REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2014 poz. 46
ZARZĄDZENIE NR 26
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH
z dnia 23 lipca 2014 r.
w sprawie polityki informacyjnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w obszarze mediów elektronicznych
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Politykę informacyjną w obszarze mediów elektronicznych prowadzi Departament Komunikacji Społecznej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, zwany dalej „Departamentem Komunikacji Społecznej”.
3. Celem polityki informacyjnej w obszarze mediów elektronicznych jest:
1) wykorzystywanie nowoczesnych metod komunikacji z obywatelami;
2) przekazywanie do wiadomości publicznej informacji z zakresu działalności Ministerstwa;
3) zachowanie spójności publikowanych materiałów.
§ 2.
1) materiały przeznaczone do publikacji – istotne z punktu widzenia działalności Ministerstwa projekty aktów normatywnych, raporty, opracowania, informacje o konferencjach, seminariach, spotkaniach, ważnych przedsięwzięciach, inwestycjach, inicjatywach i programach, przygotowywane, opracowywane lub pozyskiwane przez komórki organizacyjne Ministerstwa;
2) media elektroniczne – kanały publikacji informacji w sieci Internet, w tym portale internetowe i media społecznościowe;
3) media społecznościowe – ogół portali społecznościowych i wykorzystywanych przez nie narzędzi do komunikacji z użytkownikami;
4) polityka informacyjna w obszarze mediów elektronicznych – przekazywanie do wiadomości publicznej informacji i komunikatów za pośrednictwem mediów elektronicznych;
5) portal internetowy – dokument lub zbiór dokumentów w języku HTML lub innym, udostępniony w sieci Internet poprzez serwer WWW;
6) portal społecznościowy – portal internetowy funkcjonujący w oparciu o społeczność użytkowników;
7) profil – konto użytkownika na portalu społecznościowym.
§ 3.
§ 4.
2. Materiały, o których mowa w ust. 1, komórki organizacyjne Ministerstwa przekazują do Departamentu Komunikacji Społecznej niezależnie od obowiązku wynikającego z § 4 ust. 1a zarządzenia nr 4 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Materiały, o których mowa w ust. 1, nie podlegają ponownemu przekazaniu do Departamentu Komunikacji Społecznej na podstawie § 4 ust. 1a zarządzenia nr 4 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.
4. Komórki organizacyjne Ministerstwa dokonują weryfikacji merytorycznej przekazywanych do Departamentu Komunikacji Społecznej materiałów przeznaczonych do publikacji.
5. Decyzję o wyborze przekazywanych do Departamentu Komunikacji Społecznej materiałów przeznaczonych do publikacji podejmuje kierownik komórki organizacyjnej, bądź osoba przez niego wskazana.
6. Materiały przeznaczone do publikacji, o których mowa w ust. 1, przekazywane są także na wniosek Dyrektora Departamentu Komunikacji Społecznej bądź wskazanej przez niego osoby.
7. Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej bądź wskazana przez niego osoba może zwrócić się do komórki organizacyjnej o uzupełnienie przekazanych materiałów przeznaczonych do publikacji, o których mowa w ust. 1 i ust. 6.
8. Decyzję w sprawie publikacji materiałów, o których mowa w ust. 1 i ust. 6, podejmuje Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej bądź wskazana przez niego osoba.
9. Departamentowi Komunikacji Społecznej przysługuje uprawnienie do redagowania materiałów przed ich publikacją.
10. Departament Komunikacji Społecznej po zredagowaniu materiałów, o których mowa w ust. 9, może w celu ich weryfikacji, zasięgnąć opinii komórki organizacyjnej, która przekazała te materiały.
§ 5.
2. Portal internetowy, o którym mowa w ust. 1, zawiera informacje opracowane przez Departament Komunikacji Społecznej samodzielnie bądź na podstawie materiałów przeznaczonych do publikacji przekazanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa lub uzyskanych z innych źródeł.
3. Prowadzenie i administrowanie portalu internetowego, o którym mowa w ust. 1, należy do Departamentu Komunikacji Społecznej.
§ 6.
2. Utworzenie dodatkowych portali internetowych, o których mowa w ust. 1, następuje po uzyskaniu pisemnej zgody Dyrektora Departamentu Komunikacji Społecznej.
3. W celu uzyskania zgody Dyrektora Departamentu Komunikacji Społecznej na utworzenie dodatkowego portalu internetowego, o którym mowa w ust. 2, kierownik komórki organizacyjnej przedstawia Dyrektorowi Departamentu Komunikacji Społecznej opis funkcjonowania dodatkowego portalu internetowego, zawierający w szczególności:
1) cel utworzenia dodatkowego portalu internetowego wraz z uzasadnieniem potrzeby jego funkcjonowania;
2) wskazanie powodów, dla których niewystarczająca lub niezasadna jest publikacja określonych materiałów na portalu internetowym, o którym mowa w § 5 ust. 1;
3) wskazanie osoby lub zespołu osób obsługujących i redagujących dodatkowy portal internetowy wraz z zakresem ich obowiązków;
4) rodzaj informacji planowanych do zamieszczenia na dodatkowym portalu internetowym;
5) proponowaną strukturę oraz sposób rozmieszczenia materiałów na dodatkowym portalu internetowym;
6) rodzaj planowanych do zamieszczenia materiałów na dodatkowym portalu internetowym i oszacowanie częstotliwości ich zamieszczania w cyklu miesięcznym;
7) zakładaną liczbę użytkowników unikalnych odwiedzających dodatkowy portal internetowy w cyklu miesięcznym;
8) wskazanie grupy docelowej;
9) sposób ewaluacji efektów funkcjonowania dodatkowego portalu internetowego.
4. Wydając zgodę, o której mowa w ust. 2, Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej określa wymagania techniczne i merytoryczne, które ma spełniać dodatkowy portal internetowy przed jego utworzeniem.
5. Uzyskanie pisemnej zgody, o której mowa w ust. 2, następuje przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia na usługę utworzenia i realizacji dodatkowego portalu internetowego.
6. Szata graficzna i mapa dodatkowego portalu internetowego podlega akceptacji Dyrektora Departamentu Komunikacji Społecznej.
7. Za obsługę i bieżące redagowanie dodatkowego portalu internetowego odpowiedzialna jest osoba lub zespół osób, o których mowa w ust. 3 pkt 3.
8. Komórka organizacyjna odpowiedzialna za funkcjonowanie dodatkowego portalu internetowego przekazuje do Departamentu Komunikacji Społecznej do dnia 15 stycznia i do dnia 15 lipca każdego roku kalendarzowego sprawozdanie zawierające:
1) ocenę realizacji celu funkcjonowania dodatkowego portalu internetowego;
2) liczbę i rodzaj zamieszczonych materiałów;
3) liczbę unikalnych odwiedzających;
4) prognozę dalszego rozwoju dodatkowego portalu internetowego;
5) inne istotne informacje.
9. Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej, po dokonaniu analizy sprawozdania, o którym mowa w ust. 8, podejmuje decyzję o przedłużeniu funkcjonowania dodatkowego portalu internetowego, jego przekształceniu, usunięciu lub włączeniu materiałów na nim opublikowanych do głównego portalu internetowego Ministerstwa.
10. Listę dodatkowych portali internetowych Ministerstwa prowadzi Departament Komunikacji Społecznej.
§ 7.
2. Podstawowymi metodami komunikacji Ministerstwa w mediach społecznościowych są oficjalne profile Ministerstwa na portalach:
1) Facebook – pod adresem http:// www.facebook.com/MSWRP;
2) Twitter – pod adresem http://www.twitter.com/MSW_RP;
3) Flickr – pod adresem http://www.flickr.com/msw_rp.
3. Ministerstwo może posiadać oficjalne profile także na innych portalach społecznościowych.
4. Tworzenie, prowadzenie i zarządzanie profilami utworzonymi przez Ministerstwo w mediach społecznościowych należy do Departamentu Komunikacji Społecznej, z zastrzeżeniem ust. 5.
5. Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej, w szczególnie uzasadnionym przypadku, może udzielić pisemnej zgody komórce organizacyjnej na prowadzenie dodatkowego profilu na wskazanym przez nią portalu społecznościowym.
6. Za obsługę i bieżące redagowanie dodatkowego profilu odpowiedzialna jest komórka organizacyjna, która uzyskała zgodę Dyrektora Departamentu Komunikacji Społecznej, o której mowa w ust. 5.
7. Komórka organizacyjna odpowiedzialna za prowadzenie dodatkowego profilu przekazuje do Departamentu Komunikacji Społecznej do dnia 15 stycznia i do dnia 15 lipca każdego roku sprawozdanie zawierające:
1) ocenę efektów funkcjonowania profilu;
2) liczbę i rodzaj zamieszczonych materiałów;
3) statystyki odwiedzających profil – zależnie od charakterystyki i możliwości technicznych portalu;
4) prognozę dalszego rozwoju profilu;
5) inne istotne informacje.
8. Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej, po dokonaniu analizy sprawozdania, o którym mowa w ust. 7, podejmuje decyzję o przedłużeniu funkcjonowania profilu, zmianie sposobu jego prowadzenia, usunięciu lub włączeniu treści na nim opublikowanych do podstawowych profili Ministerstwa.
9. Listę profili prowadzonych przez Ministerstwo w mediach społecznościowych prowadzi Departament Komunikacji Społecznej.
§ 8.
2. Uprawnienie, o którym mowa w ust. 1, wykonuje osoba wskazana przez Dyrektora Departamentu Komunikacji Społecznej.
§ 9.
2. W sprawie profili utworzonych przez Departament Komunikacji Społecznej nie stosuje się przepisów § 7 ust. 5–8 oraz § 11.
§ 10.
1) cel funkcjonowania dodatkowego portalu internetowego wraz z uzasadnieniem i wskazaniem powodów, dla których niewystarczająca lub niezasadna jest publikacja określonych materiałów i informacji na głównym portalu internetowym;
2) wskazanie osoby lub zespołu osób obsługujących i redagujących dodatkowy portal internetowy – wraz z podziałem obowiązków;
3) dotychczasowe efekty funkcjonowania dodatkowego portalu internetowego;
4) liczbę i rodzaj zamieszczonych materiałów;
5) liczbę unikalnych odwiedzających w ostatnim roku z podziałem na miesiące;
6) prognozę dalszego rozwoju dodatkowego portalu internetowego.
2. Po uzyskaniu informacji, o której mowa w ust. 1, Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej podejmie decyzję o przedłużeniu funkcjonowania dodatkowego portalu internetowego, jego przekształceniu, usunięciu lub włączeniu treści na nim opublikowanych do głównego portalu internetowego Ministerstwa.
3. Do dodatkowych portali internetowych, o których mowa w ust. 1, stosuje się przepisy § 6 ust. 8 i ust. 9.
§ 11.
1) ocenę efektów funkcjonowania profilu;
2) liczbę i rodzaj zamieszczonych materiałów;
3) statystyki odwiedzających profil – zależnie od charakterystyki i możliwości technicznych portalu;
4) prognozę dalszego rozwoju profilu;
5) inne istotne informacje.
2. Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej, po analizie informacji, o której mowa w ust. 1, podejmuje decyzję o przedłużeniu funkcjonowania profilu, zmianie sposobu jego prowadzenia, usunięciu lub włączeniu treści na nim opublikowanych do podstawowych profili Ministerstwa.
3. Do dodatkowych profili, o których mowa w ust. 1, stosuje się przepisy § 7 ust. 7 i ust. 8.
§ 12.
Minister Spraw Wewnętrznych: B. Sienkiewicz
- Data ogłoszenia: 2014-07-30
- Data wejścia w życie: 2014-08-07
- Data obowiązywania: 2014-08-07
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA