REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2003 nr 12 poz. 117
ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 24 listopada 2003 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutów Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Katowicach oraz powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa śląskiego.
Na podstawie art. 11 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1993 r. Nr 65, poz. 309, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115, z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256 oraz Nr 84, poz. 935, z 2000 r. Nr 3, poz. 28, Nr 12, poz. 136, Nr 43, poz. 489 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 5, poz. 45, Nr 88, poz. 961, Nr 100, poz. 1083, Nr 111, poz. 1193, Nr 113, poz. 1207, Nr 126, poz. 1382–1384 i Nr 128, poz. 1407, z 2002 r. Nr 113, poz. 984 oraz z 2003 r. Nr 45, poz. 391), w związku z art. 15 ust. 1 i 1a ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 1998 r. Nr 90, poz. 575, Nr 106, poz. 668 i Nr 117, poz. 756, z 1999 r. Nr 70, poz. 778, z 2000 r. Nr 12, poz. 136 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 29, poz. 320, Nr 63, poz. 634, Nr 125, poz. 1367, Nr 126, poz. 1382 i Nr 128, poz. 1407–1408, z 2002 r. Nr 37, poz. 329, Nr 74, poz. 676 i Nr 135, poz. 1145 oraz z 2003 r. Nr 80, poz. 717) zarządza się, co następuje:
§ 1
W
1) w załączniku nr 2 do zarządzenia:
a) § 3 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Obszarem działania Powiatowej Stacji jest miasto na prawach powiatu Bielsko-Biała oraz powiat bielski.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6.1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Bielsku-Białej w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnym żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”;
c) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8.1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Laboratoryjny;
3) Oddział Ekonomiczny;
4) Oddział Administracyjno-Techniczny;
5) Sekcja Oświaty Zdrowotnej;
6) Sekcja ds. Pracowniczych i Organizacyjnych;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
10) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. bhp oraz Ochrony Przeciwpożarowej.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;
2) w załączniku nr 3 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6.1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Bytomiu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”;
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8.1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Laboratoryjny;
3) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;
4) Sekcja Prawna;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kadr i Szkolenia;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Rewidenta;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
10) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;
3) w załączniku nr 4 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6.1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Chorzowie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Laboratoryjny;
3) Oddział Ekonomiczny;
4) Oddział Administracyjno-Techniczny;
5) Sekcja Oświaty Zdrowotnej;
6) Sekcja Prawna;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Pracowniczych i Szkoleń;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;
10) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;
4) w załączniku nr 5 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Cieszynie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
2) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
3) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
4) działalność przeciwepidemiczną;
5) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
6) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
7) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
8) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
9) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
10) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
11) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
12) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
13) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
14) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
17) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
18) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Administracyjno-Gospodarczy;
3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;
4) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. bhp oraz Ochrony Przeciwpożarowej;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;
5) w załączniku nr 6 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Częstochowie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych
3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego:
a) Sekcja Epidemiologii,
b) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,
c) Sekcja Higieny Komunalnej i Środowiska,
d) Sekcja Higieny Pracy,
e) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży,
f) Sekcja Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Laboratoryjny:
a) Sekcja Badań Chorób Zakaźnych i Zakażeń,
b) Sekcja Badań Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,
c) Sekcja Badań Powietrza, Wody, Ścieków i Gleby,
d) Sekcja Aparatury Specjalnej oraz Badań i Pomiarów na Stanowiskach Pracy,
e) Sekcja Przygotowania Podłoży;
3) Oddział Ekonomiczny;
4) Oddział Administracyjno-Techniczny;
5) Sekcja Oświaty Zdrowotnej;
6) Sekcja Kadr i Szkolenia;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Sekretarki;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Systemu Jakości;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
10) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
11) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;
12) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;
6) w załączniku nr 8 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gliwicach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Laboratoryjny;
3) Oddział Administracyjno-Gospodarczy;
4) Oddział Ekonomiczny;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Służb Pracowniczych i Szkoleń;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Organizacji i Zamówień Publicznych;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
10) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
11) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;
7) w załączniku nr 9 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Jaworznie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych
3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Laboratoryjny;
3) Oddział Ekonomiczno-Finansowy;
4) Oddział Administracji, Kadr i Szkolenia;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Informatyka;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;
10) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;
8) w załączniku nr 10 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Katowicach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego:
a) Sekcja Epidemiologii,
b) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,
c) Sekcja Higieny Komunalnej i Środowiska,
d) Sekcja Higieny Pracy,
e) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
2) Oddział Laboratoryjny:
a) Sekcja Badań Chorób Zakaźnych i Zakażeń,
b) Sekcja Badań Żywności i Przedmiotów Użytku,
c) Sekcja Badań Wody i Powietrza Atmosferycznego;
3) Oddział Księgowości;
4) Oddział Administracyjno-Gospodarczy;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Badań i Pomiarów na Stanowiskach Pracy;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Pracowniczych i Szkoleń;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
10) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
11) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;
9) w załączniku nr 11 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kłobucku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;
2) Sekcja Badań Żywności;
3) Sekcja Epidemiologii;
4) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
5) Sekcja Higieny Komunalnej i Środowiska;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Pracy;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Księgowości;
10) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;
11) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracji;
12) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Organizacji i Kadr;
13) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
14) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
15) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. bhp oraz Ochrony Przeciwpożarowej;
16) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;
10) w załączniku nr 12 do zarządzenia:
§ 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lublińcu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Laboratoryjny;
3) Oddział Kadr i Administracji;
4) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;
11) w załączniku nr 13 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Myszkowie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;
3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;
4) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Organizacji i Kadr;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;
12) w załączniku 14 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Raciborzu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Laboratoryjny;
3) Oddział Ekonomiczny;
4) Oddział Administracyjno-Gospodarczy;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Organizacyjno-Prawnych;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
10) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
11) Samodzielne Stanowisko Pracy Sekretarki.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;
13) w załączniku nr 15 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Rudzie Śląskiej, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Laboratoryjny;
3) Oddział Administracji i Kadr;
4) Oddział Księgowo-Finansowy;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;
14) w załączniku nr 16 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Rybniku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego:
a) Sekcja Epidemiologii,
b) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,
c) Sekcja Higieny Komunalnej i Środowiska,
d) Sekcja Higieny Pracy,
e) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży,
f) Sekcja Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Laboratoryjny:
a) Sekcja Badań Chorób Zakaźnych i Zakażeń,
b) Sekcja Badań Żywności i Przedmiotów Użytku,
c) Sekcja Badań Higieny Komunalnej i Środowiska;
3) Oddział Ekonomiczno-Finansowy;
4) Oddział Administracyjno-Gospodarczy;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Pracowniczych i Szkoleń;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;
15) w załączniku nr 17 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Sosnowcu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego inspektora Sanitarnego;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Laboratoryjny;
3) Oddział Administracji, Kadr i Szkolenia;
4) Oddział Ekonomiczno-Finansowy;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;
16) w załączniku nr 18 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Tychach w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Laboratoryjny;
3) Oddział Administracyjno-Techniczny, Spraw Pracowniczych i Szkoleń;
4) Sekcja Oświaty Zdrowotnej;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
10) Samodzielne Stanowisko Pracy Rewidenta.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;
17) w załączniku nr 19 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wodzisławiu Śląskim w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego:
a) Sekcja Epidemiologii,
b) Sekcja Higieny Żywienia, Żywności i Przedmiotów Użytku,
c) Sekcja Higieny Komunalnej i Środowiska,
d) Sekcja Higieny Pracy,
e) Sekcja Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Laboratoryjny:
a) Sekcja Badań i Pomiarów na Stanowiskach Pracy,
b) Sekcja Badań Żywności,
c) Sekcja Badań Higieny Komunalnej i Środowiska;
3) Oddział Ekonomiczno-Finansowy;
4) Oddział Kadr i Administracji;
5) Samodzielne Środowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;
10) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;
18) w załączniku nr 20 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Zawierciu w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Laboratoryjny;
3) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;
4) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;
19) w załączniku nr 21 do zarządzenia:
a) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Żywcu się sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5) działalność przeciwepidemiczną;
6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;
7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,
b) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Laboratoryjny;
3) Sekcja Higieny Żywienia, Żywności i Przedmiotów Użytku;
4) Sekcja Higieny Pracy;
5) Sekcja Epidemiologii;
6) Sekcja Higieny Komunalnej i Środowiska;
7) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
8) Sekcja Badań Żywności i Przedmiotów Użytku;
9) Sekcja Badań Wody;
10) Sekcja Badań Środowiska Pracy;
11) Sekcja Badań Chorób Zakaźnych;
12) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
13) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;
14) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
15) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
16) Samodzielne Stanowisko Pracy Kasjera;
17) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Pracowniczych i Szkoleń;
18) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych;
19) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
20) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;
21) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”.
§ 2
Zarządzenie
Minister Zdrowia |
Leszek Sikorski |
|
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 93, poz. 833).
- Data ogłoszenia: 2003-12-15
- Data wejścia w życie: 2003-12-30
- Data obowiązywania: 2003-12-30
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA