REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2003 nr 12 poz. 117

ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 24 listopada 2003 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutów Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Katowicach oraz powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa śląskiego.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 11 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1993 r. Nr 65, poz. 309, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115, z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256 oraz Nr 84, poz. 935, z 2000 r. Nr 3, poz. 28, Nr 12, poz. 136, Nr 43, poz. 489 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 5, poz. 45, Nr 88, poz. 961, Nr 100, poz. 1083, Nr 111, poz. 1193, Nr 113, poz. 1207, Nr 126, poz. 1382–1384 i Nr 128, poz. 1407, z 2002 r. Nr 113, poz. 984 oraz z 2003 r. Nr 45, poz. 391), w związku z art. 15 ust. 1 i 1a ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 1998 r. Nr 90, poz. 575, Nr 106, poz. 668 i Nr 117, poz. 756, z 1999 r. Nr 70, poz. 778, z 2000 r. Nr 12, poz. 136 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 29, poz. 320, Nr 63, poz. 634, Nr 125, poz. 1367, Nr 126, poz. 1382 i Nr 128, poz. 1407–1408, z 2002 r. Nr 37, poz. 329, Nr 74, poz. 676 i Nr 135, poz. 1145 oraz z 2003 r. Nr 80, poz. 717) zarządza się, co następuje:

§ 1

W

zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 29 listopada 2002 r. w sprawie nadania statutów Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Katowicach oraz powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa śląskiego (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 11, poz. 66 z późn. zm.) wprowadza się następujące zmiany:

1) w załączniku nr 2 do zarządzenia:

a) § 3 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Obszarem działania Powiatowej Stacji jest miasto na prawach powiatu Bielsko-Biała oraz powiat bielski.”,

b) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6.1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Bielsku-Białej w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnym żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”;

c) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8.1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Laboratoryjny;

3) Oddział Ekonomiczny;

4) Oddział Administracyjno-Techniczny;

5) Sekcja Oświaty Zdrowotnej;

6) Sekcja ds. Pracowniczych i Organizacyjnych;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;

10) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. bhp oraz Ochrony Przeciwpożarowej.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;

2) w załączniku nr 3 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6.1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Bytomiu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”;

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8.1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Laboratoryjny;

3) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

4) Sekcja Prawna;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kadr i Szkolenia;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy Rewidenta;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;

10) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;

3) w załączniku nr 4 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6.1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Chorzowie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Laboratoryjny;

3) Oddział Ekonomiczny;

4) Oddział Administracyjno-Techniczny;

5) Sekcja Oświaty Zdrowotnej;

6) Sekcja Prawna;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Pracowniczych i Szkoleń;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;

10) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;

4) w załączniku nr 5 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Cieszynie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;

2) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

3) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

4) działalność przeciwepidemiczną;

5) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

6) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

7) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

8) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

9) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

10) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

11) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

12) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

13) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

17) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

18) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Administracyjno-Gospodarczy;

3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;

4) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. bhp oraz Ochrony Przeciwpożarowej;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;

5) w załączniku nr 6 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Częstochowie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych

3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego:

a) Sekcja Epidemiologii,

b) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,

c) Sekcja Higieny Komunalnej i Środowiska,

d) Sekcja Higieny Pracy,

e) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży,

f) Sekcja Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Laboratoryjny:

a) Sekcja Badań Chorób Zakaźnych i Zakażeń,

b) Sekcja Badań Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,

c) Sekcja Badań Powietrza, Wody, Ścieków i Gleby,

d) Sekcja Aparatury Specjalnej oraz Badań i Pomiarów na Stanowiskach Pracy,

e) Sekcja Przygotowania Podłoży;

3) Oddział Ekonomiczny;

4) Oddział Administracyjno-Techniczny;

5) Sekcja Oświaty Zdrowotnej;

6) Sekcja Kadr i Szkolenia;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy Sekretarki;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Systemu Jakości;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;

10) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;

11) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;

12) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;

6) w załączniku nr 8 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gliwicach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Laboratoryjny;

3) Oddział Administracyjno-Gospodarczy;

4) Oddział Ekonomiczny;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Służb Pracowniczych i Szkoleń;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Organizacji i Zamówień Publicznych;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;

10) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;

11) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;

7) w załączniku nr 9 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Jaworznie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych

3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Laboratoryjny;

3) Oddział Ekonomiczno-Finansowy;

4) Oddział Administracji, Kadr i Szkolenia;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy Informatyka;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;

10) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;

8) w załączniku nr 10 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Katowicach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego:

a) Sekcja Epidemiologii,

b) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,

c) Sekcja Higieny Komunalnej i Środowiska,

d) Sekcja Higieny Pracy,

e) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;

2) Oddział Laboratoryjny:

a) Sekcja Badań Chorób Zakaźnych i Zakażeń,

b) Sekcja Badań Żywności i Przedmiotów Użytku,

c) Sekcja Badań Wody i Powietrza Atmosferycznego;

3) Oddział Księgowości;

4) Oddział Administracyjno-Gospodarczy;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Badań i Pomiarów na Stanowiskach Pracy;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Pracowniczych i Szkoleń;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;

10) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;

11) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;

9) w załączniku nr 11 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kłobucku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;

2) Sekcja Badań Żywności;

3) Sekcja Epidemiologii;

4) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;

5) Sekcja Higieny Komunalnej i Środowiska;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Pracy;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Księgowości;

10) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;

11) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracji;

12) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Organizacji i Kadr;

13) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;

14) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;

15) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. bhp oraz Ochrony Przeciwpożarowej;

16) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;

10) w załączniku nr 12 do zarządzenia:

§ 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lublińcu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Laboratoryjny;

3) Oddział Kadr i Administracji;

4) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;

11) w załączniku nr 13 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Myszkowie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;

4) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Organizacji i Kadr;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;

12) w załączniku 14 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Raciborzu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Laboratoryjny;

3) Oddział Ekonomiczny;

4) Oddział Administracyjno-Gospodarczy;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Organizacyjno-Prawnych;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;

10) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;

11) Samodzielne Stanowisko Pracy Sekretarki.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;

13) w załączniku nr 15 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Rudzie Śląskiej, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Laboratoryjny;

3) Oddział Administracji i Kadr;

4) Oddział Księgowo-Finansowy;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;

14) w załączniku nr 16 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Rybniku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego:

a) Sekcja Epidemiologii,

b) Sekcja Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku,

c) Sekcja Higieny Komunalnej i Środowiska,

d) Sekcja Higieny Pracy,

e) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży,

f) Sekcja Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Laboratoryjny:

a) Sekcja Badań Chorób Zakaźnych i Zakażeń,

b) Sekcja Badań Żywności i Przedmiotów Użytku,

c) Sekcja Badań Higieny Komunalnej i Środowiska;

3) Oddział Ekonomiczno-Finansowy;

4) Oddział Administracyjno-Gospodarczy;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Pracowniczych i Szkoleń;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;

15) w załączniku nr 17 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Sosnowcu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego inspektora Sanitarnego;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Laboratoryjny;

3) Oddział Administracji, Kadr i Szkolenia;

4) Oddział Ekonomiczno-Finansowy;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;

16) w załączniku nr 18 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Tychach w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Laboratoryjny;

3) Oddział Administracyjno-Techniczny, Spraw Pracowniczych i Szkoleń;

4) Sekcja Oświaty Zdrowotnej;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;

10) Samodzielne Stanowisko Pracy Rewidenta.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;

17) w załączniku nr 19 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wodzisławiu Śląskim w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego:

a) Sekcja Epidemiologii,

b) Sekcja Higieny Żywienia, Żywności i Przedmiotów Użytku,

c) Sekcja Higieny Komunalnej i Środowiska,

d) Sekcja Higieny Pracy,

e) Sekcja Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Laboratoryjny:

a) Sekcja Badań i Pomiarów na Stanowiskach Pracy,

b) Sekcja Badań Żywności,

c) Sekcja Badań Higieny Komunalnej i Środowiska;

3) Oddział Ekonomiczno-Finansowy;

4) Oddział Kadr i Administracji;

5) Samodzielne Środowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;

9) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;

10) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;

18) w załączniku nr 20 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Zawierciu w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Laboratoryjny;

3) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

4) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;

5) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;

6) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;

7) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;

8) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”;

19) w załączniku nr 21 do zarządzenia:

a) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Żywcu się sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne;

– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;

2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

3) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

4) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

5) działalność przeciwepidemiczną;

6) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz informacji o stanie higieniczno-sanitarnym;

7) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

8) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

9) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

10) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

11) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

12) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

13) prowadzenie spraw w dziedzinie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

14) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

16) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

17) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

18) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

19) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji.”,

b) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;

2) Oddział Laboratoryjny;

3) Sekcja Higieny Żywienia, Żywności i Przedmiotów Użytku;

4) Sekcja Higieny Pracy;

5) Sekcja Epidemiologii;

6) Sekcja Higieny Komunalnej i Środowiska;

7) Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;

8) Sekcja Badań Żywności i Przedmiotów Użytku;

9) Sekcja Badań Wody;

10) Sekcja Badań Środowiska Pracy;

11) Sekcja Badań Chorób Zakaźnych;

12) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;

13) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej;

14) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;

15) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

16) Samodzielne Stanowisko Pracy Kasjera;

17) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Pracowniczych i Szkoleń;

18) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych;

19) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;

20) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;

21) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”.

§ 2

Zarządzenie

wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

 

Minister Zdrowia

Leszek Sikorski

 

 

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 93, poz. 833).

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA