REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 215

ZARZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 19 grudnia 2022 r.

w sprawie powołania oraz nadania regulaminu pracy Rady Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego oraz Edukacji Prawnej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 17 ust. 1 oraz art. 18 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 945) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Powołuje się Radę Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego oraz Edukacji Prawnej, zwaną dalej „Radą”.

2. Rada jest organem opiniodawczo-doradczym Ministra Sprawiedliwości.

3. Rada realizuje zadania określone w art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, zwanej dalej „ustawą”.

4. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o „Ministerstwie” należy przez to rozumieć urząd Ministerstwa Sprawiedliwości.

§ 2.

1. Minister Sprawiedliwości powołuje do składu Rady przedstawicieli organów i podmiotów, o których mowa w art. 18 ust. 1 ustawy, w drodze indywidualnych aktów powołania.

2. Do odwołania członków Rady z jej składu stosuje się odpowiednio ust. 1.

§ 3.

1. Obsługę organizacyjno-techniczną Rady zapewnia Departament Strategii i Funduszy Europejskich Ministerstwa, zwany dalej „DSF”.

2. DSF, w ramach obsługi organizacyjno-technicznej Rady prowadzi również aktualną listę członków Rady oraz udostępnia ją na stronie podmiotowej Ministra Sprawiedliwości.

§ 4.

Regulamin pracy Rady Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego oraz Edukacji Prawnej stanowi załącznik do zarządzenia.

§ 5.

Z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia członkowie Rady Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego oraz Edukacji Prawnej powołanej zarządzeniem Ministra Sprawiedliwości, o którym mowa w § 6, stają się członkami Rady, o której mowa w § 1 zarządzenia.

§ 6.

Traci moc zarządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 16 lipca 2019 r. w sprawie powołania oraz nadania regulaminu pracy Rady Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego oraz Edukacji Prawnej (Dz. Urz. Min. Sprawiedl. poz. 154, z 2020 r. poz. 236 oraz z 2021 r. poz. 168 oraz z 2022 r. poz. 58, 125 i 138).

§ 7.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

MINISTER SPRAWIEDLIWOŚCI
Zbigniew Ziobro

Załącznik 1. [REGULAMIN PRACY RADY NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ, NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO ORAZ EDUKACJI PRAWNEJ]

Załącznik do zarządzenia Ministra Sprawiedliwości
z dnia 19 grudnia 2022 r. (Dz.Urz. Min.Sprawiedl. poz. 215)

REGULAMIN PRACY RADY NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ, NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO ORAZ EDUKACJI PRAWNEJ

§ 1. 1. Pracami Rady kieruje Przewodniczący, do którego zadań należy:

1) zwoływanie posiedzeń Rady z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady, nie rzadziej niż raz w roku;

2) przewodniczenie posiedzeniom Rady i czuwanie nad ich sprawnym przebiegiem;

3) ustalanie terminu i programu kolejnych posiedzeń Rady z uwzględnieniem wniosków zgłaszanych przez członków Rady.

2. W razie nieobecności Przewodniczącego pracami Rady kieruje wyznaczony przez niego członek Rady.

§ 2. Przewodniczący może, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady, jeżeli jest to niezbędne do realizacji zadań Rady:

1) tworzyć grupy robocze lub zespoły doradcze;

2) zlecać ekspertyzy i opinie;

3) zapraszać do udziału w pracach Rady, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Rady.

§ 3. Rada może ustalić harmonogram realizacji działań, o których mowa w art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 945).

§ 4. 1. Rada podejmuje decyzje w formie uchwał na posiedzeniach.

2. Uchwały podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady lub ich upoważnionych przedstawicieli.

3. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady lub, w razie jego nieobecności, członka Rady kierującego pracami Rady.

4. Uzgodnione projekty uchwał mogą być poddane pod głosowanie w trybie obiegowym.

§ 5. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół.

§ 6. Wydatki związane z działalnością Rady pokrywa Ministerstwo Sprawiedliwości.

§ 7. 1. Przewodniczący Rady przedstawia Ministrowi Sprawiedliwości lub wyznaczonemu przez niego Sekretarzowi albo Podsekretarzowi Stanu sprawozdanie roczne z realizacji zadań Rady w terminie do dnia 31 stycznia roku następnego.

2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać:

1) dane identyfikacyjne (osoba sporządzająca i zatwierdzająca dokument, podstawa prawna utworzenia Rady, okres objęty sprawozdaniem);

2) wnioski płynące z prac Rady;

3) określenie liczby i dat posiedzeń Rady w okresie sprawozdawczym;

4) inne niezbędne informacje o funkcjonowaniu Rady;

3. Do sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, dołącza się kopie podjętych uchwał lub innych istotnych dokumentów wytworzonych w ramach prac Rady.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA