REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2024 poz. 113
ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 15 listopada 2024 r.
w sprawie powołania Komitetu Sterującego Projektu „Wdrożenie centralnej elektronicznej rejestracji”
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1050 i 1473) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Komitet jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw zdrowia.
§ 2.
1) Przewodniczący Komitetu - Pan Jerzy Szafranowicz, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia;
2) Zastępca Przewodniczącego Komitetu - Dyrektor Departamentu e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia;
3) członkowie:
a) Dyrektor Departamentu Lecznictwa w Ministerstwie Zdrowia, pełniący funkcję Głównego Interesariusza w Projekcie „Wdrożenie centralnej elektronicznej rejestracji”, zwanego dalej „Projektem”,
b) Dyrektor Centrum e-Zdrowia, pełniący funkcję Głównego Dostawcy w zakresie usługi centralna elektroniczna rejestracja w Projekcie,
c) Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia, sprawujący kontrolę w zakresie prowadzenia przez świadczeniodawców harmonogramów przyjęć i list oczekujących oraz realizujący inne zadania wynikające z przepisów prawa,
d) Dyrektor Departamentu Prawnego w Ministerstwie Zdrowia,
e) Dyrektor Departamentu Analiz i Strategii w Ministerstwie Zdrowia,
f) Dyrektor Biura Komunikacji w Ministerstwie Zdrowia;
4) Sekretarz Komitetu - pracownik Departamentu e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.
2. Członkowie Komitetu, o których mowa w ust. 1 pkt 3, mogą być zastępowani w pracach Komitetu przez upoważnionych przedstawicieli.
3. W przypadku nieobecności Sekretarza Komitetu, funkcję tę pełni osoba wskazana przez Przewodniczącego Komitetu.
4. Przewodniczący Komitetu może zapraszać do udziału w pracach Komitetu, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Komitetu.
5. Osoby wchodzące w skład Komitetu oraz osoby, o których mowa w ust. 2 i 4, są obowiązane do zachowania poufności odnośnie do informacji związanych z działalnością Komitetu. Osoby, o których mowa w ust. 4, biorą udział w pracach Komitetu po przekazaniu Przewodniczącemu Komitetu pisemnego zobowiązania do zachowania poufności odnośnie do informacji związanych z działalnością Komitetu.
§ 3.
1) monitorowanie realizacji Projektu;
2) dostarczanie wytycznych dla Projektu;
3) weryfikowanie zgodności Projektu z przyjętymi celami i harmonogramem oraz utrzymaniem zakresu i kosztów realizacji Projektu;
4) zatwierdzanie dokumentacji zarządczej;
5) zatwierdzanie planów nadzwyczajnych w przypadku przewidywanego przekroczenia harmonogramu, zakresu, kosztów realizacji Projektu lub innych warunków określonych dla realizacji Projektu;
6) podejmowanie decyzji w zakresie reakcji na przekazane ryzyka i zagadnienia;
7) nadzorowanie dostarczenia produktów Projektu;
8) zatwierdzenie raportu końcowego i udzielenie zgody na zamknięcie Projektu.
§ 4.
2. Do zadań Przewodniczącego Komitetu należy w szczególności:
1) zwoływanie posiedzeń Komitetu;
2) ustalanie porządku posiedzenia Komitetu;
3) prowadzenie posiedzeń Komitetu;
4) planowanie i organizowanie pracy Komitetu.
3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komitetu, zadania Przewodniczącego Komitetu wykonuje Zastępca Przewodniczącego Komitetu, a w przypadku jego nieobecności, osoba wskazana przez Przewodniczącego Komitetu.
§ 5.
2. Posiedzenia Komitetu mogą odbywać się również przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, umożliwiającej porozumiewanie się na odległość, przy uwzględnieniu możliwości technicznych i rozwiązań organizacyjnych funkcjonujących w Ministerstwie Zdrowia.
3. Posiedzenie Komitetu zwołuje Przewodniczący Komitetu z własnej inicjatywy albo na uzasadniony wniosek jednego członka Komitetu lub osoby pełniącej funkcję kierownika Projektu, nie rzadziej niż raz na 3 miesiące.
4. Zawiadomienie o terminie, miejscu i formie planowanego posiedzenia oraz jego porządku Sekretarz Komitetu przesyła członkom Komitetu, nie później niż 3 dni przed terminem planowanego posiedzenia.
5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Przewodniczący Komitetu może zwołać posiedzenie Komitetu bez zachowania terminu, o którym mowa w ust. 4.
6. Komitet podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia stanowisk. W przypadkach, w których osiągnięcie uzgodnienia nie jest możliwe, decyzję podejmuje Przewodniczący Komitetu.
7. Z posiedzenia Komitetu Sekretarz Komitetu sporządza protokół ustaleń i przekazuje go w postaci elektronicznej członkom Komitetu do akceptacji. Członkowie Komitetu mają prawo zgłoszenia uwag do protokołu ustaleń w terminie 5 dni roboczych od dnia jego otrzymania.
8. Protokół ustaleń, sporządzony przez Sekretarza lub osobę go zastępującą, jest podpisywany przez Przewodniczącego Komitetu.
9. Przebieg posiedzeń Komitetu może być utrwalany na elektronicznym nośniku danych. Decyzję w tym przedmiocie podejmuje Przewodniczący Komitetu.
10. Z inicjatywy Przewodniczącego Komitetu, Komitet może podejmować decyzje w drodze uzgodnienia stanowisk w trybie obiegowym, w tym za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
§ 6.
§ 7.
§ 8.
§ 9.
§ 10.
MINISTER ZDROWIA
wz. Ministra Zdrowia
Sekretarz Stanu
Wojciech Konieczny
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 2704).
- Data ogłoszenia: 2024-11-18
- Data wejścia w życie: 2024-11-19
- Data obowiązywania: 2024-11-19
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA