REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 100
ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 22 września 2022 r.
w sprawie powołania Komitetu Sterującego Projektu "Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia z wykorzystaniem narzędzia centralnego (akronim "Centralne e-usługi POZ" lub "e-Gabinet+")"
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Komitet jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw zdrowia.
§ 2.
1) Przewodniczący Komitetu - dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e- zdrowia;
2) Zastępca Przewodniczącego Komitetu - zastępca dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e-zdrowia;
3) członkowie:
a) przedstawiciel komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e-zdrowia, pełniący funkcję Głównego Użytkownika w Projekcie "Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia z wykorzystaniem narzędzia centralnego (akronim "Centralne e-usługi POZ" lub "e-Gabinet+")", zwanym dalej "Projektem",
b) przedstawiciel komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa pełniącej funkcję Instytucji Pośredniczącej dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, pełniący funkcję Głównego Użytkownika w Projekcie,
c) przedstawiciel Centrum e-Zdrowia, pełniący funkcję Głównego Dostawcy w Projekcie,
d) przedstawiciel Narodowego Funduszu Zdrowia, pełniący funkcję Głównego Dostawcy w Projekcie;
4) Sekretarz Komitetu - pracownik komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e- zdrowia.
2. Członkowie, o których mowa w ust. 1 pkt 3, mogą być zastępowani w pracach Komitetu przez upoważnionych przedstawicieli.
3. W przypadku nieobecności Sekretarza Komitetu, funkcję tę pełni osoba wskazana przez Przewodniczącego Komitetu.
4. Przewodniczący Komitetu może zapraszać do udziału w pracach Komitetu, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Komitetu, w tym w szczególności przedstawicieli komórek organizacyjnych Ministerstwa Zdrowia właściwych do spraw nadzoru i kontroli, lecznictwa oraz zdrowia publicznego.
§ 3.
1) monitorowanie realizacji Projektu;
2) dostarczanie wytycznych dla Projektu;
3) weryfikowanie zgodności Projektu z przyjętymi celami i utrzymaniem zakresu, kosztów i terminów realizacji Projektu;
4) zatwierdzanie dokumentów Projektu;
5) zatwierdzanie Planów Nadzwyczajnych w przypadku przewidywanego przekroczenia tolerancji na poziomie etapu Projektu;
6) podejmowanie decyzji w zakresie reakcji na przekazane ryzyka i zagadnienia;
7) nadzorowanie dostarczenia produktów Projektu;
8) zatwierdzenie raportu końcowego i udzielenie zgody na zamknięcie Projektu.
§ 4.
2. Do zadań Przewodniczącego Komitetu należy w szczególności:
1) zwoływanie posiedzeń Komitetu;
2) ustalanie porządku posiedzenia Komitetu;
3) prowadzenie posiedzeń Komitetu;
4) planowanie i organizowanie pracy Komitetu.
3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komitetu, zadania określone w ust. 2 wykonuje Zastępca Przewodniczącego Komitetu, a w przypadku jego nieobecności, inna osoba wskazana przez Przewodniczącego Komitetu.
§ 5.
2. Zawiadomienie o posiedzeniu i porządku obrad przesyła członkom Komitetu Sekretarz Komitetu, nie później niż 3 dni przed terminem planowanego posiedzenia.
3. Komitet podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia stanowisk. W przypadkach, w których osiągnięcie uzgodnienia nie jest możliwe, projekt rozstrzygnięcia może być z inicjatywy Przewodniczącego Komitetu poddany głosowaniu. Rozstrzygnięcia, w drodze głosowania, zapadają zwykłą większością głosów obecnych członków, a w przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komitetu.
4. Komitet obraduje na posiedzeniach, z zastrzeżeniem ust. 8. Posiedzenia Komitetu mogą odbywać się również w trybie zdalnym, z zastosowaniem środków komunikacji elektronicznej, umożliwiających porozumiewanie się na odległość.
5. Z posiedzenia Komitetu Sekretarz Komitetu sporządza protokół ustaleń i przekazuje go w postaci elektronicznej członkom Komitetu do akceptacji. Członkowie Komitetu mają prawo zgłoszenia uwag do protokołu w terminie 5 dni roboczych od dnia jego otrzymania.
6. Protokół z posiedzenia jest podpisywany przez Przewodniczącego Komitetu lub Zastępcę Przewodniczącego Komitetu.
7. Przebieg posiedzeń Komitetu może być utrwalany na elektronicznym nośniku danych.
8. Z inicjatywy Przewodniczącego Komitetu, Komitet może podejmować decyzje w trybie obiegowym, w tym za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
§ 6.
§ 7.
§ 8.
§ 9.
MINISTER ZDROWIA
Adam Niedzielski
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. z 2021 r. poz. 932).
- Data ogłoszenia: 2022-09-22
- Data wejścia w życie: 2022-09-23
- Data obowiązywania: 2022-09-23
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA