REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2001 nr 8 poz. 51
ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA
z dnia 31 lipca 2001 r.
w sprawie utworzenia Centrum Egzaminów Medycznych.
Na podstawie art. 18 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014, z 1999 r. Nr 38, poz. 360, Nr 49, poz. 485, Nr 70, poz. 778 i Nr 110, poz. 1255, oraz 2000 r. Nr 6, poz. 69, Nr 12, poz. 136, Nr 48, poz. 550, Nr 95, poz. 1041, Nr 119, poz. 1251 i Nr 122, poz. 1315) zarządza się, co następuje:
§ 1
Tworzy się jednostkę budżetową pod nazwą Centrum Egzaminów Medycznych, zwaną dalej „CEM”.
§ 2
1. Siedzibą CEM jest miasto Łódź.
2. CEM ma zasięg ogólnokrajowy.
§ 3
CEM jest podporządkowane Ministrowi Zdrowia.
§ 4
Celem działalności CEM jest organizowanie i przeprowadzanie egzaminów państwowych oraz innych egzaminów z zakresu kształcenia i doskonalenia zawodowego lekarzy, farmaceutów oraz innych osób wykonujących zawody medyczne.
§ 5
CEM kieruje dyrektor powoływany i odwoływany przez Ministra Zdrowia.
§ 6
Strukturę organizacyjną oraz szczegółowy zakres zadań CEM określa statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 7
W realizacji swoich zadań CEM współpracuje z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Ministerstwa Zdrowia oraz innymi podmiotami zajmującymi się problematyką zbieżną z przedmiotem działalności CEM.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Minister Zdrowia
Grzegorz Opala
Załącznik do zarządzenia
Ministra Zdrowia z dnia 31 lipca 2001 r.
STATUT CENTRUM EGZAMINÓW MEDYCZNYCH
§ 1
Centrum Egzaminów Medycznych z siedzibą w Łodzi, zwane dalej „CEM”, jest jednostką budżetową działającą na podstawie:
1) ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.)
2) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 31 lipca 2001 r. w sprawie utworzenia Centrum Egzaminów Medycznych,
3) niniejszego statutu.
§ 2
Zadaniem CEM jest organizowanie i przeprowadzanie egzaminów państwowych oraz innych egzaminów z zakresu kształcenia i doskonalenia zawodowego lekarzy, lekarzy stomatologów, farmaceutów oraz innych osób wykonujących zawody medyczne, a w szczególności:
1) ustalanie regulaminów przeprowadzania egzaminów państwowych oraz egzaminów potwierdzających umiejętności, a następnie przedkładanie ich do zatwierdzenia Ministrowi Zdrowia,
2) przygotowanie i przeprowadzanie egzaminu państwowego kończącego staż podyplomowy, polegające na:
a) opracowaniu regulaminu przeprowadzania egzaminu,
b) opracowaniu banku pytań testowych,
c) przygotowaniu testu na egzamin w danej sesji egzaminacyjnej,
d) ustalaniu kryteriów złożenia egzaminu w danej sesji egzaminacyjnej,
e) powoływaniu komisji egzaminacyjnych na potrzeby danej sesji,
f) wnioskowaniu do Ministra Zdrowia o ustalenie terminu i miejsca egzaminu,
g) organizowaniu egzaminu,
h) dokonywaniu oceny testów i ustalaniu wyników egzaminu,
i) zawiadamianiu Ministra Zdrowia i właściwej okręgowej rady lekarskiej o wynikach egzaminu,
j) dokonywaniu w imieniu Ministra Zdrowia okresowej oceny przebiegu i wyników egzaminów,
k) wydawaniu świadectwa złożenia egzaminu,
l) prowadzenie rejestru wydawanych świadectw złożenia egzaminu.
3) opracowanie trybu postępowania kwalifikacyjnego do rozpoczęcia specjalizacji:
a) ustalanie i opracowanie we współpracy z konsultantami krajowymi egzaminu testowego,
b) ustalanie zakresu i sposobu oceny rozmowy kwalifikacyjnej,
4) organizowanie państwowego egzaminu specjalizacyjnego w zakresie objętym systemem specjalizacji, w tym wnioskowanie do ministra właściwego do spraw zdrowia o wyznaczenie jednolitego terminu dla wszystkich egzaminów testowych:
a) ustalanie i opracowanie w porozumieniu z krajowymi konsultantami oraz właściwymi stowarzyszeniami egzaminów: testowego, ustnego i praktycznego,
b) obsługa działalności komisji egzaminacyjnych,
c) powiadamianie zdających o miejscu i terminie państwowego egzaminu specjalizacyjnego (nie później niż 30 dni przed terminem egzaminu),
d) coroczne ustalanie kryteriów zaliczania egzaminów. o których mowa w pkt 5 oraz ustalanie wyników państwowego egzaminu kończącego specjalizację,
e) nadzór i dokonywanie okresowych ocen z przebiegu egzaminów specjalizacyjnych,
f) wydawanie z upoważnienia ministra właściwego do spraw zdrowia dyplomu specjalisty,
5) Ustalanie po zasięgnięciu opinii Naczelnej Rady Lekarskiej regulaminu przeprowadzania egzaminów kończących szkolenie związane z uzyskiwaniem świadectwa umiejętności,
6) Przeprowadzanie innych egzaminów medycznych zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia, uczelnie medyczne, jednostki badawczo-rozwojowe lub inne podmioty za zgodą Ministra Zdrowia,
7) Opracowanie i bieżąca aktualizacja, w porozumieniu z Krajową Radą Egzaminów Lekarskich, „Syllabusa” dla lekarzy i lekarzy stomatologów,
8) Prowadzenie działalności informacyjnej w obszarze zagadnień będących przedmiotem działalności statutowej.
§ 3
1. Organem jednoosobowym CEM jest dyrektor.
2. Dyrektor reprezentuje CEM na zewnątrz.
3. Dyrektor odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie CEM.
4. Do obowiązków dyrektora CEM należy w szczególności:
1) opracowanie regulaminu pracy i regulaminu premiowania,
2) przyjmowanie i zwalnianie pracowników,
3) organizowanie współpracy z innymi jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi Zdrowia,
4) zarządzanie majątkiem CEM,
5) realizacja zadań statutowych CEM oraz zadań zleconych przez Ministra Zdrowia.
§ 4
1. Zastępców dyrektora powołuje dyrektor CEM.
2. Zastępcy dyrektora mogą podejmować decyzje w imieniu dyrektora CEM w zakresie przez niego określonym.
§ 5
1. W ramach CEM dyrektor tworzy komórki organizacyjne oraz samodzielne stanowiska pracy zabezpieczające realizację zadań, o których mowa w § 2, a w szczególności:
1) do spraw organizacji egzaminów państwowych,
2) do spraw konstrukcji testów,
3) do spraw poligraficznych,
4) do spraw badania i analizy egzaminów,
5) do spraw księgowości i rozliczeń,
6) sekretariat.
2. Szczegółowy zakres i formy działania komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy CEM określa regulamin organizacyjny nadany przez dyrektora po uzyskaniu akceptacji Ministra Zdrowia.
§ 6
Dyrektor CEM może powołać zespoły ekspertów do opracowania zadań wynikających z jego statutowej działalności.
§ 7
1. CEM otrzymuje środki na działalność statutową z budżetu państwa z części 46 - Zdrowie, dział 851 – Ochrona Zdrowia, rozdział 85195 – Pozostała działalność.
2. CEM uzyskuje środki finansowe także z innych tytułów, a w szczególności z:
– opłat egzaminacyjnych w wysokości ustalanej corocznie przez dyrektora na podstawie kalkulacji kosztów, zaakceptowanej przez Ministra Zdrowia,
– innych źródeł dopuszczonych prawem.
§ 8
1. Podstawą gospodarki finansowej CEM jest plan dochodów i wydatków zatwierdzony zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
2. CEM sporządza przewidzianą dla jednostek budżetowych sprawozdawczość budżetową.
§ 9
Zasady wynagradzania pracowników regulują przepisy dotyczące zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach sfery budżetowej działających w ochronie zdrowia.
§ 10
Wątpliwości dotyczące wykładni zapisów niniejszego statutu oraz działania CEM rozstrzyga Minister Zdrowia.
- Data ogłoszenia: 2001-08-01
- Data wejścia w życie: 2001-07-31
- Data obowiązywania: 2001-07-31
- Dokument traci ważność: 2006-06-30
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA