REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2014 poz. 35
OBWIESZCZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 25 września 2014 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu zarządzenia Ministra Finansów w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu
1. Na podstawie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 197, poz. 1172 i Nr 232, poz. 1378) ogłasza się w załączniku do niniejszego obwieszczenia jednolity tekst zarządzenia Nr 6 Ministra Finansów z dnia 9 lutego 2009 r. w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu (Dz. Urz. Min. Fin. z 2012 r. poz. 59), z uwzględnieniem zmian wprowadzonych:
1) zarządzeniem Nr 39 Ministra Finansów z dnia 7 października 2013 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu (Dz. Urz. Min. Fin. poz. 32);
2) zarządzeniem Nr 41 Ministra Finansów z dnia 28 sierpnia 2014 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu (Dz. Urz. Min. Fin. poz. 29).
2. odany w załączniku do niniejszego obwieszczenia tekst jednolity zarządzenia nie obejmuje:
1) § 2 zarządzenia Nr 39 Ministra Finansów z dnia 7 października 2013 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu, który stanowi:
„§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.”;
2) § 2 zarządzenia Nr 41 Ministra Finansów z dnia 28 sierpnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu, który stanowi:
„§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.”.
Minister Finansów: M. Szczurek
Załącznik do obwieszczenia Ministra Finansów
z dnia 25 września 2014 r. (poz. 35)
ZARZĄDZENIE Nr 6
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 9 lutego 2009 r.
w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§ 1. W celu definiowania, koordynowania i nadzorowania realizacji planów strategicznych dotyczących informatyzacji resortu finansów, powołuje się Radę Informatyzacji Resortu, zwaną dalej „Radą”.
§ 2.2) 1. W skład Rady wchodzą:
1) członkowie Kierownictwa Ministerstwa Finansów sprawujący nadzór nad wykonywaniem zadań przez:
a) Departament Strategii Systemu Informacyjnego,
b) Departament Informatyzacji Usług Publicznych,
c) Departament Służby Celnej,
d) Departament Administracji Podatkowej,
e) Departament Kontroli Skarbowej,
f) Departament Polityki Podatkowej,
g) Departament Finansów i Księgowości;
2) Pełnomocnik Ministra Finansów ds. Informatyzacji.
2. Przewodniczącym Rady jest Pełnomocnik Ministra Finansów ds. Informatyzacji.
3. W przypadku niepowołania Pełnomocnika Ministra Finansów ds. Informatyzacji funkcję Przewodniczącego Rady pełni członek Kierownictwa Ministerstwa Finansów sprawujący nadzór nad wykonywaniem zadań przez Departament Strategii Systemu Informacyjnego.
4. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady, jego funkcję pełni Zastępca Przewodniczącego Rady, wybierany każdorazowo przez Przewodniczącego Rady spośród pozostałych członków Rady.
5. Sekretarzem Rady jest Dyrektor Departamentu Strategii Systemu Informacyjnego, niebędący członkiem Rady.
6. Przewodniczący Rady, w uzasadnionych przypadkach, może zwracać się do innych członków Kierownictwa Ministerstwa Finansów z wnioskiem o uczestnictwo w posiedzeniach Rady.
§ 3. Do zadań Rady należy:
1) określanie kierunków strategicznych oraz priorytetów w zakresie informatyzacji resortu finansów;
2) przyjmowanie rocznych planów działań w zakresie informatyzacji resortu finansów w ramach przyznanego budżetu;
3) powoływanie zespołów projektowych oraz zatwierdzanie założeń projektów informatycznych;
4) nadzorowanie realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów, w tym nadzorowanie osiągania korzyści przez programy i projekty informatyczne;
5) monitorowanie czynników ryzyka związanych z informatyzacją resortu finansów oraz podejmowanie działań naprawczych;
6) (uchylony);3)
6a)4) ustalanie zasad eksploatacji wdrażanych usług informatycznych;
7) rekomendowanie Ministrowi Finansów przeprowadzenia działań związanych z informatyzacją resortu finansów, wymagających jego decyzji;
8) ustalanie zasad obowiązujących przy realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów;
9) przedstawianie Ministrowi Finansów, nie rzadziej niż co 6 miesięcy, informacji o stanie realizacji zadań Rady.
2. Rada może zlecić realizację zadań odpowiednim departamentom/biurom Ministerstwa Finansów lub jednostkom organizacyjnym resortu finansów oraz zespołom zadaniowym powołanym spośród pracowników Ministerstwa Finansów i jednostek organizacyjnych resortu finansów.
3. W przypadku projektów, których przewidywany czas realizacji nie przekracza roku i planowane koszty realizacji kształtują się poniżej 1 mln złotych, zadania wymienione w ust. 1 pkt 3–6 wykonuje Sekretarz Rady.
4.5) Rada może delegować wykonywanie zadań określonych w ust. 1 pkt 8 na Sekretarza Rady.
§ 4. 1. Przewodniczący Rady zwołuje posiedzenia Rady i im przewodniczy.
2. Posiedzenia Rady odbywają się w miarę potrzeby, jednak nie rzadziej niż co 2 miesiące.
3. Rada podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym, większością głosów obecnych przy obecności przynajmniej 2/3 składu Rady.
4. W przypadku równej liczby głosów, decydujący głos należy do Przewodniczącego Rady.
5. Uchwały podejmowane na posiedzeniach Rady podpisują wszyscy obecni na posiedzeniu członkowie Rady.
6. Dopuszcza się podejmowanie uchwał przez członków Rady w trybie obiegowym, co jednak wymaga ich zatwierdzenia przez wszystkich członków Rady.
§ 5. 1.6) Obsługę administracyjno-biurową Rady zapewnia Departament Strategii Systemu Informacyjnego, który pełni rolę Biura Portfela Programów i Projektów.
2. Do zadań Biura Portfela Programów i Projektów należy w szczególności:7)
1) proponowanie do zatwierdzenia przez Radę standardów zarządczych i metodycznych dla wszystkich programów i projektów oraz utrzymywanie tych standardów;
2) agregowanie informacji o statusach programów i projektów oraz raportowanie w tym zakresie;
3) sygnalizowanie odchyleń realizacyjnych i ewentualne wnioskowanie o działania nadzwyczajne ze strony Rady.
3.8) Dokumenty związane z pracami Rady są przechowywane w Biurze Portfela Programów i Projektów.
§ 6. 1. Rozwiązuje się Komitet Sterujący Informatyzacją Resortu powołany zarządzeniem Ministra Finansów Nr 1 z dnia 18 stycznia 2008 r. w sprawie powołania Komitetu Sterującego Informatyzacją Resortu (Dz. Urz. Min. Fin. Nr 1, poz. 1, Nr 3, poz. 19 i Nr 11, poz. 82).
2. Wszystkie czynności podjęte przez Komitet, o którym mowa w ust. 1, pozostają w mocy, a zadania rozpoczęte i niezakończone przez ten Komitet są kontynuowane przez Radę powołaną niniejszym zarządzeniem.
§ 7. Traci moc zarządzenie Ministra Finansów Nr 1 z dnia 18 stycznia 2008 r. w sprawie powołania Komitetu Sterującego Informatyzacją Resortu (Dz. Urz. Min. Fin. Nr 1, poz. 1, Nr 3, poz. 19 i Nr 11, poz. 82).
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 5 lutego 2009 r.
|
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 1256).
2) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia Nr 41 Ministra Finansów z dnia 28 sierpnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu (Dz. Urz. Min. Fin. poz. 29), które weszło w życie z dniem 28 sierpnia 2014 r.
3) Przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
4) Dodany przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
5) Dodany przez § 1 pkt 2 lit. c zarządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
6) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a zarządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
7) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b zarządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
8) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c zarządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
- Data ogłoszenia: 2014-10-03
- Data wejścia w życie: 2014-10-03
- Data obowiązywania: 2016-03-16
- Dokument traci ważność: 2016-05-12
- ZARZĄDZENIE Nr 43 MINISTRA FINANSÓW z dnia 17 czerwca 2015 r. zmieniające zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu
- ZARZĄDZENIE NR 20 MINISTRA FINANSÓW z dnia 16 marca 2016 r. zmieniające zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA