REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2024 poz. 50
ZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 6 maja 2024 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Finansów
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188 oraz z 2023 r. poz. 1195, 1234 i 1641) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1) w § 3 w ust. 1:
a) uchyla się pkt 3,
b) uchyla się pkt 5,
c) po pkt 5 dodaje się pkt 5a w brzmieniu:
„5a) Departament Bezpieczeństwa - DBE;”,
d) po pkt 18 dodaje się pkt 18a w brzmieniu:
„18a) Departament Międzynarodowej Polityki Podatkowej - DMP;”,
e) po pkt 24 dodaje się pkt 24a w brzmieniu:
„24a) Departament Podatków i Opłat Stanowiących Dochód Jednostek Samorządu Terytorialnego - DPL;”,
f) uchyla się pkt 28,
g) po pkt 32a dodaje się pkt 32b i 32c w brzmieniu:
„32b) Departament Systemu Podatkowego - DTS;
32c) Departament Transformacji Cyfrowej - DTC;”,
h) uchyla się pkt 35b,
i) uchyla się pkt 37,
j) w pkt 42 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 43-45 w brzmieniu:
„43) Biuro Logistyki - BLG;
44) Biuro Ochrony Informacji Niejawnych - BIN;
45) Biuro Zamówień Publicznych i Obiegu Dokumentów - BZP.”;
2) w § 4 uchyla się ust. 3;
3) w § 9 w ust. 4, w § 11 w ust. 3, w § 52 w ust. 2 w pkt 1 wyrazy „Biuro Administracyjne” zastępuje się wyrazami „Biuro Logistyki”;
4) w § 27:
a) uchyla się ust. 1,
b) ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:
„2. Komórki organizacyjne właściwe w sprawach prowadzenia legislacji uzgadniają z Departamentem Systemu Podatkowego zasadność wydania interpretacji ogólnej lub ogólnych wyjaśnień przepisów prawa podatkowego dotyczących stosowania tych przepisów (objaśnień podatkowych).
3. Jednostki organizacyjne KAS w Ministerstwie uzgadniają stanowisko KAS w zakresie proponowanych rozwiązań legislacyjnych z:
1) Departamentem Orzecznictwa Podatkowego - w zakresie dotyczącym prawa podatkowego,
2) Departamentem Kluczowych Podmiotów - w zakresie schematów podatkowych, klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania, środków ograniczających umowne korzyści, porozumienia inwestycyjnego, przeciwdziałania nadużyciom w operacjach transgranicznych, uprzednich porozumień cenowych i procedur wzajemnego porozumiewania się mających na celu uniknięcie podwójnego opodatkowania podmiotów powiązanych oraz współdziałania,
3) Departamentem Współpracy Międzynarodowej Krajowej Administracji Skarbowej - w zakresie wymiany informacji podatkowych,
4) Departamentem Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej - w zakresie Kodeksu karnego skarbowego,
5) Departamentem Poboru Podatków - w zakresie postępowania egzekucyjnego w administracji
- które przekazują stanowisko KAS do właściwych w sprawach prowadzenia legislacji komórek organizacyjnych.”;
5) w § 29:
a) w ust. 2 wyrazy „Departamentem Analiz Podatkowych” zastępuje się wyrazami „Departamentem Systemu Podatkowego”,
b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Jednostki organizacyjne KAS w Ministerstwie przedstawiają stanowisko do projektów, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a oraz e, do:
1) Departamentu Orzecznictwa Podatkowego - w zakresie, o którym mowa w § 27 ust. 3 pkt 1,
2) Departamentu Kluczowych Podmiotów - w zakresie, o którym mowa w § 27 ust. 3 pkt 2,
3) Departamentu Współpracy Międzynarodowej Krajowej Administracji Skarbowej - w zakresie, o którym mowa w § 27 ust. 3 pkt 3,
4) Departamentu Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej - w zakresie, o którym mowa w § 27 ust. 3 pkt 4,
5) Departamentu Poboru Podatków - w zakresie, o którym mowa w § 27 ust. 3 pkt 5,
6) Departamentu Organizacji Krajowej Administracji Skarbowej - w zakresie innym niż określony w § 27 ust. 3
- które opracowują stanowisko KAS do tych projektów.”;
6) w § 30 w ust. 1 w pkt 15:
a) lit. d otrzymuje brzmienie:
„d) Departamentem Bezpieczeństwa w zakresie spraw związanych z cyberbezpieczeństwem, bezpieczeństwem informacji, z wyłączeniem bezpieczeństwa i ochrony informacji niejawnych, w tym danych osobowych, spraw obronnych, zarządzaniem kryzysowym, ryzykiem operacyjnym, ciągłością działania w Ministerstwie i jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych,”,
b) po lit. d dodaje się lit. da w brzmieniu:
„da) Biurem Ochrony Informacji Niejawnych w zakresie spraw związanych z bezpieczeństwem i ochroną informacji niejawnych,”,
c) w lit. l wyrazy „Departamentem Zarządzania Informatyzacją” zastępuje się wyrazami „Departamentem Transformacji Cyfrowej”,
d) w lit. p wyrazy „Biurem Administracyjnym” zastępuje się wyrazami „Biurem Zamówień Publicznych i Obiegu Dokumentów”;
7) uchyla się § 33;
8) uchyla się § 35;
9) po § 35 dodaje się § 35a w brzmieniu:
„§ 35a. 1. Departament Bezpieczeństwa odpowiada za realizację zadań związanych z cyberbezpieczeństwem, ochroną fizyczną, zarządzaniem bezpieczeństwem informacji, z wyłączeniem informacji niejawnych, w tym ochroną danych osobowych, obroną cywilną, ryzykiem operacyjnym, zarządzaniem kryzysowym, w tym ochroną infrastruktury krytycznej, pozamilitarnym przygotowaniem obronnym oraz za obsługę organizacyjną IOD.
2. Do zadań Departamentu należy w szczególności:
1) określanie zasad w zakresie cyberbezpieczeństwa, bezpieczeństwa informacji, w tym ochrony informacji przetwarzanych w systemach informatycznych oraz nadzór nad ich stosowaniem, z wyłączeniem informacji niejawnych;
2) koordynowanie zarządzania ryzykiem w bezpieczeństwie informacji, z wyłączeniem informacji niejawnych;
3) realizowanie działań w zakresie cyberbezpieczeństwa, zarządzania bezpieczeństwem informacji w Ministerstwie i jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych, z wyłączeniem informacji niejawnych;
4) koordynowanie i wspieranie działań komórek organizacyjnych w zakresie cyberbezpieczeństwa, bezpieczeństwa informacji, z wyłączeniem informacji niejawnych, w tym ochrony danych osobowych;
5) organizowanie ruchu osobowego, materiałowego i samochodowego w Ministerstwie;
6) zapewnienie ochrony osób i mienia w Ministerstwie;
7) realizowanie zadań w zakresie obrony cywilnej w Ministerstwie;
8) zabezpieczenie przeciwpożarowe budynków Ministerstwa;
9) określanie standardów zabezpieczeń systemów infrastruktury teleinformatycznej, z wyłączeniem systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne, oraz nadzór nad CIRF w zakresie wdrażania i monitorowania tych zabezpieczeń;
10) współpraca z izbą rozliczeniową w rozumieniu działu IIIB Ordynacji podatkowej, w zakresie:
a) wprowadzania środków zabezpieczających proces przetwarzania i przechowywania danych osobowych w związku z dostępem Szefa KAS do systemu teleinformatycznego izby rozliczeniowej (STIR),
b) naruszenia zasad lub uchybień dotyczących bezpieczeństwa danych lub komunikacji ze STIR, w tym obsługa, we współpracy z CIRF, powiadomień izby rozliczeniowej o naruszeniu zasad lub uchybień dotyczących bezpieczeństwa danych lub komunikacji ze STIR;
11) realizowanie działań w zakresie zarządzania ciągłością działania w Ministerstwie i jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych;
12) projektowanie, utrzymywanie, rozwijanie i integrowanie architektury procesów biznesowych Ministerstwa oraz jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych;
13) realizowanie oraz koordynowanie działań związanych z:
a) zarządzaniem kryzysowym w rozumieniu ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 122),
b) zadaniami obronnymi wynikającymi z ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz. U. z 2024 r. poz. 248);
14) organizowanie oraz koordynowanie udziału Ministerstwa oraz jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych w krajowych i międzynarodowych ćwiczeniach i testach z obszarów zarządzania kryzysowego, spraw obronnych, ciągłości działania w Ministerstwie, cyberbezpieczeństwa i bezpieczeństwa informacji;
15) obsługa Pełnomocnika Ministra Finansów do Spraw HNS;
16) zarządzanie ryzykiem operacyjnym w Ministerstwie.”;
10) w § 48 w ust. 2 w pkt 8 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 9 w brzmieniu:
„9) koordynacja realizacji w KAS Globalnych Zasad Przeciwdziałania Erozji Podstawy Opodatkowania (zasady GloBE).”;
11) po § 48 dodaje się § 48a w brzmieniu:
„§ 48a. 1. Departament Międzynarodowej Polityki Podatkowej:
1) jest właściwy w sprawach regulowanych:
a) ustawą z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 226, z późn. zm.) - w zakresie cen transferowych oraz przypisywania dochodu do zagranicznego zakładu,
b) ustawą z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych - w zakresie cen transferowych oraz przypisywania dochodu do zagranicznego zakładu,
c) ustawą z dnia 16 października 2019 r. o rozstrzyganiu sporów dotyczących podwójnego opodatkowania oraz zawieraniu uprzednich porozumień cenowych,
d) ustawą z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami (Dz. U. z 2023 r. poz. 241),
e) ustawą z dnia 9 października 2015 r. o wykonywaniu Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA (Dz. U. z 2023 r. poz. 41),
f) ustawą z dnia 15 grudnia 2016 r. o zasadach unikania podwójnego opodatkowania oraz zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu stosowanych przez Rzeczpospolitą Polską i terytorium, do którego stosuje się prawo podatkowe należące do właściwości Ministra Finansów Tajwanu (Dz. U. poz. 2244),
g) konwencją 90/436/EEC z dnia 23 lipca 1990 r. w sprawie eliminowania podwójnego opodatkowania w przypadku korekty zysków przedsiębiorstw powiązanych (Dz. Urz. UE C 160 z 30.06.2005, str. 11, z późn. zm.),
h) w międzynarodowych umowach w zakresie unikania podwójnego opodatkowania, uchylania się od opodatkowania oraz wymiany informacji podatkowych, w zakresie niezastrzeżonym dla innych komórek organizacyjnych
- oraz prowadzenia legislacji w tym zakresie;
2) odpowiada za prowadzenie polityki w zakresie podatkowego prawa międzynarodowego oraz podatkowej współpracy międzynarodowej, w tym przeciwdziałania szkodliwym praktykom podatkowym oraz wymianie informacji podatkowych.
2. Do zadań Departamentu należy w szczególności:
1) współpraca międzynarodowa w zakresie właściwości Departamentu, w szczególności udział w pracach Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), Światowego Forum do Spraw Przejrzystości i Wymiany Informacji dla Celów Podatkowych, Rady Unii Europejskiej, Komisji Europejskiej oraz Organizacji Narodów Zjednoczonych;
2) negocjowanie projektów umów międzynarodowych w zakresie unikania podwójnego opodatkowania, przeciwdziałania uchylaniu się od opodatkowania oraz wymiany informacji podatkowych;
3) wypracowywanie, w ramach procedur wzajemnego porozumiewania, porozumień z zakresu unikania i eliminowania podwójnego opodatkowania, z wyłączeniem spraw indywidualnych;
4) koordynowanie prowadzenia postępowań arbitrażowych w sprawach nierozstrzygniętych w drodze wzajemnego porozumienia w sprawach indywidualnych, z wyłączeniem spraw z zakresu cen transferowych oraz przypisywania dochodu do zakładu zagranicznego.”;
12) w § 49 w pkt 1 lit. h otrzymuje brzmienie:
„h) kontrolami oraz stosowaniem procedur kontroli w obszarze wymiany informacji podatkowych, o których mowa w art. 68 oraz art. 87a ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami oraz art. 8 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o wykonywaniu Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA;”;
13) w § 52 w ust. 2 w pkt 2 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 3 w brzmieniu:
„3) realizowanie zadań związanych z umową o świadczenie usług, o której mowa w art. 9 ustawy z dnia 29 kwietnia 2016 r. o szczególnych zasadach wykonywania niektórych zadań dotyczących informatyzacji w zakresie działów administracji rządowej budżet i finanse publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 186), w zakresie systemu poboru opłaty elektronicznej.”;
14) w § 53 w ust. 2 w pkt 6 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 7 w brzmieniu:
„7) koordynowanie działań dotyczących informatyzacji KAS w obszarze potrzeb biznesowych dotyczących rozwoju oraz utrzymania usług i systemów informatycznych.”;
15) w § 54:
a) w pkt 1:
- lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) ustawą z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, z wyłączeniem cen transferowych oraz przypisywania dochodu do zagranicznego zakładu,”,
- lit. c otrzymuje brzmienie:
„c) ustawą z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, z wyłączeniem cen transferowych oraz przypisywania dochodu do zagranicznego zakładu,”,
- uchyla się lit. f,
- uchyla się lit. h-i,
- po lit. i dodaje się lit. j w brzmieniu:
„j) ustawą z dnia 15 stycznia 2016 r. o podatku od niektórych instytucji finansowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 623)”,
b) uchyla się pkt 3;
16) po § 54 dodaje się § 54a w brzmieniu:
„§ 54a. Departament Podatków i Opłat Stanowiących Dochód Jednostek Samorządu Terytorialnego:
1) jest właściwy w sprawach regulowanych:
a) ustawą z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2023 r. poz. 2151), w zakresie opłaty za zezwolenie na obrót hurtowy napojami alkoholowymi oraz za zezwolenie na wyprzedaż posiadanych zapasów napojów alkoholowych, w części dotyczącej opłaty za napoje alkoholowe w opakowaniach jednostkowych o ilości nominalnej napoju nieprzekraczającej 300 ml,
b) ustawą z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn (Dz. U. z 2024 r. poz. 596),
c) ustawą z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 333, z późn. zm.),
d) ustawą z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 70, z późn. zm.),
e) ustawą z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 295),
f) ustawą z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 888, z późn. zm.),
g) ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
- oraz prowadzenia legislacji w tym zakresie;
2) realizuje zadania związane z ewidencją podatkową nieruchomości w zakresie jej współdziałania ze Zintegrowanym System Informacji o Nieruchomościach (ZSiN) oraz z tworzeniem koncepcji rozwiązań usprawniających realizację polityki podatkowej gmin, w tym zapewnienie informacji do monitorowania systemu opodatkowania nieruchomości.”;
17) w § 56:
a) w pkt 1 w lit. b dodaje się przecinek i lit. c w brzmieniu:
„c) ustawą z dnia 6 lipca 2016 r. o podatku od sprzedaży detalicznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 148)”,
b) w pkt 3 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 4 i 5 w brzmieniu:
„4) opracowuje analizy dotyczące skali nieprzestrzegania obowiązków podatkowych oraz analizy preferencji podatkowych w najważniejszych fiskalnie podatkach stanowiących dochód budżetu państwa lub jednostek samorządu terytorialnego;
5) współpracuje z uczelniami wyższymi, instytutami badawczymi i innymi jednostkami naukowymi w zakresie identyfikowania i wykorzystywania dorobku naukowego w obszarach działalności Ministerstwa.”;
18) uchyla się § 58;
19) w § 60:
a) pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) opracowywanie i nadzorowanie wdrożenia strategii doświadczeń klientów KAS, w tym:
a) opracowywanie i wdrażanie procedur i standardów obsługi klientów KAS,
b) zarządzanie obsługą we wszystkich kanałach kontaktu w KAS i podnoszenie jej jakości,
c) projektowanie i prowadzenie badań związanych z jakością obsługi klientów KAS we wszystkich kanałach kontaktu w KAS,
d) badań użyteczności serwisów online KAS;”,
b) uchyla się pkt 4;
20) po § 61a dodaje się § 61b i § 61c w brzmieniu:
„§ 61b. 1 Departament Systemu Podatkowego:
1) jest właściwy w sprawach regulowanych:
a) Ordynacją podatkową,
b) ustawą z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 2117),
c) ustawą z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2023 r. poz. 2505, z późn. zm.),
d) ustawą z dnia 11 października 2013 r. o wzajemnej pomocy przy dochodzeniu podatków, należności celnych i innych należności pieniężnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 2009),
e) Kodeksem karnym skarbowym
- oraz prowadzenia legislacji w tym zakresie.
2. Do zadań Departamentu należy w szczególności:
1) realizowanie zadań związanych z opracowywaniem analiz porównawczych dotyczących przyjętych w innych krajach rozwiązań legislacyjnych i dokonywanie oceny zasadności oraz możliwości ich przeniesienia na grunt polskiego prawa podatkowego;
2) monitorowanie ustawodawstwa, orzecznictwa oraz dorobku doktryny prawa państw członkowskich UE i OECD w zakresie rozwiązań o charakterze uszczelniającym system podatkowy, proprzedsiębiorczym i budżetowym;
3) wykonywanie zadań w zakresie nadzoru nad Instytutem Finansów;
4) wspieranie komórek organizacyjnych w zakresie opracowywania oceny skutków regulacji dołączanych do projektów aktów normatywnych w części dotyczącej rozwiązań funkcjonujących w innych krajach;
5) realizacja zadań w zakresie spraw związanych z systemem podatkowym;
6) prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem odwołań, o których mowa w art. 119zzj § 2 Ordynacji podatkowej;
7) koordynowanie działań dotyczących ułatwień w zakresie podatków dla przedsiębiorców;
8) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem członków:
a) Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do Spraw Doradztwa Podatkowego,
b) Rady do Spraw Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania.
3. Departament zapewnia obsługę administracyjno-biurową:
1) Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do Spraw Doradztwa Podatkowego;
2) Rady do Spraw Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania.
§ 61c. Departament Transformacji Cyfrowej realizuje zadania związane:
1) z wyznaczaniem strategii i kierunków rozwoju informatyzacji w Ministerstwie i KAS, w tym w zakresie rozwoju i utrzymania usług informatycznych, we współpracy z Szefem KAS;
2) z utrzymywaniem modelu architektury systemu informacyjnego oraz analizą strategicznych dokumentów Ministerstwa i KAS w zakresie wymagań dla architektury systemu informacyjnego;
3) z koordynowaniem spraw dotyczących budowy, rozwoju usług i systemów informatycznych, w tym realizowanych w ramach projektów, w Ministerstwie oraz KAS;
4) z koordynowaniem spraw związanych z utrzymaniem usług i systemów informatycznych, w tym utrzymywanych przez CIRF na rzecz Ministerstwa oraz KAS;
5) ze sprawami regulowanymi ustawą z dnia 29 kwietnia 2016 r. o szczególnych zasadach wykonywania niektórych zadań dotyczących informatyzacji w zakresie działów administracji rządowej budżet i finanse publiczne, w tym w zakresie realizacji umowy o świadczenie usług, o której mowa w art. 9 tej ustawy, z wyłączeniem spraw związanych z umową dotyczącą systemu poboru opłaty elektronicznej;
6) ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością CIRF, z wyłączeniem zadań realizowanych przez Departament Bezpieczeństwa;
7) z weryfikowaniem i akceptowaniem budżetu CIRF, w tym monitorowaniem realizacji planu zamówień publicznych oraz rozliczaniem programów inwestycyjnych;
8) z dostarczaniem, wdrażaniem i utrzymywaniem nowoczesnych rozwiązań w zakresie robotyzacji procesów, w tym rozwiązań informatycznych, we współpracy z komórkami organizacyjnymi oraz jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi;
9) z koordynowaniem współpracy z jednostkami administracji publicznej w obszarze informatyki i informatyzacji.”;
21) uchyla się § 65;
22) w § 66 w ust. 2 w pkt 15 skreśla się wyrazy „oraz opłaty za przejazd autostradą, o której mowa w ustawie z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym”;
23) uchyla się § 67;
24) dodaje się § 73-75 w brzmieniu:
„§ 73. 1 Biuro Logistyki odpowiada za realizację zadań Dyrektora Generalnego Ministerstwa związanych z zapewnieniem warunków działania i funkcjonowania Ministerstwa w zakresie:
1) zarządzania nieruchomością położoną przy ul. Świętokrzyskiej 12 w Warszawie oraz lokalami Ministerstwa, w tym zapewnienia niezbędnych usług i dostaw oraz rozliczeń związanych z ich eksploatacją;
2) zapewnienia gotowości eksploatacyjnej nieruchomości i lokali wskazanych w pkt 1, z wyłączeniem infrastruktury i systemów pozostających w zakresie zadań pozostałych komórek organizacyjnych;
3) zapewnienia obsługi gospodarczej nieruchomości i lokali, o których mowa w pkt 1;
4) organizacji stanowisk pracy, wyposażenia pracowników w meble, sprzęt biurowy i materiały biurowe oraz gospodarowania mieniem, w tym mieniem IT użyczonym przez CIRF na rzecz Ministerstwa, a także zapewnienia dostępu do innych usług i dostaw niezbędnych do funkcjonowania Ministerstwa, z wyłączeniem zadań zastrzeżonych dla innych komórek organizacyjnych;
5) realizacji usług transportowych.
2. Biuro Logistyki współpracuje z CIRF przez umożliwienie wykonywania zadań z zakresu IT na rzecz Ministerstwa, w szczególności w zakresie organizacji i udostępnienia niezbędnych do tego celu stanowisk pracy dla pracowników CIRF w wymiarze i zakresie uzgodnionym z CIRF.
§ 74. 1. Biuro Ochrony Informacji Niejawnych odpowiada za realizację zadań Ministra i Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych w zakresie ochrony informacji niejawnych.
2. Do zadań Biura należy w szczególności:
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
2) prowadzenie kancelarii tajnych i centralnej kancelarii materiałów zastrzeżonych;
3) nadzorowanie pracy wspólnych kancelarii tajnych;
4) określanie zasad ochrony informacji niejawnych oraz nadzór nad ich przestrzeganiem;
5) zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne oraz nadzór nad CIRF w zakresie wdrażania i monitorowania tych zabezpieczeń;
6) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
7) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji.
§ 75. Biuro Zamówień Publicznych i Obiegu Dokumentów odpowiada za realizację zadań Dyrektora Generalnego Ministerstwa związanych z zapewnieniem warunków działania i funkcjonowania Ministerstwa w zakresie:
1) zamówień publicznych, w tym obsługi prawnej zamówień publicznych oraz umów w sprawie zamówienia publicznego;
2) zapewnienia obsługi kancelaryjnej Ministerstwa;
3) postępowania z dokumentacją papierową i elektroniczną, w tym prowadzenia archiwum zakładowego dla działów administracji rządowej, którymi kieruje Minister;
4) zapewnienia komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy ePUAP i systemu e-Doręczeń;
5) prowadzenia biblioteki Ministerstwa;
6) realizacji usług poligraficznych i zapewnienia dostępu do usług zaufania w Ministerstwie.
2. Biuro Zamówień Publicznych i Obiegu Dokumentów, we współpracy z CIRF, realizuje zadania związane z rejestrem umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych.
3. Biuro Zamówień Publicznych i Obiegu Dokumentów wspiera komórki organizacyjne w realizacji procesu zawierania ugód w sprawie spornej należności cywilnoprawnej, w zakresie umów w sprawie zamówienia publicznego.”.
§ 2.
§ 3.
Minister Finansów: A. Domański
1) Minister Finansów kieruje działami administracji rządowej - budżet, finanse publiczne i instytucje finansowe, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 2710).
- Data ogłoszenia: 2024-05-07
- Data wejścia w życie: 2024-05-08
- Data obowiązywania: 2024-05-08
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA