczypospolitej Polskiej Biura UN – Habitat.
3. Departament zapewnia obsługę Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.
4. Departament prowadzi sprawy nadzoru Ministra nad:
1) Instytutem Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa w Warszawie;
2) Instytutem Rozwoju Miast w Krakowie.”;
9) w § 19:
a) w ust. 1:
– pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów – w zakresie audytu energetycznego i jego weryfikacji;”,
– dodaje się pkt 6 w brzmieniu:
„6) ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych – w zakresie wymagań techniczno-budowlanych.”,
b) w ust. 2:
– pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) postępowań egzaminacyjnych dla osób ubiegających się o uprawnienia do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej budynku, lokalu mieszkalnego lub części budynku stanowiącej samodzielną całość techniczno-użytkową;”,
– pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) przepisów, wzorców i standardów dotyczących rozwiązań prawnych w zakresie przygotowania i organizacji inwestycji budowlanych finansowanych ze środków publicznych;”,
– skreśla się pkt 9;
10) w § 20 w ust. 1:
a) pkt 16 otrzymuje brzmienie:
„16) ustawy o zasadach zbywania mieszkań będących własnością przedsiębiorstw państwowych, niektórych spółek handlowych z udziałem Skarbu Państwa, państwowych osób prawnych oraz niektórych mieszkań będących własnością Skarbu Państwa – z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Gospodarki Nieruchomościami;”,
b) pkt 17 otrzymuje brzmienie:
„17) ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów – z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Rynku Budowlanego i Techniki.”;
11) w § 22 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 22. 1. Departament Bezpieczeństwa Żeglugi jest właściwy w sprawach wynikających z:
1) ustawy o bezpieczeństwie morskim;
2) ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki;
3) ustawy o portowych urządzeniach do odbioru odpadów oraz pozostałości ładunkowych ze statków;
4) ustawy o ustanowieniu programu wieloletniego „Program ochrony brzegów morskich”;
5) ustawy o wykonywaniu prac podwodnych;
6) ustawy o izbach morskich;
7) ustawy o wyposażeniu morskim;
8) ustawy o ochronie żeglugi i portów morskich, z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Spraw Obronnych;
9) ustawy o obszarach morskich Rzeczypospolitej i administracji morskiej – z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Transportu Morskiego i Żeglugi Śródlądowej;
10) ustawy o żegludze śródlądowej – w zakresie dotyczącym administracji, bezpieczeństwa i kwalifikacji w żegludze śródlądowej;
11) ustawy Kodeks Morski – w zakresie dotyczącym bezpieczeństwa morskiego i zanieczyszczania morza przez statki;
12) ustawy o ochronie granicy państwowej – w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej;
13) ustawy o systemie oświaty – w zakresie dotyczącym żeglugi śródlądowej oraz kształcenia zgodnie z wymogami Konwencji o wymaganiach w zakresie wyszkolenia marynarzy, wydawania świadectw oraz pełnienia wacht (STCW);
14) ustawy o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz pieczęciach państwowych – w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej;
15) ustawy Prawo o odpadach – w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej;
16) ustawy Prawo ochrony środowiska – w zakresie dotyczącym żeglugi morskiej oraz żeglugi śródlądowej;
17) ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym – w zakresie dotyczącym kształcenia zgodnie z wymogami Konwencji o wymaganiach w zakresie wyszkolenia marynarzy, wydawania świadectw oraz pełnienia wacht (STCW);
18) ustawy Prawo wodne – w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej, w uzgodnieniu z Departamentem Transportu Morskiego i Żeglugi Śródlądowej;
19) ustawy Prawo budowlane – w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej, w sprawach warunków technicznych jakim powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie;
20) ustawy o gospodarce nieruchomościami – w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej, w uzgodnieniu z Departamentem Transportu Morskiego i Żeglugi Śródlądowej;
21) ustawy o Polskim Rejestrze Statków – w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej.”;
12) § 23 otrzymuje brzmienie:
„§ 23. 1. Departament Transportu Morskiego i Żeglugi Śródlądowej jest właściwy w sprawach wynikających z:
1) ustawy o portach i przystaniach morskich;
2) ustawy o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym;
3) ustawy o pracy na morskich statkach handlowych;
4) ustawy o podatku tonażowym;
5) ustawy o żegludze śródlądowej – z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Bezpieczeństwa Żeglugi;
6) ustawy Kodeks morski – z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Bezpieczeństwa Żeglugi;
7) ustawy o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej – w zakresie dotyczącym ustalania granic portów morskich;
8) ustawy Prawo przewozowe – w zakresie dotyczącym transportu wodnego śródlądowego;
9) ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym – w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej, z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Bezpieczeństwa Żeglugi.
2. Ponadto Departament prowadzi sprawy:
1) programowania rozwoju infrastruktury transportu morskiego i transportu wodnego śródlądowego;
2) komisji mieszanych ds. transportu morskiego i wodnego śródlądowego, zgodnie z zawartymi dwustronnymi i wielostronnymi umowami międzynarodowymi;
3) krajowej oraz wspólnotowej zintegrowanej polityki morskiej;
4) z zakresu prawa pracy w obszarze właściwym dla transportu morskiego i transportu wodnego śródlądowego;
5) europejskich korytarzy transportowych – w zakresie transportu morskiego i transportu wodnego śródlądowego;
6) współpracy z Komisją Kodyfikacyjną Prawa Morskiego;
7) obsługi Rady ds. Promocji Żeglugi Śródlądowej.
3. Departament prowadzi sprawy nadzoru Ministra nad:
1) spółkami żeglugowymi utworzonymi na podstawie umów międzynarodowych;
2) Instytutem Morskim w Gdańsku;
3) Akademią Morską w Gdyni;
4) Akademią Morską w Szczecinie.
4. Departament Transportu Morskiego i Żeglugi Śródlądowej prowadzi Sekretariat Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Morskiego.”;
13) w § 24 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Departament Poczty jest właściwy w sprawach wynikających z:
1) ustawy Prawo pocztowe;
2) ustawy o państwowym przedsiębiorstwie użyteczności publicznej „Poczta Polska”;
3) ustawy o komercjalizacji państwowego przedsiębiorstwa użyteczności publicznej „Poczta Polska”;
4) ustawy o opłatach abonamentowych;
5) z ustawy o stanie klęski żywiołowej – w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw łączności;
6) ustawy o broni i amunicji – w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw łączności.”;
14) w § 30 ust. 3 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) Biurem Obsługi Transportu Międzynarodowego – z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Dróg i Autostrad;”;
15) w § 31 w ust. 3 po pkt 11 dodaje się pkt 12 i 13 w brzmieniu:
„12) pomocy technicznej Funduszu Spójności, której beneficjentem jest Ministerstwo;
13) Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.”;
16) skreśla się § 32;
17) § 33 otrzymuje brzmienie:
„§ 33. 1. Departament Funduszy UE wykonuje zadania wynikające z pełnienia przez Ministra funkcji Instytucji Pośredniczącej w zarządzaniu SPOT oraz POliŚ.
2. Departament jest właściwy w sprawach wynikających z:
1) ustawy o Narodowym Planie Rozwoju – w zakresie dotyczącym funduszy strukturalnych, w tym realizacji projektów pomocy technicznej;
2) ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju – w zakresie dotyczącym POliŚ.
3. Departament prowadzi sprawy:
1) programowania działań oraz projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w ramach POliŚ oraz funduszy strukturalnych w ramach SPOT, w tym w zakresie:
a) aktualizacji opisów Priorytetów/Działań POliŚ,
b) procedur/wytycznych realizacji SPOT i POliŚ,
c) listy projektów kluczowych POliŚ,
d) zmian w dokumentach programowych SPOT, w szczególności w Uzupełnieniu SPOT;
2) organizacji systemu zarządzania i kontroli Priorytetów POliŚ;
3) ewaluacji POliŚ;
4) monitorowania:
a) przygotowania i wyboru projektów w ramach POliŚ,
b) wdrażania SPOT i POliŚ, w tym w zakresie:
– realizacji projektów/działań/priorytetów,
– udziału/współorganizowania komitetów monitorujących/podkomitetów monitorujących,
c) trwałości projektów oraz osiągnięcia założonych w projektach wskaźników;
5) przepływów finansowych, w tym przygotowywania prognoz przepływów finansowych w ramach SPOT;
6) naboru i oceny wniosków o dofinansowanie oraz zawierania z beneficjentami umów o dofinansowanie projektów współfinansowanych ze SPOT;
7) sprawozdawczości w zakresie SPOT i POliŚ;
8) weryfikacji sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych z realizacji projektów realizowanych przez beneficjentów SPOT;
9) koordynacji zarządzania finansowego na poziomie Priorytetów POliŚ, w tym w zakresie sporządzania:
a) poświadczeń i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność,
b) prognoz w zakresie wnioskowania o płatność;
10) opracowywania wniosków o refundację w ramach SPOT, w tym wniosku o płatność końcową;
11) prowadzenia kontroli udzielania zamówień publicznych w zakresie kwalifikowalności kosztów w ramach projektów SPOT;
12) wykrywania nieprawidłowości oraz raportowania na temat wykrytych nieprawidłowości w ramach SPOT oraz POliŚ;
13) nakładania i rozliczania korekt finansowych w ramach projektów SPOT;
14) współpracy z Komisją Europejską w zakresie zamykania programu SPOT, w tym w kwestii audytów projektów i programu;
15) pomocy technicznej SPOT, POliŚ i POPT;
16) informacji i promocji SPOT i POliŚ;
17) koordynacji działań systemów SIMIK oraz KSI.
4. Departament prowadzi sprawy nadzoru Ministra nad Centrum Unijnych Projektów Transportowych.”;
18) § 34 otrzymuje brzmienie:
„§ 34. 1. Departament Budżetu odpowiada za opracowanie i realizację budżetu państwa w częściach, których dysponentem jest Minister, w tym budżetu zadaniowego, zapewnia obsługę finansową oraz ewidencję księgową dysponenta części budżetowych, prowadzi rachunkowość dla środków pochodzących z Unii Europejskiej, dokonuje płatności na rachunki beneficjentów funduszy unijnych, realizuje zadania związane z pomocą publiczną i ochroną konkurencji w resorcie.
2. W szczególności Departament prowadzi sprawy:
1) ewidencji księgowej dysponenta głównego środków budżetowych w zakresie dochodów i wydatków budżetowych oraz środków na finansowanie nauki;
2) sprawozdawczości budżetowej dysponenta głównego oraz łącznej resortu infrastruktury, w tym w układzie budżetu zadaniowego;
3) opracowywania analiz wykonania zadań oraz dochodów i wydatków budżetowych, w tym w układzie budżetu zadaniowego;
4) opracowywania materiałów do projektu budżetu państwa, w tym w układzie budżetu zadaniowego, dla części, których dysponentem jest Minister;
5) ustalania planu dochodów i wydatków resortu, w tym udzielania dysponentom niższego stopnia oraz innym uprawnionym podmiotom informacji o planowanych wielkościach dochodów i wydatków oraz limitach wynagrodzeń;
6) finansowania inwestycji;
7) przekazywania środków budżetowych na realizację zadań, w ramach ustalonych planów wydatków dla jednostek budżetowych i przedsiębiorców;
8) harmonogramu realizacji wydatków budżetowych;
9) zmian w planie wydatków poszczególnych dysponentów (jednostek) w trakcie roku budżetowego;
10) wystąpień o środki z rezerw celowych budżetu państwa oraz sprawozdawczości w tym zakresie;
11) wyboru biegłego rewidenta do badania sprawozdań finansowych jednostek badawczo-rozwojowych podległych Ministrowi oraz zatwierdzania tych sprawozdań;
12) zatwierdzania sprawozdań finansowych ppup „Poczta Polska” oraz Transportowego Dozoru Technicznego, a także opiniowania sprawozdań spółek Grupy PKP;
13) zatwierdzania planów finansowych jednostek sektora finansów publicznych;
14) ewidencji księgowej funduszy unijnych;
15) płatności na rachunki beneficjentów funduszy unijnych;
16) weryfikacji finansowej:
a) wniosków o przyznanie pożyczki na prefinansowanie w zakresie projektów realizowanych w ramach funduszy europejskich,
b) wniosków o płatność w zakresie projektów współfinansowanych ze środków UE,
c) raportów z postępów realizacji projektów Funduszu Spójności,
d) wniosków o płatność na dofinansowanie remontów i utrzymania infrastruktury kolejowej,
e) wniosków o płatność dla zawartych umów o świadczenie usług publicznych;
17) nadzoru nad zachowaniem przez beneficjentów realizujących projekty współfinansowane z funduszy europejskich oddzielnego systemu rachunkowości dla środków Unii Europejskiej lub stosowanie odpowiedniego kodu księgowego;
18) współpracy z Departamentem Funduszy UE przy rozliczaniu i zamykaniu SPOT oraz w zakresie zarządzania finansowego Priorytetami POliŚ;
19) dotowania przedsiębiorców;
20) wynikające z ustawy o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego;
21) monitoringu przyrostu wynagrodzeń u przedsiębiorców nadzorowanych przez Ministra;
22) pomocy publicznej;
23) ochrony konkurencji;
24) statystyki publicznej.”;
19) w § 35 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) kontroli projektów, w tym w zakresie trwałości, realizowanych z udziałem środków budżetu państwa i funduszy Unii Europejskiej;”;
20) w § 36:
1) w ust. 2 pkt 5 lit. c otrzymuje brzmienie:
„c) zapewnia zastępstwo procesowe Ministra oraz Dyrektora Generalnego w postępowaniach sądowych, administracyjnych oraz przed innymi organami orzekającymi, z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Gospodarki Nieruchomościami, Departament Gospodarki Przestrzennej oraz Departament Orzecznictwa;”;
2) w ust. 3 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) rejestr upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Ministra oraz wytycznych Ministra;”;
21) w § 37 w ust. 1 po pkt 11 dodaje się pkt 12 w brzmieniu:
„12) ustawy o ochronie żeglugi i portów morskich – w zakresie przekazywania informacji związanych z ochroną w portach i na statkach oraz informacji związanych z sytuacjami kryzysowymi.”;
22) w § 40 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W szczególności Biuro prowadzi sprawy:
1) gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa przekazanymi Ministerstwu w trwały zarząd;
2) utrzymania odpowiedniego stanu technicznego nieruchomości, w tym budynków;
3) inwestycji i remontów;
4) ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz gospodarowania nimi;
5) warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp w Ministerstwie;
6) ochrony przeciwpożarowej w budynkach Ministerstwa;
7) kancelarii głównej i zapewnienia obsługi kancelaryjnej komórek organizacyjnych Ministerstwa;
8) obsługi gospodarczej i technicznej narad i konferencji organizowanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa;
9) usług poligraficznych;
10) zaopatrzenia w materiały, przedmioty nietrwałe i środki trwałe;
11) organizacji i prowadzenia magazynu;
12) łączności wewnętrznej i zewnętrznej;
13) obsługi transportowej.”.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 r.
Minister Infrastruktury |
Cezary Grabarczyk |
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 i Nr 238, poz. 2390, z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1414, z 2006 r. Nr 45, poz. 319 i Nr 170, poz. 1217 oraz z 2006 r. Nr 220, poz. 1600.
- Data ogłoszenia: 2008-12-30
- Data wejścia w życie: 2009-01-01
- Data obowiązywania: 2009-01-01
- Dokument traci ważność: 2012-03-08
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA