REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2024 poz. 94
ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 8 listopada 2024 r.
w sprawie Komitetu Sterującego Projektu „System monitorowania Wniosków o Udzielenie Akredytacji”
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1050 i 1473) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Komitet jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw zdrowia.
§ 2.
1) Przewodniczący Komitetu - dyrektor Departamentu Lecznictwa w Ministerstwie Zdrowia, pełniący funkcję Głównego Interesariusza w Projekcie „System monitorowania Wniosków o Udzielenie Akredytacji”, zwanym dalej ,,Projektem”;
2) Zastępca Przewodniczącego Komitetu - zastępca dyrektora Departamentu Lecznictwa w Ministerstwie Zdrowia;
3) członkowie:
a) dyrektor Centrum e-Zdrowia, pełniący funkcję Głównego Dostawcy w Projekcie,
b) dyrektor Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia, pełniący funkcję przedstawiciela Głównego Interesariusza w Projekcie,
c) dyrektor Departamentu e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia;
4) Sekretarz Komitetu - przedstawiciel Departamentu Zarządzania Portfelem Projektów i Standaryzacji w Centrum e-Zdrowia.
2. Członkowie, o których mowa w ust. 1 pkt 3, mogą być zastępowani w pracach Komitetu przez upoważnionych przedstawicieli.
3. W przypadku nieobecności Sekretarza Komitetu, funkcję tę pełni osoba wskazana przez Przewodniczącego Komitetu.
4. Przewodniczący Komitetu może zapraszać do udziału w pracach Komitetu, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Komitetu.
5. Osoby wchodzące w skład Komitetu oraz osoby, o których mowa w ust. 2 i 4, są obowiązane do zachowania poufności odnośnie do informacji związanych z działalnością Komitetu. Osoby, o których mowa w ust. 4, biorą udział w pracach Komitetu po przekazaniu Przewodniczącemu Komitetu pisemnego zobowiązania do zachowania poufności odnośnie do informacji związanych z działalnością Komitetu.
6. Osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 3 lit. a i b oraz pkt 4, wyrażają pisemną zgodę na udział w pracach Komitetu.
§ 3.
1) monitorowanie realizacji Projektu;
2) dostarczanie wytycznych dla Projektu;
3) weryfikowanie zgodności realizacji Projektu z przyjętymi celami i harmonogramem oraz utrzymaniem zakresu i kosztów realizacji Projektu;
4) zatwierdzanie dokumentacji zarządczej;
5) zatwierdzanie planów nadzwyczajnych w przypadku przewidywanego przekroczenia harmonogramu, zakresu, kosztów realizacji Projektu lub innych warunków określonych dla realizacji Projektu;
6) podejmowanie decyzji w zakresie reakcji na przekazane ryzyka i zagadnienia;
7) nadzorowanie dostarczenia produktów Projektu;
8) zatwierdzenie raportu końcowego z realizacji Projektu i udzielenie zgody na zamknięcie Projektu.
§ 4.
2. Do zadań Przewodniczącego Komitetu należy w szczególności:
1) zwoływanie posiedzeń Komitetu;
2) ustalanie porządku posiedzenia Komitetu;
3) prowadzenie posiedzeń Komitetu;
4) planowanie i organizowanie pracy Komitetu.
3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komitetu, zadania Przewodniczącego Komitetu wykonuje Zastępca Przewodniczącego Komitetu, a w przypadku jego nieobecności, osoba wskazana przez Przewodniczącego Komitetu.
§ 5.
2. Posiedzenia Komitetu mogą odbywać się również przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, umożliwiających porozumiewanie się na odległość, przy uwzględnieniu możliwości technicznych i rozwiązań organizacyjnych funkcjonujących w Ministerstwie Zdrowia.
3. Posiedzenie Komitetu zwołuje Przewodniczący Komitetu z własnej inicjatywy albo na uzasadniony wniosek co najmniej jednego członka Komitetu lub kierownika Projektu, nie rzadziej niż raz na 3 miesiące.
4. Zawiadomienie o terminie, miejscu i formie planowanego posiedzenia Komitetu oraz porządku obrad Sekretarz Komitetu przesyła członkom Komitetu, nie później niż 3 dni przed terminem planowanego posiedzenia.
5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Przewodniczący Komitetu może zwołać posiedzenie Komitetu bez zachowania terminu, o którym mowa w ust. 4.
6. Komitet podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia stanowisk. W przypadkach, w których osiągnięcie uzgodnienia nie jest możliwe, decyzję podejmuje Przewodniczący Komitetu.
7. Z posiedzenia Komitetu Sekretarz Komitetu sporządza protokół ustaleń i przekazuje go w postaci elektronicznej członkom Komitetu do akceptacji. Członkowie Komitetu mają prawo zgłoszenia uwag do protokołu ustaleń w terminie 5 dni roboczych od dnia jego otrzymania.
8. Protokół ustaleń jest podpisywany przez Przewodniczącego Komitetu.
9. Przebieg posiedzeń Komitetu może być utrwalany na elektronicznym nośniku danych. Decyzję w tym przedmiocie podejmuje Przewodniczący Komitetu.
10. Z inicjatywy Przewodniczącego Komitetu, Komitet może podejmować decyzje w drodze uzgodnienia stanowisk, w trybie obiegowym, w tym za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
§ 6.
§ 7.
§ 8.
§ 9.
§ 10.
MINISTER ZDROWIA
wz. Ministra Zdrowia
Sekretarz Stanu
Wojciech Konieczny
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 2704).
- Data ogłoszenia: 2024-11-12
- Data wejścia w życie: 2024-11-13
- Data obowiązywania: 2024-11-13
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA