REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2010 nr 9 poz. 60

ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 8 lipca 2010 r.

w sprawie Narodowego Centrum Krwi

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146) oraz art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§ 1

Narodowe Centrum Krwi, zwane dalej „NCK”, działające na podstawie zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 października 2006 r. w sprawie Narodowego Centrum Krwi (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 15, poz. 76, z 2007 r. Nr 10, poz. 38 oraz z 2008 r. Nr 8, poz. 39), z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia działa na jego podstawie.

§ 2

NCK nadaje się statut stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia.

§ 3

Szczegółowy zakres zadań i tryb pracy NCK określa regulamin organizacyjny stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia.

§ 4

Traci moc zarządzenie Ministra Zdrowia z dnia 12 października 2006 r. w sprawie Narodowego Centrum Krwi.

§ 5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Zdrowia

Ewa Kopacz

 

 

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 216, poz. 1607).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 337, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 161, poz. 1277 oraz z 2010 r. Nr 57, poz. 354.

Załącznik 1. [STATUT NARODOWEGO CENTRUM KRWI]

Załączniki do zarządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 8 lipca 2010 r. (poz. 60).

Załącznik nr 1

STATUT NARODOWEGO CENTRUM KRWI

§ 1

1. Narodowe Centrum Krwi, zwane dalej „NCK”, jest państwową jednostką budżetową podległą ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.

2. Siedzibą NCK jest Warszawa.

3. Obszarem działania NCK jest terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

§ 2

Przedmiotem działalności NCK jest:

1) realizacja zadań związanych z nadzorem nad organizacją pobierania krwi, oddzielania jej składników oraz zaopatrzenia w krew;

2) opiniowanie – na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia – planów działania w zakresie krwiodawstwa i krwiolecznictwa przygotowywanych przez Instytut Hematologii i Transfuzjologii;

3) monitorowanie potrzeb w zakresie zaopatrzenia w krew, jej składniki i produkty krwiopochodne;

4) programowanie zadań,o których mowa w pkt 1 i 3, oraz wdrażanie zmian w tym zakresie;

5) opracowywanie bieżących i perspektywicznych programów w zakresie, o którym mowa w pkt 1 i 3;

6) organizacja zaopatrzenia systemu ochrony zdrowia w produkty krwiopochodne;

7) proponowanie rozwiązań w zakresie zapewnienia samowystarczalności Rzeczypospolitej Polskiej w krew, jej składniki i produkty krwiopochodne;

8) realizacja zadań związanych z programami zdrowotnymi z zakresu krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

9) realizacja zadań związanych z przekazywaniem i rozliczaniem udzielonych przez ministra właściwego do spraw zdrowia dotacji w zakresie krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

10) realizacja zadań ministra właściwego do spraw zdrowia, związanych z nadawaniem tytułu „Honorowy Dawca Krwi”, tytułem „Zasłużony Honorowy Dawca Krwi” oraz odznaką „Zasłużony Honorowy Dawca Krwi” i odznaką „Honorowy Dawca Krwi – Zasłużony dla Zdrowia Narodu”;

11) wykonywanie zadań ministra właściwego do spraw zdrowia w zakresie weryfikacji raportów oceniających spełnianie przez jednostki organizacyjne publicznej służby krwi określonych kryteriów warunkujących uzyskanie akredytacji oraz przestrzeganie medycznych zasad pobierania krwi, oddzielania jej składników oraz jej wydawania;

12) gromadzenie, analiza i opracowywanie danych statystycznych niezbędnych dla właściwego zarządzania publiczną służbą krwi;

13) współpraca z Polskim Czerwonym Krzyżem i innymi organizacjami pozarządowymi w zakresie propagowania honorowego krwiodawstwa;

14) opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych oraz założeń aktów prawnych z zakresu publicznej służby krwi;

15) przygotowywanie projektów odpowiedzi Ministra Zdrowia, z zakresu krwiodawstwa i krwiolecznictwa, na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej;

16) wykonywanie zadań określonych w § 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie warunków i sposobu przygotowania oraz wykorzystywania publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa oraz właściwości organów w tych sprawach (Dz. U. Nr 143, poz. 1515 oraz z 2009 r. Nr 202, poz. 1555).

§ 3

1. Działalnością NCK kieruje Dyrektor, przy pomocy jednego Zastępcy Dyrektora.

2. Dyrektor reprezentuje NCK na zewnątrz.

3. Dyrektora powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw zdrowia.

§ 4

W skład NCK wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Wydział Finansowo-Organizacyjny;

2) Wydział Organizacji i Kontroli Publicznej Służby Krwi;

3) Wydział Programowania, Analiz i Programów Zdrowotnych;

4) Wydział Współpracy Międzynarodowej, Nauki i Komunikacji Społecznej;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy Audytora Wewnętrznego.

§ 5

1. Działalność NCK jest finansowana z budżetu państwa, z części 46 – Zdrowie, działu 851 Ochrona zdrowia, rozdziału 85143 – Publiczna służba krwi, rozdziału 85149 – Programy polityki zdrowotnej oraz rozdziału 75212 – Pozostałe wydatki obronne.

2. Podstawą gospodarki finansowej NCK jest plan finansowy zatwierdzany zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

3. NCK sporządza przewidziane dla jednostek budżetowych sprawozdania z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych oraz ich rozdysponowania.

§ 6

1. Do osób zatrudnionych w NCK stosuje się przepisy dotyczące pracowników zatrudnionych w państwowych jednostkach sfery budżetowej.

2. Zasady wynagradzania pracowników NCK są regulowane przez rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach sfery budżetowej działających w ochronie zdrowia (Dz. U. Nr 82, poz. 496 oraz z 2009 r. Nr 51, poz. 411).

Załącznik 2. [REGULAMIN ORGANIZACYJNY NARODOWEGO CENTRUM KRWI]

Załącznik nr 2

REGULAMIN ORGANIZACYJNY NARODOWEGO CENTRUM KRWI

§ 1

Do zadań Narodowego Centrum Krwi, zwanego dalej „NCK”, należy:

1) podejmowanie działań mających na celu realizację przedmiotu działalności NCK, określonego w § 2 załącznika nr 1 do zarządzenia;

2) opracowywanie rekomendacji dla ministra właściwego do spraw zdrowia dotyczących rozwiązań systemowych w zakresie publicznej służby krwi;

3) współpraca w szczególności z:

a) komórkami organizacyjnymi urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia,

b) jednostkami podległymi lub nadzorowanymi przez ministra właściwego do spraw zdrowia,

c) Krajową Radą do Spraw Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa,

d) konsultantami krajowymi w poszczególnych dziedzinach medycyny oraz stowarzyszeniami będącymi zgodnie z postanowieniami ich statutów, towarzystwami medycznymi lub naukowymi,

e) Klubami Honorowych Dawców Krwi,

f) organizacjami pozarządowymi,

g) organizacjami międzynarodowymi zajmującymi się problematyką związaną z zakresem działalności NCK;

4) przedstawianie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia sprawozdań z działalności NCK do dnia 31 marca każdego roku za rok poprzedni oraz w każdym przypadku zażądania informacji przez ministra właściwego do spraw zdrowia;

5) wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

§ 2

1. Dyrektor zapewnia prawidłowe i sprawne funkcjonowanie NCK, w szczególności odpowiedzialny jest za:

1) realizację zadań NCK;

2) zarządzanie majątkiem NCK;

3) ustalenie i nadzorowanie przestrzegania regulaminu pracy;

4) sporządzanie sprawozdań z wykonania planów finansowych i procesów gromadzenia środków publicznych oraz ich rozdysponowywania;

5) zapewnienie nadzoru nad bezpieczeństwem i higieną pracy, ochroną przeciwpożarową i dyscypliną pracy w NCK;

6) ustalanie procedur kontrolnych.

2. Dyrektor jest przełożonym pracowników NCK oraz wykonuje w stosunku do nich czynności w sprawach z zakresu prawa pracy.

3. Dyrektor może powoływać zespoły jako organy pomocnicze lub doradczo-opiniodawcze, niezbędne dla realizacji zadań NCK, określając cel ich powołania, nazwę, zakres zadań, tryb działania oraz skład osobowy.

4. Dyrektorowi bezpośrednio podlegają:

1) Zastępca Dyrektora;

2) Wydział Organizacji i Kontroli Publicznej Służby Krwi;

3) Wydział Finansowo-Organizacyjny;

4) Samodzielne Stanowisko Pracy Audytora Wewnętrznego.

5. W przypadku nieobecności Dyrektora zastępuje go Zastępca Dyrektora, a w razie nieobecności Zastępcy Dyrektora inny, upoważniony przez Dyrektora, pracownik NCK.

§ 3

1. Do zadań Zastępcy Dyrektora należy bezpośrednie nadzorowanie prac podległych wydziałów:

1) Wydział Współpracy Międzynarodowej, Nauki i Komunikacji Społecznej;

2) Wydział Programowania, Analiz i Programów Zdrowotnych.

2. Zastępca Dyrektora ponosi odpowiedzialność za zadania wykonywane przez podległe mu komórki organizacyjne, a w szczególności za:

1) prawidłową, rzetelną oraz terminową realizację powierzonych zadań, a także za zaniechanie niezbędnego działania lub za działania nieprawidłowe, jak również za brak nadzoru, w zakresie realizacji zadań;

2) porządek i dyscyplinę pracy w podległych mu komórkach organizacyjnych;

3) podejmowanie inicjatyw mających na celu zwiększenie efektywności pracy pracowników z podległych komórek organizacyjnych.

3. Do obowiązków Zastępcy Dyrektora w szczególności należy:

1) organizacja i koordynacja pracy pracowników zatrudnionych w podległych komórkach organizacyjnych;

2) merytoryczny i funkcjonalny nadzór nad wykonywaniem zadań przez podległe komórki organizacyjne;

3) dokonywanie bieżącej i okresowej analizy wyników działalności podległych komórek organizacyjnych;

4) ustalanie kierunkowych planów tematycznych działalności podległych komórek organizacyjnych;

5) przygotowywanie projektów zmian w wewnętrznej strukturze organizacyjnej podległych komórek organizacyjnych i projektów ramowych zadań podległych komórek organizacyjnych;

6) podejmowanie decyzji dotyczących działalności podległych komórek organizacyjnych, z wyjątkiem spraw zastrzeżonych do wyłącznej decyzji Dyrektora;

7) przedkładanie Dyrektorowi wniosków w sprawach kadrowych;

8) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 4

1. Pracą wydziału kieruje kierownik, który jest odpowiedzialny za całokształt działalności kierowanej komórki organizacyjnej.

2. Pracą Wydziału Finansowo-Organizacyjnego kieruje Główny Księgowy.

3. Do podstawowych zadań osób wymienionych w ust. 1 i 2 należy:

1) koordynowanie prac kierowanej komórki organizacyjnej;

2) organizowanie pracy i podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników kierowanej komórki organizacyjnej;

3) nadzór i kontrolę prawidłowości i terminowości wykonywania obowiązków służbowych przez podległych im pracowników;

4) podpisywanie dokumentów w zakresie udzielonych przez Dyrektora pełnomocnictw;

5) wykonywanie innych zadań zleconych odpowiednio przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.

§ 5

Do zadań Wydziału Programowania, Analiz i Programów Zdrowotnych należy:

1) proponowanie rozwiązań w zakresie zapewnienia samowystarczalności Rzeczypospolitej Polskiej w krew, jej składniki i produkty krwiopochodne;

2) bieżące monitorowanie dostosowania publicznej służby krwi do aktualnie obowiązujących standardów jakościowych i wymogów bezpieczeństwa krwi, jej składników i produktów krwiopochodnych;

3) bieżące monitorowanie aktualnych tendencji w medycynie światowej i biotechnologii w zakresie stosowania produktów krwiopochodnych;

4) bieżące monitorowanie danych epidemiologicznych dotyczących populacji chorych na hemofilię i inne wrodzone skazy krwotoczne;

5) ocenianie i monitorowanie potrzeb w zakresie zaopatrzenia w krew i jej składniki i produkty krwiopochodne;

6) monitorowanie gospodarki osoczem;

7) opracowywanie i wdrażanie rozwiązań systemowych na wypadek zaistnienia niedoborów w zaopatrzeniu systemu ochrony zdrowia w krew, jej składniki i produkty krwiopochodne;

8) przygotowywanie analiz finansowych z zakresu rozwiązań systemowych zaopatrzenia sytemu ochrony zdrowia w produkty krwiopochodne;

9) gromadzenie, analiza i opracowywanie danych statystycznych niezbędnych dla właściwego zarządzania publiczną służbą krwi;

10) opracowywanie bieżących i perspektywicznych programów z zakresu krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

11) obsługa merytoryczna i wstępna obsługa finansowa programów zdrowotnych z zakresu krwiodawstwa i krwiolecznictwa, zatwierdzonych do realizacji przez ministra właściwego do spraw zdrowia;

12) bieżące monitorowanie stanu realizacji programów zdrowotnych z zakresu krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

13) bieżące monitorowanie krajowych i światowych danych dotyczących sytuacji na rynku produktów krwiopochodnych;

14) weryfikacja założeń programów zdrowotnych pod kątem farmako-ekonomicznym;

15) przygotowanie cyklicznych raportów dla ministra właściwego do spraw zdrowia w ramach z zakresu zadań wydziału;

16) przygotowywanie odpowiedzi na pisma z zakresu realizowanych zadań, w szczególności na interpelacje i zapytania poselskie;

17) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.

§ 6

Do zadań Wydziału Organizacji i Kontroli Publicznej Służby Krwi należy:

1) wykonywanie zadań związanych z rozliczaniem udzielonych przez ministra właściwego do spraw zdrowia dotacji w zakresie krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

2) programowanie zadań ministra właściwego do spraw zdrowia, związanych z tytułem „Honorowy Dawca Krwi”, tytułem „Zasłużony Honorowy Dawca Krwi” oraz odznaką „Zasłużony Honorowy Dawca Krwi” i odznaką „Honorowy Dawca Krwi – Zasłużony dla Zdrowia Narodu”;

3) ocena i weryfikacja wniosków jednostek organizacyjnych publicznej służby krwi o zakupy inwestycyjne, finansowane z budżetu państwa, z części pozostającej w dyspozycji ministra właściwego do spraw zdrowia;

4) opiniowanie – na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia – planów działania w zakresie krwiodawstwa i krwiolecznictwa przygotowywanych przez Instytut Hematologii i Transfuzjologii w Warszawie;

5) organizacja zaopatrzenia systemu ochrony zdrowia w produkty krwiopochodne;

6) wykonywanie zadań związanych z nadzorem nad organizacją pobierania krwi, oddzielania jej składników oraz zaopatrzenia w krew;

7) wykonywanie zadań ministra właściwego do spraw zdrowia w zakresie weryfikacji raportów oceniających spełnianie przez jednostki organizacyjne publicznej służby krwi określonych kryteriów warunkujących uzyskanie akredytacji oraz przestrzeganie medycznych zasad pobierania krwi, oddzielania jej składników oraz jej wydawania;

8) wykonywanie zadań określonych w § 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie warunków i sposobu przygotowania oraz wykorzystywania publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa oraz właściwości organów w tych sprawach (Dz. U. Nr 143, poz. 1515 oraz z 2009 r. Nr 202, poz. 1555);

9) przygotowywanie projektów odpowiedzi Ministra Zdrowia, w zakresie realizowanych zadań, na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej;

10) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.

§ 7

Do zadań Wydziału Finansowo-Organizacyjnego należy:

1) prowadzenie rachunkowości NCK;

2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym NCK;

4) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;

5) monitorowanie bieżącej sytuacji finansowej jednostek organizacyjnych publicznej służby krwi;

6) sporządzanie projektów sprawozdań z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych oraz ich rozdysponowywania;

7) opracowywanie projektu planu finansowego NCK oraz projektów zbiorczych planów finansowych;

8) organizacja i prowadzenie kontroli formalno-rachunkowej dowodów księgowych oraz współpraca z komórkami organizacyjnymi NCK sprawującymi kontrolę merytoryczną dowodów księgowych NCK z zakresu monitorowania przebiegu rozliczeń;

9) prowadzenie ewidencji majątku trwałego i wyposażenia NCK;

10) przygotowywanie list płac i sporządzanie deklaracji rozliczeniowych z pobranych zaliczek na podatek dochodowy;

11) dokonywanie zgłoszeń do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, prowadzenie kartotek składek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, dokonywanie korekt składek, sporządzanie deklaracji rozliczeniowych składek dla potrzeb Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;

12) obsługa finansowa w zakresie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;

13) obsługa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;

14) prowadzenie spraw związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunków pracy, przeniesieniami, przeszeregowaniami, udzielaniem urlopów, prowadzeniem akt osobowych pracowników oraz innych spraw związanych z przebiegiem zatrudnienia;

15) planowanie, budowa, nadzór i utrzymanie infrastruktury teleinformatycznej NCK;

16) opracowywanie założeń i tworzenie projektów dotyczących eksploatowanych systemów informatycznych;

17) prowadzenie rejestru umów zawieranych przez Dyrektora z podmiotami zewnętrznymi, z uwzględnieniem umów zleceń i umów o dzieło oraz rejestru udzielanych przez Dyrektora upoważnień i pełnomocnictw;

18) prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych;

19) prowadzenie archiwum zakładowego;

20) obsługa kancelaryjno-biurowa i administracyjno-techniczna NCK;

21) prowadzenie obsługi prawnej NCK, w szczególności monitorowanie procesów legislacyjnych, opiniowanie projektów aktów prawnych wewnętrznych i zewnętrznych, udzielanie porad prawnych w zakresie stosowania określonych przepisów prawnych w działalności NCK;

22) przygotowywanie projektów odpowiedzi Ministra Zdrowia, w zakresie realizowanych zadań, na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej;

23) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 8

Do zadań Wydziału Współpracy Międzynarodowej, Nauki i Komunikacji Społecznej należy:

1) współpraca z organizacjami międzynarodowymi zajmującymi się problematyką związaną z zakresem działalności NCK;

2) obsługa udziału NCK w pracach organizacji międzynarodowych;

3) obsługa organizacyjna i administracyjna uczestnictwa pracowników NCK w międzynarodowych lub zagranicznych konferencjach, sympozjach i szkoleniach;

4) koordynacja wymiany i współpracy naukowej, w tym inicjowanie kształcenia w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

5) współpraca naukowa z ośrodkami naukowymi i dydaktycznymi krajowymi i zagranicznymi;

6) wyszukiwanie i identyfikowanie danych statystycznych, publikacji tematycznych, faktów i innych informacji z zakresu działalności NCK;

7) ewidencjonowanie przychodzącej i wychodzącej korespondencji Krajowej Rady do Spraw Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa;

8) przygotowywanie i protokołowanie posiedzeń Krajowej Rady do Spraw Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa;

9) przygotowywanie materiałów na posiedzenia Krajowej Rady do Spraw Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa;

10) udzielanie informacji o funkcjonowaniu i działaniach NCK zgodnie z przepisami o dostępie do informacji publicznej;

11) systematyczne przygotowywanie i przekazywanie informacji dla środków masowego przekazu o funkcjonowaniu i działaniach NCK;

12) zarządzanie i redakcja serwisu informacyjnego internetowego i intranetowego NCK;

13) monitoring środków masowego przekazu i archiwizacja tematyczna informacji dotyczących NCK i obszaru działalności NCK;

14) przygotowywanie codziennego przeglądu prasy i mediów elektronicznych w zakresie tematycznym, dotyczącym przedmiotu działalności NCK oraz analiza treści informacji podawanych w mediach;

15) redagowanie informacji i komunikatów prasowych;

16) organizacja konferencji prasowych;

17) współpraca z Polskim Czerwonym Krzyżem i innymi organizacjami pozarządowymi w zakresie propagowania honorowego krwiodawstwa;

18) przygotowywanie projektów materiałów lub wystąpień na krajowe i międzynarodowe konferencje, sympozja, seminaria;

19) przygotowywanie projektów odpowiedzi Ministra Zdrowia, w zakresie realizowanych zadań, na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej;

20) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.

§ 9

Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Audytora Wewnętrznego należy:

1) wspieranie, w sposób niezależny i obiektywny, Dyrektora w realizacji celów i zadań przez systematyczną ocenę adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej;

2) zadania, o których mowa w pkt 1, audytor wewnętrzny realizuje poprzez:

a) przeprowadzanie analizy obszarów ryzyka związanych z działalnością NCK,

b) opracowywanie procedur audytu wewnętrznego w NCK,

c) opracowywanie rocznych (operacyjnych) i długoterminowych (strategicznych) planów audytu wewnętrznego,

d) przeprowadzanie zgodnie z opracowanym planem audytu zadań audytowych w komórkach organizacyjnych NCK,

e) prowadzenie akt stałych audytu i akt bieżących poszczególnych zadań audytowych,

f) sporządzanie i przedkładanie Dyrektorowi sprawozdań z przeprowadzenia audytu wewnętrznego, w których przedstawia wnioski i rekomendacje z przeprowadzonych zadań,

g) wykonywanie, na wniosek Dyrektora, doraźnych zadań audytowych poza rocznym planem audytu,

h) dokonywanie czynności sprawdzających wykonania przez właściwe komórki organizacyjne wniosków i zaleceń zawartych w sprawozdaniach z wykonania poszczególnych zadań audytowych,

i) wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących zasad przeprowadzania audytu wewnętrznego,

j) współpracę z innymi komórkami organizacyjnymi NCK,

k) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 10

Obieg dokumentów w NCK, w tym dokumentów finansowo-księgowych, regulują odrębne przepisy.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA