REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2024 poz. 122

ZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)

z dnia 18 grudnia 2024 r.

w sprawie Komitetu Ryzyka Operacyjnego w Ministerstwie Finansów

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 68 ust. 2 pkt 7 i art. 69 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530, 1572, 1717 i 1756) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Powołuje się Komitet Ryzyka Operacyjnego w Ministerstwie Finansów, zwany dalej Komitetem”.

§ 2.

Komitet pełni funkcję doradczą dla Ministra Finansów w obszarze zarządzania ryzykiem operacyjnym.

§ 3.

1. W skład Komitetu wchodzą:

1) Przewodniczący Komitetu - Dyrektor Generalny Ministerstwa Finansów, zwanego dalej Ministerstwem”;

2) kierujący:

a) Biurem Dyrektora Generalnego w Ministerstwie,

b) Biurem Kontroli i Audytu Wewnętrznego w Ministerstwie,

c) Biurem Ministra w Ministerstwie,

d) Departamentem Bezpieczeństwa w Ministerstwie,

e) Departamentem Finansów i Księgowości w Ministerstwie,

f) Departamentem Organizacji Krajowej Administracji Skarbowej w Ministerstwie,

g) Departamentem Prawnym w Ministerstwie,

h) Departamentem Strategii w Ministerstwie,

i) Departamentem Transformacji Cyfrowej w Ministerstwie,

j) Zespołem do spraw Ryzyka Operacyjnego w Departamencie Bezpieczeństwa w Ministerstwie

- członkowie Komitetu.

2. Sekretarzem Komitetu jest pracownik Zespołu do spraw Ryzyka Operacyjnego w Departamencie Bezpieczeństwa, zwany dalej Sekretarzem Komitetu”, wyznaczony przez kierującego Departamentem Bezpieczeństwa w Ministerstwie.

§ 4.

W posiedzeniach Komitetu mogą brać udział, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Komitetu, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne do wykonywania zadań Komitetu, zaproszone z własnej inicjatywy przez Przewodniczącego Komitetu, Ministra Finansów lub na wniosek członka Komitetu.

§ 5.

Do zadań Komitetu należy w szczególności:

1) wydawanie rekomendacji i formułowanie wniosków usprawniających system zarządzania ryzykiem operacyjnym w Ministerstwie na podstawie okresowych raportów i doraźnych informacji;

2) wydawanie opinii do okresowych raportów i doraźnych informacji związanych z obszarem ryzyka operacyjnego;

3) opiniowanie regulacji wewnętrznych opracowywanych w Ministerstwie z obszaru zarządzania ryzykiem operacyjnym.

§ 6.

Przewodniczący Komitetu ustala porządek obrad posiedzeń Komitetu, zwołuje posiedzenia i kieruje jego pracami.

§ 7.

Do zadań Sekretarza Komitetu należy:

1) weryfikacja kompletności dokumentów skierowanych do rozpatrzenia przez Komitet;

2) dystrybucja materiałów związanych z posiedzeniami Komitetu;

3) archiwizowanie dokumentacji z działalności Komitetu.

§ 8.

1 Posiedzenia Komitetu odbywają się nie rzadziej niż raz na kwartał.

2. W uzasadnionych przypadkach z własnej inicjatywy Przewodniczący Komitetu lub Minister Finansów albo na wniosek członków Komitetu lub kierującego komórką organizacyjną Ministerstwa może zwołać dodatkowe posiedzenie Komitetu.

3. Posiedzenia Komitetu odbywają się w siedzibie Ministerstwa lub przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, umożliwiających transmisję posiedzenia Komitetu w czasie rzeczywistym oraz dwustronną komunikację w czasie rzeczywistym, umożliwiającą osobom biorącym udział w posiedzeniu Komitetu wypowiadanie się w toku jego posiedzenia.

4. Sekretarz Komitetu przesyła Przewodniczącemu Komitetu i członkom Komitetu oraz osobom zaproszonym na posiedzenie Komitetu, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na co najmniej 5 dni roboczych przed planowanym terminem posiedzenia Komitetu, informacje o terminie, miejscu lub sposobie przeprowadzenia posiedzenia oraz porządek obrad posiedzenia Komitetu.

5. Porządek posiedzenia Komitetu może zostać zmieniony lub uzupełniony z własnej inicjatywy przez Przewodniczącego Komitetu, Ministra Finansów lub na wniosek członka Komitetu lub kierującego komórką organizacyjną Ministerstwa, złożony za pośrednictwem Sekretarza Komitetu przed posiedzeniem Komitetu.

§ 9.

1. Posiedzenia Komitetu odbywają się w obecności co najmniej połowy członków Komitetu.

2. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komitetu na posiedzeniu Komitetu jego zadania wykonuje wskazany przez niego członek Komitetu.

3. W przypadku braku możliwości udziału członka Komitetu w posiedzeniu Komitetu, członek ten może wyznaczyć do udziału w posiedzeniu Komitetu osobę zastępującą z prawem uzgadniania stanowisk i głosowania. Informacja o wyznaczeniu osoby zastępującej jest przesyłana przed terminem posiedzenia na adres: ryzyko_operacyjne@mf.gov.pl.

§ 10.

1. Komitet podejmuje rozstrzygnięcia w drodze uzgodnienia stanowisk.

2. W przypadku braku możliwości uzgodnienia stanowisk, projekt rozstrzygnięcia jest poddawany pod głosowanie.

3. Rozstrzygnięcia w drodze głosowania zapadają zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Komitetu, a w razie równej liczby głosów - rozstrzyga głos Przewodniczącego Komitetu.

4. Kierujący Biurem Kontroli i Audytu Wewnętrznego w Ministerstwie albo osoba go zastępująca w posiedzeniu Komitetu nie bierze udziału w uzgadnianiu stanowisk i głosowaniu.

§ 11.

1. Z posiedzenia Komitetu Sekretarz Komitetu sporządza protokół.

2. Sekretarz Komitetu przekazuje projekt protokołu do akceptacji obecnym na posiedzeniu Komitetu członkom Komitetu lub osobom zastępującym wskazując termin 5 dni roboczych od otrzymania projektu protokołu na zgłaszanie uwag. Brak uwag w terminie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, jest równoznaczny z akceptacją protokołu.

3. Protokół podpisuje Przewodniczący Komitetu.

4. Sekretarz Komitetu udostępnia zaakceptowany protokół członkom Komitetu.

§ 12.

1. Z działalności Komitetu do ostatniego dnia lutego danego roku Sekretarz Komitetu sporządza sprawozdanie za rok poprzedni.

2. Sprawozdanie podpisuje Przewodniczący Komitetu.

3. Sekretarz Komitetu udostępnia Ministrowi Finansów sprawozdanie z działalności Komitetu.

§ 13.

Obsługę administracyjno-techniczną posiedzeń Komitetu zapewnia Departament Bezpieczeństwa w Ministerstwie.

§ 14.

Przewodniczący Komitetu zwołuje pierwsze posiedzenie Komitetu w terminie do dnia 31 marca 2025 r.

§ 15.

Pierwsze sprawozdanie z działalności Komitetu jest sporządzone za okres od dnia wejścia w życie zarządzenia do dnia 31 grudnia 2025 r.

§ 16.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 r.

Minister Finansów: A. Domański


1) Minister Finansów kieruje działami administracji rządowej - budżet, finanse publiczne i instytucje finansowe, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 2710).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2024-12-23
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA