REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 92
ZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 31 sierpnia 2022 r.
w sprawie Rady Informatyzacji oraz Zespołu do spraw Architektury
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Rada jest organem opiniodawczo-doradczym ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
§ 2
1) Przewodniczący Rady - Pełnomocnik Ministra Finansów do Spraw Informatyzacji;
2) członkowie Rady - Sekretarze i Podsekretarze Stanu w Ministerstwie Finansów oraz Dyrektor Generalny Ministerstwa Finansów.
2. Sekretarzem Rady jest wyznaczony przez Przewodniczącego Rady pracownik komórki organizacyjnej Ministerstwa Finansów, zwanej dalej "komórką organizacyjną", właściwej do spraw informatyzacji.
3. W pracach Rady może uczestniczyć z głosem doradczym:
1) Pełnomocnik Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej do spraw Analizy Danych;
2) wyznaczony przez Przewodniczącego Rady zastępca dyrektora komórki organizacyjnej właściwej do spraw informatyzacji;
3) dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw bezpieczeństwa i ochrony informacji;
4) dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw zarządzania strategicznego.
4. W pracach Rady mogą brać udział osoby niewchodzące w skład Rady zaproszone z własnej inicjatywy przez Przewodniczącego lub na wniosek innego członka Rady, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne do wykonywania zadań Rady, w tym przedstawiciele komórek organizacyjnych, Centrum Informatyki Resortu Finansów, zwanego dalej "CIRF", Aplikacji Krytycznych sp. z o.o., zwanej dalej "AK MF", oraz innych instytucji, stosownie do przedmiotu prac Rady, w szczególności w celu przedstawienia informacji dotyczących realizowanych projektów informatycznych.
5. Członkowie Rady wyznaczają po jednym stałym zastępcy spośród dyrektorów lub zastępców dyrektora nadzorowanych przez siebie komórek organizacyjnych.
§ 3
1) proponowanie strategicznych kierunków informatyzacji resortu finansów oraz rozwoju systemu informacyjnego tego resortu;
2) proponowanie priorytetów w zakresie informatyzacji resortu finansów, w tym w ramach prac planistycznych dotyczących budżetu państwa;
3) opiniowanie założeń projektów informatycznych w rozumieniu zarządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie zarządzania portfelem programów i projektów w działach administracji rządowej: budżet, finanse publiczne, instytucje finansowe (Dz. Urz. Min. Fin., Fun. i Pol. Reg. z 2020 r. poz. 25, z 2021 r. poz. 19 oraz z 2022 r. poz. 91 z 2022 r.), zwanych dalej "projektami informatycznymi", pod kątem zgodności ze strategicznymi kierunkami i priorytetami w zakresie informatyzacji resortu finansów;
4) monitorowanie postępów w realizacji strategicznych kierunków i priorytetów w zakresie informatyzacji resortu finansów oraz osiągania przez projekty informatyczne zakładanych korzyści, w szczególności na podstawie przedkładanych raportów kwartalnych o stanie informatyzacji resortu finansów oraz raportów kwartalnych i końcowych z realizacji projektów informatycznych;
5) opiniowanie dokumentów związanych z działalnością AK MF i CIRF, w tym:
a) planu operacyjnego oraz sprawozdania z realizacji planu operacyjnego AK MF,
b) planu działalności oraz półrocznego sprawozdania z działalności CIRF;
6) określanie zasad i standardów realizacji projektów informatycznych oraz utrzymania i rozwoju systemów informatycznych w resorcie finansów;
7) przedkładanie Ministrowi Finansów rocznego sprawozdania z realizacji zadań Rady - w terminie do dnia 31 marca roku następującego po zakończeniu roku kalendarzowego (okres sprawozdawczy);
8) rozpatrywanie innych spraw istotnych dla informatyzacji resortu finansów, w szczególności na wniosek ministra właściwego do spraw finansów publicznych lub członka Rady.
§ 4.
2. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady pracami Rady kieruje wskazany przez niego członek Rady w randze Sekretarza lub Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Finansów.
§ 5.
2. W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący Rady z własnej inicjatywy albo na wniosek członka Rady lub ministra właściwego do spraw finansów publicznych może zwołać dodatkowe posiedzenie Rady.
3. Posiedzenia Rady odbywają się stacjonarnie w miejscu wskazanym w zaproszeniu na posiedzenie Rady lub przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej umożliwiających transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym oraz dwustronną komunikację w czasie rzeczywistym, umożliwiającą osobom biorącym udział w posiedzeniu Rady wypowiadanie się w toku obrad.
4. W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący Rady może zarządzić rozpatrzenie sprawy w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (droga obiegowa). W przypadku zgłoszenia uwag, które nie zostaną wyjaśnione lub uwzględnione, sprawa jest rozpatrywana na najbliższym posiedzeniu Rady.
5. Sekretarz Rady przygotowuje porządek obrad posiedzenia Rady, uzgadnia go z Przewodniczącym Rady i przekazuje, na co najmniej 2 dni robocze przed terminem posiedzenia Rady, członkom Rady wraz z zaproszeniem na posiedzenie Rady i ewentualnymi dodatkowymi dokumentami. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dokumenty mogą być przekazane bez zachowania terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym.
6. W uzasadnionych przypadkach porządek obrad posiedzenia Rady może zostać zmieniony z własnej inicjatywy przez Przewodniczącego Rady lub na wniosek członka Rady.
7. Korespondencja dotycząca prac Rady jest prowadzona przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, w tym adresu poczty elektronicznej: ri@mf.gov.pl.
§ 6
2. W przypadku braku możliwości udziału w posiedzeniu Rady członka Rady i jego stałego zastępcy, członek Rady wyznacza do udziału w posiedzeniu Rady dyrektora lub zastępcę dyrektora nadzorowanej przez siebie komórki organizacyjnej.
§ 7.
2. W przypadku braku możliwości uzgodnienia stanowisk projekt rozstrzygnięcia jest poddawany pod głosowanie. Rozstrzygnięcia w drodze głosowania są jawne i zapadają zwykłą większością głosów, a w razie równej liczby głosów - rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady.
§ 8
2. Sekretarz Rady przekazuje protokół do akceptacji członkom Rady, wskazując termin 3 dni roboczych od otrzymania projektu protokołu na zgłaszanie uwag. Brak uwag w terminie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, jest równoznaczny z akceptacją protokołu.
3. Protokół podpisuje członek Rady kierujący pracami Rady na posiedzeniu, którego dotyczy protokół.
§ 9
2. Dyrektor komórki organizacyjnej, o której mowa w ust. 1, dyrektor CIRF oraz AK MF wyznaczają swoich przedstawicieli i ich stałych zastępców do udziału w pracach Zespołu do spraw Architektury.
3. Do zadań Zespołu do spraw Architektury należy w szczególności analiza założeń projektów informatycznych pod kątem wykonalności i efektywności proponowanych rozwiązań architektonicznych i technologicznych oraz ich spójności z architekturą korporacyjną resortu finansów.
§ 10.
1) tworzyć zespoły zadaniowe inne niż określony w § 9 złożone z przedstawicieli komórek organizacyjnych, AK MF lub CIRF;
2) zwrócić się do komórki organizacyjnej lub CIRF - wskazując termin realizacji zadania.
§ 11
1) projekty zasad i standardów, o których mowa w § 3 pkt 6;
2) raporty kwartalne o stanie informatyzacji resortu finansów, o których mowa w § 3 pkt 4 - w terminie do ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło zakończenie okresu sprawozdawczego;
3) projekty sprawozdań, o których mowa w § 3 pkt 7 - w terminie do dnia 31 stycznia roku następującego po miesiącu, w którym nastąpiło zakończenie okresu sprawozdawczego.
2. CIRF i AK MF przedkładają Radzie dokumenty, o których mowa w § 3 pkt 5 - w terminach wynikających z odrębnych przepisów.
3. Komórka organizacyjna właściwa do spraw informatyzacji, kierownicy projektów informatycznych, właściciele biznesowi projektów, o których mowa w § 2 pkt 36 Zasad zarządzania Portfelem Programów i Projektów dla resortu finansów, stanowiącego załącznik do zarządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie zarządzania portfelem programów i projektów w działach administracji rządowej: budżet, finanse publiczne, instytucje finansowe, właściciele biznesowi systemów informatycznych, CIRF oraz AK MF, niezwłocznie po powzięciu informacji o istotnych ryzykach lub problemach dotyczących działania systemów lub związanych z realizacją projektów informatycznych, w szczególności, gdy utrzymujące się problemy techniczne uniemożliwiają lub w istotny sposób utrudniają wykonywanie zadań realizowanych z wykorzystaniem danego systemu informatycznego, lub gdy powstały istotne opóźnienia lub inne nieprawidłowości w realizacji projektu informatycznego lub występuje wysokie ryzyko ich powstania, informują o ich zaistnieniu Radę.
§ 12.
§ 13
§ 14.
2. Dyrektor komórki organizacyjnej, o której mowa w § 9 ust. 1, dyrektor CIRF oraz AK MF wyznaczają swoich przedstawicieli i ich stałych zastępców do udziału w pracach Zespołu do spraw Architektury w terminie 5 dni roboczych od dnia wejścia w życie zarządzenia.
§ 15.
§ 16.
§ 17
§ 18.
Minister Finansów: M. Rzeczkowska
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - budżet, finanse publiczne i instytucje finansowe na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 kwietnia 2022 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 939).
- Data ogłoszenia: 2022-09-01
- Data wejścia w życie: 2022-09-02
- Data obowiązywania: 2024-10-11
- ZARZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 13 września 2023 r. zmieniające zarządzenie w sprawie Rady Informatyzacji oraz Zespołu do spraw Architektury
- ZARZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 7 listopada 2023 r. zmieniające zarządzenie w sprawie Rady Informatyzacji oraz Zespołu do spraw Architektury
- ZARZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia z dnia 15 lipca 2024 r. zmieniające zarządzenie w sprawie Rady Informatyzacji oraz Zespołu do spraw Architektury
- ZARZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 9 października 2024 r. zmieniające zarządzenie w sprawie Rady Informatyzacji oraz Zespołu do spraw Architektury
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA