REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2006 nr 15 poz. 73
ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 26 września 2006 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1
Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia nadaje się regulamin organizacyjny stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2
Traci moc zarządzenie Ministra Zdrowia z dnia 8 kwietnia 2004 r. w sprawie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 4, poz. 42) w części uregulowanej niniejszym zarządzeniem.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Zdrowia |
Zbigniew Religa |
|
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 131, poz. 924).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. i Nr 238, poz. 2390, Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319.
Załącznik do zarządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 26 września 2006 r.
(Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 15, poz. 73)
REGULAMIN ORGANIZACYJNY CENTRUM SYSTEMÓW INFORMACYJNYCH OCHRONY ZDROWIA
§ 1
Do zadań Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, zwanego dalej „Centrum”, należy:
1) podejmowanie działań mających na celu realizację przedmiotu działalności Centrum, w tym działalności podstawowej, określonych w załączniku do zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie nadania statutu Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 10, poz. 48 i Nr 15, poz. 72);
2) projektowanie i monitorowanie funkcjonowania systemów informacyjnych w ochronie zdrowia;
3) gromadzenie danych, pochodzących z różnych systemów, w szczególności systemów teleinformatycznych;
4) opracowywanie analiz i raportów na podstawie informacji i danych uzyskanych w trakcie realizowania działalności Centrum;
5) opracowywanie standardów w dziedzinie systemów informacyjnych w ochronie zdrowia poprzez:
a) opracowywanie i aktualizację standardów w dziedzinie informatyki medycznej,
b) opracowanie oraz aktualizację metod, słowników, rejestrów, klasyfikacji, systematyk, standardów nazewnictwa i definicji podstawowych pojęć stosowanych w informatyce medycznej;
6) opracowywanie ekspertyz i opinii do założeń projektów programowych oraz do założeń i projektów przepisów prawnych przygotowywanych przez komórki organizacyjne urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań innowacyjnych oraz regulujących funkcjonowanie ochrony zdrowia w zakresie jej informatyzacji;
7) przygotowywanie wstępnych projektów dokumentów programowych i wstępnych projektów przepisów prawnych wymagających uprzednich prac studyjnych uwzględniających przyjęte rozwiązania w innych krajach;
8) inicjowanie nowych rozwiązań organizacyjnych i ekonomiczno-finansowych wymagających przygotowania dokumentów programowych lub przepisów prawnych do ich wdrożenia;
9) prowadzenie banku informacji o rozwiązaniach organizacyjnych, ekonomicznych i finansowych w systemach i modelach ochrony zdrowia w innych krajach;
10) prowadzenie działalności wydawniczej dotyczącej ochrony zdrowia;
11) prowadzenie działalności informacyjnej związanej z zakresem działalności Centrum;
12) realizacja innych zadań zlecanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
§ 2
1. Dyrektor zapewnia prawidłowe i sprawne funkcjonowanie Centrum, w szczególności odpowiedzialny jest za:
1) realizację zadań Centrum;
2) zarządzanie majątkiem Centrum;
3) ustalenie i nadzorowanie przestrzegania regulaminu pracy;
4) ustalenie regulaminu wynagrodzeń;
5) sporządzanie rocznych planów finansowych i sprawozdań budżetowych;
6) zapewnienie nadzoru nad bezpieczeństwem i higieną pracy, ochroną przeciwpożarową i dyscypliną pracy w Centrum;
7) ustalanie procedur kontrolnych.
2. Dyrektor jest przełożonym pracowników Centrum oraz wykonuje w stosunku do nich czynności w sprawach z zakresu prawa pracy.
3. Dyrektor wydaje zarządzenia wewnętrzne dotyczące działalności Centrum.
4. W razie nieobecności Dyrektora zastępuje go Zastępca Dyrektora, a w razie jego nieobecności pracownik wyznaczony przez Dyrektora.
5. Dyrektorowi bezpośrednio podlegają:
1) Wydział do Spraw Zarządzania Systemem Wdrażania EFRR i EFS;
2) Wydział Instrumentów Wdrażania EFRR i EFS;
3) Wydział Wdrożeń i Eksploatacji Systemów Informacyjnych;
4) Wydział Rejestrów i Identyfikatorów Elektronicznych;
5) Wydział Rozwoju Systemów Informacyjnych dla Usług Medycznych;
6) Wydział Finansowo-Księgowy;
7) Wydział Kadr;
8) Wydział Organizacyjny;
9) Wydział Prawny.
§ 3
Do zadań Zastępcy Dyrektora należy:
1) bezpośrednie nadzorowanie pracy podległych komórek organizacyjnych:
a) Wydziału Badań i Analiz Socjologicznych,
b) Wydziału Badań i Analiz Statystycznych,
c) Wydziału Rozwoju, Nadzoru Wdrożeń i Współpracy Międzynarodowej;
2) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 4
1. Wydziałem kieruje naczelnik, który odpowiedzialny jest za całokształt działalności kierowanej komórki organizacyjnej.
2. Do podstawowych zadań naczelnika należy:
1) koordynowanie prac kierowanej komórki organizacyjnej;
2) organizowanie pracy i podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników kierowanej komórki organizacyjnej;
3) podpisywanie dokumentów w zakresie udzielonych przez Dyrektora upoważnień;
4) wykonywanie innych zadań zleconych odpowiednio przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.
§ 5
Do zadań Wydziału do Spraw Zarządzania Systemem Wdrażania EFRR i EFS należy:
1) prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych;
2) przygotowanie i aktualizacja procedur przygotowywania i wdrażania Programów;
3) prowadzenie szkoleń wewnętrznych i szkoleń dla beneficjentów;
4) współpraca przy realizacji Priorytetów pod nazwą „Pomoc techniczna”;
5) opiniowanie projektów aktów prawnych i innych dokumentów związanych z realizacją Programów;
6) utrzymywania kontaktów z beneficjentami, instytucjami publicznymi Polski i Unii Europejskiej, partnerami ekonomicznymi i społecznymi oraz organizacjami pozarządowymi, w tym przygotowywanie informacji dla instytucji zewnętrznych;
7) koordynacja prac:
a) Zespołu Roboczego do Spraw Działania 13.1
– Rozwój systemu ratownictwa medycznego,
b) Zespołu Roboczego do Spraw Działania 13.2
– Inwestycje w infrastrukturę ochrony zdrowia o znaczeniu ponadregionalnym;
8) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 6
1. Do zadań Wydziału Instrumentów Wdrażania EFRR i EFS należy:
1) programowanie i koordynacja realizacji Priorytetów;
2) wykonywanie zadań związanych z wyborem Priorytetów i zawieraniem umów z beneficjentami;
3) monitorowanie i sporządzanie raportów z postępów realizacji Priorytetów;
4) kontrola przebiegu prac nad Priorytetami;
5) weryfikacja i potwierdzanie płatności;
6) ewaluacja Priorytetów;
7) informacja i promocja;
8) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
2. Zadania Wydziału, o których mowa w ust. 1, realizowane są przez:
1) Sekcję Oceny Formalnej i Koordynacji Oceny Merytorycznej Wniosków, do której zadań należy:
a) organizacja konkursów i procedury naboru wniosków,
b) organizacja procedury naboru projektów systemowych,
c) ocena formalna wniosków,
d) koordynacja i ocena merytoryczna wniosków,
e) przeprowadzanie kontroli zapewnienia przez beneficjentów odrębnych systemów księgowych lub odpowiednich kodów księgowych dla wszystkich operacji finansowych związanych z Projektami,
f) zawieranie umów z beneficjentami,
g) nadzór nad beneficjentami w zakresie posiadania przez beneficjentów odpowiednich procedur lub trybów postępowania,
h) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora;
2) Sekcję do Spraw Monitoringu i Sprawozdawczości, do której zadań należy:
a) prowadzenie sprawozdawczości, monitoringu i kontroli Projektów,
b) prowadzenie rejestru Projektów,
c) przeprowadzanie kontroli Projektów realizowanych w ramach Priorytetów i przekazywanie jej wyników do Instytucji Zarządzającej,
d) kontrola stosowania przez beneficjentów procedur zamówień publicznych,
e) raportowanie o nieprawidłowościach,
f) opiniowanie wniosków o zmiany w Projektach,
g) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora;
3) Sekcję do Spraw Weryfikacji Wniosków, do której zadań należy:
a) weryfikacja wniosków o płatność otrzymanych od beneficjentów,
b) przygotowanie zbiorczych wniosków o płatność w ramach Priorytetów,
c) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora;
4) Sekcję Finansowo-Księgową, do której zadań należy:
a) dokonywanie płatności na rzecz beneficjentów,
b) sporządzanie sprawozdawczości finansowo-księgowej dotyczącej zadań realizowanych przez Wydział Instrumentów Wdrażania EFRR i EFS,
c) obsługa finansowa Projektów pomocy technicznej,
d) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 7
Do zadań Wydziału Wdrożeń i Eksploatacji Systemów Informacyjnych należy:
1) zapewnienie bezpieczeństwa i nadzór nad systemami informatycznymi Centrum oraz archiwizacja danych pochodzących z systemów informatycznych;
2) wdrażanie nowych systemów na potrzeby Centrum oraz aktualizowanie już istniejących systemów;
3) instalacja, konfiguracja i administracja serwerami produkcyjnymi;
4) administracja domeny Centrum;
5) administracja systemami dedykowanymi CERBER, ATLAS, ZSS, MZ03;
6) administracja systemami pocztowymi Centrum;
7) obsługa komunikacji elektronicznej z zakładami opieki zdrowotnej;
8) administracja oprogramowaniem wspierającym działalność Centrum;
9) administracja oraz optymalizacja relacyjnych baz danych;
10) merytoryczne opracowywanie lub opiniowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia dotyczących zakupu nowego sprzętu komputerowego i licencji na oprogramowanie;
11) kontrola prawidłowej obsługi sprzętu przez użytkowników końcowych;
12) instalacja, konfiguracja i administracja sprzętem komputerowym wykorzystywanym przez pracowników Centrum;
13) pomoc w zakresie informatycznym pracownikom Centrum i podmiotom korzystającym z systemów Centrum;
14) testowanie, instalacja i konfiguracja urządzeń peryferyjnych;
15) administracja i obsługa centrali telefonicznej, generowanie raportów bilingów dotyczących kosztów rozmów telefonicznych pracowników Centrum;
16) administracja i obsługa sieci telekomunikacyjnej oraz sieci LAN;
17) zarządzanie oraz inwentaryzacja licencjami oprogramowania oraz zasobami sprzętu komputerowego;
18) zgłaszanie usterek wadliwie działającego sprzętu komputerowego i współpraca z serwisem technicznym;
19) prowadzenie, aktualizowanie i rozwijanie serwisów internetowych Centrum;
20) obsługa techniczna konferencji organizowanych przez Centrum;
21) prowadzenie magazynku akcesoriów komputerowych;
22) testowanie oraz odbiór nowych egzemplarzy sprzętu komputerowego i oprogramowania;
23) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 8
Do zadań Wydziału Badań i Analiz Socjologicznych należy:
1) prowadzenie badań i analiz socjologicznych służących rozeznaniu rzeczywistego obrazu sytuacji w ochronie zdrowia;
2) prowadzenie samodzielnych badań socjologicznych oraz prac analitycznych i diagnostycznych, a także formułowanie rekomendacji praktycznych;
3) ocena stopnia, w jakim propozycje i rozwiązania w polityce zdrowotnej:
a) odwołują się do wiedzy o rzeczywistym przebiegu procesów,
b) definiują problemy i cele,
c) operują wyraźnie sformułowanymi diagnozami,
d) konfrontowane są z rzeczywistymi efektami,
e) poddawane są debacie publicznej;
4) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.
§ 9
Do zadań Wydziału Badań i Analiz Statystycznych należy:
1) projektowanie i realizacja badań statystycznych w ramach programu badań statystycznych statystyki publicznej;
2) przygotowywanie wzorów druków sprawozdawczych i ich drukowanie;
3) przygotowywanie i publikacja na stronie internetowej „Biuletynu Statystycznego Ministerstwa Zdrowia”;
4) weryfikacja przyczyn umieralności ludności, w tym zbieranie uwag z odpowiednich jednostek badawczo-rozwojowych oraz przygotowywanie zestawienia zbiorczego i przekazywanie go do Głównego Urzędu Statystycznego;
5) wykonywanie opracowań i zestawień na zlecenie kierownictwa urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia;
6) koordynacja zakresu zbieranych danych statystycznych gromadzonych w systemach administracyjnych przez jednostki podległe lub nadzorowane przez ministra właściwego do spraw zdrowia;
7) gromadzenie danych statystycznych opracowanych przez jednostki podległe lub nadzorowane przez ministra właściwego do spraw zdrowia w zakresie niezbędnym w procesie zarządzania;
8) współpraca z wojewódzkimi centrami zdrowia publicznego w zakresie:
a) gromadzenia i przetwarzania danych,
b) przygotowywania oprogramowania do gromadzenia danych,
c) gromadzenia i przetwarzania danych objętych programem badań statystyki publicznej,
d) przygotowywania oprogramowania do bezpośredniego zbierania danych od jednostek zobowiązanych do ich składania drogą elektroniczną i jego stopniowe rozwijanie;
9) monitorowanie funkcjonowania systemów informacyjnych w tym administracyjnych, baz danych, rejestrów i ewidencji zawierających dane i informacje o ochronie zdrowia;
10) tworzenie warunków do stosowania jednolitych metod, słowników, klasyfikacji, standardów nazewnictwa i zgodności definicyjnych pojęć o ochronie zdrowia w systemach informacyjnych, badaniach statystycznych, bazach danych, rejestrach i ewidencjach o ochronie zdrowia;
11) wypracowywanie jednolitych zasad zbierania, przechowywania, gromadzenia i przetwarzania informacji o ochronie zdrowia;
12) opracowywanie raportów, analiz i publikacji z badań i systemów informacyjnych o ochronie zdrowia;
13) współpraca z jednostkami podległymi lub nadzorowanymi przez ministra właściwego do spraw zdrowia oraz organami administracji rządowej i jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie systemów informacji o ochronie zdrowia;
14) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.
§ 10
Do zadań Wydziału Rejestrów i Identyfikatorów Elektronicznych należy:
1) administrowanie systemem informatycznym Rejestr Zakładów Opieki Zdrowotnej, zwanym dalej „systemem RZOZ”;
2) administrowanie systemem informatycznym Rejestr Jednostek Ratownictwa Medycznego, zwanym dalej „systemem RJRM”;
3) utrzymywanie, nadzór i monitorowanie funkcjonowania systemu kodów resortowych dla zakładów opieki zdrowotnej;
4) zarządzanie systemem podpisu elektronicznego dla systemu RZOZ i systemu RJRM;
5) prace nad rozwojem systemu RZOZ i dostosowywanie go do aktualnych przepisów prawa;
6) stała współpraca z organami rejestrowymi w zakresie prawidłowego funkcjonowania systemu RZOZ;
7) stały nadzór nad jakością danych wprowadzanych do systemu RZOZ przez organy rejestrowe;
8) przygotowywanie danych w celu udostępnienia danych z systemu RZOZ podmiotom publicznym;
9) udzielanie informacji dotyczących rejestracji zakładów opieki zdrowotnej oraz jednostek ratownictwa medycznego;
10) organizowanie szkoleń dla organów rejestrowych z zakresu funkcjonowania systemu RZOZ i jego rozwoju;
11) przygotowywanie raportów statystycznych i zestawień na podstawie danych zgromadzonych w systemie RZOZ i systemie RJRM;
12) współpraca z jednostkami podległymi lub nadzorowanymi przez ministra właściwego do spraw zdrowia oraz innymi podmiotami w zakresie systemów rejestrowych;
13) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 11
Do zadań Wydziału Rozwoju Systemów Informacyjnych dla Usług Medycznych, należy:
1) planowanie rozwoju systemów informacyjnych dla usług medycznych;
2) analiza istniejących rozwiązań w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz współpraca z instytucjami Unii Europejskiej planującymi rozwój informatyzacji systemów informatycznych dla ochrony zdrowia;
3) wypracowywanie prognoz i planów rozwoju oraz ich weryfikacja i nadzór nad wdrażaniem;
4) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 12
Do zadań Wydziału Rozwoju, Nadzoru Wdrożeń i Współpracy Międzynarodowej należy:
1) realizacja badań i analiz związanych z opracowaniem i aktualizacją standardów, metod, słowników, rejestrów, klasyfikacji, systematyk, standardów nazewnictwa oraz definicji pojęć podstawowych w informatyce medycznej;
2) promowanie funkcjonalnej kompatybilności osiąganej dzięki zastosowaniu norm i standardów w informatyce medycznej;
3) opiniowanie merytoryczne projektów aktów prawnych, w szczególności regulujących funkcjonowanie ochrony zdrowia w zakresie jej informatyzacji oraz wymiany danych;
4) przygotowywanie opracowań dotyczących norm europejskich z zakresu informatyki medycznej;
5) prace w zakresie telemedycyny i e-Zdrowia;
6) współpraca z zagranicznymi i krajowymi jednostkami naukowymi lub badawczymi;
7) współpraca przy pracach wdrożeniowych prowadzonych przez jednostki ochrony zdrowia;
8) projektowanie założeń systemu informacji medycznej;
9) organizowanie oraz udział w seminariach, konferencjach i szkoleniach z zakresu organizacji, zarządzania i informatyzacji systemu ochrony zdrowia;
10) prowadzenie prac w zakresie adaptacji i rozwoju jednolitego systemu rozpoznań medycznych, procedur, zawodów i zdefiniowanych świadczeń medycznych;
11) przygotowanie polskiego tłumaczenia Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia, zwanej dalej „ICF”, przyjętej jako obowiązującą przez Światową Organizację Zdrowia;
12) organizacja współpracy z zagranicznymi ośrodkami zajmującymi się ICF;
13) promowanie ICF oraz współpraca w zakresie jej stosowania w Polsce;
14) wykonywanie zadań zlecanych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.
§ 13
Do zadań Wydziału Finansowo-Księgowego należy:
1) prowadzenie rachunkowości Centrum;
2) sporządzanie planów finansowych i sprawozdań budżetowych;
3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
4) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
5) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
6) prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej dla potrzeb prawidłowego funkcjonowania Centrum;
7) prowadzenie kasy Centrum;
8) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 14
Do zadań Wydziału Kadr należy:
1) prowadzenie spraw związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunków pracy, przeniesieniami, przeszeregowaniami, udzielaniem urlopów oraz prowadzeniem akt osobowych pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami;
2) załatwianie spraw związanych z wnioskami pracowników dotyczącymi ustalenia uprawnień do renty lub emerytury;
3) sporządzanie raportów, statystyki i sprawozdawczości dotyczącej spraw pracowniczych;
4) prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych;
5) koordynacja zadań związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy;
6) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 15
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy:
1) administrowanie składnikami majątkowymi Centrum oraz prowadzenie obowiązującej w tym zakresie dokumentacji;
2) dokonywanie zakupów środków trwałych, wyposażenia, materiałów i artykułów spożywczych oraz ich rozdysponowanie zgodnie ze składanymi zapotrzebowaniami;
3) prowadzenie księgi inwentarzowej środków trwałych i ewidencji wyposażenia;
4) prowadzenie spraw i koordynacja działań dotyczących organizacji i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
6) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Centrum;
7) obsługa administracyjno-techniczna organizowanych posiedzeń, narad i konferencji organizowanych przez Centrum;
8) prowadzenie magazynu materiałów biurowych;
9) gromadzenie zapotrzebowań i sporządzanie planów zaopatrzenia materiałowo-technicznego, w tym zakupów środków trwałych i wyposażenia biurowego;
10) organizowanie dostaw zaopatrzenia dla potrzeb Centrum;
11) weryfikacja płatności Centrum;
12) nadzór nad utrzymaniem czystości i dbałość o estetykę w pomieszczeniach Centrum;
13) prowadzenie dokumentacji dotyczącej telefonów służbowych;
14) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 16
Do zadań Wydziału Prawnego należy:
1) obsługa prawna Centrum;
2) monitorowanie procesów legislacyjnych, opracowywanie wewnętrznych aktów prawnych Centrum;
3) opiniowanie projektów aktów prawnych związanych z funkcjonowaniem Centrum;
4) opiniowanie w zakresie formalno-prawnej zgodności z przepisami prawa aktów prawnych przygotowanych przez Centrum;
5) opiniowanie pod względem zgodności z obowiązującym prawem, projektów dokumentów przygotowanych w Centrum;
6) udzielanie porad prawnych w zakresie stosowania określonych przepisów prawnych w działalności Centrum;
7) przygotowywanie, w porozumieniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi Centrum, dokumentacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz prowadzenie tych postępowań;
8) opiniowanie projektów umów zawieranych przez Centrum;
9) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 17
Obieg dokumentów w Centrum, w tym dokumentów finansowo-księgowych, regulują odrębne przepisy.
- Data ogłoszenia: 2006-10-23
- Data wejścia w życie: 2006-11-07
- Data obowiązywania: 2006-11-07
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA