REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 54

ZARZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 15 lutego 2022 r.

w sprawie ustalenia Regulaminu „Konkursu Debiutantów" dla autorów najlepszego artykułu zgłoszonego do publikacji w czasopiśmie naukowym „Probacja"

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178, 1192, 1535 i 2105) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Ustala się Regulamin „Konkursu Debiutantów" dla autorów najlepszego artykułu zgłoszonego do publikacji w czasopiśmie naukowym „Probacja", zwany dalej „Regulaminem", stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 2.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

MINISTER SPRAWIEDLIWOŚCI
Zbigniew Ziobro

Załącznik 1. [REGULAMIN „KONKURSU DEBIUTANTÓW” DLA AUTORÓW NAJLEPSZEGO ARTYKUŁU ZGŁOSZONEGO DO PUBLIKACJI W CZASOPIŚMIE NAUKOWYM „PROBACJA”]

Załącznik do zarządzenia Ministra Sprawiedliwości
z dnia 15 lutego 2022 r. (poz. 54)

REGULAMIN „KONKURSU DEBIUTANTÓW" DLA AUTORÓW NAJLEPSZEGO ARTYKUŁU ZGŁOSZONEGO DO PUBLIKACJI W CZASOPIŚMIE NAUKOWYM „PROBACJA"

§ 1

Redakcja kwartalnika „Probacja", zwana dalej „Redakcją", na podstawie § 2 regulaminu kwartalnika „Probacja", stanowiącego załącznik do zarządzenia Ministra Sprawiedliwości nr 250/08/DWOIP z dnia 27 listopada 2008 r. w sprawie utworzenia czasopisma naukowego „Probacja" (Dz. U. Min. Sprawiedl. poz. 153) mając na uwadze aspekt kształtowania właściwej praktyki wymiaru sprawiedliwości, w szczególności w zakresie stosowania prawa karnego materialnego, prawa karnego procesowego, prawa karnego wykonawczego, prawa rodzinnego i opiekuńczego, postępowania cywilnego, postępowania w sprawach nieletnich, w tym w zakresie funkcjonowania systemów probacji, readaptacji społecznej i resocjalizacji, a ponadto kierując się wolą uznania dla osiągnięć naukowych w dziedzinie szeroko rozumianej probacji oraz mając na celu promowanie młodych, wybitnych naukowców, chcąc ukazać ich twórczy talent szerokiemu gronu czytelników-organizuje „Konkurs Debiutantów" dla autorów najlepszego artykułu zgłoszonego do publikacji w czasopiśmie naukowym „Probacja", zwany dalej „Konkursem".

§ 2

1. Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem", określa zasady przeprowadzenia Konkursu, o którym mowa w § 1.

2. Organizatorem Konkursu jest Redakcja kwartalnika „Probacja", zwana dalej „Organizatorem".

3. Obowiązki i uprawnienia Organizatora wykonuje Redaktor Naczelny Kwartalnika, który w drodze decyzji może w wyznaczyć inną osobę do wykonywania zastrzeżonych dla niego w niniejszym Regulaminie czynności.

§ 3

1. Konkurs adresowany jest do osób będących studentami czwartego lub piątego roku studiów oraz osób z tytułem zawodowym magistra (magistra inżyniera albo równorzędnym).

2. Nadesłanie artykułu do czasopisma naukowego „Probacja" w ramach Konkursu wymaga załączenia:

a) formularza zgłoszeniowego (dostępnego na stronie internetowej https://probacja.com), którego wzór stanowi załącznik do zarządzenia;

b) artykułu w wersji elektronicznej;

c) przesłania klauzuli zgody Autora na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb Konkursu, której wzór stanowi załącznik do zarządzenia;

d) oświadczenia o samodzielnym przygotowaniu tekstu naukowego, którego wzór stanowi załącznik do zarządzenia.

3. Artykuł należy przesłać na adres e-mailowy: konkurs.probacja@ms.gov.pl.

4. Nadesłanie artykułu do czasopisma naukowego „Probacja" jest równoznaczne ze zgodą na uczestnictwo w Konkursie, akceptacją wszystkich postanowień niniejszego Regulaminu oraz procedury kwalifikowania utworów do publikacji w „Probacji".

5. Nadesłane do Redakcji artykuły powinny spełniać wymogi edycyjne określone w Wytycznych dla Autorów, których wzór stanowi załącznik do zarządzenia.

6. W Konkursie uczestniczyć mogą wyłącznie artykuły jedno-lub dwuautorskie, które pozytywnie przeszły procedurę recenzji uzyskując status artykułu zakwalifikowanego do druku.

§ 4

Prace do Konkursu należy zgłaszać do dnia 30 kwietnia 2022 r. na adres, o którym mowa w § 3 ust. 3.

§ 5

Przy ocenie prac zgłoszonych do Konkursu będą brane pod uwagę następujące kryteria:

a) oryginalność opracowania (tj. poruszenie zagadnień nowych, odkrywczych lub rzadko omawianych w piśmiennictwie);

b) przydatność praktyczna (tj. poruszenie istotnych zagadnień z punktu widzenia problematyki czasopisma z jednoczesnym opracowaniem postulatów de lege ferenda);

c) warsztat naukowy Autora (tj. kompetencje i umiejętności w redagowaniu tekstów naukowych).

§ 6

Prace, które nie będą spełniać kryteriów określonych w § 3 i 5 oraz zostaną nadesłane po terminie, o którym mowa w § 4, nie będą rozpatrywane.

§ 7

1. Organizator nagrodzi 3 najlepsze artykuły.

2. Zwycięskie artykuły zostaną opublikowane w kolejnych trzech numerach czasopisma naukowego „Probacja" (tj. w nr II/2022, III/2022 i IV/2022; punktacja czasopisma: 100 pkt zgodnie z komunikatem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 1 grudnia 2021 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych).

3. W konkursie nie mogą wziąć udziału członkowie Redakcji czasopisma naukowego „Probacja" oraz członkowie Kolegium Doradczego Redakcji.

4. Autorzy najlepszych artykułów otrzymają list gratulacyjny Ministra Sprawiedliwości.

§ 8

1. Termin rozstrzygnięcia Konkursu zostanie wyznaczony przez Organizatora Konkursu oraz podany do publicznej wiadomości na stronie internetowej czasopisma naukowego „Probacja" (https://probacja.com).

2. Ogłoszenie wyników nastąpi nie później niż 10 dni po rozstrzygnięciu Konkursu.

3. Autorzy artykułów otrzymają zawiadomienie o wynikach Konkursu na podany przez nich adres mailowy bądź telefonicznie, na podstawie informacji zawartych w formularzu zgłoszeniowym, o którym mowa w § 3 ust. 1 lit. a Regulaminu.

4. Wyniki Konkursu, zgodnie z klauzulą zgody, o której mowa w § 3 ust. 1 lit. b Regulaminu, zostaną podane do publicznej wiadomości na stronie internetowej czasopisma naukowego „Probacja" (https://probacja.com).

§ 9

1. Oceny prac konkursowych dokonuje Kapituła Konkursu, zwana dalej „Kapitułą", której skład ustala Redakcja.

2. Kapitułę Konkursu powołuje Minister Sprawiedliwości.

3. Kapituła składa się z 5 członków, w skład której wchodzą przewodniczący oraz 4 osoby spośród recenzentów czasopisma naukowego „Probacja".

4. Przewodniczącym Kapituły jest Redaktor Naczelny czasopisma naukowego „Probacja".

5. Sekretarzem Kapituły jest sekretarz czasopisma naukowego „Probacja".

6. Ocena prac konkursowych, o których mowa w § 9 ust. 1 Regulaminu, dokonywana jest po wstępnym zaopiniowaniu ich przez Redakcję oraz Kolegium Doradcze Redakcji.

7. Zadaniem Kapituły Konkursu jest:

a) kwalifikacja prac;

b) ocena prac;

c) wskazanie Redaktorowi Naczelnemu czasopisma naukowego „Probacja" zwycięskich artykułów.

8. Praca zakwalifikowana do Konkursu zostanie poddana ocenie merytorycznej przez co najmniej dwóch członków Kapituły wyznaczonych Przewodniczącego. Ocena pracy następuje zgodnie z arkuszem oceny, którego wzór stanowi załącznik do zarządzenia.

9. Kapituła może zasięgać opinii wybranych przez siebie ekspertów, spośród pozostałych recenzentów czasopisma naukowego „Probacja", niebędących członkami Kapituły.

10. Członek Kapituły wyraża pisemną zgodę na udział w jej pracach oraz podpisuje oświadczenie w przedmiocie przestrzegania praw autorskich przysługującym autorom nadesłanych publikacji.

11. W przypadku ujawnienia, że członek Kapituły pozostaje z autorem artykułu w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej albo pokrewieństwa lub powinowactwa do drugiego stopnia, bądź też pozostaje w takim stosunku faktycznym lub prawnym z autorem pracy, że mogłoby to budzić uzasadnione wątpliwości co do jego bezstronności, jest on zobowiązany do pisemnego poinformowania o tym fakcie Przewodniczącego Kapituły oraz natychmiastowego odstąpienia od oceny artykułu.

12. Decyzję o wyłączeniu członka Kapituły z powodu, o którym mowa w ust. 11, podejmuje Przewodniczący Kapituły. Decyzję o wyłączeniu Przewodniczącego Kapituły z powodu, o którym mowa w ust. 11, podejmują pozostali członkowie Kapituły.

13. Po wyłączeniu członka Kapituły z jej prac Organizator może w to miejsce wyznaczyć nową osobę.

14. Po zakończeniu Konkursu Kapituła sporządza protokół zawierający punktację wszystkich publikacji wraz z merytorycznym uzasadnieniem każdej z nich. Protokół do wglądu podlegać będzie udostępnieniu osobom bezpośrednio zainteresowanym.

15. Ministerstwo Sprawiedliwości zapewnia warunki prawidłowego przebiegu prac Kapituły.

§ 10

1. Kwestie sporne w zakresie stosowania niniejszego Regulaminu rozstrzygane będą decyzją Ministra Sprawiedliwości, od której nie przysługuje odwołanie.

2. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia uzasadnionych zmian w postanowieniach niniejszego Regulaminu na każdym etapie trwania Konkursu, w tym zmiany terminów jego przeprowadzenia.

3. Organizator Konkursu zastrzega sobie prawo do odwołania, unieważnienia lub nierozstrzygnięcia Konkursu z uzasadnionych przyczyn. Decyzja Organizatora w tej sprawie jest ostateczna, od której nie przysługuje odwołanie.

4. Wszelkie załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.

Załącznik nr 1
do Regulaminu „Konkursu Debiutantów"

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Załącznik nr 2
do Regulaminu „Konkursu Debiutantów"

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

Zgodnie z art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, iż: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Sprawiedliwości z siedzibą w Warszawie, Al. Ujazdowskie 11, kod pocztowy 00-950, (tel. 22 52 12 888).

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO, w celu realizacji zadań Ministra Sprawiedliwości.

Administrator powołuje się na prawnie uzasadniony interes, którym jest art. 6 ust 1 lit. c i e RODO. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze i wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.

Sposoby kontaktu z inspektorem ochrony danych w Ministerstwie Sprawiedliwości: Inspektor ochrony danych, Al. Ujazdowskie 11, kod pocztowy 00-950 Warszawa, adres e-mail: iod@ms.gov.pl. Z inspektorem ochrony danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Pani/Pana dane są przetwarzane w związku z wniesieniem przez Panią/Pana pracy konkursowej (tj. artykułu w ramach „Konkursu Debiutantów").

Pani/Pana dane osobowe będą wykorzystywane w celu rozpatrzenia wniesionej/go przez Panią/Pana skargi/wniosku/pisma. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okresy wynikające z przepisów prawa oraz będą archiwizowane zgodnie z regulacjami obowiązującymi w Ministerstwie Sprawiedliwości, które są zgodne z przepisami prawa powszechnie obowiązującego

W przypadku gdy przepisy szczególne nie stanowią inaczej posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

Przetwarzanie Pani/Pana danych może zostać ograniczone, z wyjątkiem ważnych względów interesu publicznego RP lub Unii Europejskiej.

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państw trzecich i organizacji międzynarodowych jedynie na podstawie przepisów prawa krajowego, umów międzynarodowych i obowiązujących konwencji.

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO: Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Informujemy, iż Pani/Pana dane osobowe są przekazywane innym odbiorcom wyłącznie na podstawie przepisów prawa.

…….............................................................

podpis Autora

Warszawa, dnia ...........................................

Załącznik nr 3
do Regulaminu „Konkursu Debiutantów"

Procedura kwalifikowania utworów do publikacji w czasopiśmie naukowym „Probacja"

1. Na łamach kwartalnika "Probacja" publikowane są artykuły, w których prezentowane są istotne poglądy przedstawicieli środowisk zajmujących się problematyką probacji oraz zagadnienia prawa, jego wykładni i stosowania oraz tworzenia nowych rozwiązań, a także zagadnienia dotyczące pedagogiki, kryminologii i innych nauk społecznych ukierunkowane na przeciwdziałanie przestępczości dorosłych i nieletnich. Rozważania zawarte w publikacjach dotyczą refleksji nad celami probacji, funkcji ochrony społeczeństwa przed przestępcą i przestępczością.

2. Publikacja w czasopiśmie "Probacja" wymaga spełnienia przez Autorów wymogów formalnych, merytorycznych i technicznych.

3. Redakcja przyjmuje manuskrypty przygotowane zarówno w języku angielskim, jak i polskim. Teksty przesłane w dwóch wersjach językowych będą publikowane w pierwszej kolejności.

4. Redakcja przyjmuje materiały autorskie w wersji elektronicznej (plik.doc lub docx).

5. Redakcja nie zwraca nadesłanych materiałów i zastrzega sobie prawo dokonywania formalnych zmian i niezbędnych skrótów.

6. Autor winien złożyć oświadczenie o oryginalności tekstu oraz o tym, że tekst nie był wcześniej publikowany w żadnym wydawnictwie - druk do pobrania znajduje się na stronie www.probacja.com.

7. Przesłane teksty winny zawierać analizę tematyki dotychczas w literaturze nieopracowanej.

8. W zależności od rodzaju artykułu poszczególne elementy pracy powinny być umieszczone w następującej kolejności:

Praca oryginalna

Strona tytułowa powinna zawierać:

- tytuł pracy w języku angielskim i polskim;

- imię i nazwisko Autora lub Autorów wraz z afiliacją (nazwa/nazwy instytucji, z której pochodzi Autor/Autorzy pracy);

- określenie wkładu Autorów w powstanie pracy, zgodnie z następującym kodem:

- A - projekt badań,

- B - wykonanie badań,

- C - analiza statystyczna,

- D - interpretacja danych,

- E - przygotowanie manuskryptu,

- F - przegląd piśmiennictwa;

- informację o Autorze do korespondencji, przedstawione w sposób następujący: imię i nazwisko; adres e- mail.

Streszczenie pracy i jedno zdanie rekomendujące treść pracy (tj. informacja o tym, co dana praca wnosi nowego do dotychczasowej wiedzy w danym temacie) preferowane są w dwóch wersjach językowych - polskiej i angielskiej. Streszczenie powinno zawierać od 200 do 250 słów i być podzielone na następujące części:

- wstęp - cel badań

- materiały i metody (metodologia)

- wyniki, wnioski

- Implikacje - wpływ na sposób interpretacji analizowanych przepisów prawa, na rozumienie poddanej analizie instytucji prawnej lub na rozwój gałęzi prawa, do której owa instytucja przynależy.

Słowa kluczowe (maksymalnie 8) należy załączyć w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej.

Zasadnicza treść pracy, powinna być napisana w języku polskim i angielskim (preferowane) lub w jednym z tych języków i być podzielona na części:

- wstęp, stanowiący wprowadzenie do zagadnienia na podstawie aktualnego stanu wiedzy, zakończony zdaniem przedstawiającym cel pracy;

- metody i materiał doświadczalny lub kliniczny, który jest przedmiotem opracowania;

- wyniki - jeżeli jest to możliwe, należy je przedstawić także w układzie tabelarycznym;

- dyskusję - na tle aktualnego piśmiennictwa.

- wnioski, stanowiące ostatni akapit dyskusji i niebędące powtórzeniem wyników;

- finansowanie pracy (jeżeli dotyczy) - źródła sponsorowania, dane dotyczące grantów.

Spis piśmiennictwa

Objętość tekstu dla artykułu: nie powinna przekraczać 25 stron znormalizowanego tekstu (włączając bibliografię, rysunki, tabele i wykresy), dla pozostałych opracowań: 10 stron. Edytor tekstu: Word, preferowana czcionka Times New Roman 11 punktów, interlinia 1,5 (dla przypisów dolnych 9). Tekst powinien być wyjustowany, śródtytuły numerowane, należy unikać pogrubienia i podkreślenia. Do cytatów należy stosować cudzysłów. Autor powinien dostarczyć materiał ilustracyjny (zdjęcia, wykresy, tabele) dodatkowo w formie osobnych plików graficznych.

Załącznik nr 4
do Regulaminu „Konkursu Debiutantów"

Wymogi edytorskie artykułów przeznaczonych do publikacji w czasopiśmie naukowym „Probacja"

Edytor tekstu:

Word, preferowana czcionka Times New Roman 11 punktów, interlinia 1,5 (dla przypisów dolnych 9). Tekst powinien być wyjustowany, śródtytuły numerowane, należy unikać pogrubienia i podkreślenia. Do cytatów należy stosować cudzysłów. Autor powinien dostarczyć materiał ilustracyjny (zdjęcia, wykresy, tabele) dodatkowo w formie osobnych plików graficznych.

Przypisy

Pierwszy przypis w artykule powinien być afiliacją autora (autorów): posiadane tytuły naukowe, nazwa instytucji zatrudniającej i adres e-mail, ORCID:, np.:

dr Jan Kowalski, Katedra Prawa Karnego Wykonawczego, Uniwersytet Warszawski, adres do korespondencji, e-mail: mail@mail.pl, ORCID: …

Zwroty obcojęzyczne oraz tytuły cytowanych prac zaznacza się kursywą.

Dłuższe cytaty są niedopuszczalne, chyba, że ich zastosowanie jest uzasadnione i celowe, przykładowo przez przeprowadzenie dokładnej analiza zacytowanego fragmentu.

Przypisy powinny zostać umieszczone na dole strony przy wykorzystaniu funkcji automatycznego numerowania. Należy unikać rozbudowanych fragmentów tekstów w przypisach oraz zamieszczania w przypisach dłuższych cytatów.

W tekście głównym stosowane są powszechnie przyjęte skrótowce, także na oznaczenie aktów prawnych (k.k., k.p.k.), a w przypisie pełna nazwa aktu normatywnego, data jego wydania oraz adres publikacyjny.

Formalny kształt przypisów:

Książki

inicjał imienia i nazwisko autora, tytuł kursywą, miejsce i rok wydania, strona:

B. Stańdo-Kawecka, Prawo karne nieletnich. Od opieki do odpowiedzialności, Warszawa 2007, s. 100.

Dzieła z jednolitym współautorstwem

inicjały imion i nazwisk autorów, tytuł kursywą, miejsce i rok wydania, strona:

J. Giezek, O funkcjach urojenia okoliczności wyłączających bezprawność. Wybrane zagadnienia teoretycznoprawne, w: Nowa kodyfikacja prawa karnego. Tom XLIII, Księga Jubileuszowa Profesora Tomasza Kaczmarka, J. Giezek, D. Gruszecka,

T. Kalisz, Warszawa 2017, s. 100.

Prace w dziełach zbiorowych

inicjał imienia i nazwisko autora, tytuł pracy kursywą, „w:" bez nawiasów, tytuł dzieła kursywą, skrót „red." Bez nawiasów, inicjał imienia i nazwisko redaktora/redaktorów, miejsce i rok wydania, strona:

P.D. Zakrzewski, Kara łączna a prawo karne intertemporalne. Analiza problematyki na tle pojęcia czynu, w: Zagadnienia teorii i nauczania prawa karnego. Kara łączna. Księga Jubileuszowa Profesor Marii Szewczyk, red. W. Górowski, P. Kardas,

T. Sroka, W. Wróbel, Warszawa 2013, s. 100.

Komentarze w wydaniach papierowych

inicjał imienia i nazwisko autora, „w:" bez nawiasów, pełny tytuł komentarza kursywą, skrót „red." Bez nawiasów, inicjał imienia i nazwisko redaktora/redaktorów, miejsce i rok wydania, strona:

S. Tarapata, A. Zoll, w: Kodeks karny. Cześć ogólna. Komentarz. Tom I. Komentarz do art. 53-116 (cz. 2), red. W. Wróbel,

A. Zoll, wyd. 5, Warszawa 2016, s. 180.

Komentarze w wydaniach cyfrowych

inicjał imienia i nazwisko autora, komentarz do art. … „w:" bez nawiasów, pełny tytuł komentarza kursywą, skrót „red." Bez nawiasów, inicjał imienia i nazwisko redaktora/redaktorów, miejsce i rok wydania, numer tezy:

Akty normatywne

dokładny tytuł aktu normatywnego i publikator:

Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. z 2018 r. poz. 1600, ze zm.) dalej: k.k.

Orzecznictwo

rodzaj orzeczenia, nazwa organu (ewentualnie skrót), data wydania (miesiąc cyframi arabskimi), sygnatura (bez dopisku „sygn. akt"), miejsce publikacji:

Wyrok Sądu Najwyższego z 8.02.2017 r., III KK 226/16, LEX nr 2224610.

Materiały legislacyjne

pełny tytuł projektu aktu prawnego, nr druku sejmowego, nr kadencji Sejmu; dodatkowo można podać datę projektu (dzień, miesiąc, rok) oraz adres, pod którym projekt został udostępniony w Internecie (analogicznie do stron internetowych):

projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw z projektami aktów wykonawczych, druk nr 2393, Sejm VII kadencji.

Źródła internetowe

inicjał imienia i nazwisko autora, tytuł kursywą, adres www, data dostępu:

B. STAŃDO-KAWECKA, PRAWO KARNE NIELETNICH. OD OPIEKI DO ODPOWIEDZIALNOŚCI, HTTPS://BOOKS.GOOGLE.PL/BOOKS?ID=DL6KYKGRJNIC&PG=PA15&DQ=PSYCHOLOGICZNE+UWARUNKOWANIA+KOMPETENCJI+SPO%C5%82ECZNYCH&HL=PL&SA=X&VED=0AHUKEWIHUMDZLEDPAHXK2SWKHQMCDKWQ6AEIIDAB#V=ONEPAGE&Q&F=FALSE, DOSTĘP: 07.12.2010.

Sposób powtórnego cytowania

W razie powtórnego cytowania literatury w przypisach należy stosować skróty ibidem, op. cit. a w razie powtórzenia cytowania tego samego autora, którego cytujemy więcej niż jedną pracę należy tytuł opracowania skrócić i użyć …, s. 100.

Powtórne cytowanie książki albo artykułu w czasopiśmie

P. Zakrzewski, O sposobach normowania…, s. 100.

Powtórne cytowanie komentarzy w wydaniach papierowych

S. Tarapata, A. Zoll, op. cit., s. 180.

Powtórne cytowanie komentarzy w wydaniach elektronicznych

S. Lelental, Komentarz do art. 156 k.k.w…., Legalis teza nr II.1.

Powtórne cytowanie orzeczeń

Wyrok Sądu Najwyższego z 8.02.2017 r., III KK 226/16

Do każdego artykułu i glosy należy załączyć - w osobnym pliku - bibliografię cytowanych prac, ułożoną w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów.

Bibliografia

Literatura

Bałandynowicz A., Pejoratywne aspekty systemu izolacyjno-dyscyplinarnego, w: Izolacja penitencjarna z perspektywy pejoratywnej i melioratywnej, red. M. Snopek, Toruń 2012.

Janus-Dębska A., Praca na cele społeczne jako szansa jednostki na uniknięcie psychospołecznych skutków izolacji więziennej, „Probacja" 2018, nr 4.

Akty Prawne

Ustawa o Służbie Więziennej z dnia 9 kwietnia 2010 r. (Dz. U. Nr 79, poz. 523, ze zm.).

Źródła internetowe

https://sw.gov.pl/strona/statystka-roczna.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2022-02-21
  • Data wejścia w życie: 2022-02-21
  • Data obowiązywania: 2022-02-21
  • Dokument traci ważność: 2023-12-12
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA