REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2015 poz. 5

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 10 lutego 2015 r.

w sprawie powołania Rady do spraw Onkologii

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:

§ 1.

 1. Powołuje się Radę do spraw Onkologii, zwaną dalej „Radą”.

2. Rada jest organem opiniodawczo-doradczym ministra właściwego do spraw zdrowia.

§ 2.

 1. W skład Rady wchodzą:

1) Przewodniczący Rady – Prof. dr hab. Maciej Krzakowski – Konsultant krajowy w dziedzinie onkologii klinicznej, Prezes Polskiego Towarzystwa Onkologii Klinicznej;

2) Zastępca Przewodniczącego Rady – Sekretarz/Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia nadzorujący prace Departamentu Polityki Zdrowotnej;

3) członkowie Rady:

a) Dr hab. n. med. Rafał Dziadziuszko – Konsultant krajowy w dziedzinie radioterapii onkologicznej,

b) Prof. dr hab. Jerzy Kowalczyk – Konsultant krajowy w dziedzinie onkologii i hematologii dziecięcej,

c) Prof. dr hab. Dariusz Wołowiec – Konsultant krajowy w dziedzinie hematologii,

d) Dr n. med. Anna Koper – Konsultant krajowy w dziedzinie pielęgniarstwa onkologicznego,

e) Konsultant krajowy w dziedzinie medycyny rodzinnej,

f) Dr n. med. Stanisław Góźdź – Konsultant wojewódzki ds. onkologii klinicznej dla województwa świętokrzyskiego,

g) Dr n. med. Wojciech Rogowski – Konsultant wojewódzki ds. onkologii klinicznej dla województwa warmińsko-mazurskiego,

h) Prof. dr hab. Piotr Rutkowski – Prezes Polskiego Towarzystwa Chirurgii Onkologicznej,

i) Prof. dr hab. Jacek Fijuth – Przewodniczący Polskiego Towarzystwa Onkologicznego,

j) Prof. dr hab. Jacek Jassem – Członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Onkologicznego,

k) Dr med. Janusz Meder – Prezes Polskiej Unii Onkologii,

l) Dr n. med. Jadwiga Pyszkowska – Prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Paliatywnej,

m) Prof. dr hab. n. med. Jarosław Peregud-Pogorzelski – Przewodniczący Oddziału Szczecińskiego Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego,

n) Szymon Chrostowski – Prezes Polskiej Koalicji Pacjentów Onkologicznych,

o) Prof. dr hab. n. med. Krzysztof Warzocha – Dyrektor Centrum Onkologii – Instytutu im. Marii Skłodowskiej-Curie,

p) Prof. dr hab. n. med. Witold Zatoński – Kierownik Zakładu Epidemiologii i Prewencji Nowotworów Centrum Onkologii – Instytutu im. Marii Skłodowskiej-Curie,

q) Dr Bogdan Wojtyniak, prof. nadzw. NIZP-PZH – Z-ca Dyrektora ds. Szkolenia Podyplomowego i Współpracy w zakresie Zdrowia Publicznego – Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego Państwowy Zakład Higieny,

r) Dr hab. n. med. Magdalena Bielska-Lasota – Kierownik Pracowni Prewencji Chorób Cywilizacyjnych, Bioetyki i Psychologii Zdrowia, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego Państwowy Zakład Higieny,

s) Dyrektor Departamentu Polityki Zdrowotnej w Ministerstwie Zdrowia,

t) Dyrektor Departamentu Analiz i Strategii w Ministerstwie Zdrowia,

u) Dyrektor Biura Prasy i Promocji w Ministerstwie Zdrowia.

2. Osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i pkt 3 lit. a–r, wyrażają pisemnie zgodę na udział w pracach Rady.

§ 3.

 1. W pracach Rady mogą uczestniczyć, z głosem doradczym, osoby nie będące jej członkami, zaproszone przez Przewodniczącego Rady.

2. Każda z osób, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 3 lit. a–r, może wskazać pisemnie swojego zastępcę do udziału w posiedzeniach Rady i głosowania w jego imieniu, w przypadku gdy sama nie może wziąć udziału w posiedzeniu Rady.

3. Osoby, o których mowa w ust. 2, wyrażają pisemnie zgodę na udział w pracach Rady jako zastępcy osób, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 3 lit. a–r.

§ 4.

 Do zadań Rady należy:

1) opracowanie i przedstawienie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia projektu Narodowego Programu Zwalczania Chorób Nowotworowych na lata 2016–2024, w szczególności w zakresie określenia:

a) zadań programu i okresów ich realizacji, wraz z celami oraz uzasadnieniem merytorycznym,

b) wskaźników i mierników oceny efektywności realizacji poszczególnych zadań programu oraz częstotliwości oceny,

c) preliminarza nakładów na poszczególne zadania, które należałoby ponieść na realizację programu;

2) monitorowanie realizacji Strategii Walki z Rakiem w Polsce 2015–2024;

3) występowanie do ministra właściwego do spraw zdrowia z wnioskiem w sprawach dotyczących tworzenia, zmian i uzupełnień do strategii i planów zapobiegania chorobom nowotworowym;

4) opracowywanie i przedstawianie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia propozycji działań w zakresie:

a) podniesienia skuteczności i upowszechnienia profilaktycznych badań przesiewowych w obszarze zwalczania chorób nowotworowych,

b) poprawy koordynacji i efektywności opieki onkologicznej,

c) monitorowania skuteczności opieki onkologicznej,

d) monitorowania funkcjonowania opieki onkologicznej;

5) opracowywanie, we współpracy ze stowarzyszeniami będącymi zgodnie z postanowieniami ich statutów towarzystwami naukowymi o zasięgu krajowym, standardów postępowania medycznego w opiece onkologicznej i ich upowszechnianie.

§ 5.

 1. Pracami Rady kieruje Przewodniczący Rady.

2. Do zadań Przewodniczącego Rady należy w szczególności:

1) zwoływanie posiedzeń Rady;

2) ustalanie porządku dziennego posiedzeń Rady;

3) prowadzenie posiedzeń Rady;

4) planowanie i organizowanie pracy Rady;

5) reprezentowanie Rady na zewnątrz;

6) wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia, związanych z przedmiotem działania Rady.

3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady jego zadania wykonuje Zastępca Przewodniczącego Rady.

§ 6.

 1. Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się w siedzibie Ministerstwa Zdrowia, z zastrzeżeniem § 7 ust. 4.

2. Zawiadomienie o terminie posiedzenia Rady, planowany porządek dzienny posiedzenia oraz materiały opracowane przez członków Rady, mające być przedmiotem posiedzenia Rady, są dostarczane członkom Rady w terminie umożliwiającym zapoznanie się z nimi, nie później jednak niż w terminie 3 dni przed wyznaczonym dniem posiedzenia, z zastrzeżeniem ust. 3.

3. W szczególnych przypadkach Przewodniczący Rady może zwołać posiedzenie Rady bez zachowania trybu, o którym mowa w ust. 2.

§ 7.

 1. Rada podejmuje decyzje, w formie uchwał, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady.

2. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady.

3. Głosowania są jawne.

4. Rada może podejmować uchwały w trybie obiegowym realizowanym drogą elektroniczną.

5. Uchwały podpisuje Przewodniczący Rady.

6. Kopie uchwał Rady, Przewodniczący Rady przekazuje ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich podjęcia.

§ 8.

 1. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół.

2. Protokół zawiera:

1) numer kolejny protokołu;

2) datę posiedzenia Rady;

3) listę osób obecnych na posiedzeniu Rady;

4) porządek dzienny posiedzenia;

5) sprawozdanie z przebiegu posiedzenia;

6) wyniki głosowań;

7) zdania odrębne, jeżeli zostały zgłoszone;

8) podpis Przewodniczącego Rady.

3. Do protokołu załącza się:

1) podjęte uchwały;

2) materiały będące przedmiotem posiedzenia Rady, opracowane przez członków Rady.

4. Protokół sporządza się nie później niż w terminie 21 dni od dnia posiedzenia Rady.

§ 9.

 1. Przewodniczący Rady przedstawi ministrowi właściwemu do spraw zdrowia wyniki realizacji zadań, o których mowa w § 4 pkt 1, nie później niż do dnia 30 marca 2015 r.

2. Minister właściwy do spraw zdrowia może podjąć decyzję o wydłużeniu terminu, o którym mowa w ust. 1.

3. Przewodniczący Rady przedstawia ministrowi właściwemu do spraw zdrowia:

1) raport z wyników prac Rady za każdy rok jej działalności – do dnia 30 marca roku następującego po roku, którego dotyczy raport;

2) raport końcowy z jej działalności – do dnia 30 czerwca 2025 r.

§ 10.

 1. Z tytułu uczestnictwa w pracach Rady nie przysługuje wynagrodzenie.

2. Zamiejscowym członkom Rady, w tym Przewodniczącemu Rady, oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 2, przysługuje zwrot kosztów podróży na terenie kraju, w związku z udziałem w posiedzeniach Rady, na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167).

§ 11.

 Wydatki związane z działalnością Rady są pokrywane z budżetu państwa, z części 46 – Zdrowie, działu 851 – Ochrona zdrowia, rozdziału 85195 – pozostała działalność, ze środków finansowych, pozostających w dyspozycji Departamentu Polityki Zdrowotnej.

§ 12.

 Obsługę organizacyjno-techniczną Rady, w tym sporządzanie protokołu, o którym mowa w § 8, zapewnia Departament Polityki Zdrowotnej.

§ 13.

 Pierwsze posiedzenie Rady jest zwoływane przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

§ 14.

 1. Rada zakończy swoją działalność z dniem 30 czerwca 2025 r., z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Minister właściwy do spraw zdrowia może podjąć decyzję o wcześniejszym rozwiązaniu Rady.

§ 15.

 Zarządzenie traci moc z dniem 30 czerwca 2025 r.

§ 16.

 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

MINISTER ZDROWIA

 

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 1268).

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA