REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2025 poz. 47

ZARZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 13 marca 2025 r.

w sprawie powołania Rady do spraw Ławników

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1050 i 1473) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Powołuje się Radę do spraw Ławników przy Ministrze Sprawiedliwości, zwaną dalej „Radą”, jako organ pomocniczy Ministra Sprawiedliwości.

2. Rada ma charakter wyłącznie opiniodawczo-doradczy.

§ 2.

Do zadań Rady należy w szczególności:

1) opracowanie rekomendacji zmian w projektach legislacyjnych dotyczących pracy i statusu ławników;

2) konsultowanie i opiniowanie projektów aktów normatywnych dotyczących zagadnień objętych zakresem prac Rady;

3) przedkładanie projektów zmian legislacyjnych dotyczących pracy i statusu ławników.

§ 3.

1. W skład Rady wchodzą:

1) Przewodniczący Rady - dr hab. Piotr Władysław Juchacz;

2) członkowie Rady:

a) Małgorzata Kosicka,

b) Małgorzata Miszkin-Wojciechowska,

c) Marian Radoła,

d) Ewa Rysińska,

e) Martyna Skibniewska,

f) Maciej Sopyło,

g) Maciej Wojakowski,

h) prof. Eleonora Zielińska;

3) sekretarz Rady - pracownik Departamentu Analiz i Strategii Ministerstwa Sprawiedliwości.

2. Przewodniczący Rady może, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady, jeżeli jest to niezbędne do realizacji zadań Rady, zapraszać do udziału w pracach Rady, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Rady, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne do wykonywania zadań Rady.

§ 4.

Komórki organizacyjne Ministerstwa Sprawiedliwości, w sprawach należących do swojej właściwości, udzielają pomocy Radzie w szczególności przez udostępnianie informacji niezbędnych do realizacji zadań Rady.

§ 5.

Przewodniczącego Rady i członków Rady powołuje i odwołuje Minister Sprawiedliwości.

§ 6.

Członkostwo w Radzie wygasa wskutek:

1) pisemnego oświadczenia o rezygnacji z członkostwa w Radzie;

2) śmierci;

3) odwołania przez Ministra Sprawiedliwości.

§ 7.

1. Pracami Rady kieruje Przewodniczący Rady.

2. Do zadań Przewodniczącego Rady należy:

1) zwoływanie posiedzeń Rady z własnej inicjatywy;

2) przewodniczenie posiedzeniom Rady i czuwanie nad ich sprawnym przebiegiem;

3) ustalanie terminów i programów kolejnych posiedzeń Rady, z uwzględnieniem wniosków zgłaszanych przez członków Rady.

§ 8.

1. Rada realizuje zadania na posiedzeniach zwoływanych nie rzadziej niż raz na kwartał.

2. Posiedzenia Rady mogą odbywać się również z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.

3. Sekretarz Rady sporządza protokół z przebiegu posiedzenia Rady zawierający w szczególności ustalenia poczynione w toku jego prac. Protokół podpisuje Przewodniczący Rady oraz sekretarz Rady.

4. Członkowie Rady mają wgląd w protokoły posiedzeń Rady.

§ 9.

1. W sprawach wymagających rozstrzygnięcia Rada podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy liczby członków Rady. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Rady.

2. W uzasadnionych przypadkach Rada może podejmować uchwały w trybie obiegowym. Decyzję o zastosowaniu trybu obiegowego podejmuje Przewodniczący Rady.

§ 10.

Radę obsługuje Departament zapewniający obsługę kancelaryjno-biurową Pełnomocnika Ministra Sprawiedliwości do spraw otwartego wymiaru sprawiedliwości w Ministerstwie Sprawiedliwości.

§ 11.

Wydatki związane z działalnością Rady pokrywa Ministerstwo Sprawiedliwości.

§ 12.

1. Członkom Rady oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2, nie przysługuje wynagrodzenie oraz zwrot kosztów wynikających z udziału w pracach Rady, z wyjątkiem kosztów przejazdu z miejsca zamieszkania do miejsca posiedzenia Rady, ustalanych na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2190).

2. Zwrot kosztów, o których mowa w ust. 1, jest pokrywany ze środków budżetowych Ministerstwa Sprawiedliwości.

§ 13.

1. Rada przedstawia Ministrowi Sprawiedliwości lub wyznaczonemu przez niego Sekretarzowi Stanu albo Podsekretarzowi Stanu sprawozdania z realizacji zadań Rady.

2. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, obejmują:

1) sprawozdanie roczne z realizacji zadań Rady w terminie do dnia 31 marca następnego roku;

2) końcowe sprawozdanie z realizacji zadań Rady w terminie 30 dni od zakończenia pracy Rady.

§ 14.

1. Radę powołuje się na okres wykonywania zadań, o których mowa w § 2, jednak nie dłużej niż do dnia 30 września 2027 r.

2. Minister Sprawiedliwości może skrócić okres, o którym mowa w ust. 1, w każdym czasie, jeżeli uzna, że zadania Rady zostały zrealizowane.

§ 15.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

MINISTER SPRAWIEDLIWOŚCI
Adam Bodnar

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2025-03-13
  • Data wejścia w życie: 2025-03-14
  • Data obowiązywania: 2025-03-14
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA