REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2013 poz. 122
ZARZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 25 lutego 2013 r.
w sprawie wskazania zamawiającego do przygotowywania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, udzielania zamówień oraz zawierania umów ramowych na rzecz sądów powszechnych
Na podstawie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
2. Zamówienia, o których mowa w ust. 1, obejmują:
1) dostawy towarów:
a) energii elektrycznej,
b) paliw,
c) samochodów osobowych i ciężarowych,
d) komputerów stacjonarnych i przenośnych, serwerów, pamięci masowych, nośników danych i urządzeń sieciowych,
e) urządzeń biurowych: drukarek, kopiarek, skanerów, faksów, urządzeń wielofunkcyjnych,
f) systemów informacji prawnej,
g) materiałów biurowych i druków,
h) prasy;
2) dostawy usług:
a) telefonii stacjonarnej,
b) telefonii ruchomej,
c) kurierskich,
d) pocztowych,
e) ubezpieczeń majątkowych, w tym komunikacyjnych,
f) kart flotowych.
2. Zamówienia, o których mowa w ust. 1, obejmują:
1) dostawy towarów:
a) oprogramowania,
b) komputerów stacjonarnych i przenośnych, serwerów, pamięci masowych, nośników danych i urządzeń sieciowych;
2) dostawy usług szkoleniowych.
1) w terminie 14 dni od dnia przedłożenia ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych projektu dochodów i wydatków sądów na rok następny przekazuje Sądowi Apelacyjnemu we Wrocławiu wstępny wykaz zadań w zakresie zamówień wskazanych w § 2 ust. 2, które będą realizowane przez Sąd Apelacyjny we Wrocławiu w następnym roku i kolejnych latach budżetowych;
2) w terminie 21 dni od dnia ogłoszenia ustawy budżetowej przekazuje Sądowi Apelacyjnemu we Wrocławiu ostateczny wykaz zadań w zakresie zamówień, wskazanych w § 2 ust. 2, które będą realizowane przez Sąd Apelacyjny we Wrocławiu w danym roku budżetowym.
2. Wykaz zadań, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, stanowi dla Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu podstawę do rozpoczęcia procedur udzielania zamówień publicznych, natomiast ostateczny wykaz zadań, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, stanowi dla Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu podstawę do kontynuowania i zakończenia procedur udzielania zamówień publicznych lub ewentualnego rozpoczęcia nowych procedur udzielania zamówień publicznych.
2. Zobowiązuje się sądy do nabywania towarów i usług określonych w § 2 ust. 2 od wykonawców wybranych przez Sąd Apelacyjny we Wrocławiu.
2. Sądy apelacyjne we wstępnych zapotrzebowaniach, o których mowa w ust. 1, wprowadzają, w razie potrzeby, zmiany, informując o nich właściwe sądy, a następnie w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 lipca danego roku przekazują Sądowi Apelacyjnemu w Krakowie zaakceptowane przez siebie wstępne zapotrzebowania w zakresie dostaw towarów i usług określonych w § 1 ust. 2 na następny rok i kolejne lata budżetowe dla sądów z obszaru danej apelacji.
3. Sąd Apelacyjny w Krakowie przeprowadza analizę wstępnych zapotrzebowań dla sądów z obszarów apelacji w zakresie dostaw towarów i usług określonych w § 1 ust. 2 na następny rok i kolejne lata budżetowe i w razie potrzeby dokonuje standaryzacji przedmiotów zamówień, o których mowa w § 1 ust. 2, i na tej podstawie wprowadza zmiany do tych zapotrzebowań. O wprowadzonych przez siebie zmianach Sąd Apelacyjny w Krakowie informuje właściwe sądy apelacyjne w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 sierpnia danego roku.
4. Sąd Apelacyjny w Krakowie opracowuje wstępny harmonogram realizacji zamówień, o których mowa w § 1 ust. 2, na następny rok i kolejne lata budżetowe i przekazuje go Ministrowi Sprawiedliwości oraz sądom apelacyjnym w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 września danego roku.
2. Sądy apelacyjne w zweryfikowanych zapotrzebowaniach, o których mowa w ust. 1, wprowadzają, w razie potrzeby, zmiany, informując o nich właściwe sądy, a następnie w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od dnia, o którym mowa w ust. 1, przekazują Sądowi Apelacyjnemu w Krakowie zaakceptowane przez siebie zweryfikowane zapotrzebowania w zakresie dostaw towarów i usług określonych w § 1 ust. 2 na dany rok budżetowy dla sądów z obszaru danej apelacji.
3. W terminie 7 dni od dnia otrzymania od sądów apelacyjnych zweryfikowanych zapotrzebowań dla sądów z obszarów apelacji Sąd Apelacyjny w Krakowie przekazuje Ministrowi Sprawiedliwości i sądom apelacyjnym ostateczny harmonogram realizacji zamówień, o których mowa w § 1 ust. 2, na dany rok budżetowy.
1) w przypadku zamówień, o których mowa w § 1 ust. 2 – Ministra Sprawiedliwości oraz Sąd Apelacyjny w Krakowie;
2) w przypadku zamówień, o których mowa w § 2 ust. 2 – Ministra Sprawiedliwości oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu.
1) niezwłocznego przekazywania informacji o wyborze wykonawcy;
2) przekazywania kopii podpisanych umów nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich podpisania;
3) sprawowania nadzoru nad prawidłowym wykonywaniem umów, o których mowa w pkt 2;
4) udzielania wyjaśnień i informacji.
2. Sądy są zobowiązane do współpracy z Sądem Apelacyjnym w Krakowie, w szczególności do:
1) udzielania wyjaśnień i informacji niezbędnych do realizacji zamówień;
2) do odbioru towarów i usług oraz zapłaty za odebrane towary i usługi w terminach określonych w umowach.
1) niezwłocznego przekazywania informacji o wyborze wykonawcy;
2) przekazywania kopii podpisanych umów nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich podpisania;
3) sprawowania nadzoru nad prawidłowym wykonywaniem umów, o których mowa w pkt 2;
4) udzielania wyjaśnień i informacji.
2. Sądy są zobowiązane do współpracy z Sądem Apelacyjnym we Wrocławiu, w szczególności do:
1) udzielania wyjaśnień i informacji niezbędnych do realizacji zamówień;
2) do odbioru towarów i usług oraz zapłaty za odebrane towary i usługi w terminach określonych w umowach.
2. W przypadku wystąpienia braku możliwości terminowego przekazania dokumentów, o których mowa w ust. 1, w informatycznym systemie „Sądowy System Zakupów” spowodowanego jego awarią, Sąd Apelacyjny w Krakowie przekaże sądom informację w formie komunikatu umieszczonego na stronie internetowej Sądu Apelacyjnego w Krakowie o nowych terminach przekazania tych dokumentów, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Jeżeli z powodu awarii informatycznego systemu „Sądowy System Zakupów” nie jest możliwe przedstawienie zapotrzebowań, o których mowa w § 5 ust. 1 i 2 oraz § 6 ust. 1 i 2, przekazanie sądom informacji, o których mowa w § 5 ust. 3 i § 8 ust. 1 pkt 1 oraz harmonogramów, o których mowa w § 5 ust. 4 i § 6 ust. 3, dokumenty te należy przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zakupy.centralne@krakow.sa.gov.pl. Po usunięciu awarii dokumenty te należy przekazać niezwłocznie za pomocą informatycznego systemu „Sądowy System Zakupów”.
Minister Sprawiedliwości: Jarosław Gowin
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 161, poz. 1078 i Nr 182, poz. 1228, z 2011 r. Nr 5, poz. 13, Nr 28, poz. 143, Nr 87, poz. 484, Nr 234, poz. 1386 i Nr 240, poz. 1429 oraz z 2012 r. poz. 769, 951, 1101 i 1271.
- Data ogłoszenia: 2013-03-12
- Data wejścia w życie: 2013-02-25
- Data obowiązywania: 2013-02-25
- Dokument traci ważność: 2014-09-16
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA