REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2000 nr 4 poz. 19
ZARZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 28 grudnia 2000 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej.
Na podstawie art. 125 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1985 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 1994 r. Nr 7, poz. 25, Nr 77, poz. 355, Nr 91, poz. 421 i Nr 105, poz. 509, z 1995 r. Nr 34, poz. 163 i Nr 81, poz. 406, z 1996 r. Nr 77, poz. 367, z 1997 r. Nr 75, poz. 471, Nr 98, poz. 604, Nr 106, poz. 679, Nr 117, poz. 751–753, Nr 121, poz. 769, Nr 124, poz. 782 i Nr 133, poz. 882, z 1998 r. Nr 98, poz. 607, Nr 160, poz. 1064 i Nr 162, poz. 1118 i 1125, z 1999 r. Nr 20, poz. 180, Nr 60 poz. 636, Nr 75, poz. 853, Nr 83, poz. 931 i Nr 110, poz. 1255 oraz z 2000 r. Nr 48, poz. 551, Nr 50, poz. 580, Nr 56, poz. 678 i Nr 114, poz. 1193) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1) § 1461 otrzymuje brzmienie:
„§ 1461. 1. W sądzie okręgowym, w którym utworzony został wydział (wydziały) gospodarcze prowadzi się repertoria:
– „GC” – dla wszczętych przed tym sądem spraw gospodarczych rozpoznawanych w procesie na skutek pozwu lub skargi o uchylenie wyroku sądu polubownego,
– „GNs” – dla spraw wszczętych przed tym sądem w trybie postępowania nieprocesowego,
– „GNc” – dla spraw wszczętych przed tym sądem w trybie postępowania nakazowego i upominawczego,
– „GCo” – dla innych spraw rozpoznawanych według przepisów o procesie, a w szczególności spraw: o wyznaczenie sądu, wyłączenie sędziego i odtworzenie akt,
– „Ga” – dla spraw gospodarczych i rejestrowych przedstawionych z apelacjami od orzeczeń sądów rejonowych,
– „Gz” – dla spraw gospodarczych i rejestrowych przedstawionych z zażaleniami na postanowienia i zarządzenia wydane w postępowaniu przed sądami rejonowymi.
2. W sądzie, o którym mowa w ust. 1, prowadzi się wykaz „U” dla spraw upadłościowych.”;
2) § 1462 otrzymuje brzmienie:
„§ 1462. 1. W sądzie rejonowym, w którym utworzony został wydział (wydziały) gospodarcze, prowadzi się repertoria:
– „GC” – dla wszczętych przed tym sądem spraw gospodarczych rozpoznawanych w procesie na skutek pozwu lub skargi o uchylenie wyroku sądu polubownego,
– „GNs” – dla wszczętych przed tym sądem spraw gospodarczych rozpoznawanych w trybie postępowania nieprocesowego,
– „GNc” – dla spraw wszczętych przed tym sądem w trybie postępowania nakazowego i upominawczego,
– „GCo” – dla innych spraw rozpoznawanych według przepisów o procesie i o sądzie polubownym, a w szczególności: spraw o odtworzenie akt, spraw podlegających rozpoznaniu w postępowaniu zabezpieczającym i egzekucyjnym oraz spraw o wyłączenie sędziego.
2. W sądzie, o którym mowa w ust. 1, prowadzi się wykaz „GCps” dla spraw cywilnej pomocy sądowej w sprawach gospodarczych, wykaz „U” dla spraw upadłościowych należących do właściwości tego sądu oraz wykaz „Ukł” dla spraw układowych.”;
3) w § 1466 i § 14614 wyrazy „podmiotu gospodarczego” zastępuje się wyrazem „przedsiębiorcy”;
4) w § 1467 po ust. 2 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. W wypadku wydania wyroku na posiedzeniu niejawnym, w rubrykach: „Wyrok zaoczny” repertorium „GC” należy wpisać obok danych, o których mowa w § 90, również adnotację: „na posiedzeniu niejawnym”.”;
5) § 1468 otrzymuje brzmienie:
„§ 1468. 1. W rubrykach wykazów „U” i „Ukł” dotyczących sędziego-komisarza, syndyka i nadzorcy sądowego odnotowuje się zmiany tych osób, przekreślając jednocześnie wpisy poprzednie.
2. W rubryce „Uwagi” wykazów „U” i „Ukł” należy w szczególności wpisywać wzmianki o:
– wydaniu zarządzenia tymczasowego,
– łącznym rozpoznaniu wniosków o ogłoszenie upadłości i otwarcie postępowania układowego,
– wniesieniu zażalenia na postanowienie sądu lub sędziego-komisarza.
3. W wykazie „U” rubryka „Inne załatwienie wniosku o ogłoszenie upadłości” jest przeznaczona na zamieszczenie informacji o odrzuceniu wniosku oraz o przekazaniu sprawy sądowi właściwemu.
4. W wypadku uchylenia układu w postępowaniu upadłościowym, wznowienie postępowania należy wpisać do wykazu jako nową sprawę. Przepis § 61 ust. 2 stosuje się odpowiednio.”;
6) § 147 otrzymuje brzmienie:
„§ 147. W wydziałach cywilnych sądów okręgowych oraz w wydziałach gospodarczych sądów rejonowych, którym powierzono prowadzenie rejestrów (w sądach rejestrowych), prowadzi się następujące urządzenia ewidencyjne:
1) wykazy „Ns-Rej....”,
2) księgi pomocnicze,
3) zbiory wokand,
4) skorowidze alfabetyczno-numerowe.”;
7) § 148 otrzymuje brzmienie:
„§ 148. 1. Wykazy „Ns-Rej....” są przeznaczone do wpisywania wniosków o dokonanie rejestracji podmiotów w odpowiednich rejestrach, jeżeli przepisy przewidują obowiązek ich rejestracji, o dokonanie dalszych wpisów do rejestrów oraz o wykreślenie wpisu.
Do wykazów tych wpisuje się również wnioski w sprawach, dla których właściwy jest sąd rejestrowy, nie podlegających wpisowi do rejestru.
2. Do wykazów „Ns-Rej....” wpisuje się również sprawy, w których postępowanie zostało wszczęte z urzędu. W tych sprawach wpisu dokonuje się po wydaniu pierwszego postanowienia (zarządzenia) w sprawie, umieszczając w rubryce „Oznaczenie wnioskodawcy” wyrazy „z urzędu”.
3. Dla każdego rejestru prowadzi się odrębny wykaz „Ns-Rej...” oznaczony odpowiednim skrótem literowym, z tym że dla wniosków o wpis podmiotów do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzi się jeden wykaz.”;
8) § 149 otrzymuje brzmienie:
„§ 149. 1. W wydziałach cywilnych sądów okręgowych prowadzi się wykazy:
– „Ns-Rej. ZZ” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru związków zawodowych,
– „Ns-Rej. ZP” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru związków pracodawców,
– „Ns-Rej. St.” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru stowarzyszeń,
– „Ns-Rej. I. Rz.” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru izb rzemieślniczych,
– „Ns-Rej. Pr” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru dzienników i czasopism.
2. W Sądzie Okręgowym w Warszawie prowadzi się także, na podstawie odrębnych przepisów, wykazy:
– „Ns-Rej. Ew. P.” – dla spraw z zakresu ewidencji partii politycznych,
– „Ns-Rej. FE” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru funduszy emerytalnych,
– „Ns-Rej. FI” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru funduszy inwestycyjnych,
3. W wydziałach gospodarczych sądów rejonowych prowadzi się wykazy:
1) w wydziałach gospodarczych prowadzących sprawy rejestrowe przed datą wejścia w życie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym:
– „Ns-Rej. PP” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru przedsiębiorstw państwowych,
– „Ns-Rej. PZ” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru przedsiębiorstw zagranicznych,
– „Ns-Rej. RKR” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru społeczno-zawodowych organizacji rolników,
– „Ns-Rej. BR” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru jednostek badawczo-rozwojowych,
– „Ns-Rej. S” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru spółdzielni,
– „Ns-Rej. H” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru handlowego,
– „Ns-Rej. CRz” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru cechów rzemieślniczych,
– „Ns-Rej. IG” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru izb gospodarczych,
– „Ns-Rej. SPG” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru jednostek samorządu zawodowego podmiotów gospodarczych.
2) w wydziałach gospodarczych Krajowego Rejestru Sądowego:
– „Ns-Rej. KRS” – dla spraw rejestrowych dotyczących wszelkich wpisów do Krajowego Rejestru Sądowego oraz dla innych spraw rozpoznawanych przez sąd rejestrowy, których przedmiotem nie są wnioski o wpis,
3) w wydziałach gospodarczych rejestru zastawów:
– „Ns-Rej. Za – dla spraw o wpis do rejestru zastawów.
4. W Sądzie Rejonowym dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie prowadzi się także, na podstawie przepisów szczególnych: wykaz „Ns-Rej. F” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru fundacji, wykaz „Ns-Rej. K. Ch.” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru kas chorych oraz wykaz „Ns-Rej. TU” – dla spraw rejestrowych z zakresu rejestru towarzystw ubezpieczeń wzajemnych.”;
9) w § 150 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W wypadku, gdy wniosek wpisywany do wykazu „Ns-Rej....” dotyczy podmiotu już zarejestrowanego, należy odnotować – przy wpisywaniu sprawy do wykazu – numer rejestru, pod którym figuruje dany podmiot. W wypadku, gdy sprawa dotyczy podmiotu jeszcze nie zarejestrowanego – adnotacji należy dokonać niezwłocznie po dokonaniu wpisu do rejestru.”;
10) skreśla się § 151–155;
11) § 158 otrzymuje brzmienie:
„§ 158. 1. Krajowy Rejestr Sądowy prowadzi się w systemie informatycznym.
2. Rejestry sądowe, do których nie mają zastosowania przepisy ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym, są prowadzone w postaci formularzy książkowych lub w systemach informatycznych.
3. Stosownie do zasad określonych w przepisach szczególnych, w wydziałach rejestrowych prowadzących rejestry przedsiębiorstw państwowych, przedsiębiorstw zagranicznych i jednostek badawczo-rozwojowych przed datą wejścia w życie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym, rejestry te prowadzi się w pojedynczych księgach rejestrowych zakładanych dla każdego z rejestrowanych podmiotów.”;
12) § 159 otrzymuje brzmienie:
„§ 159. 1. Wzór i sposób prowadzenia rejestrów tworzących Krajowy Rejestr Sądowy określają odrębne przepisy.
2. Wpisy do rejestrów, do których nie mają zastosowania przepisy ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym dokonywane są przez sekretarza sądowego pod nadzorem sędziego.
3. Wszelkich wpisów do rejestrów prowadzonych w formularzach książkowych dokonuje się szczególnie starannie, pismem czytelnym i bez skreśleń. Omyłki podkreśla się czerwonym kolorem, wpisując tekst prawidłowy i opatrując go podpisem sekretarza.”;
13) po § 171 dodaje się oddział 1a w brzmieniu:
„Oddział 1a
Szczegółowe zasady organizacji pracy i prowadzenia biurowości w wydziałach gospodarczych Krajowego Rejestru Sądowego
§ 1711 .1. Zadania sekretariatu, o których mowa w § 6, w wydziałach gospodarczych Krajowego Rejestru Sądowego wykonywane są w siedzibie sądu oraz, w szczególnych przypadkach, w Centrali Krajowego Rejestru Sądowego.
2. W ramach sekretariatu, o którym mowa w ust. 1, może być utworzona komórka wprowadzania danych, której zadaniem jest wykonywanie czynności związanych z wprowadzaniem danych do systemu informatycznego Krajowego Rejestru Sądowego.
§ 1712.1. Wykaz „Ns-Rej. KRS” prowadzony jest wyłącznie w systemie informatycznym.
2. Pozostałe urządzenia ewidencyjne, w tym kontrolki pomocnicze, mogą być prowadzone również w systemie informatycznym.
3. W postępowaniu rejestrowym dopuszcza się dekretowanie spraw oraz zamieszczanie adnotacji o wykonaniu dekretacji przy zastosowaniu technik automatycznych.
§ 1713. W sprawach wpisanych do wykazu „Ns-Rej. KRS” sygnaturę akt sprawy, rozszerzoną na wstępie o skrót nazwy sądu, uzupełnia się na końcu liczbą kontrolną wynikającą z systemu informatycznego, np. BI XII Ns Rej. KRS 777/ 01/108.
§ 1714. Rejestrowanie wniosków w wykazie „Ns-Rej. KRS” odbywa się na zasadach, określonych w niniejszym zarządzeniu, z tym że:
1) pod kolejnym numerem wpisuje się do wykazu wniosek o wpis danych do rejestru lub wniosek o wszczęcie innego postępowania przed sądem rejestrowym,
2) załatwienie sprawy uwidacznia się w wykazie przez wpisanie daty wydania postanowienia lub zarządzenia,
3) w rubrykach wykazu dotyczących uczestników postępowania odnotowuje się imiona i nazwiska albo nazwy wszystkich uczestników postępowania wraz z adresami,
4) wniosek o wpis złożony w wyniku postępowania prowadzonego w trybie art. 24 ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym rejestrowany jest pod nową sygnaturą.
§ 1715.1. W przypadku wniosków o wpis do Krajowego Rejestru Sądowego pracownik upoważniony do wprowadzania danych, po sprawdzeniu zgodności danych przedstawionych we wniosku z danymi wynikającymi z powszechnych systemów numerów identyfikacyjnych PESEL lub REGON oraz z danymi już zamieszczonymi w Krajowym Rejestrze Sądowym, wprowadza do systemu informatycznego dane z wniosku podlegające wpisowi, zgodnie z zarządzeniem sędziego lub referendarza.
2. Na podstawie wprowadzonych do systemu informatycznego i sprawdzonych danych przygotowywany jest projekt postanowienia sądu.
3. W razie stwierdzenia niezgodności danych zawartych we wniosku z danymi wynikającymi z systemów PESEL lub REGON lub z danymi już istniejącymi w rejestrze, pracownik wprowadzający dane zawiadamia o tym sędziego lub referendarza, który wydał zarządzenie, o którym mowa w ust. 1.
4. W przypadku, gdy przepisy przewidują wezwanie podmiotu do uzupełnienia złożonych wniosków lub danych niezbędnych do dokonania wpisu podmiotu do Krajowego Rejestru Sądowego, w celu ułatwienia wprowadzenia danych do systemu informatycznego, wraz z zarządzeniem można przesłać podmiotowi kserokopię odpowiedniego formularza z objaśnieniem, iż formularz ten nie stanowi wniosku w rozumieniu ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym.
§ 1716.1. Przygotowany przez pracownika upoważnionego do wprowadzania danych do Krajowego Rejestru Sądowego projekt postanowienia przedstawiany jest sędziemu lub referendarzowi.
2. Po podpisaniu przez sędziego lub referendarza projektu postanowienia pracownik upoważniony do wprowadzania danych dokonuje na tej podstawie wpisu danych do rejestru, ponadto drukuje odpisy postanowienia dla wnioskodawcy i pozostałych uczestników postępowania wraz z zaświadczeniem o dokonaniu wpisu.
3. Fakt wydania postanowienia o wpisie odnotowywany jest w wykazie „Ns-Rej. KRS” z równoczesnym zakreśleniem sprawy.
4. Sekretariat wydziału rejestrowego doręcza wnioskodawcy i pozostałym uczestnikom postępowania oraz innym uprawnionym organom odpisy postanowienia o wpisie. Wnioskodawcy doręcza się ponadto zaświadczenie o dokonaniu wpisu.
§ 1717.1. W przypadku, gdy dla dokonania wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego przepisy przewidują wymóg uprawomocnienia się postanowienia stanowiącego jego podstawę, pracownik upoważniony do wprowadzania danych dokonuje wpisu z chwilą uprawomocnienia się postanowienia. Wpis dokonywany jest na zarządzenie sędziego lub referendarza.
2. W sprawach, w których postanowienie o wpisie jest skuteczne lub wykonalne z chwilą uprawomocnienia wraz z wpisem zamieszcza się wzmiankę o jego nieprawomocności. Wpis wzmianki o nieprawomocności następuje na zarządzenie sędziego lub referendarza.”;
14) w § 172 w ust. 3 wyrazy „danej organizacji” zastępuje się wyrazami „danego podmiotu”;
15) w § 173 po ust 3 dodaje się ust. 4 i 5 w brzmieniu:
„4. W przypadku, gdy przepisy przewidują ograniczenie dostępu do określonej kategorii akt lub dokumentów do wskazanego kręgu osób, akta te lub dokumenty wyłącza się z akt rejestrowych i przechowuje w sekretariacie w oddzielnych okładkach, ułożonych według kolejności numerów rejestru.
Wyłączone akta lub dokumenty są dostępne dla określonych w przepisach podmiotów po wykazaniu przez nie uprawnień do dostępu do akt.
5. W przypadku, gdy przepisy przewidują obowiązek składania do akt tekstu jednolitego umowy lub statutu uwzględniającego każdorazowe ich zmiany, aktualny tekst jednolity dołącza się do akt rejestrowych.
Na zarządzenie sędziego lub referendarza dopuszczalne jest wyłączenie z akt rejestrowych tekstów jednolitych, które utraciły aktualność i złożenie ich w – prowadzonym w tym celu – zbiorze dokumentów, stanowiącym integralną część akt rejestrowych.”;
16) w rozdziale 3:
a) oddział 3 otrzymuje brzmienie:
„Oddział 3
Szczegółowe zasady organizacji pracy i prowadzenia biurowości w wydziałach rejestru zastawów
§ 1742.1. W wydziałach rejestru zastawów zadania sekretariatu, o których mowa w § 6, wykonywane są w siedzibie sądu, a w szczególnych przypadkach w Centrali Rejestru Zastawów.
2. W ramach sekretariatu wydziału rejestru zastawów tworzy się sekcję komunikacji, której zadaniem jest wykonywanie czynności związanych z wprowadzaniem danych do systemu informatycznego rejestru zastawów.
§ 1743.1. Podstawowe urządzenia ewidencyjne dotyczące spraw i czynności powierzonych wydziałowi rejestru zastawów prowadzone są wyłącznie w systemie informatycznym.
2. Przepis ust. 1 nie dotyczy kontrolek pomocniczych.
§ 1744. W postępowaniu rejestrowym w wydziałach, w których stosuje się w pełni system informatyczny, dopuszcza się dekretowanie spraw oraz zamieszczanie adnotacji o wykonaniu dekretacji przy zastosowaniu technik automatycznych.
§ 1745. W sprawach wpisanych do wykazu „Ns-Rej. Za” sygnaturę akt sprawy rozszerzoną na wstępie o skrót nazwy sądu uzupełnia się na końcu liczbą kontrolną wynikającą z systemu informatycznego np.: „KA. VIII. Ns-Rej. Za/127/98/108.”.
§ 1746. Rejestrowanie wniosków i wpisywanie dalszych adnotacji w wykazie „Ns-Rej. Za” odbywa się na zasadach ogólnych, określonych w niniejszym zarządzeniu, z następującymi zastrzeżeniami:
1) pod kolejnym numerem wpisuje się do wykazu wniosek o wpis zastawu rejestrowego,
2) załatwienie sprawy uwidacznia się w wykazie poprzez wpisanie daty wydania postanowienia lub zarządzenia,
3) załatwienie sprawy (zakreślenie jej numeru porządkowego) uwidaczniane jest również w wykazie w sposób graficzny,
4) w rubrykach wykazu dotyczących uczestników postępowania odnotowuje się imiona i nazwiska albo nazwy wszystkich uczestników postępowania wraz z adresami.
§ 1747.1. Pracownik sekcji komunikacji po sprawdzeniu zgodności danych przedstawionych we wniosku z danymi wynikającymi z powszechnych systemów numerów identyfikacyjnych PESEL lub REGON, wprowadza do systemu informatycznego treść wniosku o wpis do rejestru zastawów, zgodnie ze stosownym zarządzeniem sędziego.
2. Prawidłowość wprowadzenia danych, o których mowa w ust. 1, kontroluje inny pracownik sekcji komunikacji.
3. Na podstawie wprowadzonych do systemu informatycznego i sprawdzonych danych przygotowuje się projekt postanowienia sądu.
4. W razie stwierdzenia niezgodności danych zawartych we wniosku z danymi wynikającymi z powszechnych systemów identyfikacyjnych PESEL lub REGON, sekcja komunikacji zawiadamia o tym sędziego, który wydał zarządzenie, o którym mowa w ust. 1.
§ 1748.1. Przygotowane projekty postanowień przez sekcję komunikacji przedstawia się sędziom do sprawdzenia i podpisu.
2. Po podpisaniu przez sędziego projektu postanowienia, sekretarz sądowy w sekcji komunikacji dokonuje na tej podstawie wpisu do rejestru, nadając jednocześnie numer pozycji rejestru, pod którym zastaw został wpisany, ponadto drukuje: odpisy postanowienia dla wnioskodawcy i pozostałych uczestników postępowania wraz z informacją o dokonywanym wpisie i numerze pozycji rejestru oraz zaświadczenie pozostawione w aktach zawierające numer pozycji rejestru, pod którym wpisany został zastaw.
3. Sekretariat wydziału rejestru zastawów doręcza wnioskodawcy i pozostałym uczestnikom postępowania: odpisy postanowienia wraz z informacją o dokonanym wpisie i numerze rejestru, pod którą wpisany został zastaw.
4. W postępowaniu o wykreślenie wpisu zastawu, po podpisaniu przez sędziego projektu postanowienia o wykreśleniu wpisu zastawu, sekretarz sądowy w sekcji komunikacji drukuje odpisy postanowienia dla wnioskodawcy i pozostałych uczestników postępowania. Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.
5. Po uprawomocnieniu się postanowienia o wykreśleniu wpisu zastawu sekretarz sądowy w sekcji komunikacji dokonuje wykreślenia. Sekretariat wydziału rejestru zastawów doręcza wnioskodawcy i pozostałym uczestnikom postępowania zaświadczenia o wykreśleniu wpisu zastawu z rejestru.”;
b) skreśla się oddział 4.
§ 2.
Minister Sprawiedliwości |
Lech Kaczyński |
- Data ogłoszenia: 2000-12-29
- Data wejścia w życie: 2001-01-01
- Data obowiązywania: 2001-01-01
- Dokument traci ważność: 2004-01-01
- DEKRET z dnia 3 stycznia 1918 r. Rady Regencyjnej o tymczasowej organizacji Władz Naczelnych w Królestwie Polskiem
- DEKRET z dnia 16 grudnia 1918 r. w przedmiocie przymusowego zarządu państwowego
- DEKRET z dnia 23 grudnia 1918 r. w przedmiocie uzupełnienia i zmiany przepisów tymczasowych o moratorjum w okręgu sądu apelacyjnego lubelskiego
- DEKRET z dnia 24 grudnia 1918 r. w przedmiocie przedłużenia terminów wekslowych w okręgu sądu apelacyjnego warszawskiego
- DEKRET z dnia 16 grudnia 1918 r. w przedmiocie ochrony majątku nieobecnych właścicieli
- Dekret o zatwierdzaniu i zmianie statutów spółek akcyjnych.
- Dekret w przedmiocie przywrócenia mocy obowiązującej części czwartej Kodeksu Karnego z r. 1903.
- Dekret w przedmiocie utworzenia sądu okręgowego w Białej, gub. Siedleckiej.
- Dekret o używaniu wojska w wypadkach wyjątkowych.
- Dekret o wprowadzeniu stanu wyjątkowego.
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA