REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2024 poz. 122
ZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 18 grudnia 2024 r.
w sprawie Komitetu Ryzyka Operacyjnego w Ministerstwie Finansów
Na podstawie art. 68 ust. 2 pkt 7 i art. 69 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530, 1572, 1717 i 1756) zarządza się, co następuje:
§ 1.
§ 2.
§ 3.
1) Przewodniczący Komitetu - Dyrektor Generalny Ministerstwa Finansów, zwanego dalej „Ministerstwem”;
2) kierujący:
a) Biurem Dyrektora Generalnego w Ministerstwie,
b) Biurem Kontroli i Audytu Wewnętrznego w Ministerstwie,
c) Biurem Ministra w Ministerstwie,
d) Departamentem Bezpieczeństwa w Ministerstwie,
e) Departamentem Finansów i Księgowości w Ministerstwie,
f) Departamentem Organizacji Krajowej Administracji Skarbowej w Ministerstwie,
g) Departamentem Prawnym w Ministerstwie,
h) Departamentem Strategii w Ministerstwie,
i) Departamentem Transformacji Cyfrowej w Ministerstwie,
j) Zespołem do spraw Ryzyka Operacyjnego w Departamencie Bezpieczeństwa w Ministerstwie
- członkowie Komitetu.
2. Sekretarzem Komitetu jest pracownik Zespołu do spraw Ryzyka Operacyjnego w Departamencie Bezpieczeństwa, zwany dalej „Sekretarzem Komitetu”, wyznaczony przez kierującego Departamentem Bezpieczeństwa w Ministerstwie.
§ 4.
§ 5.
1) wydawanie rekomendacji i formułowanie wniosków usprawniających system zarządzania ryzykiem operacyjnym w Ministerstwie na podstawie okresowych raportów i doraźnych informacji;
2) wydawanie opinii do okresowych raportów i doraźnych informacji związanych z obszarem ryzyka operacyjnego;
3) opiniowanie regulacji wewnętrznych opracowywanych w Ministerstwie z obszaru zarządzania ryzykiem operacyjnym.
§ 6.
§ 7.
1) weryfikacja kompletności dokumentów skierowanych do rozpatrzenia przez Komitet;
2) dystrybucja materiałów związanych z posiedzeniami Komitetu;
3) archiwizowanie dokumentacji z działalności Komitetu.
§ 8.
2. W uzasadnionych przypadkach z własnej inicjatywy Przewodniczący Komitetu lub Minister Finansów albo na wniosek członków Komitetu lub kierującego komórką organizacyjną Ministerstwa może zwołać dodatkowe posiedzenie Komitetu.
3. Posiedzenia Komitetu odbywają się w siedzibie Ministerstwa lub przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, umożliwiających transmisję posiedzenia Komitetu w czasie rzeczywistym oraz dwustronną komunikację w czasie rzeczywistym, umożliwiającą osobom biorącym udział w posiedzeniu Komitetu wypowiadanie się w toku jego posiedzenia.
4. Sekretarz Komitetu przesyła Przewodniczącemu Komitetu i członkom Komitetu oraz osobom zaproszonym na posiedzenie Komitetu, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na co najmniej 5 dni roboczych przed planowanym terminem posiedzenia Komitetu, informacje o terminie, miejscu lub sposobie przeprowadzenia posiedzenia oraz porządek obrad posiedzenia Komitetu.
5. Porządek posiedzenia Komitetu może zostać zmieniony lub uzupełniony z własnej inicjatywy przez Przewodniczącego Komitetu, Ministra Finansów lub na wniosek członka Komitetu lub kierującego komórką organizacyjną Ministerstwa, złożony za pośrednictwem Sekretarza Komitetu przed posiedzeniem Komitetu.
§ 9.
2. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komitetu na posiedzeniu Komitetu jego zadania wykonuje wskazany przez niego członek Komitetu.
3. W przypadku braku możliwości udziału członka Komitetu w posiedzeniu Komitetu, członek ten może wyznaczyć do udziału w posiedzeniu Komitetu osobę zastępującą z prawem uzgadniania stanowisk i głosowania. Informacja o wyznaczeniu osoby zastępującej jest przesyłana przed terminem posiedzenia na adres: ryzyko_operacyjne@mf.gov.pl.
§ 10.
2. W przypadku braku możliwości uzgodnienia stanowisk, projekt rozstrzygnięcia jest poddawany pod głosowanie.
3. Rozstrzygnięcia w drodze głosowania zapadają zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Komitetu, a w razie równej liczby głosów - rozstrzyga głos Przewodniczącego Komitetu.
4. Kierujący Biurem Kontroli i Audytu Wewnętrznego w Ministerstwie albo osoba go zastępująca w posiedzeniu Komitetu nie bierze udziału w uzgadnianiu stanowisk i głosowaniu.
§ 11.
2. Sekretarz Komitetu przekazuje projekt protokołu do akceptacji obecnym na posiedzeniu Komitetu członkom Komitetu lub osobom zastępującym wskazując termin 5 dni roboczych od otrzymania projektu protokołu na zgłaszanie uwag. Brak uwag w terminie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, jest równoznaczny z akceptacją protokołu.
3. Protokół podpisuje Przewodniczący Komitetu.
4. Sekretarz Komitetu udostępnia zaakceptowany protokół członkom Komitetu.
§ 12.
2. Sprawozdanie podpisuje Przewodniczący Komitetu.
3. Sekretarz Komitetu udostępnia Ministrowi Finansów sprawozdanie z działalności Komitetu.
§ 13.
§ 14.
§ 15.
§ 16.
Minister Finansów: A. Domański
1) Minister Finansów kieruje działami administracji rządowej - budżet, finanse publiczne i instytucje finansowe, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 2710).
- Data ogłoszenia: 2024-12-23
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA