REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2007 nr 19 poz. 99
ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 14 grudnia 2007 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Krajowej Radzie do Spraw Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa
Na podstawie art. 26 ust. 5 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi (Dz. U. Nr 106, poz. 681, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1
W załączniku do zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 maja 2005 r. w sprawie nadania statutu Krajowej Radzie do Spraw Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 8, poz. 29) wprowadza się następujące zmiany:
1) § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. 1. W skład Rady wchodzą:
1) Przewodniczący – Konsultant Krajowy do spraw transfuzjologii klinicznej;
2) Zastępca Przewodniczącego – Konsultant Krajowy do spraw hematologii;
3) 12 członków z następujących instytucji:
a) Naczelnej Rady Lekarskiej – 1 przedstawiciel,
b) Wojskowej Izby Lekarskiej – 1 przedstawiciel,
c) Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych – 1 przedstawiciel,
d) Instytutu Hematologii i Transfuzjologii – 1 przedstawiciel,
e) regionalnych centrów krwiodawstwa i krwiolecznictwa – 4 przedstawicieli,
f) Wojskowego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa – 1 przedstawiciel,
g) Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa utworzonego przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych – 1 przedstawiciel,
h) Polskiego Czerwonego Krzyża – 1 przedstawiciel,
i) innych organizacji pozarządowych – 1 przedstawiciel.
2. Członkami Rady mogą być osoby, które spełniają łącznie następujące warunki:
1) nie zostały prawomocnie skazane za przestępstwo popełnione umyślnie;
2) posiadają wykształcenie wyższe;
3) posiadają wiedzę i doświadczenie w sprawach krwiodawstwa lub krwiolecznictwa dające rękojmię prawidłowego wykonywania obowiązków członka Rady.”;
2) w § 3:
a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Minister właściwy do spraw zdrowia odwołuje członka Rady w przypadku:
1) złożenia rezygnacji;
2) nieobecności na 2 kolejnych posiedzeniach Rady, która nie została usprawiedliwiona zgodnie z przepisami prawa pracy, na wniosek przewodniczącego Rady;
3) utraty zdolności do pełnienia powierzonych obowiązków na skutek choroby, trwającej co najmniej sześć miesięcy;
4) złożenia wniosku o jego odwołanie przez podmiot, którego osoba ta jest przedstawicielem;
5) skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione umyślnie.”,
b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Członków Rady powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw zdrowia.”;
3) uchyla się § 4;
4) w § 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W posiedzeniach Rady, na zaproszenie Przewodniczącego Rady, mogą uczestniczyć, w celu zaprezentowania swojego stanowiska, bez prawa do głosowania, eksperci, których wiedza i doświadczenie będą pomocne w trakcie obrad Rady, w tym w zakresie spraw dotyczących poszczególnych dziedzin medycyny – konsultanci krajowi z tych dziedzin.”;
5) w § 6:
a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) weryfikacja i opiniowanie medycznych zasad pobierania krwi, oddzielania jej składników i wydawania, o których mowa w art. 25 pkt 12 ustawy.”,
b) dodaje się pkt 5 w brzmieniu:
„5) opiniowanie propozycji perspektywicznych rozwiązań systemowych, na wniosek ministra właściwego do spraw zdrowia, w zakresie organizacji i bieżącego zarządzania publiczną służbą krwi.”;
6) w § 8 ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:
„2. Posiedzenia zwołuje Przewodniczący Rady nie częściej niż raz na kwartał.
3. Posiedzenia Rady mogą być również zwołane przez Przewodniczącego Rady w razie potrzeby, w każdym czasie, na wniosek ministra właściwego do spraw zdrowia albo co najmniej 1/3 składu Rady.”;
7) § 10 otrzymuje brzmienie:
„§ 10. 1. Posiedzeniom Rady przewodniczy Przewodniczący Rady, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego.
2. Rada obraduje w obecności Przewodniczącego Rady, a w razie jego nieobecności Zastępcy Przewodniczącego oraz co najmniej 1/2 składu Rady.”;
8) w § 12 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Protokół podpisuje protokolant oraz Przewodniczący Rady, a w razie jego nieobecności na posiedzeniu – Zastępca Przewodniczącego.”;
9) w § 13:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Przewodniczącemu, Zastępcy Przewodniczącego i Członkom Rady, w miesiącach, w których odbyły się posiedzenia, przysługuje wynagrodzenie w wysokości 250 zł za udział w posiedzeniu, jednak nie więcej niż 750 zł miesięcznie.”,
b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Wydatki związane z działalnością Rady pokrywane są z budżetu państwa z części 46 – Zdrowie, dział 851 – Ochrona zdrowia, rozdział 85143 – Publiczna służba krwi.”;
10) § 14 otrzymuje brzmienie:
„§ 14. Obsługę organizacyjną i techniczną Rady zapewnia Narodowe Centrum Krwi.”.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Zdrowia |
Ewa Kopacz |
|
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 216, poz. 1607).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1998 r. Nr 117, poz. 756, z 2001 r. Nr 126, poz. 1382, z 2003 r. Nr 223, poz. 2215 oraz z 2007 r. Nr 166, poz. 1172.
- Data ogłoszenia: 2007-12-31
- Data wejścia w życie: 2007-12-31
- Data obowiązywania: 2007-12-31
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA