REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2013 poz. 11

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 1 marca 2013 r.

w sprawie powołania Rady Programu Wieloletniego na lata 2007–2011 pod nazwą „Polskie Sztuczne Serce”

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) w związku z uchwałą Rady Ministrów nr 29/2007 z dnia 6 marca 2007 r. w sprawie ustanowienia Programu Wieloletniego na lata 2007–2011 pod nazwą „Polskie Sztuczne Serce” oraz uchwałą Rady Ministrów nr 58/2010 z dnia 8 kwietnia 2010 r. zmieniającą uchwałę w sprawie ustanowienia Programu Wieloletniego na lata 2007–2011 pod nazwą „Polskie Sztuczne Serce” zarządza się, co następuje:

§ 1.

 1. Powołuje się Radę Programu Wieloletniego na lata 2007–2011 pod nazwą „Polskie Sztuczne Serce”, zwaną dalej „Radą”.

2. Kadencja Rady upływa z dniem przyjęcia przez Radę Ministrów Raportu z realizacji zadań w latach 2007–2012 Programu Wieloletniego na lata 2007–2011 pod nazwą „Polskie Sztuczne Serce”, zwanego dalej „Programem”.

§ 2.

 Do zadań Rady należy w szczególności:

1) opiniowanie:

a) sprawozdań rocznych i sprawozdania końcowego z realizacji Programu,

b) sprawozdań z zarządzania Programem;

2) nadzór okresowy i ciągły nad realizacją Programu oraz opiniowanie raportów Koordynatora Programu z realizacji Programu;

3) analiza stopnia osiągnięcia celów Programu.

§ 3.

 W skład Rady wchodzą:

1) Przewodniczący Rady – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia nadzorujący Departament Nauki i Szkolnictwa Wyższego;

2) Zastępca Przewodniczącego – prof. dr hab. inż. Jarosław Mizera, Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Materiałowej;

3) członkowie – przedstawiciele ministra właściwego do spraw zdrowia:

a) Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wyższego w Ministerstwie Zdrowia,

b) Konsultant krajowy w dziedzinie kardiochirurgii,

c) prof. dr hab. Bohdan Maruszewski – członek Rady Naukowej przy Ministrze Zdrowia, Przewodniczący Klubu Kardiochirurgów Polskich,

d) prof. dr hab. Witold Rużyłło – Dyrektor Instytutu Kardiologii im. Prymasa Tysiąclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Warszawie,

e) przedstawiciel Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wyższego w Ministerstwie Zdrowia;

4) członkowie – przedstawiciele ministra właściwego do spraw nauki:

a) prof. dr hab. inż. Antoni Zbigniew Nowakowski – Politechnika Gdańska, Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki, Katedra Inżynierii Biomedycznej,

b) prof. dr hab. inż. Władysław Torbicz – Instytut Biocybernetyki i Inżynierii Biomedycznej im. Macieja Nałęcza Polskiej Akademii Nauk,

c) Leszek Grabarczyk – Zastępca Dyrektora, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju,

d) Dorota Kościelecka – Narodowe Centrum Badań i Rozwoju;

5) członkowie – przedstawiciele Koordynatora Programu:

a) prof. dr hab. Jolanta Dobosz – Śląski Uniwersytet Medyczny, Katedra i Klinika Chirurgii Klatki Piersiowej,

b) dr Jan Sarna – Dyrektor Generalny Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii,

c) Elżbieta Woźniewska – Członek Zarządu Fundacji – Dyrektor Finansowy Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii,

d) Roman Kustosz – Kierownik Pracowni Sztucznego Serca w Instytucie Protez Serca w Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii.

§ 4.

 1. Przewodniczący, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady, może zapraszać do udziału w pracach Rady osoby inne niż wymienione w § 3.

2. Osoby, o których mowa w ust. 1, muszą wyrazić zgodę na udział w pracach Rady.

§ 5.

 1. Pracami Rady kieruje Przewodniczący.

2. Do zadań Przewodniczącego należy:

1) organizowanie pracy Rady;

2) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń;

3) przedstawianie propozycji porządku posiedzeń;

4) ustalanie listy osób spoza Rady zapraszanych na posiedzenie;

5) reprezentowanie Rady na zewnątrz;

6) informowanie ministra właściwego do spraw zdrowia oraz ministra właściwego do spraw nauki o bieżącej działalności Rady.

3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego zadania określone w ust. 2 wykonuje Zastępca Przewodniczącego lub wyznaczony przez Przewodniczącego członek Rady.

§ 6.

 Rada działa na podstawie regulaminu pracy Rady, który stanowi załącznik do zarządzenia.

§ 7.

 1. Członkom Rady nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu uczestnictwa w pracach Rady.

2. Członkom Rady oraz osobom wymienionym w § 4 w związku z udziałem w posiedzeniach Rady, przysługuje zwrot kosztów podróży i zakwaterowania na terenie kraju oraz dieta na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. Nr 236, poz. 1990, z późn. zm.2).

3. Wydatki związane z działalnością Rady są pokrywane z budżetu państwa z części 46 – Zdrowie, dział 851 – Ochrona zdrowia, rozdział 85195 – Pozostała działalność, z części pozostającej w dyspozycji Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wyższego w Ministerstwie Zdrowia.

§ 8.

 Obsługę organizacyjno-techniczną Rady zapewnia Departament Nauki i Szkolnictwa Wyższego w Ministerstwie Zdrowia.

§ 9

. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

MINISTER ZDROWIA

Bartosz Arłukowicz

 

 

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 248, poz. 1495 i Nr 284, poz. 1672).

2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U z 2004 r. Nr 271, poz. 2686, z 2005 r. Nr 186, poz. 1554 oraz z 2006 r. Nr 227, poz. 1661.

Załącznik 1. [Regulamin pracy Rady Programu Wieloletniego na lata 2007-2011 pod nazwą "Polskie Sztuczne Serce"]

Załącznik do zarządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 1 marca 2013 r.

Regulamin pracy Rady
Programu Wieloletniego na lata 2007–2011 pod nazwą „Polskie Sztuczne Serce”

§ 1. Pracami Rady Programu Wieloletniego na lata 2007–2011 pod nazwą „Polskie Sztuczne Serce”, kieruje Przewodniczący.

2. Do zadań Przewodniczącego należy:

1) organizowanie pracy Rady;

2) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń;

3) przedstawianie propozycji porządku posiedzeń;

4) ustalanie listy osób spoza Rady zapraszanych na posiedzenie;

5) reprezentowanie Rady na zewnątrz;

6) informowanie ministra właściwego do spraw zdrowia oraz ministra właściwego do spraw nauki o bieżącej działalności Rady.

3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego zadania określone w ust. 2 wykonuje Zastępca Przewodniczącego Zespołu lub wyznaczony przez niego członek Rady.

§ 2. 1. Rada obraduje na stałych posiedzeniach, które odbywają się w miarę potrzeb.

2. Posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący z własnej inicjatywy lub na wniosek co najmniej 3 członków Rady.

3. Posiedzenia Rady odbywają się najpóźniej w terminie 14 dni od dnia złożenia pisemnego wniosku, o którym mowa w ust. 2.

4. W przypadkach niecierpiących zwłoki posiedzenia Rady mogą zostać zwołane w trybie pilnym. Przewodniczący zawiadamia członków Rady o terminie posiedzenia na 2 dni przed wyznaczonym terminem.

§ 3. 1. Rada obraduje na posiedzeniach.

2. Rada podejmuje uchwały oraz wyraża opinie.

3. Uchwały i opinie Rady zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego.

4. Uchwały podpisuje Przewodniczący, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego albo członek Rady upoważniony przez Przewodniczącego.

5. Uchwały mogą być także podejmowane w trybie obiegowym. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego.

§ 5. 1. Do udziału w posiedzeniach Rady mogą być zapraszane osoby nie będące członkami Rady.

2. W pracach Rady uczestniczyć mogą jako eksperci lub doradcy osoby, które nie wchodzą w jej skład.

§ 6. 1. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół.

2. Protokół, po jego przyjęciu przez Radę, podpisuje Przewodniczący.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2013-03-04
  • Data wejścia w życie: 2013-03-01
  • Data obowiązywania: 2013-03-01
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA