REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2005 nr 7 poz. 24

ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 10 maja 2005 r.

w sprawie Profilaktycznego Domu Zdrowia „Jasny Pałac" w Zakopanem

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 19 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§ 1

Zarządzenie określa organizację i zakres działania Zespołu Profilaktycznych Domów Zdrowia w Zakopanem działającego na podstawie zarządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 4 stycznia 1993 r. w sprawie profilaktycznych domów zdrowia.

§ 2

Zespołowi Profilaktycznych Domów Zdrowia w Zakopanem nadaje się nazwę Profilaktyczny Dom Zdrowia „Jasny Pałac" w Zakopanem, zwany dalej „PDZ w Zakopanem".

§ 3

Siedzibą PDZ w Zakopanem jest miasto Zakopane.

§ 4

1. PDZ w Zakopanem jest państwowym zakładem budżetowym podległym ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.

2. PDZ w Zakopanem rozlicza się z budżetem państwa w części 46 – Zdrowie, w dziale 851 – Ochrona zdrowia.

§ 5

Przedmiotem działalności PDZ w Zakopanem jest:

1) prowadzenie bazy turystyczno-wypoczynkowej umożliwiającej aktywny wypoczynek, rehabilitację osób niepełnosprawnych i profilaktykę zdrowotną;

2) zapewnienie bazy dla organizowanych konferencji, sympozjów, szkoleń i zjazdów.

§ 6

1. PDZ w Zakopanem kieruje dyrektor, reprezentujący jednostkę na zewnątrz.

2. Dyrektora PDZ w Zakopanem powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw zdrowia, po przeprowadzeniu konkursu na to stanowisko.

3. Warunki konkursu, o którym mowa w ust. 2, każdorazowo określa minister właściwy do spraw zdrowia.

4. Dyrektor PDZ w Zakopanem wykonuje czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do osób zatrudnionych w jednostce i określa zasady polityki kadrowej.

5. Szczegółowy zakres zadań poszczególnych komórek organizacyjnych i organizację wewnętrzną PDZ w Zakopanem określa regulamin organizacyjny, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

 

Minister Zdrowia

Marek Balicki

 

 

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 134, poz. 1439).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611 i Nr 189, poz. 1851 oraz z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135 i Nr 273, poz. 2703.

Załącznik 1. [Regulamin Organizacyjny Profilaktycznego Domu Zdrowia "Jasny Pałac" w Zakopanem]

Załącznik do zarządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 10 maja 2005 r. (poz. 24)

Regulamin Organizacyjny
Profilaktycznego Domu Zdrowia „Jasny Pałac" w Zakopanem

§ 1

Profilaktyczny Dom Zdrowia „Jasny Pałac" w Zakopanem, zwany dalej „PDZ w Zakopanem", działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego regulaminu organizacyjnego.

§ 2

1. PDZ w Zakopanem kieruje Dyrektor, który ponosi jednoosobową odpowiedzialność za funkcjonowanie PDZ w Zakopanem.

2. Dyrektor kieruje PDZ w Zakopanem przy pomocy Zastępcy Dyrektora.

3. Zastępcę Dyrektora zatrudnia Dyrektor.

4. Do kompetencji Dyrektora należy kierowanie jednostką, a w szczególności:

1) ustalanie planu działalności PDZ w Zakopanem;

2) ustalanie planów i harmonogramów realizowanych inwestycji;

3) przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia projektu planu finansowego PDZ w Zakopanem na następny rok budżetowy;

4) zatwierdzanie planu finansowego na dany rok budżetowy;

5) sporządzanie i przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia sprawozdań budżetowych;

6) dysponowanie środkami finansowymi będącymi w dyspozycji PDZ w Zakopanem, zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym;

7) zarządzanie mieniem PDZ w Zakopanem;

8) powoływanie komisji przetargowych na zasadach określonych w odrębnych przepisach;

9) organizowanie pracy i podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników podległych komórek organizacyjnych;

10) wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

§ 3

1. W skład PDZ w Zakopanem wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Dział Administracyjno-Gospodarczy;

2) Dział Finansowy;

3) Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Żywienia;

4) Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Marketingu i Promocji.

§ 4

Działem Administracyjno-Gospodarczym i Działem Finansowym kieruje bezpośrednio Zastępca Dyrektora.

§ 5

1. Do zadań Działu Administracyjno-Gospodarczego należy w szczególności:

1) monitorowanie stanu technicznego budynków i urządzeń oraz prowadzenie ich ewidencji pod względem technicznym;

2) gospodarka sprzętem biurowym, materiałami biurowymi i środkami trwałymi oraz prowadzenie zaopatrzenia w tym zakresie;

3) archiwizowanie dokumentów;

4) obsługa organizacyjna komisji przetargowych;

5) prowadzenie spraw gospodarczych PDZ w Zakopanem;

6) monitorowanie przestrzegania bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;

7) obsługa organizacyjna bazy turystyczno-wypoczynkowej;

8) wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.

2. W Dziale Administracyjno-Gospodarczym są zatrudnieni:

1) pracownicy portierni;

2) pracownicy kuchni;

3) pokojówki;

4) kelnerzy;

5) inni pracownicy zatrudnieni do obsługi PDZ w Zakopanem.

§ 6

1. Do zadań Działu Finansowego należy w szczególności:

1) ustalanie zasad polityki rachunkowości PDZ w Zakopanem;

2) prowadzenie gospodarki finansowej PDZ w Zakopanem w zakresie:

a) wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami prawa,

b) zapewniania prawidłowości zawieranych umów pod względem finansowym oraz przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych,

c) zapewniania terminowego egzekwowania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,

d) dokonywania analizy wykorzystania środków finansowych;

3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;

4) prowadzenie dokumentacji księgowej PDZ w Zakopanem;

5) sporządzanie projektów planów finansowych na rok następny oraz projektu planu finansowego na dany rok budżetowy;

6) przygotowywanie sprawozdań budżetowych;

7) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych;

8) sporządzanie kalkulacji kosztów dotyczących realizacji poszczególnych zadań;

9) analizowanie efektywności działania PDZ w Zakopanem pod względem rzeczowo-finansowym;

10) wystawianie faktur i dokonywanie rozliczeń z właściwymi urzędami, dostawcami, odbiorcami towarów i usług oraz sporządzanie list płac wraz z ich rozliczaniem;

11) ewidencjonowanie mienia PDZ w Zakopanem i dokonywanie rozliczeń inwentaryzacyjnych;

12) wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.

2. W Dziale Finansowym są zatrudnieni:

1) główny księgowy;

2) kasjer.

§ 7

Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy do Spraw Żywienia należy w szczególności:

1) opracowywanie jadłospisów;

2) planowanie zakupów i dostaw artykułów żywnościowych oraz prowadzenie zaopatrzenia w tym zakresie;

3) sporządzanie miesięcznych sprawozdań wykorzystanych środków żywieniowych;

4) wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.

§ 8

Do zadań pracownika zatrudnionego na Samodzielnym Stanowisku Pracy do Spraw Marketingu i Promocji należy w szczególności:

1) opracowywanie kierunków działania w zakresie profilaktyki zdrowotnej;

2) przygotowywanie strategii marketingowych PDZ w Zakopanem;

3) sprzedaż skierowań wczasowych;

4) obsługa organizacyjna prowadzonych w jednostce konferencji, sympozjów, szkoleń i zjazdów;

5) wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.

§ 9

W przypadku nieobecności Dyrektora PDZ, jednostką kieruje Zastępca Dyrektora albo osoba wskazana każdorazowo przez Dyrektora, na podstawie udzielonego jej upoważnienia.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2005-06-01
  • Data wejścia w życie: 2005-06-16
  • Data obowiązywania: 2005-06-16
  • Dokument traci ważność: 2006-11-30
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA