REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2015 poz. 50
ZARZĄDZENIE Nr 53
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 29 lipca 2015 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutów izbom celnym i urzędom celnym
Na podstawie art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz. U. z 2015 r. poz. 990) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1) w § 7:
a) w ust. 2:
– pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) oceny zagrożeń dotyczących dochodów budżetu państwa z tytułu należności od wyrobów tytoniowych i suszu tytoniowego;”,
– dodaje się pkt 7 w brzmieniu:
„7) utrzymania, administrowania i rozwoju Systemu Infrastruktury Klucza Publicznego PKI oraz prowadzenia drugiej linii wsparcia merytorycznego help-desku dla tego systemu.”,
b) w ust. 4:
– w pkt 1 dodaje się lit. E-n w brzmieniu:
„e) modułu e-ZEFIR dla użytkowników zewnętrznych,
f) usługi e-Klient Służby Celnej – zarządzanie użytkownikami zewnętrznymi Systemu Informacyjnego Służby Celnej SISC,
g) Podsystemu Danych Referencyjnych PDR PL/UE,
h) Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ryzykiem ZISAR,
i) Systemu Europejski Informacyjny Portal Celny/Pojedynczy Elektroniczny Punkt Dostępu ECIP/SEAP,
j) Systemu Zintegrowanej Rejestracji Przedsiębiorców SZPROT,
k) Systemu Infrastruktura Klucza Publicznego PKI,
l) Systemu Magistrala Celno-Akcyzowa MCA,
m) Ogólnopolskiego Systemu Obsługi Zabezpieczeń OSOZ2,
n) Systemu Hurtowni Danych ARI@DNA2;”,
– uchyla się pkt 4 i 5,
– dodaje się pkt 8 w brzmieniu:
„8) oceny zagrożeń dotyczących dochodów budżetu państwa z tytułu należności od wyrobów energetycznych.”,
c) w ust. 6:
– uchyla się pkt 4,
– dodaje się pkt 9 i 10 w brzmieniu:
„9) utrzymania, administrowania i rozwoju Zintegrowanego Systemu Obsługi Zabezpieczeń OSOZ2 oraz prowadzenia drugiej linii wsparcia merytorycznego i informatycznego help-desku dla tego systemu;
10) utrzymania, administrowania i rozwoju Podsystemu Danych Referencyjnych PDR PL/UE oraz prowadzenia drugiej linii wsparcia merytorycznego i informatycznego help-desku dla tego systemu.”,
d) w ust. 7:
– pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) utrzymania, administrowania i rozwoju Nowego Skomputeryzowanego Systemu Tranzytowego NCTS/Nowego Skomputeryzowanego Systemu Tranzytowego NCTS2, prowadzenia pierwszej linii wsparcia merytorycznego help-desku oraz prowadzenia drugiej linii wsparcia merytorycznego i informatycznego dla tego systemu, a także komórka Centralne Biuro Tranzytu realizująca zadania z zakresu tranzytu wspólnotowego/wspólnego i procedury TIR oraz zastosowania karnetu ATA w procedurze odprawy czasowej i procedurze tranzytu;”,
– pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) utrzymania i administrowania Systemu Przemieszczania oraz Nadzoru Wyrobów Akcyzowych EMCS PL2 oraz prowadzenia pierwszej linii wsparcia merytorycznego help-desku dla tego systemu;”,
– dodaje się pkt 5 i 6 w brzmieniu:
„5) utrzymania, administrowania i rozwoju Systemu Magistrala Celno-Akcyzowa MCA oraz prowadzenia drugiej linii wsparcia merytorycznego i informatycznego help-desku dla tego systemu;
6) utrzymania platformy sprzętowo-programowej hurtowni danych ARI@DNA2.”,
e) w ust. 9:
– pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) utrzymania, administrowania i rozwoju systemu hurtowni danych ARI@DNA2 oraz prowadzenia drugiej linii wsparcia merytorycznego i informatycznego help-desku dla tego systemu;”,
– uchyla się pkt 5,
– dodaje się pkt 7–11 w brzmieniu:
„7) utrzymania bazy użytkowników Służby Celnej dla Systemu Zdalnego Dostępu Użytkowników Ministerstwa Finansów;
8) świadczenia usługi e-Klient Służby Celnej – zarządzanie użytkownikami zewnętrznymi Systemu Informacyjnego Służby Celnej poprzez obsługę wniosków (zgłoszeń/powiadomień) polegającą na przyjmowaniu i weryfikacji danych zawartych we wnioskach o rejestrację w Systemie Informacyjnym Służby Celnej oraz wniosków o aktualizację danych lub dezaktywację danych podmiotów objętych obowiązkiem rejestracji w Systemie Informacyjnym Służby Celnej i osób fizycznych będących reprezentantami podmiotu, a także przyjmowaniu i weryfikacji wniosków o rejestrację, aktualizację lub dezaktywację danych w zakresie udzielonych pełnomocnictw;
9) prowadzenia drugiej linii wsparcia merytorycznego help-desku dla usługi e-Klient Służby Celnej – zarządzanie użytkownikami zewnętrznymi Systemu Informatycznego Służby Celnej w zakresie wypełniania wniosków rejestracyjnych oraz udzielania informacji w ramach obowiązujących przepisów i procedur;
10) utrzymania, administrowania i rozwoju Systemu Zintegrowanej Rejestracji Przedsiębiorców SZPROT oraz prowadzenia drugiej linii wsparcia merytorycznego i informatycznego help-desku dla tego systemu;
11) domeny biznesowej i danych podmiotu Systemu Informacyjnego Służby Celnej.”,
f) w ust. 11:
– uchyla się pkt 3,
– pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) zwalczania nielegalnego obrotu środkami odurzającymi, substancjami psychotropowymi, środkami zastępczymi oraz nowymi substancjami psychoaktywnymi, a także wymiany informacji w tym zakresie;”,
– pkt 10 otrzymuje brzmienie:
„10) oceny zagrożeń dotyczących dochodów budżetu państwa z tytułu należności od wyrobów alkoholowych;”,
– dodaje się pkt 12 i 13 w brzmieniu:
„12) utrzymania, administrowania i rozwoju Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ryzykiem ZISAR oraz prowadzenia drugiej linii wsparcia help-desku dla tego systemu;
13) utrzymania, administrowania i rozwoju Systemu Europejski Informacyjny Portal Celny/Pojedynczy Elektroniczny Punkt Dostępu ECIP/SEAP”,
g) w ust. 12 dodaje się pkt 5 w brzmieniu:
„5) koordynacji i nadzoru nad utrzymaniem jednolitości, zachowaniem standardów organizacyjnych i technicznych oraz rozwojem stron internetowych BIP+ izb celnych, wsparcia merytorycznego i technicznego dla zespołów redakcyjnych stron internetowych BIP+ izb celnych.”,
h) w ust. 13 dodaje się pkt 3 w brzmieniu:
„3) standaryzacji, wsparcia i automatyzacji procesu testowania komponentów Systemu Informacyjnego Służby Celnej.”,
i) ust. 18 otrzymuje brzmienie:
„18. Komórki organizacyjne, o których mowa w ust. 1–3, ust. 4 pkt 1, 3–6 i 8, ust. 5, ust. 8, ust. 9 pkt 1–7 i 10–11, ust. 10, ust. 11, ust. 12 pkt 2–5, ust. 13, ust. 14 pkt 1, 3–5, 8, 10–13 oraz w ust. 15 pkt 1–15, mogą wchodzić w skład innych komórek organizacyjnych izby”;
2) w § 15 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Referaty mogą być tworzone wyłącznie w oddziałach, w których pełni służbę albo jest zatrudnionych ponad 30 odpowiednio funkcjonariuszy celnych i pracowników.”;
3) w załączniku nr 1 do zarządzenia w § 3 w ust. 2 w pkt 3 lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) ocena i prognozowanie potencjalnych zagrożeń ekonomicznych i pozaekonomicznych w zakresie zadań wykonywanych przez Służbę Celną,”;
4) w załączniku nr 2 do zarządzenia w § 3:
a) w ust. 2:
– w pkt 2 lit. c otrzymuje brzmienie:
„c) kontrola prawidłowości i terminowości wpłat podatku akcyzowego od niektórych wyrobów, podatku od gier oraz podatku od wydobycia niektórych kopalin,”,
– w pkt 4 lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) ocena potencjalnych zagrożeń, ich analiza oraz formułowanie prognoz na potrzeby urzędu, w szczególności pod względem ułatwień i uproszczeń dla przedsiębiorców oraz ukierunkowania kontroli w profilach ryzyka,”,
b) w ust. 3 w pkt 1 lit. h otrzymuje brzmienie:
„h) dokonywanie rejestracji oraz prowadzenie rejestru podmiotów zobowiązanych do rejestracji w podatku akcyzowym oraz prowadzenie rejestru podatników podatku od wydobycia niektórych kopalin,”;
5) w załączniku nr 3 do zarządzenia w lp. XV:
a) w pkt 1 uchyla się lit. b,
b) w pkt 2 uchyla się lit. c i d,
c) w pkt 3 uchyla się lit. c i d,
d) w pkt 5 uchyla się lit. b i c.
§ 2.
Minister Finansów: wz. J. Cichoń
|
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 1256).
- Data ogłoszenia: 2015-08-12
- Data wejścia w życie: 2015-08-01
- Data obowiązywania: 2015-08-01
- Dokument traci ważność: 2015-10-01
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA