REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2007 nr 9 poz. 42
ZARZĄDZENIE PROKURATORA GENERALNEGO
z dnia 26 października 2007 r.
w sprawie zakresu działania sekretariatów zajmujących się obsługą czynności związanych z przygotowywaniem postępowań lustracyjnych w Biurze Lustracyjnym oraz oddziałowych biurach lustracyjnych Instytutu Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu
Na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1985 r. o prokuraturze (Dz. U. z 2002 r. Nr 21, poz. 206, z późn. zm.1) zarządza się, co następuje:
CZĘŚĆ I
ORGANIZACJA I ZAKRES DZIAŁANIA SEKRETARIATÓW
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1.
1) Biurze Lustracyjnym – należy przez to rozumieć Biuro Lustracyjne Instytutu Pamięci Narodowej;
2) oddziałowym biurze lustracyjnym – należy przez to rozumieć oddziałowe biuro lustracyjne Instytutu Pamięci Narodowej;
3) biurze lustracyjnym – należy przez to rozumieć Biuro Lustracyjne oraz oddziałowe biura lustracyjne Instytutu Pamięci Narodowej;
4) sekretariacie – należy przez to rozumieć sekcję sekretariatu lub wyznaczonych pracowników sekretarskiej obsługi ogólnej Instytutu Pamięci Narodowej;
5) kierowniku sekretariatu – należy przez to rozumieć kierownika sekcji lub kierownika jednostki organizacyjnej;
6) postępowaniu bez bliższego określenia lub o postępowaniu, mającym na celu przygotowywanie postępowań lustracyjnych – należy przez to rozumieć czynności, o których mowa w art. 52a pkt 3 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o Instytucie Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu (Dz. U. z 2007 r. Nr 63, poz. 424, Nr 83, poz. 561 i Nr 85, poz. 571);
7) ustawie lustracyjnej – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2007 r., Nr 63, poz. 425, Nr 83, poz. 561 i Nr 85, poz. 571);
8) k.p.k. – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks postępowania karnego (Dz. U. Nr 89, poz. 555, z późn. zm.2).
Rozdział 2
Organizacja sekretariatów
§ 5.
2. W oddziałowych biurach lustracyjnych, w których wielkość jednostek i wpływ spraw to uzasadnia, mogą być tworzone samodzielne stanowiska pracy.
3. Dyrektor Biura Lustracyjnego, po zasięgnięciu opinii właściwych naczelników oddziałowych biur lustracyjnych, może zarządzić, aby agendy, o których mowa w ust. 1, prowadzone były łącznie dla Biura Lustracyjnego i oddziałowych biur lustracyjnych.
4. W przypadku łącznego prowadzenia agend, o których mowa w ust. 1, dla biur lustracyjnych różnych szczebli, nadzór nad prawidłowością dokonywanych w nich czynności sprawuje kierownik sekretariatu jednostki nadrzędnej, a dla agend równorzędnych jednostek – wyznaczony przez Dyrektora Biura Lustracyjnego kierownik sekretariatu jednej z tych jednostek.
2. Na polecenie przełożonego kierownik sekretariatu sprawuje nadzór: nad składnicami dowodów rzeczowych, prowadzonymi przez wyznaczonych pracowników sekretariatu.
Rozdział 3
Zakres działania sekretariatów
§ 9.
2. Pracownicy sekretariatu zobowiązani są do wykonywania powierzonych im zadań terminowo, sumiennie i starannie, wykazywania życzliwości i bezstronności wobec obywateli, przestrzegania tajemnicy państwowej i służbowej, a także dbałości o kulturę urzędowania.
1) zapewnienie sprawnego obiegu wpływających i sporządzanych przez prokuratorów dokumentów procesowych i innych pism oraz ich ewidencjonowanie i rejestrowanie;
2) prowadzenie repertoriów, rejestrów, wykazów kontrolnych i innych niezbędnych urządzeń ewidencyjnych oraz wpisywanie w nich aktualnych danych dotyczących biegu spraw i sposobu ich merytorycznego zakończenia;
3) prowadzenie korespondencji, sporządzanie projektów pism i dokumentów z zakresu administracji kierownika jednostki;
4) prowadzenie terminarzy wznowień zapewniających podejmowanie przez prokuratorów decyzji procesowych lub innych czynności w terminach przewidzianych prawem lub wskazanych przez prokuratorów;
5) protokołowanie czynności procesowych wykonywanych przez prokuratorów;
6) protokołowanie czynności biurowych i technicznych w toku opracowywania dokumentów;
7) wykonywanie czynności biurowych i technicznych w toku opracowywania dokumentów;
8) sporządzanie wezwań i zawiadomień oraz informowanie stron o terminach czynności procesowych wykonywanych przez prokuratorów;
9) udostępnianie akt spraw, umożliwianie sporządzenia z nich odpisów i kserokopii oraz sporządzanie i wydawanie – za zgodą prokuratora prowadzącego postępowanie – odpłatnie uwierzytelnionych odpisów dokumentów lub kserokopii;
10) sporządzanie zestawienia opłat i wydatków w postępowaniu w oparciu o rachunki, faktury i inne dokumenty zawarte w aktach sprawy, przy uwzględnieniu innych kosztów postępowania wymienionych w aktach prawnych dotyczących takich kosztów;
11) porządkowanie materiału aktowego, zszywanie akt głównych i podręcznych zakończonych postępowań, z uwzględnieniem wymogów w zakresie załączania materiałów do właściwych akt, ich numerowanie i umieszczanie odpowiednich adnotacji na okładkach;
12) prowadzenie ewidencji dowodów rzeczowych, przyjmowanie ich i przechowywanie w biurze lustracyjnym oraz przekazywanie, zgodnie z decyzją prokuratora, do dyspozycji właściwych organów i uprawnionych osób;
13) wykonywanie czynności związanych z archiwizowaniem akt, prowadzenie archiwum zakładowego, sporządzanie dokumentacji związanej z przekazywaniem akt do archiwum państwowego oraz przygotowywanie wniosków o zezwolenie na zniszczenie akt i materiałów niearchiwalnych po upływie okresu ich przechowywania w biurze lustracyjnym;
14) wykonywanie czynności związanych z zapewnieniem niezbędnych w pracy biura lustracyjnego materiałów piśmiennych, druków, repertoriów, rejestrów i formularzy urzędowych oraz sprawdzanie, czy są one zgodne z obowiązującymi wykazami i wzorami;
15) wykonywanie innych czynności na polecenie kierownika jednostki lub uprawnionego prokuratora.
2. W zarządzeniu o podziale czynności wymienia się uprawnienia poszczególnych pracowników sekretariatu do podpisywania korespondencji wychodzącej z biura lustracyjnego oraz zakres udzielania przez nich informacji stronom procesowym o sprawach zawisłych w biurze lustracyjnym.
3. Na pracownikach sekretariatu spoczywa obowiązek niezwłocznego wykonywania zarządzeń i poleceń prokuratora wydanych na piśmie oraz umieszczania pod tekstem takiej decyzji zapisu „wykonano”, opatrzonego imienną pieczątką lub czytelnym podpisem pracownika i datą.
Rozdział 4
Czynności sekretariatu w sprawach lustracyjnych
§ 12.
2. Stronom postępowania oraz ich obrońcom sekretariat udziela informacji o sygnaturze akt sprawy oraz o sposobie załatwienia sprawy.
3. Osobom, o których mowa w ust. 1, sekretariat udziela – w uzgodnieniu z prokuratorem prowadzącym lub nadzorującym postępowanie – także informacji o przewidywanych terminach czynności procesowych, jeżeli osoby te uprawnione są do uczestnictwa w takich czynnościach.
2. Przed udostępnieniem akt sprawy do wglądu należy sprawdzić tożsamość osoby uprawnionej.
2. Dokumenty dotyczące opłat i wydatków otrzymane po skierowaniu akt sprawy do sądu przesyła się sądowi w ślad za sprawą, po zatwierdzeniu wynikających z nich należności przez prokuratora i po uregulowaniu tych należności.
1) w aktach podręcznych nie pozostawiono dokumentów, które należało dołączyć do akt głównych;
2) prokurator wydał postanowienie w odniesieniu do wszystkich dowodów rzeczowych w sprawie.
CZĘŚĆ II
BIUROWOŚĆ W SPRAWACH PROKURATORSKICH
Rozdział 1
Zasady ogólne
§ 16.
2. Pisma w sprawach niecierpiących zwłoki oznacza się napisem „Pilne”, a w sprawach terminowych – „Terminowe”.
2. W nagłówku pisma podaje się – w miarę potrzeby – określenie przedmiotu sprawy.
3. W odpowiedzi na otrzymane pismo powołuje się datę i sygnaturę pisma, którego odpowiedź dotyczy.
4. Jeżeli sprawa, której dotyczy pismo, pozostaje w ewidencji innego organu uprawnionego do prowadzenia postępowań na podstawie ustawy, należy również wskazać numer sprawy w tej ewidencji.
5. Pod tekstem pisma, z lewej strony należy podać liczbę załączników, jeżeli się je załącza. Na oryginale i na kopii pisma należy ponadto umieścić inicjały imienia i nazwiska autora pisma oraz osoby sporządzającej maszynopis.
1) na postanowieniach prokuratora: o zatrzymaniu rzeczy i o przeszukaniu;
2) w sprawach osobowych – na legitymacjach służbowych, świadectwach pracy oraz innych dokumentach dotyczących stosunku pracy.
2. O potrzebie odciśnięcia pieczęci urzędowej okrągłej na innych dokumentach decyduje kierownik jednostki.
3. W przypadku wydawania uwierzytelnionych odpisów dokumentów pieczęć urzędową okrągłą odciskać należy na każdej stronie uwierzytelnianego odpisu i poświadczać zgodność tej strony z oryginałem.
4. Odcisk pieczęci urzędowej okrągłej umieszcza się na pismach uprzednio podpisanych przez osobę upoważnioną, po lewej stronie podpisu.
2. O otwarciu przesyłki urzędowej adresowanej imiennie lub „do rąk własnych”, przeznaczonej dla osoby nieobecnej w pracy, decyduje kierownik jednostki.
3. Zasady postępowania z przesyłkami urzędowymi oznaczonymi klauzulą: „Ściśle tajne”, „Tajne”, „Poufne” i „Zastrzeżone” regulują przepisy ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r., o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2005 r., Nr 196 poz. 1631, z późn. zm.3) oraz wydane na jej podstawie akty wykonawcze.
2. Jeżeli otwarcie przesyłki jest wyłączone z kompetencji sekretariatu adnotację, o której mowa w ust. 1, umieszcza się na adresowanej stronie opakowania, nie naruszając stempla pocztowego.
3. W przypadku korespondencji oznaczonej klauzulą tajności adnotację (prezentatę) umieszcza się na zewnętrznej kopercie.
4. Na żądanie osoby składającej pismo pracownik sekretariatu wydaje pokwitowanie lub potwierdza na kopii odbiór pisma, podając datę przyjęcia oraz odciska stempel z nazwą biura lustracyjnego i składa podpis.
2. Pisma i przesyłki powinny być doręczone adresatowi w dniu ich wpływu, a najpóźniej w godzinach rannych dnia następnego.
2. Prokurator prowadzący sprawę decyduje, czy koperta stanowi dowód mający znaczenie dla toczącego się postępowania i podlega włączeniu do akt sprawy.
2. Akta spraw kierowanych do miejscowego sądu z wnioskami o wszczęcie postępowania lustracyjnego lub ze stanowiskiem, o którym mowa w art. 20 ust. 5a ustawy lustracyjnej, doręcza się za pokwitowaniem na odpisach pism przewodnich.
3. Dowody rzeczowe wartościowe przekazuje się przez uprawnionego pracownika i przy zapewnieniu niezbędnych środków ostrożności. Inne dowody rzeczowe przekazuje się przez pracownika obsługi lub przesyła za pośrednictwem poczty, przesyłką poleconą za zwrotnym pokwitowaniem odbioru.
4. Wezwania, zawiadomienia przesyła się jako przesyłki polecone za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, a pozostałe pisma doręczane przez pocztę – jako przesyłki listowe polecone, na zasadach określonych przepisami rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu doręczania pism sądowych w postępowaniu karnym (Dz. U. Nr 108, poz. 1022).
Rozdział 2
Zakładanie i prowadzenie akt
§ 26.
2. Na okładce akt (obwolucie) umieszcza się stempel z nazwą biura lustracyjnego.
2. Na okładkach akt podręcznych sprawy zarejestrowanej w repertorium „Ppl” umieszcza się ponadto obok sygnatury akt symbol, którym oznaczono sprawę w tym repertorium.
1) „Drz” – gdy zabezpieczone w sprawie przedmioty wpisano do rejestru dowodów rzeczowych;
2) „Postępowanie zawieszono” (art. 22 § 1 k.p.k.) – gdy wydano postanowienie o zawieszeniu postępowania;
3) ewentualnie inne, gdy przyczynią się do sprawniejszego obiegu akt.
2. Napisy na okładkach akt sprawy należy uaktualniać w miarę zachodzących zmian w toczącym się postępowaniu.
2. Osoba otrzymująca uwierzytelniony odpis dokumentu lub innego pisma potwierdza ich odbiór swoim podpisem umieszczonym pod adnotacją pracownika sekretariatu o ich wydaniu.
3. Na wydanych uwierzytelnionych odpisach dokumentów należy zaznaczyć, w aktach jakich spraw znajdują się oryginały.
2. W przypadku gdy pisma w aktach sprawy układane są w porządku chronologicznym, kolejne tomy akt, oznaczone numeracją rzymską, zachowują ciągłość numeracji akt. W innych przypadkach o porządku numeracji decyduje prokurator prowadzący postępowanie.
3. Kompletowanie, numerowanie oraz rejestrowanie akt niejawnych regulują akty wykonawcze wydane na podstawie ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych.
2. W aktach głównych spraw zarejestrowanych w repertorium „Ppl” zakłada się kartę przeglądową zawierającą spis zawartych w nich dokumentów. Jeżeli akta zawierają więcej tomów, kartę przeglądową zakłada się dla każdego z nich.
3. W aktach podręcznych spraw, o których mowa w ust. 2, zamieszcza się wykaz stron procesowych i innych uczestników postępowania, z podaniem ich imion i nazwisk oraz adresów i adresata dla doręczeń w kraju, a także ze wskazaniem tomu i numerów kart w aktach głównych sprawy, na których znajdują się te dane.
4. Akta podręczne wykorzystywane są przez prokuratora w postępowaniu sądowym, a także dla celów kontrolnych.
2. Akta podręczne winny także zawierać kserokopię zestawienia opłat i innych wydatków, o których mowa w § 14 ust. 1.
3. Zamiast załączania niektórych odpisów dokumentów wymienionych w ust. 1 można ich treść odnotować na trzeciej stronie okładki akt podręcznych, jeżeli okaże się to wystarczające dla potrzeb prokuratora.
Rozdział 3
Prowadzenie urządzeń ewidencyjnych
§ 37.
1) repertorium:
– „Ppl” – dla postępowań mających na celu przygotowywanie postępowań lustracyjnych;
2) rejestry:
– „Ppl/N” – dla nadzorowanych przez prokuratora nadrzędnego spraw prowadzonych w biurach lustracyjnych,
– „Ap/Ppl” – dla środków odwoławczych oraz wniosków o wznowienie postępowania sądowego zakończonego prawomocnym orzeczeniem,
– „K” – dla kasacji oraz odpowiedzi na kasację innej strony,
– „Ko” – dla korespondencji ogólnej, we wszelkich innych kategoriach spraw, nierejestrowanych w pozostałych urządzeniach ewidencyjnych,
– „Drz” – dla dowodów rzeczowych,
– „Ip” – dla wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
2. W sekretariatach biur lustracyjnych prowadzi się również wykazy kontrolne:
– „Wz” – dla spraw, w których postępowanie zawieszono,
– „E” – dla ekspedycji pism i przesyłek,
– „Ww” – dla wykazywania opłat i innych wydatków ponoszonych w związku z przygotowywaniem postępowania lustracyjnego.
3. Ponadto w biurach lustracyjnych prowadzi się wykaz biegłych, tłumaczy i specjalistów.
4. Kierownicy jednostek mogą zarządzić stałe lub okresowe prowadzenie innych wykazów i kontrolek niż wymienione w ust. 2, 3 i 4, jeżeli przyczyni się to do usprawnienia kierowania jednostką.
5. W oddziałowych biurach lustracyjnych oznaczenia literowe, o których mowa w ust. 1 i 2, łamie się dodatkowo przez skrót zawierający dwie pierwsze litery nazwy siedziby biura (np. Ppl/Kr dla biura w Krakowie).
2. Karty repertoriów i rejestrów powinny być przed rozpoczęciem wpisów ponumerowane, a liczba kart odnotowana na ostatniej stronie urządzenia ewidencyjnego, z podaniem daty tej czynności i podpisem osoby ją wykonującej.
3. Na pierwszej stronie urządzenia ewidencyjnego zakładanego na rok następny wypisuje się numery spraw zakończonych w latach ubiegłych.
4. Sprawy wpisuje się do odpowiedniego repertorium lub rejestru z datą i w kolejności w jakiej wpływają pisma stanowiące podstawę wpisu.
5. Zamknięcie repertorium lub rejestru następuje poprzez podkreślenie ostatniej pozycji wpisu i odnotowanie danych dotyczących liczby pozycji w wymienionym urządzeniu ewidencyjnym oraz opatrzenie tej adnotacji datą i podpisem sporządzającego ją pracownika sekretariatu.
1) postępowania prowadzone w związku z powstaniem wątpliwości, co do prawdziwości oświadczenia lustracyjnego;
2) postępowania poprzedzające zajęcie stanowiska, o którym mowa w art. 20 ust. 5a ustawy lustracyjnej;
3) sprawy przejęte z Biura Lustracyjnego bądź z innego oddziałowego biura lustracyjnego.
2. Sprawę przejętą z innego biura lustracyjnego wpisuje się do repertorium „Ppl” tylko wówczas, gdy prowadzone w niej postępowanie pozostaje w toku lub dokonywane są dalsze czynności procesowe po jego zakończeniu. W przeciwnym wypadku wpisuje się ją do rejestru „Ko”, z uwzględnieniem odpowiedniego okresu przechowywania akt sprawy w archiwum zakładowym.
– wnioski o pomoc prokuratorską („Kpp”),
– pisma i wnioski w przedmiocie przekazania sprawy Biuru Lustracyjnemu bądź innemu oddziałowemu biuru lustracyjnemu,
– pisma anonimowe pozostawione bez biegu lub przekazywane właściwym organom,
– pisma procesowe w innych sprawach, w których prokurator nie jest zobowiązany do podejmowania czynności,
– pisma i zawiadomienia przekazywane bezzwłocznie do Biura Lustracyjnego bądź do innego oddziałowego biura lustracyjnego.
– sprawy wyłączone ze spraw wcześniej zarejestrowanych,
– sprawy, które uprzednio były zakończone, a następnie z jakichkolwiek powodów powinny być ponownie prowadzone.
a) skierowano do sądu: wniosek o wszczęcie postępowania lustracyjnego lub stanowisko, o którym mowa w art. 20 ust. 5a ustawy lustracyjnej,
b) zakończono postępowanie ustalając, iż brak jest podstaw do złożenia wniosku, o którym mowa w pkt. a,
c) zawieszono postępowanie,
d) postępowanie przekazano do prowadzenia do Biura Lustracyjnego bądź do innego oddziałowego biura lustracyjnego.
2. Zakreślenie sprawy w repertorium jako zakończonej, skierowanej do sądu następuje z datą pokwitowania przez sąd przyjęcia takiej sprawy lub datą nadania jej w urzędzie pocztowym.
3. Zakreślenie sprawy w repertorium lub rejestrze jako zakończonej, przekazanej do Biura Lustracyjnego bądź do innego oddziałowego biura lustracyjnego celem dalszego prowadzenia postępowania, następuje z datą zawiadomienia o przyjęciu jej przez tę jednostkę lub z datą rozstrzygnięcia sporu kompetencyjnego przez prokuratora nadrzędnego.
4. W przypadku stwierdzenia braku podstaw do skierowania wniosku o wszczęcie postępowania lustracyjnego zakreślenie sprawy jako zakończonej następuje z datą podpisania przez prokuratora powiadomienia, o którym mowa w art. 52e ust. 4 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o Instytucie Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu.
5. Wykonanie wszystkich czynności kancelaryjnych związanych z powiadomieniem, o którym mowa w ust. 4, w tym przesłanie go osobie, której dotyczy, jej obrońcy oraz innym osobom uprawnionym, wskazanym w zarządzeniu prokuratora o doręczeniu, powinno nastąpić niezwłocznie, nie później niż w ciągu siedmiu dni od daty podpisania powiadomienia.
2. Sprawy wpisane do rejestru „Ppl/N” w związku ze sprawowanym przez prokuratora nadrzędnego nadzorem służbowym lub procesowym zakreśla się z datą otrzymania informacji:
1) o zakończeniu postępowania i skierowaniu do sądu akt z wnioskiem o wszczęcie postępowania lustracyjnego lub stanowiska, o którym mowa w art. 20 ust. 5a ustawy lustracyjnej;
2) o stwierdzeniu, iż brak jest podstaw do złożenia wniosku o wszczęcie postępowania lustracyjnego i powiadomieniu o tym osoby, której to dotyczy;
3) o uprawomocnieniu się postanowienia o zawieszeniu postępowania w sprawie nadzorowanej.
Rozdział 4
Dowody rzeczowe
§ 46.
2. Pokwitowanie odbioru sporządza się w trzech egzemplarzach, jeżeli dotyczy przedmiotów wartościowych lub dowodów z dokumentów (w tym – jeden przeznaczony do umieszczenia wewnątrz opakowania przedmiotów, drugi – doręcza się przekazującemu przedmioty, trzeci – dołącza się do akt głównych).
3. Odbiór dowodów rzeczowych może być dokonany na sporządzonych przez Policję lub inne organy uprawnione do przeprowadzenia czynności wykazach, jeżeli odpowiadają one warunkom określonym w ust. 1 i 2.
2. Przy przesyłaniu akt sprawy innemu biuru lustracyjnemu przedmioty wymienione w ust. 1 mogą być na podstawie zarządzenia prokuratora wyłączone z akt, a następnie załączone do akt po ich zwrocie.
1) wydania uprawnionej osobie przedmiotów przechowywanych w biurze lustracyjnym lub dokumentów upoważniających do odebrania przedmiotów przechowywanych poza Biurem Lustracyjnym;
2) doręczenia sądowi lub innemu organowi przedmiotów przechowywanych w Biurze Lustracyjnym;
3) przekazania sądowi przedmiotów przechowywanych poza biurem lustracyjnym;
4) zarejestrowania rozdzielonego dowodu rzeczowego pod nowymi pozycjami rejestru „Drz”;
5) zniszczenia dowodu rzeczowego z przyczyn losowych, potwierdzonego stosownym protokołem.
2. O wydaniu dokumentów upoważniających do odebrania przedmiotów przechowywanych poza biurem lustracyjnym, zawiadamia się za zwrotnym pokwitowaniem odbioru osobę lub instytucję przechowującą te przedmioty.
Rozdział 5
Czynności sekretariatu w sprawach opłat i innych wydatków poniesionych w postępowaniach mających na celu przygotowywanie postępowań lustracyjnych
§ 52.
2. Za wydanie na wniosek osób uprawnionych oraz za zgodą prokuratora kserokopii dokumentów z akt sprawy pobiera się opłaty kancelaryjne w wysokości określonej przepisami rozporządzenia, o którym mowa w ust. 1.
3. Opłaty kancelaryjnej nie pobiera się od osoby, której należy z urzędu doręczyć odpis postanowienia lub zarządzenia (art. 100 § 2 k.p.k. w zw. z art. 16 k.p.k.) oraz od lustrowanego, któremu na jego żądanie wydano odpis postanowienia (art. 157 § 1 k.p.k.).
4. O wydaniu dokumentów, uwierzytelnionych ich odpisów lub kserokopii z akt sprawy oraz o wysokości pobranych opłat sporządza się adnotację na drugiej stronie okładki akt podręcznych lub notatkę urzędową, którą załącza się do tych akt.
2. W wykazie wskazanym w ust. 1 sumuje się w systemie półrocznym i rocznym poszczególne koszty takich postępowań ponoszonych przez biuro lustracyjne.
3. W przypadku kosztów doręczenia wezwań i innych pism w wykazie kontrolnym odnotowuje się w odrębnych kolumnach zarówno naliczoną sumę ryczałtu w poszczególnych sprawach, jak i koszty z tytułu doręczenia pism tej jednostki naliczane przez pocztę.
Minister Sprawiedliwości Prokurator Generalny: Zbigniew Ziobro
|
1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 213, poz. 1802, z 2003 r. Nr 228, poz. 2256, z 2005 r. Nr 130, poz. 1085, Nr 167, poz. 1398 i Nr 169, poz. 1410 i 1417, z 2006 r. Nr 144, poz. 1044 i Nr 218, poz. 1592 oraz z 2007 r. Nr 64, poz. 431, 432 i 433, Nr 73, poz. 484, Nr 85, poz. 571 i Nr 136, poz. 959.
2 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1999 r. Nr 83, poz. 931, z 2000 r. Nr 50, poz. 580, Nr 62 poz. 717, Nr 73, poz. 852 i Nr 93, poz. 1027, z 2001 r. Nr 98, poz. 1071, Nr 106, poz. 1149, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, z 2003 r. Nr 17, poz. 155, Nr 111, poz. 1061 i Nr 130, poz. 1188, z 2004 r. Nr 51, poz. 514, Nr 69, poz. 626, Nr 93, poz. 889, Nr 240, poz. 2405 i Nr 264, poz. 2641, z 2005 r. Nr 10, poz. 70, Nr 48, poz. 461, Nr 96, poz. 821, Nr 141, poz. 1181, Nr 143, poz. 1203, Nr 163, poz. 1363, Nr 169, poz. 1416 i Nr 178, poz. 1479, z 2006 r. Nr 15, poz. 118, Nr 141, poz. 1009 i Nr 226, poz. 1647 i 1648 oraz z 2007 r. Nr 20, poz. 116, Nr 64, poz. 432, Nr 80, poz. 539, Nr 89, poz. 589, Nr 99, poz. 664, Nr 112, poz. 766, Nr 123, poz. 849 i Nr 128, poz. 903.
3 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 149, poz. 1078, Nr 218, poz. 1592 i Nr 220, poz. 1600.
4 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1271, z 2004 r. Nr 240, poz. 2407 oraz z 2005 r. Nr 64, poz. 565 i Nr 132, poz. 1110.
- Data ogłoszenia: 2007-12-28
- Data wejścia w życie: 2007-12-01
- Data obowiązywania: 2008-04-10
- Dokument traci ważność: 2016-03-04
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA