REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2018 poz. 29
ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 25 kwietnia 2018 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych
Na podstawie art. 68 ust. 4 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2018 r. poz. 123 i 650) w związku z art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1) w załączniku nr 1 do zarządzenia:
a) § 4 otrzymuje brzmienie:
"§ 4. W skład Centrum wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Biuro Administracyjne;
2) Biuro Analiz i Kształcenia Podyplomowego;
3) Biuro Finansowo-Księgowe;
4) Biuro Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego;
5) Biuro Programów Kształcenia;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Kadrowo-Płacowych;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Organizacyjnych i Archiwizacji;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Informatyka IT;
10) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.",
b) w § 6 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
"2. Zasady wynagradzania pracowników Centrum są regulowane przez rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych państwowych jednostkach budżetowych działających w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1607 oraz z 2017 r. poz. 1816).".
2) załącznik nr 2 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§ 2
W zastępstwie |
Józefa Szczurek-Żelazko |
|
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 95).
Załącznik do zarządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 25 kwietnia 2018 r.
Załącznik nr 2
REGULAMIN ORGANIZACYJNY CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH
§ 1. Do zadań Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych, zwanego dalej "Centrum", należy:
1) podejmowanie działań mających na celu realizację zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej;
2) obsługa merytoryczna i finansowa umów o dofinansowanie ze środków publicznych szkoleń specjalizacyjnych;
3) wydawanie opinii w sprawach powołania kierowników szkoleń specjalizacyjnych w dziedzinach, w których nie ma osób posiadających tytuł specjalisty;
4) wnioskowanie do ministra właściwego do spraw zdrowia o wyrażenie zgody na przeprowadzenie egzaminu państwowego dla liczby osób mniejszej niż 20;
5) opracowywanie regulaminu egzaminu państwowego oraz ustalanie, w terminie do dnia 31 grudnia każdego roku, na rok następny planu egzaminów państwowych w danej dziedzinie pielęgniarstwa lub dziedzinie mającej zastosowanie w ochronie zdrowia i podawanie do publicznej wiadomości na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej;
6) powoływanie zespołu opiniującego wniosek pielęgniarki lub położnej, posiadającej co najmniej stopień naukowy doktora oraz odpowiedni dorobek naukowy i zawodowy w dziedzinie, w której zamierza uzyskać tytuł specjalisty, o zwolnienie jej przez ministra właściwego do spraw zdrowia z obowiązku odbywania specjalizacji w części lub całości;
7) wydawanie pielęgniarkom i położnym dyplomu uzyskania tytułu specjalisty;
8) prowadzenie rejestru pielęgniarek i położnych, które uzyskały tytuł specjalisty;
9) realizacja zadań z zakresu nadzoru, o którym mowa w art. 83 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej;
10) prowadzenie archiwum dokumentów Centrum oraz nadzór nad archiwizacją dokumentacji;
11) współpraca w szczególności z:
a) organizatorami kształcenia,
b) organami prowadzącymi rejestr podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe,
c) Naczelną Radą Pielęgniarek i Położnych,
d) Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego,
e) stowarzyszeniami zawodowymi i towarzystwami naukowymi pielęgniarek i położnych,
f) konsultantami krajowymi i wojewódzkimi w dziedzinie medycyny, w dziedzinie pielęgniarstwa lub dziedzinie mającej zastosowanie w ochronie zdrowia,
g) pracownikami naukowymi uczelni wyższych kształcących w zawodach pielęgniarki, położnej,
h) organami administracji rządowej i samorządowej;
12) wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
§ 2. 1. Dyrektor zapewnia prawidłowe i sprawne funkcjonowanie Centrum, w szczególności jest odpowiedzialny za:
1) realizację zadań Centrum;
2) zarządzanie majątkiem Centrum;
3) ustalenie i nadzorowanie przestrzegania regulaminu pracy;
4) sporządzanie rocznych planów finansowych i sprawozdań z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych i ich rozdysponowania;
5) zapewnienie nadzoru nad bezpieczeństwem i higieną pracy, ochroną przeciwpożarową i dyscypliną pracy w Centrum;
6) opracowywanie sprawozdań z działalności Centrum;
7) ustalanie procedur kontrolnych;
8) funkcjonowanie kontroli zarządczej w Centrum;
9) współpracę z:
a) komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Zdrowia, w szczególności z Departamentem Pielęgniarek i Położnych w ramach realizowanych zadań w zakresie sprawowania przez Ministra Zdrowia nadzoru merytorycznego nad Centrum,
b) samorządem zawodowym pielęgniarek i położnych,
c) organizatorami kształcenia,
d) organizacjami pozarządowymi działającymi w sferze ochrony zdrowia.
2. Dyrektor jest przełożonym pracowników Centrum oraz wykonuje w stosunku do nich czynności w sprawach z zakresu prawa pracy.
3. Dyrektor wydaje zarządzenia wewnętrzne dotyczące działalności Centrum.
4. Dyrektor może powoływać zespoły o charakterze pomocniczym lub doradczo-opiniodawczym niezbędne do realizacji zadań Centrum, określając cel ich powołania, nazwę, zakres zadań, tryb działania oraz skład osobowy.
5. Dyrektorowi bezpośrednio podlegają:
1) Zastępca Dyrektora;
2) Biuro Administracyjne;
3) Biuro Finansowo-Księgowe;
4) Biuro Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy Informatyka IT;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Kadrowo-Płacowych;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Organizacyjnych i Archiwizacji;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
6. W razie nieobecności Dyrektora zastępuje go Zastępca Dyrektora, a w razie jego nieobecności inny pracownik wyznaczony przez Dyrektora.
§ 3. Do zakresu działania Zastępcy Dyrektora należy:
1) bezpośrednie nadzorowanie pracy podległych komórek organizacyjnych:
a) Biura Analiz i Kształcenia Podyplomowego,
b) Biura Programów Kształcenia;
2) nadzorowanie gromadzenia i przechowywania dokumentacji, w sposób pozwalający na bezpieczne przechowywanie zawartych w niej danych, z wyłączeniem przeprowadzania jej archiwizacji;
3) koordynowanie spraw związanych z pracami zespołu powołanego do opiniowania wniosku pielęgniarki lub położnej, posiadającej co najmniej stopień naukowy doktora i odpowiedni dorobek naukowy i zawodowy w dziedzinie, w której zamierza uzyskać tytuł specjalisty, o zwolnienie jej przez ministra właściwego do spraw zdrowia z obowiązku odbywania szkolenia specjalizacyjnego w części lub całości;
4) zapewnienie właściwego wyposażenia Centrum w materiały i sprzęt niezbędny do realizacji jego zadań;
5) odpowiedzialność za zawartość merytoryczną strony internetowej Centrum;
6) nadzór merytoryczny nad szkoleniami i konferencjami organizowanymi przez Centrum;
7) reprezentowanie na zewnątrz stanowisk Centrum w zakresie uzgodnionym z Dyrektorem;
8) sporządzanie sprawozdania z realizacji zadań Centrum;
9) nadzór nad realizacją zadań Centrum w zakresie Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych;
10) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 4. 1. Dyrektor może powołać kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 4 pkt 1-6 załącznika nr 1 do zarządzenia.
2. Do podstawowych zadań osób, o których mowa w ust. 1, należy w szczególności:
1) koordynowanie prac komórek organizacyjnych;
2) przygotowanie propozycji rocznego planu pracy komórek organizacyjnych;
3) organizowanie pracy i podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników komórek organizacyjnych;
4) planowanie środków finansowych niezbędnych do realizacji zadań komórek organizacyjnych wynikających z planów pracy;
5) określenie szczegółowego zakresu obowiązków pracowników komórek organizacyjnych;
6) sprawowanie nadzoru merytorycznego nad realizacją zadań komórek organizacyjnych;
7) występowanie z wnioskami w sprawach osobowych dotyczących osób zatrudnionych w komórkach organizacyjnych;
8) przygotowywanie sprawozdań i informacji dotyczących pracy komórek organizacyjnych w zakresie i terminach określonych przez Dyrektora;
9) wykonywanie innych zadań zleconych odpowiednio przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.
§ 5. Do zadań Biura Administracyjnego należy:
1) prowadzenie Sekretariatu Centrum;
2) zapewnianie obsługi kancelaryjnej dla poszczególnych komórek organizacyjnych i stanowisk pracy oraz właściwego przepływu informacji i obiegu dokumentów;
3) zakup środków trwałych, wyposażenia i materiałów biurowych;
4) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych;
5) zapewnianie właściwej ochrony mienia i utrzymania porządku w Centrum;
6) zapewnianie utrzymania sprzętu i urządzeń niezbędnych do realizacji zadań Centrum w odpowiednim stanie technicznym;
7) zapewnianie obsługi transportowej Centrum;
8) prowadzenie kolportażu materiałów pomocniczych i szkoleniowych opracowanych przez Centrum;
9) ewidencjonowanie i inwentaryzowanie majątku Centrum;
10) obsługa organizowanych przez Centrum szkoleń i konferencji;
11) kreowanie dobrego wizerunku Centrum;
12) prowadzenie terminarza sprawozdań sporządzanych przez wszystkie komórki organizacyjne lub samodzielne stanowiska pracy;
13) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
14) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 6. Do zadań Biura Analiz i Kształcenia Podyplomowego należy:
1) określanie zapotrzebowania na kształcenie podyplomowe w poszczególnych dziedzinach pielęgniarstwa;
2) opracowywanie analiz i ekspertyz z zakresu kształcenia podyplomowego;
3) prowadzenie działalności konsultacyjno-usługowej w zakresie zagadnień dotyczących jakości kształcenia podyplomowego;
4) określanie kryteriów i wskaźników oceny jakości kształcenia podyplomowego;
5) pełnienie funkcji rzeczoznawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wybór organizatorów kształcenia, prowadzących szkolenia specjalizacyjne dla pielęgniarek i położnych;
6) obsługa merytoryczna umów zawieranych z organizatorami szkoleń specjalizacyjnych dofinansowanych przez Ministerstwo Zdrowia;
7) koordynowanie spraw organizacyjnych związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych wynikających z nadzoru;
8) przygotowywanie do dnia 31 stycznia każdego roku planu kontroli merytorycznej organizatorów kształcenia na rok bieżący w ramach nadzoru;
9) przeprowadzanie kontroli merytorycznej organizatora kształcenia w zakresie właściwości komórki organizacyjnej, a w szczególności ocena zgodności realizacji zajęć z programem kształcenia i ocena prawidłowości prowadzonej dokumentacji przebiegu procesu kształcenia;
10) opracowywanie, na podstawie ustaleń zawartych w protokole, wystąpienia pokontrolnego wskazującego stwierdzone nieprawidłowości oraz zawierającego zalecenia pokontrolne;
11) monitorowanie organizacji i przebiegu kształcenia podyplomowego w zakresie zadań wynikających ze sprawowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia nadzoru nad zapewnieniem odpowiedniej jakości kształcenia;
12) prowadzenie działań związanych z pracami zespołu powołanego do opiniowania wniosku pielęgniarki lub położnej, posiadającej co najmniej stopień naukowy doktora i odpowiedni dorobek naukowy i zawodowy w dziedzinie, w której zamierza uzyskać tytuł specjalisty, o zwolnienie jej przez ministra właściwego do spraw zdrowia z obowiązku odbywania szkolenia specjalizacyjnego w części lub całości;
13) określanie standardowych wymagań dla organizatorów kształcenia podyplomowego;
14) opracowywanie materiałów pomocniczych i szkoleniowych dla organizatorów kształcenia;
15) współpraca z organizatorami kształcenia, w tym udzielanie konsultacji w zakresie organizacyjnym dydaktycznym i metodycznym;
16) prowadzenie ewidencji organizatorów kształcenia oraz podawanie do publicznej wiadomości listy organizatorów kształcenia;
17) monitorowanie procesu kształcenia na podstawie planów i harmonogramów kształcenia;
18) opracowywanie rocznych sprawozdań z realizacji kształcenia podyplomowego;
19) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
20) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.
§ 7. Do zadań Biura Finansowo-Księgowego należy:
1) prowadzenie spraw finansowo-księgowych Centrum, obejmujących:
a) prowadzenie bieżącej ewidencji finansowej według zasad rachunkowości,
b) planowanie i zabezpieczanie środków finansowych,
c) gospodarowanie środkami finansowymi Centrum,
d) prowadzenie dokumentacji finansowej i księgowości,
e) ewidencjonowanie księgowe majątku Centrum;
2) prowadzenie ewidencji środków trwałych, pozostałych środków trwałych w używaniu oraz wartości niematerialnych i prawnych;
3) prowadzenie inwentaryzacji majątku Centrum oraz prowadzanie ksiąg inwentarzowych, prowadzenie likwidacji majątku, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
4) sporządzanie sprawozdań finansowych;
5) sporządzanie planów dochodów i wydatków Centrum;
6) dokonywanie przelewów ze wszystkich rachunków bankowych Centrum na podstawie dokumentów źródłowych;
7) prowadzenie ewidencji wynagrodzeń pracowników;
8) współpraca z właściwym terenowo oddziałem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i sporządzanie wymaganych dokumentów ubezpieczeniowych;
9) prowadzenie rozliczeń umów zawartych z organizatorami kształcenia na dofinasowanie szkoleń specjalizacyjnych:
a) przekazywanie środków finansowych na podstawie prawidłowo sporządzonych faktur VAT lub rachunków, wykazów pielęgniarek lub położnych oraz okresowych sprawozdań,
b) sporządzanie informacji dotyczących wykorzystania środków publicznych przez poszczególnych organizatorów kształcenia;
10) przygotowywanie, do dnia 30 listopada każdego roku, projektu planu kontroli finansowej na rok następny organizatorów kształcenia w ramach podpisanych umów na dofinansowanie szkoleń specjalizacyjnych;
11) zgłaszanie corocznie do projektu budżetu państwa na rok następny środków niezbędnych do realizacji, zawieranych przez ministra właściwego do spraw zdrowia, umów z organizatorami kształcenia;
12) zapewnianie obsługi finansowej Centrum w związku z realizowaniem zadań dodatkowych;
13) opracowywanie sprawozdań z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych i ich rozdysponowania oraz sprawozdań finansowych;
14) przygotowanie dokumentów do archiwizacji w zakresie realizowanych zadań;
15) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
16) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 8. Do zadań Biura Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego należy:
1) opracowywanie standardowych wymagań dla egzaminu państwowego w poszczególnych dziedzinach pielęgniarstwa oraz dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia, w tym opracowanie bazy zadań egzaminacyjnych oraz koordynowanie spraw związanych z przygotowaniem i aktualizacją zadań egzaminacyjnych;
2) opracowywanie jednolitych kryteriów egzaminu państwowego dla dziedzin pielęgniarstwa i dziedzin mających zastosowanie w ochronie zdrowia;
3) przedkładanie do dnia 30 listopada każdego roku projektu planu egzaminów państwowych dla dziedzin pielęgniarstwa oraz dziedzin mających zastosowanie w ochronie zdrowia na rok następny;
4) organizowanie egzaminu państwowego w poszczególnych dziedzinach pielęgniarstwa oraz dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia;
5) przyjmowanie, przetwarzanie, przechowywanie i przedkładanie państwowej komisji egzaminacyjnej dokumentacji pielęgniarki lub położnej ubiegającej się o dopuszczenie do egzaminu państwowego;
6) informowanie zainteresowanych o dopuszczeniu do egzaminu państwowego oraz terminie i miejscu jego przeprowadzenia, nie później niż na 30 dni przed datą egzaminu państwowego oraz informowanie o wynikach egzaminu;
7) zapewnianie obsługi organizacyjnej państwowej komisji egzaminacyjnej;
8) przygotowywanie dyplomów uzyskania tytułu pielęgniarki lub położnej specjalisty;
9) prowadzenie rejestru wydanych dyplomów;
10) prowadzenie dokumentacji egzaminu państwowego;
11) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
12) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 9. Do zadań Biura Programów Kształcenia należy:
1) określanie standardowych wymagań w zakresie programów kształcenia podyplomowego;
2) opracowywanie standardowych wymagań kwalifikacyjnych dla absolwentów różnych rodzajów kształcenia podyplomowego;
3) wnioskowanie do Dyrektora o powołanie zespołów programowych do opracowania programów kształcenia szkoleń specjalizacyjnych, kursów kwalifikacyjnych i kursów specjalistycznych;
4) powoływanie, na wniosek Dyrektora, zespołów ds. ewaluacji programów kształcenia, oraz organizowanie i koordynowanie pracy powołanych zespołów;
5) przygotowywanie projektów programów szkoleń specjalizacyjnych, kursów kwalifikacyjnych i kursów specjalistycznych do recenzji;
6) przygotowywanie programów szkoleń specjalizacyjnych, kursów kwalifikacyjnych i kursów specjalistycznych do zatwierdzenia ministrowi właściwemu do spraw zdrowia;
7) przygotowywanie programów szkoleń specjalizacyjnych, kursów kwalifikacyjnych i kursów specjalistycznych do publikacji na stronie internetowej Centrum;
8) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
9) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.
§ 10. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Głównego Księgowego należy:
1) prowadzenie czynności w ramach gospodarki finansowej Centrum, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
2) kontrola prawidłowego sporządzania dokumentów księgowych pod względem formalnym oraz obiegu dokumentów finansowo-księgowych;
3) nadzór i kontrola wykonania budżetu Centrum;
4) wnioskowanie w sprawach uzasadnionych zmian w budżecie Centrum;
5) bieżąca analiza wykorzystywania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji Centrum;
6) dbałość o gospodarność i celowość wydatkowanych środków budżetowych;
7) prowadzenie rachunkowości jednostki i wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
8) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, pełnienia nadzoru i kontroli nad zadaniami realizowanymi przez Biuro Finansowo-Księgowe;
9) współpraca w zakresie spraw finansowych ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
10) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 11. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Specjalisty do Spraw Kadrowo-Płacowych należy:
1) prowadzenie spraw pracowniczych w Centrum;
2) kierowanie pracowników na okresowe i kontrolne badania lekarskie;
3) współpraca z inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
4) prowadzenie sprawozdawczości na potrzeby Głównego Urzędu Statystycznego i innej w zakresie spraw pracowniczych;
5) przygotowywanie projektów umów, regulaminów, zarządzeń oraz wzorów dokumentów prawnych, wynikających z prawa pracy, przy współpracy z Samodzielnym Stanowiskiem Pracy Radcy Prawnego;
6) prowadzenie rejestru wydawanych przez Dyrektora Centrum zarządzeń;
7) prowadzenie przy współpracy Biura Finansowo-Księgowego spraw płacowych oraz księgowych po uzgodnieniu z Samodzielnym Stanowiskiem Pracy Głównego Księgowego;
8) prowadzenie dokumentacji dotyczącej kontroli zarządczej;
9) prowadzenie rejestru umów zleceń i umów o dzieło;
10) sporządzanie umów zleceń dla członków komisji egzaminacyjnych;
11) praca w systemie Płatnik;
12) wystawianie rachunków do umów zleceń;
13) prowadzenie kasy Centrum;
14) prowadzenie rejestru opłat za państwowy egzamin specjalizacyjny;
15) wystawianie zaświadczeń o dokonaniu opłaty za egzamin;
16) prowadzenie kompletnej dokumentacji realizowanych zadań;
17) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
18) realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 12. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Organizacyjnych i Archiwizacji należy:
1) prowadzenie archiwum zakładowego Centrum;
2) archiwizacja i zabezpieczanie prowadzonych spraw;
3) prowadzenie i aktualizacja strony internetowej Centrum;
4) współudział w prowadzeniu spraw związanych z planowaniem oraz realizacją warsztatów, konferencji i szkoleń;
5) prowadzenie dokumentacji realizowanych zadań;
6) zastępowanie Kierownika Biura Administracyjnego podczas jego nieobecności;
7) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
8) realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 13. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Informatyka IT należy:
1) obsługa informatyczna sprzętu komputerowego i oprogramowania Centrum:
a) bieżąca konserwacja sprzętu,
b) usuwanie awarii z wyłączeniem awarii podlegających naprawom gwarancyjnym,
c) instalowanie i wdrażanie programów użytkowych stosowanych w Centrum oraz udzielaniu niezbędnej pomocy przy ich obsłudze i eksploatacji,
d) instalowanie i stałe aktualizowanie programów antywirusowych,
e) szkolenie pracowników w zakresie funkcjonowania, obsługi, użytkowania, administrowania i utrzymania oprogramowania,
f) pomoc przy sporządzaniu opisu przedmiotu zamówienia w postępowaniu o zamówienie publiczne dotyczące zakupu sprzętu komputerowego, oprogramowania, w celu jego dostosowania do potrzeb użytkowych Centrum, licencji na oprogramowanie lub programów użytkowych,
g) pomoc przy aktualizacji treści strony internetowej Centrum;
2) pełnienie obowiązków administratora danych zgodnie z obowiązującą w Centrum polityką bezpieczeństwa;
3) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
4) realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora Centrum, dotyczących administrowania siecią teleinformatyczną Centrum.
§ 14. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Radcy Prawnego należy:
1) świadczenie pomocy prawnej w rozumieniu ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1870 i 2400 oraz z 2018 r. poz. 138) w zakresie działalności statutowej i regulaminowej Centrum;
2) reprezentowanie jednostki na zewnątrz - zastępstwo procesowe przed sądami, urzędami i innymi organami;
3) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
4) współpraca z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej;
5) realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 15. Obieg dokumentów, w tym dokumentów finansowo-księgowych, w Centrum regulują odrębne przepisy.
- Data ogłoszenia: 2018-04-25
- Data wejścia w życie: 2018-05-10
- Data obowiązywania: 2018-05-10
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA